Reklama

Reklama

Hororový příběh si pohrává s myšlenkou, že nakrknout starou cikánskou čarodějnici se nevyplácí. Mladá bankovní úřednice Christine (Alison Lohman) se pokouší jedné takové pomoct s nesplácenou hypotékou. Nadřízený však její snahu stopne, aniž by věděl, jaké následky to pro Christine bude mít – smrtící kletbu! Od této chvíle začíná zběsilá snaha mladé dívky o záchranu své duše, po které se sápou pekelné spáry staré čarodějnice. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (2)

Trailer

Recenze (1 459)

Cival 

všechny recenze uživatele

No do háje. Byl jsem si naprosto jistý, že budu řvát nadšením. Pohrdavě jsem pročítal ustýskané komentáře, které mluvily o nedostatku napětí nebo laciných lekačkách. Pche. Neznáte pana Raimiho, říkal jsem si. Ďábla... a mistra! A teď jen kajícně přitakávám. Na poměry no-namea by to byl možná kvalitní horor, u Raimiho ale cítím hlavně zklamání, protože tenhle vyčichlý odvar z jeho trademarků je na horor dekády pasován jen kvůli mizerné konkurenci. První hodinu jsem se důkladně nudil, náznaky hutnější zábavy spolehlivě zazdívaly digitální číčovinky, které do oldschoolového hororu může narvat jen naprostý mameluk. Odpustil bych si uchechtnutí nad umělými zuby a pravítkem, kdyby Raimi pořád neničil atmosféru digi vsuvkami (zvlášť krev z nosu a šátek v klimatizaci auta mě brutálně nebavily). To ale není hlavní problém. Stáhni mě do pekla se možná rovná projížďce domem hrůzy, ale její jednotlivé atrakce mi bez krve a ostřejších nápadů á la znásilnění stromem přišly slaboulinké - a nebýt slušné dávky hnusu i sterilní. Zlaté eRkové časy, stýská se mi po nich! Jednotlivé bubáčiny navíc spojují notně zrezlé koleje. Neustálé lekačky (sakra! Vyskočil bych i kdyby do ticha zařval Tinky Winky, tak proč to tam POŘÁD cpát a stavět na nich každou druhou scénu?), řídká atmosféra a místo Bruce Campbella herecky zcela matná Alison Lohman, možná hezoučká, ale dokud se nebude válet na podlaze ve spodním prádle, je to vcelku fuk. Raimi mě chytl až při vymítání. Tam se rozjel naplno, začal se rvát a pozval i kozlíka Šikulu. A scéna na hřbitově byla rovnou nádhernou připomínkou jeho dřívějšího mistrovství. Jenže pozdě Lamiu honit. Parádní dojezd matný předvoj nespasí. A prosil bych nějakou dobrou duši, aby Raimimu už zabavila ty větráky Kdysi to byl stylový trademark, teď, když duje vítr do vlasů/listí v každém druhém záběru, už to pouze otravuje. ()

