Režie:
Peter JacksonKamera:
Andrew LesnieHudba:
Howard ShoreHrají:
Martin Freeman, Ian McKellen, Benedict Cumberbatch, Luke Evans, Orlando Bloom, Evangeline Lilly, Richard Armitage, Graham McTavish, James Nesbitt, Ken Stott (více)Obsahy(4)
Hobit: Šmakova dračí poušť líčí další dobrodružství hobita Bilbo Pytlíka na jeho společné pouti s čarodějem Gandalfem a třinácti trpaslíky vedenými Thorinem Pavézou. Vydali se na výpravnou cestu, jejímž cílem je získat zpět Osamělou horu a ztracené království trpaslíků Erebor. Poté, co přežili začátek své neočekávané cesty, pokračuje tato společnost směrem na Východ a cestou potkává kožoměnce Medděda a v lese Mirkwood plném nástrah se střetává s houfem obřích Pavouků. Když se jim podaří uniknout ze zajetí nebezpečných lesních elfů, pokračují trpaslíci k Jezernímu městu a nakonec k samotné Osamělé hoře, kde musí čelit největšímu nebezpečí v podobě Šmaka - nejstrašlivější nestvůry, která prověří nejen jejich odvahu, ale i pevnost jejich přátelství a smysluplnost celé pouti. (Warner Bros. CZ)
(více)Videa (27)
Recenze (2 196)
Rád bych napsal, jak to bylo skvělé a bombastické a přeúžasné, plné krásné hudby a nervydrásajícího příběhu, ale nebylo. Viděl jsem dokonalou, řemeslně odvedenou práci výtvarníka, prožil několik nostalgických momentů, které mě znovu vrátily na stránky knih (vstup do Temného hvozdu, Bilbův výhled ze stromu, Esgarot, Špak), občas se uchechtl, jednou ucukl při 3D efektu, ale jinak jsem se spíš těšil na konec (měřeno přísnou optikou). Sám nevím, jak to je koncipované. Jestli je to zkrátka pro hardcore fanouška Tolkienova Hobita k potěšení nebo k nasrání. Přitom mohu odvážně říct, že se povedlo - jednotlivé sekvence, části, momenty jsou jednoduše skvělé, ale jako celek to prostě někde hapruje. Kam se sakra podělo to fantastično, ten děsuplný závan přenádherné bájné Středozemě? Vše je zadupáno do trpasličích výkalů hyperaktivním střihem, hektickou kamerou a umělohmotným prefabrikovaným scénářem. U Eru, jaká škoda, pane Tolkien! A tak krásně jste to napsal. S politováním musím říct, že to, co vám zfilmovali, nebylo zdaleka tak skvělé, jako to, co si přimysleli navíc. Ano, mluvím o Tauriel. Tato nová postava byla z celého filmu jednoznačně nejlepší. Vysoko nad vším tím patosem, barvičkami, a Thranduilovo přehráváním. Přesto všechno ale musím říct, že výlet na sever Středozemě jsem si vlastně užil a bylo vidět, že i ostatní mainstreamový konzumenti v kině občas zapomínají žvýkat ten svůj prošlý popkorn a oddávají se toulkám fantazií (měřeno mírnou optikou). ()
// Akčnější, vtipnější, svižnější, více zaměřené na charaktery než na příběh, hudebně originálnější, vizuálně snad ještě barevnější a nepochybně také napínavější. To všechno platí o druhém Hobbitovi, se kterým mě Jackson vzal na cestu, ze které se mi vůbec nechtělo vracet! Story se konečně košatí, začíná jít do tuhého, Smaug s hlasem B. Cumberbatche je démonský, Tauriel s tváří E. Lilly je moje nová platonická láska a Gandalf konečně ukázal, jaký šílený badass umí být. Chci víc a chci to hned! ()
No jasně, že jsem šel na Hobita do kina. Hned den po premiéře, vždyť to musí bejt. To, že jsem ráno málem nevstal do práce, protože film měl tři hodiny a do toho se mi zamíchaly reklamy s ukázkami na půl hodiny a stejně tak v půlce filmu 15ti minutová přestávka, ať vezme čert. Ale pořád musím říct, že jsem si to užil tak, jako se mně to už hooodně dlouho nestalo. První Hobit byl takovej nemastnej a neslanej. Peter si hodinu a půl pohrával s Roklinkou a než se něco rozjelo, byl vlastně konec. Druhej díl má ale koule. Je plný akce, která ne a ne skončit. Někdy jsem si vzpomněl i na druhý díl Pána Prstenů, kde se vlastně většina filmu odehrála v bitvě o Helmův Žleb. Musím ale uznat, že některé scény Peter připravil fakt geniálně, že jim nešlo nic vytknout. Taková scéna v sudech bude jednou pojmem, která bude mladý režiséry učit toho, jak některé scény ve filmech natočit