Režie:
Rian JohnsonScénář:
Rian JohnsonKamera:
Steve YedlinHudba:
Nathan JohnsonHrají:
Joseph Gordon-Levitt, Bruce Willis, Emily Blunt, Paul Dano, Jeff Daniels, Piper Perabo, Noah Segan, David Jensen, Jeff Chase, Garret Dillahunt, Marcus Hester (více)Obsahy(2)
Loopeři jsou nájemní zabijáci, kteří pracují pro zločineckou organizaci. Jejich úkol je tradiční: osoby, které jsou pro sdružení nějakým způsobem nepohodlné, zastřelí a zbaví se těla. Odměnu za vykonanou práci pak vždy najdou přímo u své oběti. A za svou krvavou práci jsou placeni opravdu velice dobře. Existuje pro ně pouze jediné pravidlo – za žádnou cenu nikdy nesmí nechat svůj cíl utéct. Joe (Joseph Gordon-Levitt) patří mezi loopery, spolehlivě vykonává svou práci a užívá si luxusního, bezstarostného života. A to platí až do chvíle, kdy dostane další zakázku. K jeho velkému překvapení se totiž před jeho připravenou zbraní objeví on sám, jen o něco starší (Bruce Willis). Tato situace se mohla přihodit jedině díky další zvláštnosti této práce – organizace looperům totiž jejich „klienty“ posílá z budoucnosti. Popravované oběti jsou transportovány zpět v čase a to přímo před hlaveň určeného loopera. A Joeovi zbývá jen zlomek vteřiny k zásadnímu rozhodnutí – má zastřelit sám sebe? (oficiální text distributora)
(více)Videa (26)
Recenze (1 508)
Osobně mi hlava nebere, jak se z filmu Looper mohl stát takový miláček publika, když jen jeho první polovina nabízí poměrně chytrou a příjemnou sci-fi, zatímco ta druhá je novou verzi Kukuřičných dětí okořeněnou o další paranormální rozměr a místy to působí jako nepovedený pokus parodovat reality show Farmářka hledá muže. Žádný přesah, žádná hlubší myšlenka jen zacyklená podívaná, kde se Emily Blunt schovává do trezoru a snaží se rozsekat překážející pařez, když do jejího života vstoupí smažka v podobě, podivně namaskovaného, Josepha Gordona-Levitta. A co děti, mají si kde hrát? ()
Nikdy bych si nemyslel, že něco takového napíšu, ale bavil jsem se nejlíp, dokud se na scéně neobjevil Bruce Willis. Za celý film mě nepřestala bavit podobnost obou Joeů a pořád jsem řešil na kolik je to zásluha maskérů, případně CGI a na kolik jsou si oba herci ve skutečnosti podobní. Další věc, kterou jsem převracel v hlavě, zatímco na plátně ubíhal ne zrovna nejzajímavější děj v dějinách sci-fi, bylo to, jak se scénáristi vypořádávají s onou neporazitelnou bestií, tj. paradoxem cestování v čase - na konci jsem musel uznat, že ne nejhůře, přičemž vůbec nejlepší mi přišel nápad odstranění problému budoucího Loopera skrz jeho současné já. To, že ve světě, kde existuje technologie cestování časem se mafiáni neumí zbavovat těl jinak, než vykonstruováním problematického popravčího aparátu v minulosti už holt musí člověk přijmout jako dějovou premisu a nehrát si na chytráka, který by těla obětí posílal o pár miliard let dál. Kromě příjemného Levitta je třeba vyseknout poklonu Emily Blunt, která tady dokazuje, že není jen rozkošná britská holka od vedle z romantických komedií, ale umí s přehledem prodat drsnou americkou chasnici, s přízvukem, dobře skrývanou křehkostí a nejistotou, prostě se vším všudy. Proč tedy jen (lehce nad)průměrné hodnocení? Neodnesl jsem si z toho nic výjimečného, tuším. 60% ()
Pecka. Pro mě zatím největší překvapení roku. Už dlouho jsem neodcházela ze sci-fi filmu s takovým úžasným pocitem, že jsem viděla něco výjimečného a něco, co si s velkou radostí pustím klidně i za několik let. Nemíním se pitvat v detailech a úplně kašlu na nějaké časové paradoxy, dokážu si představit ty hádky u piva, kde jeden prohlásí, jak geniálně inteligentní film to je a druhý zase, že je to kravina, která nedává žádný smysl. Já si zkrátka postačím s vysvětlením Bruce Willise pomocí jeho jedné věty a důležité je, že samotná podstata příběhu dokonalý smysl dává. Pro někoho možná nudná pasáž na farmě, pro mě však pasáž naprosto stěžejní, protože Johnson neměl sebemenší úmysl zastínit akcí a efekty všechno ostatní, jsou to právě postavy, které jsou v tomto filmu nejdůležitější a pasáž na farmě slouží k pochopení pohnutek a motivů všech postav, což vede k osudovému a emocionálnímu finále. Film odehrávající se v budoucnosti se skvělou retro atmosférou. Looper má pro mě téměř všechno. Chci to vidět znova. ()
9/10. Byl jsem odpálen. Po dlouhé době něco, u čeho jsem si neříkal - "to jsem už někdě viděl!". Jasně, druhá polovina není z diváckého hlediska tak vyšponovaná jako ta první a jo, několikrát jsem si říkal "proč to dělaj tak složitě, když by to šlo vyřešit takhle?"... ale to je fuk. Řemeslně parádní, u několika scén jsem uznale pokývl hlavou a duo Levitt x Willis hrozně super. Navíc to celý působí děsně nehollywoodsky a to já tuze rád. Fakt supr komornější scífko. ()
Looper došel na rozcestí a netušil, na jakou stranu se vydat. Neotřelé sci-fi má totiž slušný nápad, jenže mu chybí oproti třeba Matrixu nebo Minority Report při (lépe spíš pro) opakovaném zhlédnutí ono podmanivé kouzlo. To vyprchá už po předložení zajímavé vize, ve které mají nájemní zabijáci kšeft v podobě cíle, který přijde z budoucnosti. Stačí jen vyčkat na místě doručení a zmáčknout spoušť. Na druhou stranu nikdy netuší, kdo se před jejich bouchačkou objeví. A máme tu zápletku. Škoda je, že místy postrádá gradaci a leckdy i nudí. Navnadí, ale nestrhne, čemuž odpovídají i dlouhé minuty na farmě v polích, které se odehrávají v čistě dialogovém podání. Což by nevadilo, ale Looper u mě trvalejší stopu prostě nezanechal. Lehce dráždí, ale na vyšší pozice to nevidím. ()
Galerie (148)
Zajímavosti (34)
- La Belle Aurore je tiež klub vo filme Casablanca (1942). (harryy)
- Joseph Gordon-Levitt (mladý Joe) a Bruce Willis (starý Joe) si pravděpodobně neurčili, zda bude jejich postava levák či pravák, takže Willis střílí levou rukou a Gordon-Levitt naopak pravou. (Kroeger055)
- Režisér Rian Johnson a představitel hlavní role Joseph Gordon-Levitt (Joe) jsou dobrými přáteli od spolupráce na filmu Zmizení (2005). (oje)
Reklama