castor 

všechny recenze uživatele

Velmi stylové, ale zároveň i velmi laciné. Záměr? Nevím. Docela jsem se těšil, ač zrovna neholduji duchařským hororům.. Děsí mě něco uchopitelného a ne jen jakási ďábelská kletba pošahané cikánské babky.. To bylo asi takhle. Vytoužené povýšení bude stát jednu drobotinkou blondýnku mnohem víc, než by si mohla ani ve zlých snech představit. Milá a dobrosrdečná bankovní úřednice Christine vede spořádaný život, má inteligentního přítele, slušné zázemí i dobře rozjetou kariéru. S vidinou krůčku k lepší pracovní pozici nevyhoví stařenkovskému prošení o odložení platby za dům. Dle svých slov ponížená a zostuděná a dle mých poněkud nechutná babka se v doprovodu ochranky odporoučí z banky, ale na Christine si počká. Holt, bábince se zachtělo po mladém masu, párkrát nám hrdinku ožužlá a následně prokleje. Nejprve trocha toho bububu a pak cesta přímo do pekel. Co teď s tím? Netlačen rozpočtem ani producenty se Sam Raimi s nadšením mladého klučiny vrátil ke kořenům a na primitivní dějové kostře si svobodně zadováděl. Jeho stylová pouťová atrakce ale nejednou hlasitě zaskřípe. Je to taková projížďka kontrasty. Na jednu stranu staromódní balení (už úvodní logo Universalu nás na leccos připravuje), na tu druhou ne zrovna jistá práce trikařů (do tohohle světa počítače nepatří) a zbytečné klišovité kudrlinky, které se hodí možná pro současnou hororovou vlnu. Bohužel závěr je už jen slabý odvar první poloviny snímku, zvrat á la knoflík v obálce je průhledný jak křišťálová studánka a vlastně těch klišé je pohříchu mnoho. Přiblblé bitky a létání vzduchem, řada nesrovnalostí bortící atmosféru, mluvící kozel. Už u samotného scénáře to začne, ten prakticky ničím nepřekvapí ani nezaskočí. Kulminuje jen ohrané motivy a situace (pozice asistenta v bance, návštěva tchýně), kombinuje strach s nadhledem (četné nechutnosti) a ironií. Ač to mohl být v lecčems záměr, tak já hodnotím film jako celek a ne jako ukájení se nad několika lahůdkovými sekvencemi. I když ty si svou pozornost rozhodně zaslouží (dialogově výtečná první návštěva u věštce, skorofinále na hřbitově, kancelářské potřeby jako obrana proti jedovaté čiperce, návštěva u snobských rodičů). Paradoxně právě tyhle momenty mohou leckoho naštvat. Bitka na předních sedadlech auta je totiž skvostná, ale zároveň nejednou donutí k úsměvu, návštěva u partnerových rodičů je taktéž dokonalá, ale několikrát je Raimiho pokus o „nadhled a ironii“ spíše rušivým elementem. Takže zase ten kontrast.. Možná se měli tvůrci rozhodnout jen pro jednu stranu mince. Moc dobře se naopak dívá na půvabnou Alison Lohman, která má i ve třiceti výraz náctileté lolitky, která ale dokáže v pravou chvíli pořádně zabrat. Mimochodem, v bahně při plenění hrobu jí to moc sluší. No, možno můj komentář neoplývá superlativy a na Raimiho lacinou maškarádu jsem zrovna dvakrát nadšeně nepřistoupil, ale přesto všechno je příjemné, když se někdo svobodně pustí do pokleslého žánru a ještě to dělá s radostí!! Takže něco mezi *** a ****.. ()

Reklama

Tuxedo 

všechny recenze uživatele

Raimi is back! Nikoliv v čisté žánrové formě, ale v plné síle a s tím nejlepším možným materiálem rozhodně. Audiovizuální hororová lahůdka Stáhni mě do pekla pracuje jako dobře promazaný strojek, Raimi nedává divákovi šanci vydechnout (a když ano, sledujeme nenápadné a v rámci žánru tak bolestně málo vídané rozpracování postav, jež nespadají do typických škatulek a jsou podepřeny adekvátními výkony v čele s roztomile vyděšenou Alison Lohman) a přitom nestačí zabřednout do stereotypu. Komické vsuvky jsou fajn, přesto by neškodilo se zaměřovat i na jiné části lidského těla ("nepříjemná pachuť či pochutina" v ústech není nevyčerpatelná), ten opravdový pocit zaručeného comebacku přichází až cca v polovině snímku a vlastně celé je to spíše jen vkusnou připomínkou klasických splatter hororů než jejich důstojným pokračováním. Což však Raimimu bohatě stačí na to, aby jej společně s do bahna zapadajícím žánrem duchařiny nakrátko oživil a připomněl tak, že je stále možné pojímat nesčetněkrát servírované "učebnicové" téma trochu odlišným způsobem a horor říznutý humornými prvky zvládne i po takřka 30 letech stále se stejně mladickým nadšením a vervou. ()

