Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Na ostrove blízko pobrežia Severnej Ameriky miestny obyvatelia bojujú so strašnou zombie epidémiou dúfajúc, že sa nájde liek, ktorý vráti (ne)mŕtvych späť k ich ľudskej podobe. (Tony DiNozzo)

Videa (1)

Trailer

Recenze (193)

JFL 

všechny recenze uživatele

Tezovitost, satira i jízlivost vždy představovaly charakteristické znaky Romerových zombie filmů, jenž tentokrát se režisér, zřejmě opojený zaslouženými extetickými reakcemi na adresu jeho předchozího snímku, zatoulal ve vlastním nesoudně překombinovaném díle. Dva roky poté, co se "Deníkem mrtvých" ukázal jako svěží inovátor nejen na poli zombie žánru, ale i moderních trendů filmového hororu, přišel s přeplácaným snímkem, který sice při rozložení na dílčí prvky stvrzuje šíři, ambicióznost i mnohovrstevnatost režsérovy vize, ale v celku působí jako nesoudržný eintopf. V předchozích pěti zombie snímcích Romero dokázal dramaturgicky skloubit kritiku společnosti, kauzálně promyšlenou vizi světa během zombie apokalypsy, žánrové atrakce i profilaci postav. Paradoxně pro tvůrce, který myšlenkově i řemeslně čněl nad patlaly a žánrovými rutinéry, kteří se krčili v jeho stínu, tentokrát se nelze ubránit stejným dojmům, jaké se dostavují při sledování filmových pokusů různých neumětelů. Namísto komplexního a logicky vystavěného světa diváci tentokráte dostávají zcela vytrženou galerku postav, které jsou zbavené jakékoli vlastní vůle a podléhají pouze logice schémat. Během sekvencí, které mají několik paralelních konfliktů či plánů se projevuje, že režisér neví, co se souběžně děje mimo záběr - lze si představit jak uprostřed dialogů i přestřelek jedněch postav jiné figury prostě apaticky postávají mimo záběr a čekají, až na ně dojde řada. Dokonce sekvence gore zombie ataků poprvé u Romera vyznívají jako dějově zcela nemotivované atrakce. Hlavní problém ale spočívá v Romerově pokusu o skloubení těžkotonážní tezovité kritiky patriarchátu s nadsázkou, která ale není satirická, nýbrž přímo parodická a slapsticková. Jasně, že vše lze ospravedlnit jako součást konceptu nastavit zrcadlo absurdnosti žánrovými filmy a jejich konvencemi glorifikovaného patriarchátu, ale nejen v porovnání s hermeticky sevřeným "Deníkem mrtvých" ale i dramaturgicky vyváženou "Zemí mrtvých" působí "Survival of the Dead" jako dramaturgicky nedotažené a rozpadlé dílo. Tedy ještě je tu eventualita, že celý film je vlastně jízlivým žertem na adresu diváků a jejich očekávání, nicméně nejen že Romero nemá statut umělce, jenž se stal obětí diváckých škatulek jako např. Takeši Kitano, aby se nad takovými věcmi vůbec zamýšlel, ale ani ve filmu nic takovému přístupu nenasvědčuje. ()

Ruut 

všechny recenze uživatele

Celkově mezi zombie filmy to jde, na Romera dost slabé. Schválně to má takový nádech sedmdesátých let a dokonce Survival pokračuje ve vyprávění původní linie, která se nese hlavně v prvních třech Romerových ... Dead filmech - zombíci už dokonce nacházejí východisko ..., jenže slaboučký čajíček. Veškeré střety spočívají ve střílení na zombíky z pušek - nic překvapivého a originálního. masky jsou vyloženě nezajímavé a obyčejné (to bych bral jako návrat ke kořenům), stejně jako vše ostatní. A snaha být občas komediálně vtipný vše totálně dodělává. ()

