Režie:
Jason ReitmanKamera:
Eric SteelbergHudba:
Rolfe KentHrají:
George Clooney, Vera Farmiga, Anna Kendrick, Jason Bateman, Amy Morton, Melanie Lynskey, J.K. Simmons, Sam Elliott, Danny McBride, Zach Galifianakis (více)VOD (4)
Obsahy(2)
Ryan Bingham pracuje pro kariérní přechodové poradenství se sídlem v Omaze, jehož specializací je podnikový downsizing. Jinými slovy – propouštění lidí. Ryan létá po celých Spojených státech přes tři sta dvacet dní v roce a létání je podle jeho názoru nejlepší část jeho práce. Snaží se stát členem exkluzivního klubu častých letců, ke kterému potřebuje nashromáždit určitý počet letových mil. Zároveň se vyžívá v přednášení motivačních projevů o tom, jak si ulehčit život o fyzickou i emoční zátěž. Sám v tento způsob života věří, žije jen se svým příručním zavazadlem, se svým bytem má společné jen jméno na smlouvě, není si blízký se svou rodinou a nemá ani žádnou jinou blízkou osobou. Jeho život se ale obrátí vzhůru nohama, když jeho společnost najme Natalii Keenrovou, mladou ambiciózní ženu, která firmě doporučí, aby přešla k propouštění lidí „online“. Ryan věří, že Natalie tak docela nechápe, jaké to je někoho propustit z mnohaleté práce. Jejich šéf tak navrhne, aby Ryan a Natalie vyrazili na další pracovní cestu spolu. Ryana k přesvědčení Natalie vedou i osobní záměry, protože při svých pracovních cestách se stýká s Alex, která stejně jako on oceňuje elitní status jejich leteckého klubu. (Viacom)
(více)Videa (4)
Recenze (1 152)
Netradičně pojatý snímek s již tradičním George Clooney, který vypráví příběh jedné agentury, která funguje jako prostředník pro oznamování výpovědí zaměstnanců firem jejichž šéfové nemají na to, aby vyhodili zaměstnance, co u nich pracuje, již přes několik let a proto Ryan (G.C.) je neustále ve vzduchu a letí vyhodit další zaměstnance. Trpká satira, o tom že někdy je lepší být sám s hlavou vysoko v oblacích a prázdným batohem. 85 % ()
Jason Reitman zase inak a zase výborne. V tomto "avatarovskom" období je veľkou úľavou vidieť film s dobrým scenárom, ktorý má snahu niečo povedať (niečo naozaj o nás) a zároveň je miestami vtipný, miestami smutný (skoro až depresívny) a tak správne oscarovo sa pohybuje na hrane sentimentu. Neznášam ten výraz, ale má to "výpovednú hodnotu" a zároveň je to skvelá zábava. Reitmanova réžia vynikajúca, herci skvelí (Clooney do tej úlohy pasuje dokonale a Anna Kendrick je zjavenie takmer o sile Ellen Page). Veľká spokojnosť. ()
Uzasny film, po krasne optimisticke a trochu sarkasticke Juno prichazi Reitman s dalsim velkym malym dilem, a taky oslavnou odou na jednoho herce... + se zviditelnenim jedne dosud nezname talentovane herecky a skvelym vykonem jedne zeny s obrim charismatem (a ktera je tak trochu svine.. :-)) George Clooney je pracovnik firmy, jejiz sef ho vysila na lety po cele zemi, za ucelem vyhazovani jinych pracovniku jinych firem, ve kterych jejich sefove nemaj odvahu je vyhodit. Coz je pekne ukazano v cameu Zacha Gali..nejakeho (jeho jmeno si stale nedokazu zapamatovat,.. ani po Hangoveru), pricemz tahle scena mi na tvari vykouzlila usmev, ktery mi zustal az do konce filmu, jen se obcas menil na trochu utrapeny, jindy na trochu vice vesely, vse podle toho, co zrovna bezelo prede mnou.. Ano je to film oslavujici zivotni normy, a ty sou tak krasne nevtirave a inteligentne, humorne podany, ze sem z toho nadseny stale i po nekolikanasobnem shlednuti.. Ted k te ode o hercovi. Neni zadne tajemstvi, ze Clooney se pro tuto roli narodil a proto ho do ni take Jason dosadil. A hraje opravdu vyborne, lepsi vykon sem od neho mohl cekat leda tak ve snu (a jelikoz je moje fantazie ve srovnani s Reitmanovou nulova, byl by ten vykon stejne mnohem horsi). Protoze to, co Clooney predvadi neni jen jeho uspechem, ale i Scenaristickym... Stejne jako Vera Farmiga ci Anna Kendrick (ktera byla opravdu sladka, jen pri te ubrecene scene... no, bylo to usmevne..) Suma vseho: Dalsi dokonaly pocin ze zivota od naseho oblibence Reitmana. Co vic si prat, v koutku duse mu preji oscara i za nejlepsi film. A to jsem Avataromil... 9.5-10/10 Fotky jsou pro ty, kteri si nic nedokazou zapamatovat.. ()
Stará známá písnička. Reitman točí jeden film za druhým, ale kvalitě své krátkometrážní tvorby se stále ne a ne přiblížit. Tady je to o to horší, že jsem se celou dobu nemohl zbavit pocitu, že jde o poameričtěnou variaci (bez pejorativního významu, myslím tím skutečně pouze přizpůsobení na americký styl života, náladu ve společnosti apod.) na loňskou japonskou oscarovku. Akorát z toho mám pocit, že to není ani zdaleka tak upřímné jako spíše hodně chtěné, trestuhodně suché a až příliš "so serious". ()
Mam podobný pocity jako u filmu Děkujeme, že kouříte. Když jsem na začátku sledoval ty rozhovory s lidma, co dostávaj padáka, tak jsem se skvěle bavil (jsem totiž dost zlomyslnej). Potom ale to vyhazování lidí poněkud ustupuje do pozadí a začínaj se řešit vztahy. A tohle teda já moc nemusim. Aspoň je dobře, že mnou očekávanej happy end se nekonal. První hodina se mi líbila hodně, zbytek jsem prostě dokoukal, aniž bych měl chuť to vypnout. Úplnej závěr je takovej neutrální - nenadchne, neurazí. 70% ()
Galerie (72)
Zajímavosti (18)
- Na tiskové konferenci Jason Reitman prohlásil, že "nejlepší hlášku z celého filmu" napsal jeho otec (a producent snímku) Ivan Reitman. Neprozradil ale, která to je. (Nikitera)
- Jason Reitman pracoval na scénáři už v roce 2002, kdy byla americká ekonomika ještě v rozkvětu. Mezitím se mu naskytla šance natočit Děkujeme, že kouříte (2005) a Juno (2007), proto na tento snímek došlo až v roce 2009. Reitman se nechal se slyšet, že film tak kvůli ekonomické krizi vyznívá zcela jinak. (HellFire)
- Do kina byl film rozesílán pod názvem "Sydney". (HellFire)
Reklama