Djkoma 

všechny recenze uživatele

Byl jsem stažen do pekla, bohužel ještě dříve, než se o to pořádně pokusil samotný film. Pokud existuje jiný důvod proč nechodit do kina kromě vysokého vstupného tak jsou to nevychovaná h****a v sále, co smrdí chemikáliemi (čichači hadr). K samotnému filmu ... Od Sama Raimiho jsme bohužel čekal něco jiného, i když mě zkušenosti z Evil dead měly varovat. Raimi a jeho mix hororu a komedie působí někdy velmi dobře (příklad evil dead) a někdy opravdu podivně a to je bohužel případ Stáhni mě do pekla. Atmosféra a frekvence lekaček nebyla slabá, ale většina lekaček je neuvěřitelně laciných (a to nemyslím cenou za digitální efekty...). Od takového mistra jako je Raimi jsem čekal vybroušenější podívanou, ale jsem rád, že v několika scénách mi naběhla husí kůže a v závěru Raimi prokázal své kvality. Bez nepatřičností v sále bych pravděpodobně ty slabší 4* zadal už jen za atmosféru a opravdu velký počet (laciných) lekaček, s kterými se co do počtu nemůže většina dnešních hororů srovnávat. ()

Malarkey 

všechny recenze uživatele

Sam Raimi si zase odskočil tam, kam patří, do bláznivě praštěných hororů. "Stáhni mě do pekla" už víceméně mluví za vše. A co je teda pravda, že jsem se celý film dost bavil. Sice je příběh jeden velký nesmysl, ale Sam to točit umí, aby to bylo nechutný, aby to mělo strašidelný lekačky, které fungují a hlavně aby to bylo kvalitní. Jen bych měl jedno...dost zásadní mínus.....Božstvo, které si tu hlavní hrdinka zprotiví je cikánského původu, cikánka, která ho pak bude vymítat mluví španělsky, žije v Mexiku a její synoveček Miloš na tetičku mluví česky? WTF? A Miloš ne aby mluvil furt česky, kombinuje španělštinu s angličtinou a češtinou což je vopruz největší. Absolutně nechápu kde se to tam vzalo, ale mám takový tušení, že Sam chtěl božstvu dát východní půvab a tak hrábnul po Česku, i přesto, že Východní Evropou vůbec není, ale to samozřejmě v Americe nikoho nezajímá, proč taky. Američan si řekne...hm nějaká ruština, a tím to končí. No a to je asi všecko. Jinak je to solidní horor, takový, jaký jsem dlouho neviděl. S nadpozemskou tématikou a dobře zpracovaný. A jak jinak, zase hraje důležitou roli Španělština, která se v solidních hororech současnosti omýlá film co film. ()

Galerie (35)

Zajímavosti (22)

  • Film začíná logem studia Universal z 80. let, kdy Sam Raimi začínal s hororovým žánrem filmovou sérií The Evil Dead (od r. 1981). (HellFire)

Související novinky

Čtyřky útočí

Čtyřky útočí

17.03.2009

Ať už vás napadlo cokoli, následující řádky jsou samozřejmě o možných pokračováních úspěšných trilogií. Matt Damon potvrdil, že se s Paulem Greengrassem opravdu chystají na dalšího Bournea, ale že… (více)

Raimi odstartuje další filmovou sérii

Raimi odstartuje další filmovou sérii

23.03.2008

Sam Raimi už další Spider-Many nenatočí. To je asi základní poznatek, který vyplývá ze zprávy o právě probíhajícím rokování režiséra se studiem Paramount Pictures. A čeho se ta jednání týkají? Agenta… (více)

Herecké posily 1: Krásky

Herecké posily 1: Krásky

06.03.2008

Už tradičně pro vás máme souhrn několika zajímavých castingových novinek k filmům, o nichž už jsme psali dříve. Dnes začneme těmi hezčími doplňky ;-). Start natáčení hororu (resp. nadpřirozeného… (více)

Ti dva jsou vlastně jeden

Ti dva jsou vlastně jeden

19.02.2008

O tom, že je Ellen Page po úspěchu Juno zasypaná nabídkami, jsme psali minulý týden v souvislosti s jejím účinkováním v Raimiho hororu Drag Me to Hell. A Ellen nelení, popadla příležitost za pačesy a… (více)

Reklama

Reklama