Režie:
Rupert SandersKamera:
Jess HallHrají:
Scarlett Johansson, Michael Pitt, Pilou Asbæk, Chin Han, Juliette Binoche, Takeši Kitano, Lila Fukušima, Kaori Momoi, Chris Obi, Joseph Naufahu (více)VOD (4)
Obsahy(2)
Major (Scarlett Johansson) je velitelkou Sekce 9, speciální policejní jednotky, která bojuje proti těm nejhorším kyberzločinům. Příběh se odehrává v blízké budoucnosti, kdy je svět závislý na moderních technologiích ještě víc než dnes a každé narušení technologického řádu může mít nedozírné následky. Koneckonců i hrdinka filmu je hi-tech produktem, dokonale vyváženou kombinací robota a člověka. S lidským mozkem a vyspělou robotickou schránkou se Major snaží dopadnout zločince, jehož cílem je zničení společnosti Hanka Robotics, lídra ve vývoji umělé inteligence. Major se však nepotýká pouze se zlem, ale také s vlastními pochybnostmi, když ji začíná zrazovat jediná nedokonalá část jejího jinak dokonalého těla – mozek. Čím dál častěji se jí v hlavě vynořují nesrozumitelné vjemy, které se zpočátku snaží potlačovat, ale posléze podněcují její zvědavost a přirozenou touhu přicházet záhadám na kloub. Tyto vjemy by mohly být otisky její předchozí existence, mohly by být klíčem ke vzpomínkám na její lidské Já, mohly by být klíčem k otevření její osobní Pandořiny skříňky, po němž se už na svět nebude dívat stejnýma očima. Protože všechno je jinak... (Cinemart)
(více)Videa (15)
Recenze (780)
To je nějaký trend, že komerční neúspěch svedou exekutivci na liberální společnost? Nejdřív člověk od Marvelu, který vidí důvod špatných prodejů v tom, že nahrazují bílé hetero superhrdiny za etnicky, genderově a co do orientace rozmanité postavy, přičemž důvodem prostě může být otrávenost z neustálého rebootování a znepřehlednění dosavadní kontinuity. Nyní osoba od Paramountu, která spatřuje nesmyslnou kauzu kolem witewashingu za příčinu nízké návštěvnosti. Já bych teda problém viděl spíš v tom, že (1) propagace cílila na fanoušky a fanynky původního snímku (´95), který ale není až tak známý, (2) hraná verze se prezentovala jako remake, tj. jako něco svatokrádežného pro znalé a nedostatečně silná značka pro nezasvěcené, přestože jde o velmi nápaditý prequel, (3) cyberpunk nemá dostatečnou tradici (vrchol v devadesátkách, v novém tisíciletí několik nepovedených zhollywoodizovaných verzí jako AEON FLUX či ULTRAVIOLET)._____ Osobně mě ale komerční neúspěch mrzí, protože GHOST IN THE SHELL (2017) považuji za velmi dobrý film, pokud publikum je: (a) ochotno přistoupit na uzpůsobení americkým tradicím vyprávění (příčinná provázanost dění na místo epizodičnosti a budování atmosféry dané "zastavením" narace jako v japonských anime); (b) znalé franšízy GITS, protože ta je tematicky postavena jednak na střetu proměnlivé identity a společnosti (korporátu, politiků), jednak na stylistických paralelismech vždy ve zcela jiném kontextu (Major skákající do neznáma, rozhovory na lodi, souboj s roboty, utržení robotické ruky...); (c) dostatečně otevřené na to, aby přijalo tento americko-japonský mash-up (americké vyprávění, japonské stylistické "výpůjčky"), který rozhodně nedělá cyberpunku špatné jméno. Failu se nedivím, ale jsem rád, že to vzniklo, protože to není parazit na kultu, ale příspěvek do ságy. ()
