Reklama

Reklama

Robocop

Trailer 2

Obsahy(1)

V roce 2028 je nadnárodní konglomerát OmniCorp vedoucím lídrem v oblasti robotických technologií. Jejich drony jsou již dlouhá léta využívány armádami po celém světě a OmniCorpu přibývají na účtech miliardy dolarů. Jedinou metou, kterou se jim dosud nepodařilo dosáhnout, je úspěch na domácí půdě, kde jsou jejich technologie stále považovány za příliš kontroverzní. Ale v jistém momentě přijde ke zlomu. Alex Murphy (Joel Kinnaman) je milující manžel a otec, který pracuje jako policista a dosahuje vynikajících výsledků v boji s kriminalitou a korupcí v Detroitu. Až do chvíle, kdy utrpí rozsáhlé zranění. OmniCorp najednou dostane jedinečnou příležitost - zachránit špičkového policistu. A tak se v odvážném experimentu zrodí RoboCop - napůl člověk a napůl stroj, dokonalý protivník všech kriminálních živlů. OmniCorp už plánuje jeho nasazení v co největším počtu míst, ale nepočítají s tím, že uvnitř stroje je myslící lidská bytost, která nedokáže potlačit vzpomínky na svou minulost. (Forum Film CZ)

(více)

Videa (7)

Trailer 2

Recenze (991)

Hitman_47 

všechny recenze uživatele

Robo bobo dopadl přesně tak, jak naznačovaly první ohlasy a trailery. Je to jiné, než původní Verhoevenova verze, to bylo každému jasné už vzhledem k PG-13 ratingu, ale zároveň z Robocopa vymizely i další skvělé prvky .... je to strašně uloudané (taková jasná nástavba na něco "dalšího"), akce je tu strašná ... jediné, co se mi líbilo byl závěrečný showdown, ale jinak nepřehlednost ,a těch 100 míčů jsem tam neviděl ani náhodou. Padilhu osobně lituju, jelikož doplatil na stupidní požadavky a nátlak studia a producentů, přes které prostě vlak nepojede. Jop a odkazy na původní film jsou až strašně chabé, neoriginální a vůbec se své předloze nemůžou rovnat. Doufám ale v druhý díl, kde by se mohlo všechno spravit. Jen škoda, že José od toho už asi po zážitku z natáčení jedničky dá nejspíš na 150 % ruce pryč. ()

castor 

všechny recenze uživatele

Bojoví roboti nejsou podle některých tím pravým ořechovým, přichází tak boss společnosti OmniCorp s ideou dát robotovi lidskou tvář. A jeden snaživý policista právě doplatil na svou, no, snaživost. Prakticky mrtvý popálený policajt tak dostane nový impuls v kybernetickém supertěle. Nic nového pod sluncem. Když Paul Verhoeven neroztahoval nohy Sharon Stone, rád se pustil do svižnější látky a jeho akční inteligentní pecky se stávaly klasikou. Nový RoboCop přichází s poměrně vážnou tváří. To diváka pamatujícího lepší časy akčního žánru zrovna dvakrát nepotěší. Schází mu nadhled a brutální humor Verhoevenova originálu. Velká škoda, že producenti upřednostnili nižší rating. Navíc se stomilionovým rozpočtem bych si představoval rozmáchlejší divadlo. Docela se tu na druhou stranu zaměřuje na postavy a jejich nejednoznačné charaktery, ambice nacpat do látky myšlenkový přesah poměrně těší. Stejně mám ale za to, že akční jízda, při které by si divák párkrát povyskočil na kanapi, by výsledku slušela víc. Furt ale lepší, než koukat na zbytečné CGI blbnutí, které potěší maximálně tak ročníky 1998 nahoru. Účast Samuela L. Jacksona (ať to byl záměr či nikoliv) působí rušivě a ke zbytku filmu mi vůbec nezapadal. Slušné tři hvězdy!! ()

