Reklama

Reklama

Při otevírání nové budovy, základní školy Willima Dawese v roce 1959, jsou žáci požádáni, aby pro budoucí žáky nakreslili, jak si představují budoucnost za padesát let, kdy bude časová schránka otevřena. Všichni žáci malují obrázky, jen dívka Lucinda popíše svůj list papíru čísly. Učitelka, slečna Taylorová, jí vezme papír dříve, než čísla dopíše. Lucinda slyší šeptající hlasy, které jí čísla diktují, a když je časová schránka vkládána do skrýše, Lucinda zmizí. Učitelka najde Lucindu v suterénu školy, s krvácejícími prsty od škrábání čísel do dveří... O padesát let později je časová schránka vyndána a každý žák dostává jednu obálku. Caleb Koestler dostane vzkaz s čísly od Lucindy, který neodevzdá ve škole, ale vezme si ho domů. Calebův otec John je astrofyzik a ve vzkazu objeví reálná data. John celou noc přepisuje čísla na tabuli, vyhledává na internetu data a je vyděšený z toho, co vidí... Každé datum označuje den nějakého neštěstí, za datem je uveden počet obětí a následují další čísla, která John nedokáže zařadit. Přeskočí je, čímž dostane další datum neštěstí s počtem obětí. Všechna neštěstí se stala po uložení vzkazu do časové schránky... John jede pro Caleba do školy, ale uvízne v zácpě. Na navigaci uvidí souřadnice, které se shodují s číslem, jež je uvedeno za datem a počtem obětí. Johnovi dojde, že je na místě, kde má dojít k dalšímu neštěstí; podle Lucindy tu má zemřít 81 lidí. John vystoupí z vozu a hned nato kousek od něj havaruje letadlo. John už má jistotu, co která čísla znamenají, a snaží se vyhledat Lucindinu rodinu. Johnovi se podaří najít její dceru Dianu, která má již také dceru Abby. John Dianu osloví, a když se zeptá na Lucindu, na její proroctví a řekne, že má druhý den dojít k dalšímu neštěstí, Diana uteče... Diana se vrátí poté, co k prorokovanému neštěstí skutečně dojde. Vysvětlí pak Johnovi, že poslední datum na vzkazu má být datum její smrti. John s Dianou zjistí, že katastrofa se má týkat všech lidí a jedná se o velký žár. Rozhodnou se odjet do hlubokých jeskyní, ale John chce zjistit souřadnice poslední katastrofy: ze dveří, které Lucinda tenkrát poškrábala, sundává lak. John však netuší, že Abby i Caleb stejně jako Lucinda slyší šeptající hlasy, které jim říkají, co se stane... (TV Prima)

(více)

Videa (4)

Trailer 2

Recenze (1 541)

Marigold 

všechny recenze uživatele

Většinu času jsme si říkal, že kritici Proroctví uškodili, vždyť je to třeskutě napínavý a sugestivní katastrofický film, který díky Proyasově režie a skvělému vizuálu překonává i mnohem dražší kolegy. Jenže biblické finále dělá z doposud tolerovatelné směšnosti něco velmi blízkého frašce. Katastrofickým snímkům díry v logice a podivnou (ne)motivaci postav prominete, ale ve chvíli, kdy na vás tvůrci vytasí těžké metafyzické kalibry, je veta po tolerancí. Proroctví jednoznačně dojelo na příliš vysoké ambice. Kdyby zůstalo více při zemi, patřilo by mezi žánrové špičky. Jenže jakmile začne Nicholas Cage vypouštět z úst věty jako "jak mám zachránit svět", bylo by zle i v mnohem lépe vymyšleném filmu. [65%] ()

POMO 

všechny recenze uživatele

I, Robot bola čistá štúdiovka - drahšia, efektnejšia, bombastickejšia, ale i plytkejšia a povrchnejšia. Knowing je menší a skromnejší, ale aj osobnejší a citlivejší. Nie príliš originálny námet a slabšie vyvrcholenie prebíja perfektné scenáristické i strihové prevedenie, kde je všetko - od priestoru pre postavy, cez akčnú dynamiku až po hororové prvky - naservírované v akurátnych dávkach. Nehovoriac o tom, že špeciálne efekty tu nefungujú ako eye candy, ale sú podriadené príbehu s dušou. A Nick Cage už dávno tak zľahka nesplynul s filmovými obrázkami. Knowing je kvalitný malý film, ktorý mám potrebu ohodnotiť vyššie, než som predpokladal. ()

