Režie:
Jaume Collet-SerraScénář:
David Leslie Johnson-McGoldrickKamera:
Jeff CutterHudba:
John OttmanHrají:
Isabelle Fuhrman, Vera Farmiga, Peter Sarsgaard, Karel Roden, Aryana Engineer, CCH Pounder, Jimmy Bennett, Margo Martindale, Rosemary Dunsmore (více)VOD (1)
Obsahy(1)
John a Kate tvoří navenek idylický manželský pár. Zdánlivě jsou šťastní a bezstarostní, ale ztráta nenarozeného dítěte je chtě nechtě bez přestání pronásleduje. V minulosti obou manželů se skrývají temná místa, zejména Kate si má co vyčítat. Aby alespoň zčásti zmírnila své utrpení, rozhodne se spolu s manželem k synovi Danielovi a jeho sestřičce, hluchoněmé Max adoptovat třetí dítě. Sirotek Ester ve svém rodném Rusku osiřela, její adoptivní rodina zemřela při požáru. Ušlechtile působící a inteligentně se vyjadřující dívka si ihned získá jejich srdce. Zdá se, že je pro narušený domov přímo požehnáním. Postupně ovšem začíná vycházet najevo, že s osobností Ester to není až tak jednoduché. Je prostě "jiná". V jejím podání to znamená skryté, manipulativní a krvavé zlo, jehož hranice lze těžko odhadnout. (TV Nova)
(více)Videa (3)
Recenze (1 218)
Po dlhej dobe naozaj veľmi dobrý psychothriller. Zo začiatku som sa obával klasickej klišéovitej schémy, ktorú načrtli tri krátke vety v obsahu, ktorý som si prečítal pred premietaním. Avšak už po pár scénach ma režisér a scenáristi upokojili, že žiadna vlna klišé ma počas filmu nezaleje. A ak by im predsa len nejakých pár kvapiek pretieklo pomedzi prsty, tak kvalitní herci, skvelá atmosféra a veľmi citlivo zakomponovaná, mrazivá hudba tento nedostatok nenápadne prekryjú. Niektoré scény totiž naozaj kopírujú bežné horrorové štandardy, ale vždy sa nájde nejaký element, vďaka ktorému som si tento fakt počas sledovania neuvedomoval. Práca s kamerou je dokonalá, opomenúť nesmiem trefné cameo Karla Rodena. Veľmi sa mi páčilo preklenutie z obávaného úvodu (zoznámenie s rodinou, náznak tragickej minulosti, adopcia) do podstaty samotného deja a gradovania psycho atmosféry; a rovnako vyzdvihujem záverečných pár minút, kedy sa k už tak dosť vyostrenému psychoterroru pridáva ešte skvelo zvládnutá horrorová pasáž, ktorá len umocnila môj dojem z filmu. 85%. ()
║Rozpočet $20miliónov║Tržby USA $41,596,251║Tržby Celosvetovo $78,337,373▐ Tržby za predaj Blu-ray v USA $1,627,665║ Tržby za predaj DVD v USA $15,750,697║ Horror roka 2009! -a možno aj posledného desaťročia- Až na klasický mierne predlžovaný záver, to je neskutočne vyšperkovaný horror, gradujúci po celý čas, napätie sa dá krájať, sirota Esther v podaní neznámej Isabelle Fuhrman je najkrutejší a najlepšie stvárnení psychozabiják za hodne dlhé obdobie, miestami mi chodil nechutne mráz po chrbte, čo som fakt už dlho nezažil a jej adoptívna matka Kate (Vera Farmiga) by si za to trápenie a svoj herecký prejav zaslúžila aj nomináciu na Oscara. Režisér Jaume Collet - Serra ma len nedávno milo prekvapil s Múzeum voskových figurín a teraz mi len potvrdil že v tomto žánri je fakt doma, takže vypadá to fakt na sľubní talent a do budúcna sa teším čo ešte šikovné ponúkne. /100%/ ()
A ona vypadala jako taková malá, pěkná, nevinná holčička...Btw, mně ta závěrečná pointa s odhalením Esther překvapila a líbila se mi, to bych spíš haněl jiné současné horory za vykrádání již použitých motivů. Co srazilo výsledný dojem byl bohužel klišovitý a ne moc realiasticky vyznívající konec (hlavně scéna u zmrzlého rybníka), ale jinak snad kromě delší stopáže (ikdyž těch prvních 20 minut na druhou stranu napomohlo dobře se seznámit s postavami) nemám co vytknout. Naopak, mimo již zmíněnou pointu musím určitě vyzdvihnout výborné a přesvědčivé herecké výkony (Isabelle Fuhrman vtiskla život jedné z nejzajímavějších záporných postav, bravo!), pak samozřejmě zvukovou stránku, kameru a takovou chvílemi možná nenápadnou, ale ke konci gradující, atmosféru. Viděl bych to na solidní 4*. ()
Asi najlepší thriler s nálepkou mysteriózny, aký som v poslednom období videla. Pekelne odporná a zároveň vynikajúco zvolená ústredná hrdinka Isabelle Fuhrman (z ktorej celkom oprávnene behá mráz po chrbte), rovnako skvelá je tiež Vera Farmiga, rutinný scenár neberiem do úvahy, pretože tieto "obohraté" thrilery dokážu baviť aj napriek tomu, že nie sú originálne. Vyhovovala mi dvojhodinová dĺžka, pretože obyčajne sú tieto filmy otrasne zostrihané a zrýchlené a divák pomaly nemá čas vychutnať si napínavý dej. V tomto prípade ide však o remeselne veľmi zručnú snímku s perfektnou kamerou, mrazivou atmosférou a pútavými scénami. ()
Nejedná se ani tak o napínavý jako spíše emotivní film. Na divákových emocích má velkou zásluhu herecký výkon Isabelle Fuhrman a především chování otce, přece když svou ženskou miluju, tak jí v těhle věcech alespoň trošku věřím, to ať se na mě nikdo nezlobí, ale pokud jde o děti, mají ženský mnohem lepší instinkt, to ví úplně každej čili fotříno tady byl myšlenkově někde na úrovni přišláplý žížaly. ()
Galerie (40)
Zajímavosti (30)
- Studio Warner Bros. z traileru odstranilo větu „To musí být těžké, milovat adoptované dítě jako své vlastní“ na základě stížností od adoptivních rodičů a organizací pečujících o opuštěné děti. Ve filmu však věta zůstala. (TomikZlesa)
- Ve filmu zazní také píseň „The Glory of Love“, kterou napsal Billy Hill a nahrál Benny Goodman v roce 1936. Později vzniklo několik coververzí. Skladba již byla dříve použita v několika soundtracích (např. v britské fantasy komedii Rozmarný duch – 2020, kterou původně napsal jako divadelní hru Noël Coward). (noelcoward73)
- Jedním z producentů byl Leonardo DiCaprio. (Teodorik)
Reklama