Reklama

Radek99 

všechny recenze uživatele

Kterak Hollywood vykastroval dalšího kdysi tak osobitého režiséra... Blockbustery spíš míjím, neboť oni většinou míjí mne, na Robocopa jsem se ovšem těšil, jelikož právě tenhle film byl dalším, celkem logickým krokem v kariéře výjimečného brazilského režiséra José Padilhy, který se celosvětově proslavil svým opusem Tropa de elite (a jeho pokračováním). Tohle strhující syrové akční sociální drama z favel Rio de Janeira vypovídá velmi realisticky o tom, jak hodně je v mezní situaci posunuta hranice vnímání dobra a zla i toho, čemu se říká spravedlnost. Ten oslí můstek k příběhu robotického policisty, jak jej kdysi natočil Paul Verhoeven a nyní v remaku uzpůsobil k obrazu svému Padilha, se přímo nabízí. Spravedlnost vynucovaná absolutně, silou těžkooděnců BOPE, silou Robocopa. Obé velmi pravičácké, velmi kontroverzní, velmi nestandardní v relaci k západním hodnotám. Když píši ,,uzpůsobil k obrazu svému", myslím tím, co všechno mohl tak vysoce sociálně vnímavý tvůrce pocházející navíc ze země, která má kontroverzi vepsánu přímo ve svém sociálním uspořádání, z potenciálu dřímajícím v látce, jakou je Robocop, vytěžit. Ale ono to spíš vypadá, že si velká hollywoodská studia uzpůsobila k obrazu svému dříve tak osobitého režiséra. To, co jsem mu v Elitní jednotce věřil bezezbytku, náhle v přetuněném hollywoodském spektáklu smrdí kalkulem, do popředí se dostává módní pranýřovaní USA coby světového četníka (scény z Bagdádu jsou ovšem naprosto jalové a plané), onen fašistický rozměr zneužití policie vedoucí k proměně v policejní stát vyšel rovněž tak nějak do ztracena, jediným nosným uvěřitelným momentem je kritika nadnárodního kapitalismu, což mi na ideově (a ideologicky) tak bohatý námět přijde dost málo. Ano, jistě, je to remake, to má vznik takovéhoto filmu ospravedlnit, vždyť remake je teď v Hollywoodu taky v módě... Je to smutný paradox doprovázející Padilhův přestup do Hollywoodu - kritizovat omezování svobody ve světě a přitom se pro peníze vzdát své tvůrčí svobody... ()

Marigold 

všechny recenze uživatele

Tenhle film by mohl posloužit jako názorná ukázka toho, jak současný Hollywood občas vsadí na brain drain progresivních osobností z ostatních kinematografií a pak se je snaží zkrotit ve stroji. Padilhův rukopis "akčního sociálního dramatu" je znát na začátku, vidět střihové postupy a záběrování z "jiného světa" je samozřejmě osvěžující, ale usedlý rating, trochu enigmatické kouzlení s hudební dramaturgií v důsledku a překvapivě vyhaslá kinetika Carvalhovy kamery z akce dělají jen vycpávku. Navíc ji tvůrci občas provokativně spojují s náročnými konverzacemi o podstatě hlavní postavy. Nový Robocop je vlastně trochu radikální a trochu usedlé konverzační drama o chlapovi, ze kterého zbyl kus tváře a několik orgánů. Většina násilí originálu se z ulic přesouvá k tělu protagonisty, který více než polovinu filmu řeší svou identitu, rodinu a sžívá se s oblekem. Díky solidně napsaným dialogům a výborným hercům to funguje. Ideologicky film evokuje ironii originálu prostřednictvím pravičácké talk show a parodování marketingového zneužívání Murphyho / RoboCopa jako produktu pro masy. Znatelný posun je i přijetí globalizované perspektivy a proměny korporátní sféry z rejdiště "žraloků v oblecích" do ležérního hřiště filantropů v cool outfitech. Zatím Verhoeven kdysi natočil film, který se dá konzumovat jako dokonalý produkt americké kultury i jako její drsná parodie, "liberální fašoun" Padilha a jeho tým jsou o poznání doslovnější. Některým lidem to sice stejně činí problém rozklíčovat, ale ta kritická linie poukazující na mechanizaci válek i spravedlnosti je dost čitelná. Ve spojení s úvahami nad přeměnou člověka ve stroj se z toho stává docela produktivní záležitost k zamyšlení. Nový RoboCop nikdy nenabídne totální "krev, hovna a bláto" rozkoš originálu, na který se snaží příliš okatě neodkazovat (a když, tak spíš ironicky - použití Poledourisova motivu jako znělky pravičácké agitkové show). Hledá vlastní cestu k tématu. Proto má navzdory padání řetězu a poněkud pochybné gradaci druhé poloviny smysl. Special thx to vždy báječný Oldman, ležérní armyJobs Keaton a velmi přesně zranitelný Kinnaman. Držím tomu palce, ale nejspíš to prohučí jako (o něco problematičtější) Elysium. Jen doufám, že se dočkáme chvíle, kdy se poměr zrealizovaných a nezrealizovaných nápadů v soubojů producent x invenční tvůrce otočí. [75%] ()

