Režie:
José PadilhaKamera:
Lula CarvalhoHudba:
Pedro BromfmanHrají:
Joel Kinnaman, Gary Oldman, Abbie Cornish, Michael Keaton, Jay Baruchel, Aimee Garcia, Jennifer Ehle, Samuel L. Jackson, Jackie Earle Haley (více)VOD (3)
Obsahy(1)
V roce 2028 je nadnárodní konglomerát OmniCorp vedoucím lídrem v oblasti robotických technologií. Jejich drony jsou již dlouhá léta využívány armádami po celém světě a OmniCorpu přibývají na účtech miliardy dolarů. Jedinou metou, kterou se jim dosud nepodařilo dosáhnout, je úspěch na domácí půdě, kde jsou jejich technologie stále považovány za příliš kontroverzní. Ale v jistém momentě přijde ke zlomu. Alex Murphy (Joel Kinnaman) je milující manžel a otec, který pracuje jako policista a dosahuje vynikajících výsledků v boji s kriminalitou a korupcí v Detroitu. Až do chvíle, kdy utrpí rozsáhlé zranění. OmniCorp najednou dostane jedinečnou příležitost - zachránit špičkového policistu. A tak se v odvážném experimentu zrodí RoboCop - napůl člověk a napůl stroj, dokonalý protivník všech kriminálních živlů. OmniCorp už plánuje jeho nasazení v co největším počtu míst, ale nepočítají s tím, že uvnitř stroje je myslící lidská bytost, která nedokáže potlačit vzpomínky na svou minulost. (Forum Film CZ)
(více)Videa (7)
Recenze (991)
Bojoví roboti nejsou podle některých tím pravým ořechovým, přichází tak boss společnosti OmniCorp s ideou dát robotovi lidskou tvář. A jeden snaživý policista právě doplatil na svou, no, snaživost. Prakticky mrtvý popálený policajt tak dostane nový impuls v kybernetickém supertěle. Nic nového pod sluncem. Když Paul Verhoeven neroztahoval nohy Sharon Stone, rád se pustil do svižnější látky a jeho akční inteligentní pecky se stávaly klasikou. Nový RoboCop přichází s poměrně vážnou tváří. To diváka pamatujícího lepší časy akčního žánru zrovna dvakrát nepotěší. Schází mu nadhled a brutální humor Verhoevenova originálu. Velká škoda, že producenti upřednostnili nižší rating. Navíc se stomilionovým rozpočtem bych si představoval rozmáchlejší divadlo. Docela se tu na druhou stranu zaměřuje na postavy a jejich nejednoznačné charaktery, ambice nacpat do látky myšlenkový přesah poměrně těší. Stejně mám ale za to, že akční jízda, při které by si divák párkrát povyskočil na kanapi, by výsledku slušela víc. Furt ale lepší, než koukat na zbytečné CGI blbnutí, které potěší maximálně tak ročníky 1998 nahoru. Účast Samuela L. Jacksona (ať to byl záměr či nikoliv) působí rušivě a ke zbytku filmu mi vůbec nezapadal. Slušné tři hvězdy!! ()
To si humanoid říká, jaká je škoda, že se Robocop prohání v Amerikánijském Detroidu, namísto toho, aby například likvidoval kyber-punkové neo-IRA-teroristy v Dublinu, nebo klidně i zmutované pásovce ze středního konga, protože obé by nebylo tak nehezky okleštěno o tak zábavné věci, jako je kopání do amerických reálií, nebo postavy řešící morální následky svých činů a čelící jejím následkům. Obé ve výsledném filmu sice je, ale jen v malé a mrzké podobě, která dává tušit, že kdysi v prvopočátcích prvních nástřelů scénáře tam toho mohlo být mnohem víc. Nemám rád zbytečné remakování, tohle ale naštěstí zbytečné není, už jen proto, co se z původního kultu stalo za sérii hrozných hovadin sračkoidních parametrů, navíc tvůrci moudře rozhodli zasadit Robocopa do odlišného světa a nepokoušeli se napodobit lehce agresivní punkovou netechnikální atmosféru jedničky, nepovedlo by se jim to, místo toho sází na zábavné a funkční polo-hlavní postavy (ano, mluvím tu o triu Keaton / Oldman / L. Jackson), které ovšem nesou mnohem zábavnější linii příběhu, než je ta osobní, jaká to škoda, z té se totiž dalo vytáhnout mnohem víc, než jen nudný a neoriginální origin (fuj, to je ale ošklivé slovní spojení), který sází v podstatě jen na osobní pomstu, ovšem tak tuctově provedenou, až mě z toho bolí levá pata. Dobrej film, ale rozhodně v žádném případě není moc chytrý, ve vyvrcholení filmu zcela naopak. PS: po prvních ukázkách se mi děsivě nelíbila zbroj, narozdíl od té původní totiž nevypadala jako robotělo, ale jen jako oblek, naštěstí ve finále působí lépe, ovšem je docela zarážející, že samotný Robocop vypadá v mnoha scénách (konkrétně v těch, kde ještě nedostane černý nátěr) hrozně uměle a očekával bych, že v digitální dílně dostane titulní postava větší péči . ()
// Robocop Begins. The Dark Roboknight. The Dark Roboknight Rises - první díl bychom měli a byl, netřeba o tom dlouze polemizovat, skvělý. A teď prosím, zapracujte na scénáři, dopilujte ten svět a přineste nám komplexnější druhý díl, který natrhne prdel i L.A. Confidental, protože tohle má kurva potenciál! ()
Novodobý RoboCop jednak vzdáva poctu svojmu stvoriteľovi, jadnak ale dodržiava koncept súčasných trendov a snaží sa byť viac pro-divácky tým, že apeluje na srdce a emócie diváka. Padilha však u mňa vyhral na celej čiare práve tým, že sa nesnažil vytvoriť bezúčelnú kópiu originálu, ale priniesol do tohto projektu niečo nové, niečo svoje. Zameranie na charakter Murphyho postavy bol tou správnou voľbou, otvoril sa tak veľký priestor na konfrontáciu robotizmu s ľudskosťou. Zároveň sa nesnaží moralizovať, ani nevyvodzuje závery, toto necháva na divákovi z akého uhla pohľadu sa na celú vec bude pozerať. Významnou vsuvkou sú názory a charakter postáv Keatona a L. Jacksona, symbolizujúce mašinériu národných korporácií, korupcie a mediálne ovplyvňovanie spoločnosti. Toto všetko sa podarilo zosúladiť do jedného celku a pridať k tomu poriadnu dávku coolovej akcie, surovosti a slušne hláškujúcej zábavy. Ešte mi nedá nespomenúť dve mená - Jackie Earle Haley a Michael Kenneth Williams sú herci, ktorých si režiséri obyčajne nevyberajú len tak, Padilha má vkus a cit pre výber hercov a práve títo dvaja toho vedia v priestore niekoľko-pár minút, či dialógov na scéne predviesť viac, než by ste očakávali. Ja som megaspokojný a s radosťou by som uvítal pokračovanie v prípade Padilhovho velenia. 90%. ()
Není běžné, aby v dnešní době drahý blockbuster (a natož remake osmdesátkového akčňáku) sázel především na nejednoznačné postavy, morální dilema o hranicích „člověčenství“ či kritiku Ameriky jakožto „světového policajta, který by si však měl zamést před vlastním prahem“; to vše samozřejmě (a bohužel) utlumené v rámci velkorozpočtových mezí a zředěné povinnou (a nadbytečnou) trikovou akční stránkou, ale ve výsledku zvolený kurz stejně potěší, ne že ne. ()
Galerie (96)
Photo © Sony Pictures
![Robocop - Z filmu](http://image.pmgstatic.com/cache/resized/w663/files/images/film/photos/166/215/166215747_381e9e.jpg)
Zajímavosti (34)
- Sean Penn odmítl roli Pata Novaka (Samuel L. Jackson). (Dr Lizal)
- Falošným pracovným názvom filmu bolo označenie OmniCorp. (MikaelSVK)
- Během výroby filmu byl režisér José Padilha značně frustrován spoluprací s filmovým studiem, které mu nedávalo dostatek kreativní volnosti. V telefonátu se svým brazilským kolegou, režisérem Fernandem Meirellesem prohlásil, že z každých deseti nápadů, které do projektu přinese, studio zavrhne devět. (Mr. Filuta)
Reklama