Režie:
Darnell MartinScénář:
Darnell MartinKamera:
Anastas N. MichosHudba:
Terence BlanchardHrají:
Adrien Brody, Jeffrey Wright, Columbus Short, Gabrielle Union, Norman Reedus, Beyoncé, Emmanuelle Chriqui, Eamonn Walker, Mos Def, Cedric the Entertainer (více)VOD (3)
Obsahy(2)
Adrien Brody a Beyoncé Knowles v biografickém hudebním dramatu o vydavatelství Chess Records, jež dalo světu rhythm'n'blues. Právě díky němu se z Chucka Berryho, Muddyho Waterse, Etty James či Willieho Jacksona staly zářivé hvězdy.
Kdyby v roce 1950 nevzniklo v americkém Chicagu hudební vydavatelství Chess Records patřící Leonardu Chessovi, možná by se svět nikdy nedozvěděl, jakou sílu v sobě skrývá hudební styl rhythm and blues, zkráceně R&B. Právě tato společnost se v padesátých a šedesátých letech minulého století stala hlavním centrem populární hudby produkované afroamerickou menšinou a právě díky Chess Records se z Chucka Berryho, Muddyho Waterse, Etty James či Willieho Jacksona staly hvězdy nejvyšší zářivosti. Byla to doba jako stvořená pro žhavou a strhující muziku, které právě tito zpěváci měli plné srdce. Po každém vzlétnutí sice následuje pád, ale Chees Records a umělci kolem něj dali světu víc, než mohl kdokoli očekávat. Ve výborném hudebním dramatu režisérky Darnell Martinové ztvárnil hlavní postavu Leonarda Chesse oscarový Adrien Brody a po jeho bok se postavila hudební superstar, uhrančivá kráska se zlatem v hrdle Beyoncé Knowles.
(oficiální text distributora)
Videa (1)
Recenze (149)
Teprve nedávno jsem po letech husiny z překrásný písně At Last zjistila, kdo ji zpívá. Etta James. Od ní byl krůček k Beyonce a k filmu o bílym nadšenci, co s černýma nahrával blues ("a když hodí kalhotky bílá holka, je to rock´n´roll"). Na začátku je hecovalo nadšení, pohoda tmelená zrodem písní, koncertováním, první lajnou na žebříčku a odměnou v naturáliích - cadilacem ... na konci stagnace, vyhasnutí, příval novejch vln, v nichž lze v lepším případě už jen šlapat vodu. Režisérka a scénáristka v jednom se mi ale zdála víc nadšená než schopná. Jakoby předpokládala, že tyhle věci každej zná a tak neni potřeba jít do detailů a hloubky, postav je moc a jsou často jen hrubě načrtnutý a kde se vzaly tu se vzaly. V dobrym scénáři stačí jedna šikovná replika a víme o člověku všechno, tady nebyla o slova nouze, ale byla to spíš vatička. Stejnej pocit jsem měla i z režie, koukala jsem na film s bohorovnym klidem a to je špatně. Jen jednou se mi zalesklo oko - když Beyonce spustila At Last. Ona je dokonalá, ale možná proto, že se životní příběh obou zpěvaček tak liší, může se mi její podání líbit, ale co je to platný, když Ettino mě rozseká. Stejně rozdílně by možná vypadal i film, kdyby ho býval byl vzal do ruky pořádnej sekerník. 4* za tu vizi. ()
Ale áno. Až na skutočnosť, že Beyoncé NIE JE herečka a NEVIE hrať (ale zas - vykompenzovala to výborným spevom) celý film fungoval presne tak ako mal. Hodinka a pol zábavno-edukatívneho výkladu toho, ako to vyzeralo v počiatkoch R´n´B a rock and rollu. Keďže sa radím medzi fanúšikov tohto obdobia hudobnej histórie a navyše zbožňujem Adriena Brodyho, tento film mi rozhodne sadol. Mierne výhrady mám akurát voči niektorým strihom a spomínanej Knowless. Inak príjemný hudobný film, nič excelentné, ale rozhodne veľmi dobré. 7/10 ()
Vyhoupnout se z životní bídy mezi hvězdy populární hudby chce talent, píli, dřinu a taky něco umět více, než ti druzí. Udržet se na vrcholu je ale asi přece jenom těžší. Nejenom proto, že nás mohou "převálcovat" jiné nové hvězdy a náš styl je už poněkud zaprášený, ale i proto, že mnozí neumějí se svou slávou a rychle nabytým bohatstvím zacházet. V tomto filmovém příběhu se vypráví, jak je to v životě někdy jako na houpačce. Chvíli dole, na nejnižších příčkách společnosti, pak nečekaně nahoře, v tom zázračném nebi popularity a pak zase dole, aby bylo kam se opět šplhat. Toto je nádherný příběh, který zaznamenává vzestupnou kariéru a následné osudy některých vynikajících hudebníků šedesátých let, let nádherného černošského amerického blues, které zasáhne srdce každého milovníka rytmické hudby. Celkový dojem ze sledování filmu mi bohužel kazil CZ dabing ze společnosti LS productions dabing z roku 2009. Přestože dávám ve většině filmů CZ dabingu přednost, tentokrát by snad bylo lépe přepnout na původní jazyk s CZ titulkama. Výtku mám ke zvukově nevyváženým pasážím, kdy Petr Oliva promlouvá na pozadí příliš silné hudební produkce a jeho slova se v hudbě často vytrácejí. Tohle je ale bohužel častá chyba dnešních CZ dabingů. CZ dabing v současné době už není tím, čím býval. Bohužel. ()
Méně známé ale slušně natočené biografické drama o nahrávací společnosti, která zrodila hvězdy jako Chuck Berry, Etta James nebo Muddy Waterse. Film doprovází stylová dobová hudba, slušní herci ale zbytečně obyčejná režie, která do žánru nepřináší vůbec nic nového. Lepší režisér by si s tak bohatou látkou určitě poradil o mnoho lépe, přesto se jedná o velice slušný snímek, převážně pro nadšence, kterým nejsou jména postav cizí. ()
Skvelý zvuk a mimoriadne herecké výkony, to je skvelá vizitka tohto hudobného filmu. Osobnosti skvelého electric blues, sprítomnenie v stave zrodu a potom aj ich dramatické životné osudy. Objavili sa aj Hubert Sumlin a James Cotton, často zanedbávaní muzikanti. Výborná hudobná dráma o Leonardovi Cheeseovi, zakladateľovi hudobného vydavateľstva. Výborné stvárnenie hlavnej úlohy Adrienom Brodym. Čo viac si priať, možno snáď aby toto majstrovské dielo trvalo o pár hudobných minút dlhšie. ()
Galerie (43)
Zajímavosti (7)
- Zpěvačka Beyoncé přibrala 15 kilogramů kvůli roli Etty James. A nejen to. Drastickou proměnou prošly i její vlasy. Musela si je ostříhat a odbarvit na blond. Dokonce v některých scénách ji uvidíme i bez make-upu. (ČSFD)
- Leonarda Chesse měl původně hrát Matt Dillon. (HappySmile)
- Keď Leonard Chess (Adrien Brody) zomrie, Muddy Waters (Jeffrey Wright) a Willie Dixon (Cedric the Entertainer) idú hrať do Európy, pričom je rok 1967. Leonard Chess v skutočnosti zomrel až 16. októbra 1969. (sWONDER)
Reklama