Gilmour93 

všechny recenze uživatele

S Robocopem to má společného jen Detroit, Poledourise a nemotornou drůbež Eduarda dva sta devět. Spíš jsem v tom viděl uhlazenou blockbusterovou šablonu ala Iron Man. Bez nadhledu, charismatu Downeyho jr. (co si budeme nalhávat, kdyby na místě Kinnamana byl mroží bořič mýtů Hyneman, vyšlo by to nastejno) i PG ratingu, jenž není určen abonentům časopisu Sluníčko.. Jestli chtěl Padilha zase zvednout pravici, neměl šanci, protože Hollywood mu na ni hodil americkou vlajku - jen nedokážu posoudit, jestli se Josého paže vrátila sklesle k trupu, či posloužila jako stožár. Nejvíc mě však zaráží skutečnost, že film postavený na konfrontaci robotiky a lidského faktoru je absolutně bez duše i bez toho, co už nemá sám Robocop a čehož ztráta trvale ovlivní sexuální život manželů Murphyových. Navzdory stéblu komisaře Gordona v bílém plášti, tonu ve zklamání.. ()

Galerie (96)

Zajímavosti (34)

  • David Murphy (John Paul Ruttan) je fanouškem hokejového klubu Detroit Red Wings, jehož znak můžeme vidět na bílých dveřích Davidova pokoje a také na transparentu, kterým David vítá doma svého otce. (Koldyn)
  • V pokladnách severoamerických kin diváci nechali 58,6 milionu amerických dolarů, součet celosvětových tržeb pak dosáhl 242,7 mil. (NIRO)

Související novinky

Zemřel herec Michael K. Williams

Zemřel herec Michael K. Williams

07.09.2021

Ve věku 54 let tragicky zemřel známý charakterový herec Michael Kenneth Williams. Jeho nejslavnější rolí se jednoznačně stala postava Omara z chváleného seriálu The Wire – Špína Baltimoru. Objevil se… (více)

RoboCop našel režiséra

RoboCop našel režiséra

21.11.2019

Vycházející australský filmař Abe Forsythe (Little Monsters) byl čerstvě najat k režii chystaného filmu RoboCop Returns pro MGM a Atlas Entertainment. Forsythe tak nahrazuje Neilla Blomkampa, který… (více)

TOP 2018 dle TOP uživatelů ČSFD.cz

TOP 2018 dle TOP uživatelů ČSFD.cz

29.12.2018

Nejoblíbenější uživatelé ČSFD.cz tradičně sestavili trojku nej filmů a seriálů, uvedených do distribuce nebo na filmových festivalech v uplynulém roce. S pěti hlasy jednoznačně vyhrávají mezi filmy… (více)

Aronofsky a motorkář Tatum?

Aronofsky a motorkář Tatum?

15.09.2015

Loňský Noe sice rozdělil diváky na nadšené a trochu zmatené, nakonec ale vydělal 362 milionů dolarů, takže se dá považovat za úspěch. Co chystá režisér Darren Aronofsky (Fontána, Černá labuť) dál?… (více)

Reklama

Reklama