Režie:
Fred CavayéKamera:
Alain DuplantierHudba:
Klaus BadeltHrají:
Vincent Lindon, Diane Kruger, Lancelot Roch, Olivier Marchal, Liliane Rovère, Olivier Perrier, Ivan Franěk, Moussa Maaskri, Marc Robert, Vincent Dubois (více)Obsahy(2)
Lisa Auclertová (Diane Krugerová) pracuje ako novinárka, jej manžel Julien (Vincent Lindon) je profesor literatúry. Spolu so svojím šesťročným synom Oscarom (Lancelot Roch) vedú pokojný a harmonický rodinný život. Všetko sa zmení vo chvíli, keď im do bytu vtrhne polícia a Lisu zatkne. Novinárku obžalujú z vraždy jej nadriadenej a odsúdia na niekoľkoročný trest. Hoci Lisa neustále opakuje, že je nevinná, dôkazy svedčia proti nej – odtlačky prstov na vražednej zbrani, krv obete na jej kabáte a ostrá hádka s obeťou tesne pred jej smrťou. Julien je však skalopevne presvedčený o nevine svojej manželky a nemieni sa vzdať. Rozhodne sa, že podnikne mimoriadne riskantnú akciu, len aby Lisu očistil a oslobodil. (TV JOJ)
(více)Recenze (209)
Olivier Marchal tu sice pouze hraje, ale přesto věřím, že nejeden divák bude přesvědčen, že stál i za kamerou. Sychravá atmosféra, zaryté pohledy na místo planých keců, zuřivé psisko a napětí, to vše jako kdyby z právě z jeho počinů vypadlo. Navíc mu na jedničku s hvězdičkou vyšla sázka na duo Lindon - Krugerová. Cavayé se tak zařazuje do stále početnější řady francouzských tvůrců, kteří v posledních letech s úspěchem oživují zdánlivě mrtvého ducha temné francouzské krimi/thiller vlny šedesátých a sedmdesátých let. Škoda jen, že je hned zpočátku vyjeveno, jak to s Lisou ve skutečnosti bylo. Julienovo odhodlání by nezměnila ani opačná skutečnost a pro diváka by nejistota (pokud by po celý film zůstala nevysvětlena) byla mnohem zajímavější. ()
Solidní krimidrama, které příběh pojalo z trošku jiného soudku, než bych vlastně očekával. Na druhou stranu mi to ale vůbec nevadilo, protože občas není na škodu vidět klasické téma z trošku jiného úhlu pohledu. Zároveň film, jelikož vůbec nic nevysvětluje, vytváří celou řadu otázek a díky tomu je tak více kladen důraz na herce, kteří tu v souhře Dianky a Vincenta vytváří solidní kolotoče. Zajímavé, trošku komorní, ale o to napínavější. ()
Niekde medzi kinom a televíziou. Nižší rozpočet ale nemusí hneď znamenať nevýhodu, aj keď ide o útekový triler, sľubujúci vysoké napätie. Tvorcom sa vydaril pomerne originálny scenár, ktorý diváka vtiahne do deja a drží hlavným postavám palce až do konca. Americký remake je lepší, ale to je spôsobené hlavne vyšším rozpočtom. Režisér sa nebojí ukázať Diane vo väznici aj úplne bez make upu, inak je samozrejme vždy nádherná a sympatická:). ()
SLOVENSKÁ TELEVÍZNA PREMIÉRA: JOJ = 10.03.2012 - Nedokážem sa odosobniť od sci-fi námetu tohto filmu. :-) Na Slovensku by totiž zúfalému profesorovi stačila dobrá známosť na prokuratúre, prípadne by peniaze mohol investovať do služieb niektorého z našich "slovútnych" fiškáľov alebo už priamo sudcov, a Dianka by - trebárs kvôli nejakej tej procesnej chybe - do večera bola doma "co by dup". (12.3.2012) ()
Je to zvláštní, remake Tři dny ke svobodě jsem viděl jako první a tak nějak jsem si byl jist, že Russell, ač bez gladiátorského mečíku, nakonec všechno zvládne levou zadní. A teď, navzdory znalosti průběhu a pravděpodobného konce, jsem té trojici fandil jako o život, protože Cavayé přišel s třemi triviálními věcmi, které jsem u Haggise postrádal - přímočarost, živelnost a opravdovost. Vincent Lindon je francouzský Michael Caine. Takový Le Petit.. ()
Galerie (20)
Zajímavosti (12)
- Vězeňské scény se natáčely na třech místech: Exteriéry představuje vězení Meaux, které je vzdálené 40 km východně od Paříže; vstupní chodba je součástí Národní francouzské knihovny v Paříži a ostatní interiéry (cela, návštěvní místnost) vznikly ve studiu. (HappySmile)
- Scénáristé Fred Cavayé a Guillaume Lemans nedělali kvůli hlavní zápletce, jak se dostat z vězení, nějaké velké průzkumy mezi trestanci, protože nechtěli, aby diváci zapomněli na to, že hlavní hrdina je obyčejný člověk - amatér, který vlastně doopravdy neví, jak to má správně udělat. (HappySmile)
- Diane Kruger trvala na stretnutí s Fredom Cavayém pred prijatím úlohy, pretože mala pocit, že postava Lisy nie je dostatočne prepracovaná. Kruger a Cavayé ako taký strávili niekoľko mesiacov vývojom postavy, ktorá mala v pôvodnom návrhu podstatne menšiu úlohu. (Arsenal83)
Reklama