Reklama

Reklama

Loopeři jsou nájemní zabijáci, kteří pracují pro zločineckou organizaci. Jejich úkol je tradiční: osoby, které jsou pro sdružení nějakým způsobem nepohodlné, zastřelí a zbaví se těla. Odměnu za vykonanou práci pak vždy najdou přímo u své oběti. A za svou krvavou práci jsou placeni opravdu velice dobře. Existuje pro ně pouze jediné pravidlo – za žádnou cenu nikdy nesmí nechat svůj cíl utéct. Joe (Joseph Gordon-Levitt) patří mezi loopery, spolehlivě vykonává svou práci a užívá si luxusního, bezstarostného života. A to platí až do chvíle, kdy dostane další zakázku. K jeho velkému překvapení se totiž před jeho připravenou zbraní objeví on sám, jen o něco starší (Bruce Willis). Tato situace se mohla přihodit jedině díky další zvláštnosti této práce – organizace looperům totiž jejich „klienty“ posílá z budoucnosti. Popravované oběti jsou transportovány zpět v čase a to přímo před hlaveň určeného loopera. A Joeovi zbývá jen zlomek vteřiny k zásadnímu rozhodnutí – má zastřelit sám sebe? (oficiální text distributora)

(více)

Videa (26)

Trailer 2

Recenze (1 507)

castor 

všechny recenze uživatele

Looper došel na rozcestí a netušil, na jakou stranu se vydat. Neotřelé sci-fi má totiž slušný nápad, jenže mu chybí oproti třeba Matrixu nebo Minority Report při (lépe spíš pro) opakovaném zhlédnutí ono podmanivé kouzlo. To vyprchá už po předložení zajímavé vize, ve které mají nájemní zabijáci kšeft v podobě cíle, který přijde z budoucnosti. Stačí jen vyčkat na místě doručení a zmáčknout spoušť. Na druhou stranu nikdy netuší, kdo se před jejich bouchačkou objeví. A máme tu zápletku. Škoda je, že místy postrádá gradaci a leckdy i nudí. Navnadí, ale nestrhne, čemuž odpovídají i dlouhé minuty na farmě v polích, které se odehrávají v čistě dialogovém podání. Což by nevadilo, ale Looper u mě trvalejší stopu prostě nezanechal. Lehce dráždí, ale na vyšší pozice to nevidím. ()

gudaulin 

všechny recenze uživatele

Už v prehistorických dobách, když jsem coby kluk četl Andersonovy Strážce času, jsem uvažoval, jak obtížné je psát (či točit) sci-fi s tématikou cestování časem a neupadnout přitom do pasti časového paradoxu, který má schopnost z příběhu udělat absurdní frašku. Problém časového paradoxu ale ve skutečnosti není tím, co Loopera v mých očích činí nestravitelným. Johnsonův film je typická výplachová letní popkornovka, která si neláme hlavu s nelogickými přešlapy ve scénáři ani s překotným a prapodivným budováním vztahů. Nabízí sice potenciálně zajímavá témata, ale zpracovává je nebo letmo naťukává povrchním způsobem. Režie je rutinní a do té rutiny spadá i výkon Bruce Willise, který funguje jako opotřebovaná šablona na akční hrdiny. Dvanáct opic kdysi prokázalo, že lze zatočit chytrou, kultivovanou a přitom zábavnou žánrovku o tak nesnadno uchopitelném fenoménu, jako je cesta časem. Looper v souboji s Gilliamovým kouskem prohrává rozdílem několika tříd. Celkový dojem: 40 %. ()

Reklama

Segrestor 

všechny recenze uživatele

Existuje teorie, která tvrdí, že pravděpodobnost jakékoliv události, jenž by díky cestování časem vedla k paradoxu, je nulová. Tím se myslí, že jakýkoliv vstup do minulosti nemůže nijak ovlivnit budoucnost, nevznikne žádný paradox (třeba ten: zabiju se a tím vlastně nemůžu v budoucnosti vycestovat do minulosti). To znamená, že zabitím sebe nezmizí mé právě přicestující já z budoucnosti. To je ostatně gró tohoto filmu, na tom právě staví. Uf... Ta teorie to dále vysvětluje tak, že cesta v čase nic nezmění, protože se už odehrála a stav budoucnosti, ze které cestovatel přicestoval, je výsledkem minulosti včetně akcí, které v minulosti udělal. Dostáváme se do časové smyčky, že? Do loopu. Pokud se tedy někomu podaří do minulosti odcestovat, znamená to, že nebyl zabit (klidně sebou samým) - tedy se mu to ani nemůže podařit (se zabít). Prostě se to nemůže stát. My, pochopením tohoto, už víme své, ale tvůrci postávají na prahu a nervozně žmoulají zmijovku. Všechno špatně. Oni tady mění tyhle zákonitosti co pět minut! "Terminatorovská" představa o cestovaní v čase a konání fatálních činů tu řácky dostává na prdel z hlediska všech možných teorií. V podstatě si tvůrci vytvořili svou vlastní, která vše ostatní ignoruje a z vysoka i dlabe na to, že je plná chyb, nesmyslů a lží. Což o to, je to film, zábava, pojďme to ignorovat a bavit se. Ale k bavení už toho moc nezbývá. Kupodivu se rozhodli pro neakční (nebo částečně neakční) způsob vyprávění (všimněte si, že používám slovo vyprávění a ne narativ, jak mají v oblibě mnozí zdejší coconuti). Oni se vykašlali na akci, protože věděli, že nám zamotají hlavou složitostí pochopení časoprostorových paradoxů. Dojem sci-fi vyvolali jedním prototypem jednostopého vznášedla, s kterým si vystačili po celou dobu. A ano, ještě ti mutanti, chicht. Navíc namaskovali toho benjamínka Levitta tak, aby připomínal mladého Bruce Willise. To je jen další paradox, jelikož podoba jeho mladého já je notoricky známá a je kupodivu úplně jiná, než sebelepší Levittova maska. Ale je fakt, že takhle konečně vypadal zajímavě a vážněji, ne tak pitomě vytlemeně, s čím se, bohužel, už narodil. No nic. Největší zlo tedy je v tom, že z budoucnosti posílají oběti do minulosti, kde se jich loopeři zbavují. Tedy v tom, že posílají i je samotné. Ti pitomí loopeři by čistě teoreticky měli něco dělat proto, aby stroj času nebyl vynalezen a ne jen sedět na prdeli a čekat, až si pro ně přijdou a pak něco zkoušet. A úplně největší paradox či přímo, odpusťte mi ten výraz, píčovina, ve filmu je toto: V budoucnosti se nesmí vraždit, proto oběti jen zmizí v hlubokých chodbách času, ale hlavně že, když si přijdou pro Willise, odbachnou jeho šikmookou manželku rovnou na verandě a Willis sám pak z toho udělá třetí světovou. Taky tam cejtíte ten renonc? A tím nemyslím, že Willis má za manželku Vietnamku. Kudla, tak když tu kulku navrtali do manželky, proč neoddělali rovnou i jeho, proč ho pracně vlekli do složitého stroje času. Sakra proč? To je úplné znásilnění téma o cestování v čase. Vždyť to nebylo ani vtipný! Nakonec zjistíte, že cestování v čase je fakt blbost, ani na něm moc už nezáleží, hlavní slovo stejně dostane ta mutace... a láska, ty vole. Že to zní na jeden film blbě? Ale proto, že mám filmy plné honiček v čase rád, i když jsou debilní, nebyl jsem vysloveně znechucen, naopak. Docela se mi to nakonec i líbilo. () (méně) (více)