Skoro ani nevím, o čem to vlastně bylo, ale na příběh se tady moc nehraje. Místo toho film nabízí slušnou dávku příjemné digitální akce a stylového kyberpunku, který tady už dlouho nebyl. Scarlett je kost jako obvykle, Michael Pitt potěšil a účast legendárního Takešiho jakbysmet. Na film se dobře kouká a od začátku do konce jede stejným tempem, svižně a příjemně. Objektivně za 3*, ale něco mě na tom chytlo. PS: 3D je tady zbytečné. ()
Není to tak, že bych se vůbec nebavil. Ale vnitřně mi to přišlo hrozně vyprázdněné, hlavní hrdinka ze všech postav nejméně zajímavá (jednoznačně kraluje legendární Takeshi Kitano) a vize budoucnosti byla podstatně méně propracovaná, než bych od podobného typu filmu čekal. Nemluvě o obvyklém neduhu současných blockbusterů, kdy se finální akce utopí v CGI bordelu. ()
Překvapení jako hrom. Čekal jsem klišoidní akční sci-fi, co vaří z tématické vody dob dávno uběhlých, ale dostal jsem chytrou sci-fi, se super hudbou, opravdu fantastickým zpracováním (digitální orgie se konají, ale v tom nejlepším slova smyslu), perfektní "Deus Ex meets Blade Runner meets Total Recall" atmosférou a fajnovou akcí. Tématem "člověk ve stroji" to samozřejmě neni žádná novinka, nicméně nehodlám kvalitně napsanej, zfilmovanej a zahranej film hejtit jen kvůli tomu, že tohle "už tu bylo". Jako by snad někomu vadilo u komixovek, že pořád dokola superhrdinové musí zachraňovat svět, anebo že k nám pořád přistávaj mimozemšťani - víceméně kvůli těm samým věcem. Jako závěr musím dodat, že předlohu jsem nečetl a anime jsem taky neviděl, takže nejsem nijak citově ovlivněnej jakožto k remaku. Opět, čistý čtyři hvězdy, ale kvůli zdejší podhodnocenosti a obecnýmu nesmyslnýmu hateu nadhodnotím. ()
Ach jo, kultovni filmy by se fakt nemeli predelavat. Tady nefunguje vubec nic. Zmatenej a popravde receno i lehce stupidni pribeh, kterej by obstal mozna v nejakym sci-fi becku. Dost tragicky herci v cele s prisernou Scarlett, to ze to nezvlada herecky clovek uz tak nejak ceka, ale tady ani nepusobi buhvijak sexy a proste stoji za prd. Jedinou svetlou vyjimkou je sympatak Pilou Asbæk . No a co se tyce akcnich scen, jako jasne, obcas se to rube pekne, ale ze by to cloveka nejak strhlo, bylo to necim napadity nebo napinavy, to ani zdaleka ne. Prostredi sice vypada hezky futuristicky, ale na tricich by se jeste zapracovat dalo. Kdyby to bylo prezentovany jako nejaky tuctovy akcni sci-fi becko, nereknu ani prd, ale takhle je to proste tragedie, kdy jsem se kazdou chvili musel divat na hodiny, jestli uz to konecne skonci. ()
Galerie (121)
Zajímavosti (18)
- Natáčeno dle slavné anime předlohy "Ghost in the Shell". Film je především inspirován částí Stand Alone Complex. (UncleMorty)
- Natáčelo se ve Wellingtonu na Novém Zélandu a v čínských městech Hong Kong a Šanghaj. (PaTeXx)
- Produkcia filmu sa stretla so značným odporom pri voľbe obsadenia hlavnej (pôvodne japonskej) postavy bielou herečkou Scarlett Johansson. Protesty cez online začali v apríli 2016, po tom ako Paramount Pictures zverejnilo prvé promo so Scarlett v kostýme. Hnev z jej obsadenia len stúpol po správach o tom, že spoločnosť Lola VFX, v minulosti zodpovedná za efekty v The Curious Case of Benjamin Button (2008), bola poverená zabezpečiť vizuálne testy, vďaka ktorým by mali biele postavy ázijský vzhľad, hoci boli výsledky po preskúmaní údajne hneď zamietnuté. Petíciu proti filmovému obsadeniu "DreamWorks: Stop Whitewashing Asian Characters!" ("Stop bieleniu ázijských postáv") podpísalo 104,000 ľudí. Na margo toho sa Mamoru Ošii, režisér originálu, nechal počuť, že Scarlett Johansson je do role Majora pre neho najlepšou voľbou. (nirvana91)
Reklama