Režie:
John CrowleyScénář:
Mark O'RoweKamera:
Rob HardyHrají:
Andrew Garfield, Alfie Owen, Peter Mullan, Taylor Doherty, Shaun Evans, Anthony Lewis, Siobhan Finneran, Skye Bennett, Victoria Brazier, Katie Lyons (více)Obsahy(2)
Eric Wilson vychází po mnoha letech z vězení pro mladistvé a pod jiným jménem se pokouší začít nový život v tichém městečku poblíž Manchesteru. Pomáhá mu v tom sociální pracovník Terry, jenž pro něj najde práci a je nablízku, kdykoli Jack potřebuje podporu. Naivní, citlivý a otevřený mladík, který strávil dlouhé roky v izolaci, se snaží zorientovat se v prostředí, jež je pro něj zcela cizí. Nachází si kamaráda Chrise i přítelkyni Michelle a vrhá se do nového života s nadějí a ochotou vyhovět všem jeho nárokům. Zvládne nástrahy dospělého světa a dokáže se ubránit stínům vlastní minulosti? (Česká televize)
(více)Videa (1)
Recenze (348)
Skvělé drama, které působí uvěřitelně zejména díky zasazení do chladné Anglie, nezvyklému akcentu a až documentary kameře - tedy přesně to, co britové fakt umí. Snímek o snaze zapomenout na svou vlastní minulost a navrátit se zpátky do reality. Líbila se mi zejména stavba filmu, kdy na začátku nevíte zhola nic a snímek svá tajemství odkrývá postupně v podobě velmi dobře zpracovaných flashbacků. ()
Nečekal jsem, že mě takhle regulérní Drama bude bavit. Andrew Garfield ve své první roli podává hodně obdivuhodný výkon, který hraje plachého hocha bojujícího s přítomností, kterého dohání i hříchy z minulosti. Smutné, depresivní, poutavé a dobře zahrané. Kvalitní film ve všech směrech.Příběh****, Akce>Ne, Humor>Ne, Násilí>Ne, Zábavnost****, Hudba***, Vizuál****, Atmosféra****, Napětí**. 8/10. ()
Boy A je jednoznačně silný film, který pokračuje a volně rozvíjí tradici britských sociálních dramat a jeho tvůrci nepokrytě manipulují s divákem - vyprávějí curriculum vitae hlavního hrdiny tak, že se s ním nedá nesympatizovat. Vyprávějí však s citem a zvláště mistrně odkrývají tajemství ústřední postavy, k čemuž využívají kompoziční instrument flashbacků, které patří asi k tomu nejzajímavějšímu v tomhle komorním snímku. Důraz je kladen především na vizuální rozměr díla - často až Rembrandtovská kompozice záběru je barokně výtvarná - pokoj utopený ve tmě a matný pruh světla z okna dopadá na nehybnou postavu ve výseku světelného pole... K tomu minimalistické hudební motivy (jen v prostorách tanečních klubů je sound poplatný manchesterské klubové scéně), pomalá dynamika střihu a úsporné herecké výrazivo s občasnými expresivními momenty zvýrazněnými originálními střihovými přechody. Celý film je ale pomalý, zádumčivý, britsky rozjímavý a především vnitřně moralizující. Co je to vina a kde leží její sémantické pole? Kdo je v tomto příběhu vlastně obětí a kdo viníkem? Jestliže ale vychází v podání vypravěčů tohoto příběhu něco zvlášť negativně, tak je to role bulvárních médií, jejichž hon za senzacemi nerespektuje nic a nikoho. Boy A je skutečně silný film - strhující melancholický film o nespravedlnosti v mnohých životech a nespravedlivé karmě, které se nedá utéci. Jakoby chtěl mimochodem říci - Přemýšlejme, dříve než někoho odsoudíme v mediální zkratce... Podobné filmy: Lilja / Lilya 4ever, Moje léto lásky, Dospívání po americku / Život jednoho chlapce ()
Drama o mladíkovi, který se vrací z vězení aby začal nový život. Najde si práci, přítelkyni, stane se z něj hrdina ale temná minulost, kterou před všemi skrýval ho nakonec dostihne. Slušné herecké výkony a postupně se odhalující tajemství dokáží diváka udržet v pozornosti až do konce ale po celou dobu film nedokáže strhnout nebo donutit abychom s hlavním hrdinou ke konci soucítili. ()
Vezměte hromádku malých, ale osobnost formujících dílků a složte je do celku - rozmnoží se na hromadu neštěstí... přesně takový osud byl připraven pro Erica - zasloužila se o něj především nejbližší rodina - jaké to musí být, vracet se do domova, kde tě nemilují, kde nemáš zastání před zlým světem, z nelásky a lhostejnosti podvědomě utíkáš pod ochranu ještě většího zoufalce, než jsi sám, s ještě větší nenávistí v srdci. A i když se zázrakem zvedneš z prachu a výčitek, zase je strach hlavním pocitem, vstáváš i usínáš s otázkou, kdy tě minulost dožene a přes všechno, co ti namlouvají, víš, že ten pravý trest přijde ve chvíli, kdy konečně začneš žít. A já, z pozice diváka a svědka teď nevím, jestli zaslouženě, jistě, každý má dostat druhou šanci, jinak to však budou vidět rodiče mrtvé dívky... Velmi dobře je do příběhu zakomponována i druhá linie, která potvrzuje, že dětství jen napůl po sobě zanechává vztahové vzduchoprázdno. Hezký a zároveň i krutý film, stejně, jako sám život. Výborní Andrew Garfield a Peter Mullan. ()
Galerie (16)
Photo © Senator
![Ten kluk - Z filmu](http://image.pmgstatic.com/cache/resized/w663/files/images/film/photos/160/648/160648484_96d8de.jpg)
Zajímavosti (5)
- V jednej z retrospektívnych scén sa mladí Eric a Philip hrajú na Spider-Mana, vystreľujú imaginárne pavučiny a predstierajú let pomedzi mrakodrapy. Herec stvárňujúci dospelého Erica, Andrew Garfield, si neskôr zahral Spider-Mana vo filme The Amazing Spider-Man (2012). (tomashrabek)
- Film je voľne inšpirovaný skutočnou udalosťou z roku 1993, kedy dvaja chlapci uniesli a zavraždili trojročného Jamesa Bulgera. (Avathar)
- Boty, které Jack/Erik (Andrew Garfield) dostane na začátku filmu od kurátora, jsou Nike Air Max 90 - Escape v barvě natural/black-greenend brown. (FFilipCZ)
Reklama