Hild 

všechny recenze uživatele

Pecka. Pro mě zatím největší překvapení roku. Už dlouho jsem neodcházela ze sci-fi filmu s takovým úžasným pocitem, že jsem viděla něco výjimečného a něco, co si s velkou radostí pustím klidně i za několik let. Nemíním se pitvat v detailech a úplně kašlu na nějaké časové paradoxy, dokážu si představit ty hádky u piva, kde jeden prohlásí, jak geniálně inteligentní film to je a druhý zase, že je to kravina, která nedává žádný smysl. Já si zkrátka postačím s vysvětlením Bruce Willise pomocí jeho jedné věty a důležité je, že samotná podstata příběhu dokonalý smysl dává. Pro někoho možná nudná pasáž na farmě, pro mě však pasáž naprosto stěžejní, protože Johnson neměl sebemenší úmysl zastínit akcí a efekty všechno ostatní, jsou to právě postavy, které jsou v tomto filmu nejdůležitější a pasáž na farmě slouží k pochopení pohnutek a motivů všech postav, což vede k osudovému a emocionálnímu finále. Film odehrávající se v budoucnosti se skvělou retro atmosférou. Looper má pro mě téměř všechno. Chci to vidět znova. ()

novoten 

všechny recenze uživatele

Největší síla drsné futuristické brakovky je v tom, jak sebejistý dozvuk po sobě zanechá. Ještě dlouho po odchodu z kina mi běží hlavou, přemýšlím nad jednotlivými dějovými linkami a radost mi kazí hlavně to, že čím déle přemítám, tím víc logických nesrovnalostí a paradoxů se mi vrací. Díky dokonalému castingu s neústupným Willisem v čele je ale radost se na tenhle žánrový mix dívat. Sympaticky nekompromisní forma dává snadněji zapomenout na vypravěčské chyby. 70% a zaokrouhlení nahoru za nezpochybnitelnou odvahu Riana Johnsona. ()

Galerie (148)

Zajímavosti (34)

  • Joseph Gordon-Levitt trávil v maskérně každý den 3 hodiny, aby se "stal Brucem Willisem". Pro lepší shodu vizáže obou herců musely být upraveny rty, nos i barva očí. Tím ale připrava na roli pro Joea neskončila. Willise se pokoušel napodobit i hlasově, a tak v rámci přípravy na svou úlohu poslouchal audionahrávky ze starší kolegových filmů, zejména pak ze Sin City - Města hříchu (2005). (oje)
  • Natáčelo se od 24. ledna do 1. dubna 2011 v Louisianě a v Číně. (Varan)

Související novinky

Sci-fi detektivek není nikdy dost

Sci-fi detektivek není nikdy dost

21.05.2015

Obzvlášť těch ambiciózních, mezi něž se bude chtít zařadit i Genus. Co si pod tímhle slůvkem máte představit? Hodně depresivní příběh z futuristického Londýna, v němž si můžete předem koupit… (více)

Star Wars: Epizodu VIII natočí…

Star Wars: Epizodu VIII natočí…

21.06.2014

... Rian Johnson. Kdo že to je, ptáte se? Za nepříliš známým jménem se skrývá jeden z nejtalentovanějších mladých režisérů, jenž prorazil středoškolským noirem Zmizení, bavil podvodnickou komedií… (více)

Fincher si prolistuje prorocký komiks

Fincher si prolistuje prorocký komiks

10.07.2013

Americký remake britského seriálu House of Cards s famózním Kevinem Spaceym v hlavní roli patří k tomu nejlepšímu, co se letos na obrazovkách objevilo. Není divu – za projektem stál jako producent a… (více)

Reklama

Reklama