dynamicky. Tak vtipnou, zároveň akční a efektivní scénu jsem neviděl a nevím, jestli ještě někdy uvidím. Do toho to boží prostředí, boží postavy, kde každá má svůj smysl (taky proč by ne, když Hobit bude mít něco přes devět hodin, jako celek) a především Středozemě! Ta Středozemě, do které se vracím pokaždé, kdy mě moje fantazie přestává fungovat. Byla to krása, neuvěřitelný zážitek. A jsem rád za to, že se kolikrát u tohoto filmu řeší, zdali by se elfka vůbec měla bavit s trpaslíkem a jestli by se s ním vůbec měla nebo mohla skamarádit. To je totiž podstata všech fantasy světů, a když se najde někdo, kdo má chuť tohle řešit, tak nelze dodat nic jiného, než že ten svět opravdu existuje mezi námi. Má takové kouzlo, že nevím, jestli ten rok vůbec budu schopný počkat. Skončilo to totiž tak náhle, že ani týden po tom jsem se z toho ještě pořádně nevzpamatoval. ()
Ano, podobně jako Dvě věže, i Šmakova dračí poušť bude s největší pravděpodobností nejslabším článkem trilogie, především kvůli velmi uspěchané první třetině a obecně dějové rozpolcenosti. Což ale nic nemění na naprosto precizním řemesle, kterým Jackson opět potvrzuje, že pokud jde o Tolkienovu látku, neexistuje tvůrce, který by se s ní dokázal porvat lépe. Obdivuju jeho schopnost zachytit měřítko a velikostní poměry v jednom záběru. Michael Bay by se měl od Jacksona učit... ()
Je mi vážně smutno z provedení tohoto filmu a ještě smutněji z toho, jak to lidé Jacksonovi sežrali. S Pánem prstenů pro jistotu už nikdo nesrovnává, kdyby ano, museli by všichni s hodnocením níž. Tohle koukání na Hobbita s klapkami na očích absolutně nechápu. S výčitkami netuším kde začít. Některé scény na mě působily jako vykrádačka LOTRa (Pavoučí útok, začátek, léčba elfkou), s čímž bych se vyrovnala, přece jen je to stále příběh ze stejného světa. S nevýraznými postavami už ne. Zbývá poslední díl a já si stále nepamatuji jméno jediného trpaslíka - vlastně až na Thorina. Ostatní mi splývají. Tohle je asi největší chyba filmu, protože, se srovnáváním si opět nemůžu pomoci - u Pána prstenů je každý charakter jiný, svůj, rozpoznatelný, milovaný. Když je i hlavní postava necharismatická, je tu opravdu něco špatně. Legolas byl vyumělkovaný až běda a ta vynucená romance, jen aby tam nějaká ta láska byla - neskutečná příšernost. Elfka se zamiluje do trpaslíka po dvou minutách rozhovoru a zradí kvůli němu vlastní lid- hahaha. Natahovaná stopáž nudila a já se několikrát přistihla, jak usínám. Hudby v pozadí jsem si ani nevšimla.. hrála tam vůbec nějaká? Snažila jsem se do filmu jít s pozitivním přístupem s tím, že další LOTR se prostě konat nebude, ale průměrnou fantasy jsem tedy opravdu neočekávala. Nechápu proč, když si z prvního dílu nepamatuji absolutně nic. Zřejmě jsem doufala ve zlepšení. Ale ukecaný Šmak byl jen špičkou ledovce. Vzhledově je to pěkné, ačkoliv digitální skřeti se vskutku nepovedli. A ještě mi někdo vysvětlete, proč šel nejdříve Bilbo za drakem sám.. to vůbec nedávalo smysl. Zrovna tak jako to, že se Šmak schovával kousek od jezerní vesnice, která se jeho přítomnosti nijak neobávala, navzdory minulým útokům. Jediné, co se mi skutečně líbilo byl Medděd, přítomnost Legolase, Gandalf a krajina. Ani si vlastně neumím vysvětlit tři hvězdičky, časem možná snížím na dvě. A lidi, když už v celém komentáři film jen zkritizujete, proč mu pak dáváte pět hvězdiček ? Holt pitomci zmanipulovaní reklamou a nostalgií dělají své. Hodnocení pak absolutně nedává smysl. ()
Galerie (270)
Zajímavosti (79)
-
Elfské jméno Tauriel (Evangeline Lilly), které původně mělo znít Itaril, znamená „dcera Mirkwoodu“. Slovo „Mirkwood“ se dá přeložit jako „Temný hvozd“.
(HellFire)
- Celosvětová premiéra proběhla 2. prosince 2013 v Los Angeles. (Varan)
- S výjimkou Sarumana (Christopher Lee) se na českém dabingu podíleli stejní tvůrci jako u série Pán prstenů (2001, 2002, 2003). Sarumanův dabér Boris Rösner bohužel zemřel v roce 2006. (prometheusll)
Reklama