Reklama

B!shop 

všechny recenze uživatele

Kurva to ale byla traparna, Romero je bud senilni nebo tohle nemoh myslet vazne. Celej dej je znacne stupidne zasazenej na nejakej ostrov, kde zijou dve farmarsky bandy, ktery se neustale prudej a cely je to proste o tom, ze zas par hlavnich postav nekam jde. Proste dej v podstate zadnej. To by ale tak nevadilo, problem je, ze to cely pusobi desne lacine, jak kdyby si parta lidi vyrazila na vylet do vesnice a okolnich lesu a tam se tocili, jak pobihaj. Strileni je tu sice dost, zombiku taky, ale presto se celej film desne tahne, neni absolutne zajimavej a co je horsi, je smesnej. Opravdu tohle neni horor ani omylem, zadna atmosfera, zhruba tak dve predvidatelny lekacky, hromada spatne nalicenejch zombiku a par hnusnejch digitalnich triku. Aspon, ze nektera brutalni scena je fajn. Co se tyce hercu, to je banda idiotu, ktery se chovaj jak naprosty kreteni, musi pronaset extra stupidni dialogy a nejsou absolutne sympaticky a cloveku jsou tudiz ukradeny. Proste hodne slaby zombie becko, ktery je misto atmosfery pouze smesny, ty vtipky se do tohohle zanru absolutne nehodi a jedinej duvod, proc na nej koukat, je jmeno rezisera, ale kdyz si vzpomenu na predchozi super pruser Diary of the Dead, tak priste to budu brat spis jako varovani. Naprosto nechapu, co to tady nektery vychvalujou. ()

Bluntman 

všechny recenze uživatele

Celou dobu jsem si říkal, že zatím poslední přídavek do zombie série je sice stále velice dobrý žánrový film, ale v porovnání se svými předchůdci z nového milénia vychází jako nejslabší, a že Romero nějak "zklasičtěl", protože na místo formální progresivnosti a satirické nesmlouvavosti jsme se dočkali fordovsky poctivé, ale archaické podívané. Jenže poté přijde konec, ve kterém se vše složí do jednoho komplexního celku a výpovědi o tom, že se historie - hlavně násilná minulost - kvůli patriarchálnímu přežitku opakuje a že zombie jsou schopny se učit novým věcem, ale někteří lidé a jejich uvažování se nezmění. To vše na půdorysu klasického amerického žánru - westernu, vůči kterému se přistupuje značně podvratně, protože se film nebere vůbec vážně (velice nápadité a zábavné způsoby zabití), upozorňuje se na filmovost (přepísklé digitální triky) a odstup vytváří i komentář zeleného mozku, který má paradoxně liberální vyznění. I přes silný odsudek nepoučitelné společnosti a gore-festu jde ale o velice humánní dílo, jímž se Romero přiblížil k jiné horrorové ikoně - Davidu Cronenbergovi, s nímž sdílí kritický pohled na žánr, který odráží společensko-politickou atmosféru.__________________________________________ P.S. Docela by mě zajímalo, proč má někdo potřebu srovnávat dvě odlišná pojetí a přístupy k danému žánru, proč někdo nemůže přijmout (záměrnou?) okázalost efektů jako regulérní vyjadřovací prostředek, který neodmyslitelně patří k režisérově rukopisu? Jinak "neohrabaný" střih je v některých momentech evidentním výbojem proti normám a kamera rozhodně není televizní, když se tak promyšleně pracuje s hloubkou ostrosti a několika plány najednou, mimoobrazovým polem. ()

hippyman 

všechny recenze uživatele

neuvěřitelně tupý scénář, k tomu všudypřítomný špatný humor, trapné a nereálné chování prakticky všech přeživších, to nezachrání ani jinak celkem efektní rozmetání částí těl či mozkových závitů... prostě takhle pakárna obludných rozměrů obsahující všemožná zombie klišé je jen nudnou vykrádačkou a ostudou tohoto jinak mého velice oblíbeného žánru... 40% ()

Galerie (7)

Zajímavosti (3)

  • Tomboy (Athena Karkanis) má ve filmu zbraně Beretta 92 F ráže 9x19 mm a M16A4 ráže 5.56x45 mm. (dc125)
  • Film bol natočený v Kanade a všetci herci, ktorí v ňom účinkujú, pochádzajú z tohto štátu. (MetalMesiah)

Reklama

Reklama