Režie:
Joseph KosinskiKamera:
Claudio MirandaHrají:
Jeff Bridges, Garrett Hedlund, Olivia Wilde, Bruce Boxleitner, James Frain, Beau Garrett, Michael Sheen, Serinda Swan, Yaya DaCosta, Elizabeth Mathis (více)Obsahy(5)
TRON: LEGACY je 3D high-tech dobrodružství zasazené do digitálního světa, který je úplně odlišný od čehokoli, co jste již na velkém plátně viděli. Sama Flynna, 27letého rebela, pronásleduje záhadné zmizení jeho otce Kevina Flynna, muže, který byl kdysi známý jako největší světový tvůrce videoher. Když Sam objeví záhadný signál poslaný ze staré Flynnovy arkády – signál, který mohl být jenom od jeho otce – zjišťuje, že se ocitl v digitálním světě, kde byl Kevin uvězněn po 20 let. S pomocí nebojácné válečnice jménem Quorra, se otec a syn vydávají na cestu, která jim může přinést život nebo smrt, cestují po vizuálně fantastickém cyber vesmíru – vesmíru, který stvořil sám Kevin, a který se stává modernějším s vozidly, zbraněmi a krajinami, které si nikdy před tím nedokázal představit a nelítostným zloduchem, který se nezastaví před ničím, jen aby znemožnil jejich útěk. (oficiální text distributora)
(více)Videa (59)
Recenze (1 693)
Audiovizuálně vytříbený "blejskolák" s fascinujícím designem futurismu a monumentální hudbou (není náhoda, že místy připomíná Inception), která není jen ohromná sama o sobě, nýbrž také způsobem svého zakotvení do filmu - a přesto Tron Legacy znamená spíše rutinním scenáristou a nezkušeným vypravěčem na režisérské stoličce promarněnou příležitost. Tron nemůže přednést myšlenku paralelních světů důstojně, pokud si mnohem více chce hrát, než-li ony fikční světy tvořit, natož je smysluplně předložit publiku. Pravidla jsou nejasná, nekompletní i nekomplexní a ještě k tomu se porušují. Film, jak kráčí kupředu, je schopen v rámci momentálního oslnění jedním prvkem nepříjemně narušit logiku toho předchozího - dějově tak vzniká chaotický a vzhledem k Tronovu potenciálu ponižující balast, omezující se na stokrát viděný souboj dvou jednorozměrných figurek... 5/10 ()
Přiléhavější by byl název Tron 2.0, neboť po příběhové stránce jde skutečně jenom o pokročilejší verzi originálu. Zadání zůstalo totožné – dostat se z bodu A do bodu B, spasit hodné a rozložit na bity zlé. K původnímu filmu odkazují postavy, hlášky i prostředí. Kdo jej neviděl, bude ochuzen o pár uchechtnutí. Po technické stránce je ale nový Tron o několik desetiletí dále. Vypadá… naprosto… dokonale! Jako dílo, na němž spolupracovali přední světoví designéři. Virtuální svět, stvořený ve filmu trochu vyčpělým Jeffem Bridgesem (jeho persifláž Stvořitele se svatozáří na zádech je komická stejně jako většina filozofujících mudrců ve velkých sci-fi), ze své podstaty vylučuje existenci nedokonalostí. Každý objekt slouží svému účelu a stejně tak mají zvláštní význam veškeré zvuky. Tron nás oproti Avatarovi do svého smyšleného světa nenápadně nevtahuje, neustále na něj a na jeho smyšlenost upozorňuje, nutí nás kochat se jím zvnějšku. Jistě, je to zřejmě nejdražší videoklip Daft Punk, ale videoklipové a přitom strhující jsou dodnes i velkoměstské symfonie, natočené před nástupem zvuku (Muž s kinoaparátem, Berlín: Symfonie velkoměsta). Nejen víra, že Tron bude ještě za několik desítek let podrobován kritickým rozborům, ale také ohromení z nadreálného audiovizuálního (!) zážitku mne vede k přehlédnutí mnoha otravností, zahrnujících mizerné herecké výkony, nezajímavý úvod či připitomělé hlášky, a udělení pěti hvězdiček. Apendix: první v IMAXu viděný film, který za ty peníze fakt stál. 90% Zajímavé komentáře: Adrian, Lavran, Rosomak, Arbiter, Martinius, Traffic ()
