Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Do města terorizovaného zločinci přijíždí nezávisle na sobě tajemný tulák (Josh Hartnett) a mladý japonský válečník Yoshi (Gackt). Každý zde má své vlastní poslání. Když se konečně potkají, rozhodnou spojit své síly a společně bojovat proti zkorumpované vládě Nicoly (Ron Perlman) a jeho femme fatale Alexandry (Demi Moore). Celý děj je zasazen do unikátního fiktivního světa, kde se střetává realita s fantazií, do světa, kde si nemůžete být jisti ani vlastní půdou pod nohama. (LadySoir)

(více)

Videa (2)

Trailer

Recenze (175)

Lacike 

všechny recenze uživatele

Takze tu mame dalsi prestylizovany experiment v ktorom tvorcovia vsadili hlavne na vizual. Ten je bezchybne prevedeny a prvu polhodinu sam o sebe stačí na to, aby divaka film dostatocne bavil aj napriek absencie putaveho pribehu. Kedze je zapletka nielenze banalne jednoducha, ale je hlavne nezazivne podaná s rozvlacnymi monotonnymi dialogmi, tak s pribudajucimi minutami zacina film nudit. Nezachrania to ani herci, ktorych postavy maju daleko ku komplexnemu prekresleniu a su iba jednoducho nacrtnute figurky. Bohuzial nie natolko zaujimave alebo infantilne, aby divaka bavili. Mna zaujal jedine Kevin McKidd v ulohe pravej ruky hlavneho zaporaka, ktory je zaujimavym mixom brutalneho a uchylneho elegana u ktoreho nikdy neviete, ci si s vami chce zatancovat, alebo vas zabit. Nastastie dalsim velkym plusom filmu su bitky, ktorych je dost vela a hlavne su fantasticke. Nečudo, keďže ich mala na starosti sucasna americka choreograficka spicka Larnell Stovall. Su prehladne natocene (dokonca tu mame par dlhsich scen bez strihu) a choreografia je bezchybne prevedena. Stovall dokaze urobit aj z tuctovych krasavcov ako su Josh Hartnett a Kevin McKidd bojove masiny. Len vdaka bitkam som vydrzal film dopozerat do konca. Takze vysledne hodnotenie filmu je cisty priemer za 5/10, aj ked ziadnu jednotlivu stranku filmu by som rozhodne neoznacil za priemernu. ()

zipper111 

všechny recenze uživatele

Neskutečná vizuální stránka v mnohém jasně předčila příběh, přesto jsem se nudil jen chvílemi, ze začátku. Pak samuraj vypráskal několik rudochů a od té doby to byla neskutečná jízda. Kdo mě trochu štval byl žensky vypadající samuraj a vyčpělá Demi Moore, naopak jako vždy skvělý Woody nezklamal a Ron byl prostě Ron... Je to pecka. 4* ()

Reklama

kareen 

všechny recenze uživatele

Hmm...stylizace pěkná, vizuál hozený do červeno modra a kung-fu scény taky ok (i když by toho bojování nemuselo být tolik, takhle je to mírně přehlcené), dvojku hrdinných mstitelů by taky neubylo, kdyby vypustili nějakou tu hlášku, ale budiž (hlavně chladnokrevný japonský samuraj je kombinace, co nikdy nezklame) a vůbec nejvíc jsem si oblíbila lehce flegmatického barmana v podání Woody Harellsona. Mít to tak ještě méně profláklý příběh a více odsýpající spád, nemělo by to chybu. ()