Reklama

Skejpr 

všechny recenze uživatele

Alex Proyas opět dokazuje, že i relativně slabší scénář dokáže vypilovat v parádní filmové dílo a vyždímat z něj naprosté maximum. Atmosféra je parádní, film plynule přechází ze sci-fi k hororu a herci hrají, jako by jim šlo o život. Scény katastrof jsou prakticky geniální a v podstatě jediná výtka směřuje k místy až příliš špatným trikům, které bohužel citelně degradují jinak silné momenty. Možná právě proto, že Proroctví na tricích vlastně vůbec nestojí... PS: Štve mě, že o stejném konci sním už asi 4 roky a teď mi ho ukradli :) Ale na druhou stranu, epilog je zase krásná citace A. C. Clarka... ()

Galadriel 

všechny recenze uživatele

Copak konec, ale jmelí! Ne, teď vážně - všichni tady nadávají na konec, ale on ten film má v podstatě 3 konce. Ten první (začátek konce nějakých 30 minut před koncem) stojí za kopanec do režisérova zadku - ¡¡¡ SPOILERY !!! zejména od okamžiku, kdy ufouni odvezou děti, následný přílet lodi a loučení - to je jednak zabití všeho, o co se děj předtím snažil a jednak je to totálně trapné. Následuje druhý konec, kdy se Cage vrací do NY a ten stojí za to - takhle jsem si po celou dobu představovala, že by měl film skončit a byl by to jeden z mála sci-fi poslední doby, který by se mi opravdu líbil... Jenže pak přijde třetí konec - asi minuta totálního slizkého kýče, za který by se nemusel stydět ani Aštan Šeran a film je pohřbený opravdu dokonale. Přitom první hodinka (po kolikáté už?) slibovala výbornou podívanou, ze které mohlo být chytré sci-fi nebo hodně zajímavý horor (chvilky, kdy se tajemné postavy blíží lesem jsou samy o sobě hodně děsivé). Bohužel, těsně po dokoukání uvažuju dokonce jen o 2*, protože z toho konce se mi chce skoro zvracet. ()

robbiee 

všechny recenze uživatele

[imdb: 6,7/10] | me: Ak sa niekto pokúsi spojiť pár veľmi silných dejových línii a posolstiev do jedného filmu pričom nezabudne na typické predpovedateľné situácie a scény, ktoré sa vyskytujú vo všetkých priemerných filmoch vznikne film ako Knowing. Čo je škoda, pretože film mal na to, aby zabezpečil dobrú mrazivú atmosféru,... ale práve diery v deji, ktoré sa proste nedajú ničim vypchať nútia diváka pousmiať sa a povedať si, že predsa to len nebude nič extra. Moc veľa nudných pasáži, chaotické behanie a neskôr už aj čo raz viac dejových štrbín stavajú tento film na priemerný post. Škoda,... vedel som si to predstaviť aj inak. ()

Galerie (69)

Zajímavosti (22)

  • Náklady na výrobu byly přibližně 50 milionů amerických dolarů. (NIRO)
  • Ve scéně první havárie letadla, kdy se John (Nicolas Cage) baví se záchranářem na dálnici, se záchranář zděsí pohledu na letadla poté, co se podívá za Johna. Jeho pohled však nesměřuje tam, kde se letadlo v danou chvíli skutečně nachází. (ELBobes)
  • Natočiť celý film trvalo tri mesiace, teda polovicu doby potrebnej na natočenie ďalšieho Proyasovho filmu Ja, robot (2004). Režisér tvrdí, že za efektívne a rýchle natáčanie vďačí hlavne používaniu digitálnych technológií. (tomashrabek)

Související novinky

Alex Proyas a sci-fi od tvůrce Hvězdné pěchoty

Alex Proyas a sci-fi od tvůrce Hvězdné pěchoty

15.04.2012

Po rozsáhlých přípravách mu studio Warner na poslední chvíli zrušilo biblickou akční fantasy Paradise Lost. Tvůrce Vrány, Já, robot a Proroctví tudíž hledá náhradní projekt. Zřejmě se jím stane… (více)

Vlad Worthington?

Vlad Worthington?

27.01.2010

O projektu Dracula: Year Zero jsme poprvé psali snad před dvěma roky. Vypadalo to, že mezitím skončil někde v škarpě u cesty, ale studio Universal jej oprášilo a chce film natočit tak rychle, aby… (více)

Kytarista, Dracula a sportovní John Woo

Kytarista, Dracula a sportovní John Woo

31.08.2008

...aneb „Novinková smršť 2“. Tak co tady dnes pro vás máme? Brett Ratner je momentálně spojován s adaptací počítačové hry God of War, ale kromě této starořecké mytologické řežby pošilhává i po… (více)

Nový Proyas, nový Cage a starý Poltergeist

Nový Proyas, nový Cage a starý Poltergeist

23.08.2008

Tři značně odlišné projekty v dnešní novince spojuje fakt, že osobnosti, které za nimi stojí, nedávno spolupracovali na mysteriózním thrilleru Knowing. Především je tady režisér Alex Proyas, tvůrce… (více)

Reklama

Reklama