"Je úžasné, jak je nicnedělání produktivní." Moje řeč. Jenže moje žena ani můj nadřízenej to prostě nechápou. Jak já jsem v tom starýmu Flynnovi fandil až do té doby, než i on sám porušil svou velkou myšlenku. Škoda. Chlap by si měl stát za svým. Jsem však pozitivní člověk, takže kdyby Flynn nic nedělal, tak by vzduchem nelítaly disky, nevymazávaly by se programy, nenosily by se motorky v řídítkách a sexy Quorra by nemohla ukázat nic ze svýho ... no to je jedno. A to by byla škoda, protože vizuálně to bylo skvělý a s oborem ajťáctví nejsem natolik obeznámen, aby mě mohla nějaká drobná nelogičnost rozčílit. ()
Chvílemi člověku přichází na mysl slova o ´triumfu filmového designu´, ale ta nuda vše spolehlivě přebíjí. Z 3D okouzlení jsem, coby divák, už dávno vystřízlivěl a nový Tron už nemá co více nabídnout. Ani příběhově, ani vypravěčsky, přízviska jako „strhující“, či aspoň „zajímavý“ v Kosinskiho světě nemají co dělat. Starý Tron jsem si užil nesrovnatelně více, i s jeho jednoduchou osmibitovou grafikou. ()
,,...POTKAL JSEM TAM JEDNOHO NEOHROŽENÉHO BOJOVNÍKA. - TRONA. UKÁZAL MI VĚCI, JAKÉ SI LIDI ANI NEDOKÁZALI PŘEDSTAVIT. SOUBOJE S DISKEM UPROSTŘED ÚCHVATNÝCH ARÉN. MOTOCYKLY ZÁVODÍCÍ NA SVĚTELNÝCH PAPRSCÍCH. A SPOLEČNĚ JSME...... - VYTVOŘILI SYSTÉM.....“ /// To se furt všichni vrtáte v compech, samej crack a patch, tak se nedivte, když se programy naserou a ukončí tyranii uživatele. SMRT UŽIVATELŮM! Nádherný věci pro 3D! Bio - digitální (ať už to znamená cokoliv..) koncert. Všichni, kteří rádi nakupují v hračkářství musí bejt nadšeni! První hodina – FANTASTICKÁ! Super vyprávění, technický parádičky a tempo, který bohužel nevydrží nejen do švestek, ale ani do tý druhý hodiny!!! Následuje (pro mě) otravný prokousávání se ,,modrým“ světem, jenž nezachrání ani výbornej obraz a (vo tom žádná!) zvuk! LIDSKÁ BYTOST V DIGITÁLNÍM SVĚTĚ? HODNĚ DRSNÁ ZÁLEŽITOST! A to je celý? Smrt uživatelům! /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Chci se dostat přes oceán simulace (a neotravovat při tom obvoďáka). 2.) Chtěl bych mít v počítači jen dobré a hodné programy. 3.) Jsem nasranej počítačovej program. 4.) Na sexuální orgie mě nikdo nezve, tak si vystačím s těma virtuálníma. /// PŘÍBĚH **** HUMOR ne AKCE *** NAPĚTÍ * ()
Galerie (281)
Photo © Walt Disney Germany
Zajímavosti (51)
- Kevin Flynn (Jeff Bridges) v jedné scéně položí na krb čtyřstěn a Clu ten samý čtyřstěn zvedne, když dorazí do Flynnova domu. Jde o přímý odkaz na Trona (1982), jelikož čtyřstěn zobrazuje bit, který pomohl oběma protagonistům. (HellFire)
- Jméno Quorra (Olivia Wilde) má původ v italštině a znamená „srdce“. (R´Hell)
- Navzdory tomu, že původní snímek nebyl komerčním hitem, do jeho pokračování napumpovalo studio Walt Disney něco kolem 170 milionů amerických dolarů. (Coldrex)
Reklama