Shadwell 

všechny recenze uživatele

Bunraku patří do stejný sorty jako Sin City, Gamer, Speed Racer, Goemon nebo Scott Pilgrim proti zbytku světa, čímž se míní, že nestaví na tradičních médiích (literatura, výtvarné umění), ale spíš na těch nových (komiksy, počítačové hry). Hlavně jde ale o to, že těmto novým médiím podřizují samotný film a jeho pravidla, dokonce bych se snad nebál hovořit o nějaké vlně či hnutí. Nejdál v tomhle zašel asi mangami a anime inspirovaný „animák s živými herci“ Speed Racer. Konkrétně tady to pak znamená, že počítačové hry kontaminovaly jak příběh (čtyři typy nepřátel: běžní pochopové umírající po stovkách, osm bossů, bodyguard padoucha, závěrečný padouch), tak styl filmu (jedna akční honička braná z ptačí perspektivy kopíruje Grand Theft Auto 2, jiná akce, během níž projde Hartnett několikapodlažním vězením plným nepřátel, připomíná plošinovky). Nejinak je tomu s komiksem, který taktéž prostupuje příběhem (stylizovaný 2D postavičky, každá se svým poznávacím znakem, třeba bodyguard Kevin McKidd propojuje boj s tancem Freda Astairea) i stylem (hlavně kulisy připomínající papírmaš či vystřihovánky barmana). Odsud je i zřejmé, že vážnější rovina tu patří počítačových hrám a nějak postavy omezuje a současně prověřuje jejich schopnosti, kdežto ta komiksová rovina jim spíše nahrává a celý film odlehčuje. I ty komiksový kulisy se jistě daly během natáčení libovolně přesouvat na přání režiséra a herci tak měli k dispozici maximální svobodu co se prostoru týče – jinak řečeno kamera tu není limitována kulisami, jak je běžné, ale má nad nimi prim. ____ Bunraku lze nejlépe chápat jako americký art. Coby indie film je to takový ekvivalent evropských, blízkovýchodních či jihoamerických artů, jen s tím zásadním rozdílem, že se úplně nezbavuje čitelného příběhu. Kdybychom to měli říct v odborných termínech, tak existují čtyři způsoby, jak se postavit k filmovému příběhu, řazeno od těch nejvíce používaných po ty méně atraktivní: neomezená narace (nejčastější přístup, vševědoucí vypravěč nám podává všechny důležité informace; příběh >> styl), omezená narace (jsme omezeni jen na jednu postavu, co neví ona, nevíme ani my, situace se zkrátka komplikuje; příběh > styl), parametrická narace (film sice příběh vypráví, ale nesejde na něm; příběh < styl), vyprázdněná narace (příběh zcela absentuje, klíčový je styl filmu; příběh << styl). Jenže tyhle čtyři způsoby, kterak se postavit k příběhu, jsou odvozený hlavně z té evropské či blízkovýchodní kinematografie. Naproti tomu Bunraku nějakým způsobem propojuje neomezenou naraci s vyprázdněnou narací, příběh se stylem, a tím trochu mate. Již zmiňovaný Speed Racer na to dojel u širší veřejnosti i u kritiků. Prostě Američani, i když točí stylově progresivní filmy, tak se pořád drží nějakého alespoň elementárního příběhu. Ať už je k tomu vedou důvody komerční (jinak to neprodáme), socio-kulturní (jsme národem bytostných pragmatiků) či historické (chybějící historii si suplujeme příběhy). ____ Kdykoliv se na plátně octne Harrelson, je o srandu postaráno. Ovšem jak říkával Vančura „humor není smáti se, ale lépe věděti“, pročež se nabízí vnímat Harrelsona jako demiurga, jako architekta celého příběhu (homodiegetického vypravěče, chcete-li), který si obě hlavní postavy doslova vytvořil, vystřihl, jak se v jedné scéně naznačuje, jakož i celý svět, jehož zmenšeninu ukáže v baru tomu šermíři, jenže ten samozřejmě nic nepochopí a označí celou vystřihovánku za obrázky pro děti. Pak se ale nemůže divit, že mu pořád něco uniká a že připomíná kačera Daffyho, kterého si ve slavným díle Duck Amuck z ´53 doslova kreslí ďábelský animátor Bugs Bunny. Odsud můžeme vyřešit i hádanku, proč se ten film vlastně jmenuje Bunraku? Bunraku označuje japonské loutkové divadlo, kde se na jevišti objevovali spolu s loutkami i loutkáři. Zde je tím loutkářem, respektive vypravěčem, který se přímo účastní příběhu, barman Harrelson. Pěknej ptáček! () (méně) (více)

ywo666 

všechny recenze uživatele

Tak nakoniec to dobre dopadlo. Film nesadne každému a treba si na neho zvyknut. Experimentálny (pozor nie originálny!) look nesadne každému. A Gackt vyzerá vo filme ako škaredá ženská. A to oproti fotkám s googlu je tu ešte extra mužný. A zaujímalo by ma nakoľko je zdatný v martial arts, lebo predvádza niečo čo má prvky aikida a jiujitsu, ale poriadny kop už musel robiť doublér. Hartnett už sa na nič nehrá a proste mláti jedného nepriateľa za druhým. Perlman, Moore a Harrelson dodávajú filmu zvučnosť a hereckú kvalitu. Kevin McKidd je super slizký a jeho postava aj keď okopírovaná z iných filmov je výborná. Celkovo je to taký poetický, vyzuálne zaujímavý masaker, ktorý som po skončení celkom obdivoval. 75% ()

Galerie (75)

Zajímavosti (11)

  • Film vznikl na motivy čtyři sta let starého japonského loutkového divadla. (Terva)
  • V průběhu celého filmu ani jednou nezazní jméno postavy Joshe Hartnetta. (Illuminare)
  • Celosvětová premiéra proběhla 11. září 2010 na Mezinárodním filmovém festivalu v Torontu. (pornogrind)

Související novinky

Josh Hartnett trénuje karate

Josh Hartnett trénuje karate

05.02.2008

Sympaťák Hartnett střídá ambicióznější role s těmi odlehčenými. Podivnost Bunraku (podle tradičního japonského loutkového divadla) bude asi patřit spíš k těm druhým. Film se odehrává ve fiktivním… (více)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno