Reklama

Reklama

Osamělý jezdec

  • USA The Lone Ranger (více)
Trailer 4

Obsahy(1)

Starý indiánský válečník Tonto vypravuje malému Willovi příběh o tom, jak se z muže zákona Johna Reida stala legenda spravedlnosti. John se vrací po letech na právnické škole vlakem do svého rodného města Colby v Texasu. Netuší, že ve vlaku jsou převáženi dva vězni - indián Tonto a násilný vrah a lupič Butch Cavendish, kterého chytil Reidův bratr Dan, místní šerif. Jenže vlak je napaden desperáty, ti Butche vysvobodí a vlak pak vykolejí. Tonto i John se z trosek zachrání a John trvá na tom, že indián musí být postaven před řádný soud. John se proto rozhodne pomoci svému bratrovi. Se šesti pomocníky šerifa vyrážejí po Butchově stopě. Parta pronásledovatelů je vlákána v průsmyku do pasti a všichni až na Johna jsou zabiti. Zachrání ho indián Tonto, který za pomoci magie muže na pokraji smrti promění v Osamělého jezdce. (TV Nova)

(více)

Videa (60)

Trailer 4

Recenze (1 245)

EvilPhoEniX 

všechny recenze uživatele

Slušný film s plno zápory. Největším záporem filmu je šíleně přepísklá stopáž 151 minut, vůbec by neuškodilo film o 30 minut zkrátit, dále objevují se zde dvě velké Akce a to na začátku a na konci, ale bohužel nepůsobí vůbec drsně a nemají správnéj Wild West Drajf, vypadají spíše jako laciná parodie za doprovodu nevhodné hudby a tudiž jsem si to nemohl na plné koule užít. Velkým kladem je však vynikající, slizký záporák Butch Cavendish, který nedostal tolik prostoru, jak jsem si přál, ale budiž. 3* si tenhle lehce nadprůměrný film zaslouží. 60% ()

Fr 

všechny recenze uživatele

4DX /// ,,HLEDEJ POKLAD A NAJDEŠ MUŽE, KTERÝ TI ZABIL BRATRA“..... /// Zapomeňte na ,,Piráty“ (nebo radši né…), páč tohle je jiný. Vyprávění muzejní relikvie (apropó – znáte ten pocit, že tohle je ten film, kdy musíte dokoukat závěrečný titulky – tak tady… spoiler!) je spíš na tu vážnější notu a na lehčí myšlenky mě přivádí jen pár gagů či poznámek tohohle ,,zmatenýho“ indiána. Ten druhej týpek (jo, ten co má bejt legendou) hledá ¾ filmu svý místo v tvaru (nevojáci říkaj ,,pod sluncem“) a je spíš k nasrání, než k zasmání. Ano, já čekal filmovou hříčku, ale tohle je vážnější než Django, kterej ovšem řekne vo hodně víc. A přitom jsou asi tak pro stejnou věkovou kategorii. (Což znamená, že parchanty máte nechat doma!) Jo, a abych nezapomněl: 4DX? Moje první…a tohle mě baví! Jen musím vybrat lepší film, páč western je spíš pro žokeje Váňu a Železníka. /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Zjistím, jestli animovanej Depp trumfne toho živýho. 2.) Miluju železnici. Miluju koně. Ale hlavně - vydržím koukat hodiny na honění padoucha, kterej měl bejt mrtvej po 30ti minutách! /// PŘÍBĚH **** HUMOR ** AKCE *** NAPĚTÍ * ()

Reklama

Matty 

všechny recenze uživatele

Skvělá letní zábava. Škoda těch dvou nezábavných hodin, které jí předcházejí. Gore Verbinski zvládá vystavět jakž takž přehlednou, gagy prošpikovanou akční scénu, nedaří se mu však jednotlivé atrakce propojit ve smysluplný celek. Celý film lavíruje mezi poctou a výsměchem klasickým westernům (od Forda k Leonemu, z něhož scenáristé kradli nejvíc), což vede k rušivě ostrým přechodům mezi patetickým heroismem a infantilním humorem na úrovni slabších parodií Mela Brookse. Film nedokáže najít rovnováhu mezi sentimentálním a groteskním, žádný nápad, přejatý z libovolně vzdáleného žánru, pro něj není příliš bizarní (pojídání srdce, krvelační zajíci), žádný vtip příliš laciný (kobylince). Řetězení rozličných westernových motivů, které vycházejí buď z konkrétních filmů, nebo z konvencí žánru jako takového, postrádá jakýkoli vyšší řád a působí dost nahodile. Proto je také film pocitově únavně dlouhý, resp. působí, že je dlouhý jen pro to, aby byl dlouhý. Neboť namísto souvislého vyprávění neustále k něčemu odkazuje, nedokáže Osamělý jezdec vtáhnout do příběhu. Nijak mu nepomáhá, že dodržuje čtyřaktovou strukturu s postupným nabalováním překážek, jež musí být překonány a cílů, kterých má být dosaženo (dopadnout Butche; dopadnout Butche a zachránit Rebeccu; dopadnout Butche, zachránit Rebeccu a předat spravedlnosti druhého zlosyna). Hrdinové totiž neprodělávají žádnou charakterovou proměnu, motivy jsou buď opakovány tak často, až ztrácejí na vtipnosti (running gagy s maskou a krmením ptáka), nebo slouží jenom k nárazovému pobavení, a nemusíte být indiánský stopař, abyste kdykoli během filmu s velkým náskokem odtušili, jaký „zvrat“ se blíží. Klimax, třebaže sám o sobě znamenitý a oživující vzpomínky na vrcholné kousky Bustera Keatona, pak navíc stejně všechny dějové linie utne nic neřešící akcí, která by mohla být umístěna kdekoli jinde ve filmu (ideálně hned na jeho začátku, ať po ní můžete z kina odejít s pocitem, že to nejlepší jste již viděli). Alibi pro přemotivovanost a náladovou rozpolcenost si film vytváří konstrukcí chatrného retrospektivního vyprávěcího rámce (jehož přínosnost narativu nejlépe postihuje slovo „gimmick“). Typ posluchače (westernovými legendami fascinovaný malý chlapec) na straně jedné a vypravěčova neschopnost udržet myšlenku na straně druhé odpovídají těkání filmu mezi pokorou a znevažováním žánru. Vzhledem k zřídkavému a neoriginálnímu zapojení metatextových poznámek podle mne nešlo o dopředu promyšlený záměr, jako spíše o zoufalou snahu zpětně scelit příběh, který moc nedržel pohromadě. Uklizení Tonto mezi pouťové atrakce alespoň vystihuje, jak je dnes vnímán kdysi velectěný westernový žánr. Z westernové legendy se stal relikt odkazující k éře divokého západu. Pouťový charakter jeho nové role si logicky žádá redukci prožitého na nejvýraznější znaky daného období. Tontovo vyprávění tak lze chápat jako „best of" výběr toho, co dělá western westernem, čím bylo ale již povídání Malého velkého muže, který měl mnohem lepší scénář i vyvíjejícího se protagonistu, a jehož vyprávění bylo motivováno revizí určitých westernových mýtů. Osamělý jezdec je oproti tomu zpátečnickou (žena jako krásný, pasivní a bezbranný objekt) a nekoherentní přehlídkou toho, co se některým lidem v Hollywoodu vybaví, když se řekne „western“. 55% Zajímavé komentáře: xxmartinxx, rikitiki () (méně) (více)

Bluntman 

všechny recenze uživatele

OSAMĚLÝ JEZDEC má spíž než k libovolnému dílu PIRÁTŮ Z KARIBIKU mnohem blíže k předchozímu Verbinského a Deppově snímku, animovanému RANGOVI, ve kterém se variovaly žánrové vzorce westernu a značně sebeuvědoměle se zdůrazňovala role protagonisty ve fikci. Podstatný rozdíl je ale v tom, že hlavním inspiračním zdrojem nejsou (italské) spaghetti-westerny, nýbrž western v jeho různých podobách (klasický, revizionistický, postmoderní). A že se neakcentuje, že by postavy naplňovaly předem dané schéma, ale staví se na odiv samotný proces vyprávění po vzoru MALÉHO VELKÉHO MUŽE. Učinit oživlý muzeální exponát vypravěčem, jehož pamět i vzpomínky nejsou úplně spolehlivé, se ukázalo jako velmi chytrý tah. Indián Tonto (vypravěč a jeden z protagonistů) se totiž stává dokonalým alibi pro nesoudržnost filmu jako celku, když jím prezentované události jsou spíše zřetězeny do série atrakcí, než že by byly příčinně provázané. A zároveň jakožto výstavní kousek v muzeu má protetickou (velmi zjednodušeně osvětleno "žánrovou") paměť, která snímku umožňuje procházet napříč historií podob westernu. Cesta se ale neubírá směrem vpřed, nýbrž zpět: od revizionistického přístupu (Tontovo vyprávění určené malému chlapci, re-interpretace vyobrazení Indiánů) přes různé subžánrové polohy (motiv hodinek či narativní funkce padouchů a ženských postav jsou velmi leoneovské) až ke klasickým dílům (od Johna Forda ke Busteru Keatonovi). Podrobněji v Blu-ray recenzi snímku. ()

3DD!3 

všechny recenze uživatele

Bruckheimerovské filtry trochu rozesírají jinak povedenou westernovou atmosféru, kterou Verbinsky bez problémů předkládá. Boj s příliš dětským, místy až infantilním a senilním (vypravěč nám některé věci zapomíná sdělit celé, protože je to starý bláznivý dědek) příběhem je nerovný. Sem tam dobrý nápad a naprosto špičková vlaková honička snímku zachraňují reputaci. Hammer nevýrazný, Depp neurážející a jedinný opravdu zapamatováníhodný výkon předvedl William Fichtner jako bezskrupulózní záporák, který se dokáže smát zubem. Zimmerova hudba je zase jednou naprostá špica a je vidět, že tenhle kousek dělal pro radost. ()

Galerie (81)

Zajímavosti (48)

  • V roku 1869 mala vlajka Spojených štátov 37 hviezd a nie 50, ako je možno vidieť vo filme. (MikaelSVK)
  • Súčasťou soundtracku je aj nový aranžmán klasickej skladby "William Tell Overture" od Gioachina Rossiniho, ktorá slúžila ako hlavný hudobný motív pôvodného seriálu. (Macejko)

Související novinky

Režisér Pirátů z Karibiku našel nový projekt

Režisér Pirátů z Karibiku našel nový projekt

03.03.2021

Gore Verbinski (Piráti z Karibiku: Prokletí Černé perly) natočil svůj poslední film v roce 2016, Lék na život stál nějakých 40 milionů dolarů a v kinech vydělal 26. Ještě předtím stál režisér za… (více)

20 největších propadáků poslední dekády

20 největších propadáků poslední dekády

15.12.2019

S blížícím se koncem roku se pochopitelně pojí vznik různých žebříčků, rok 2019 je ale specifický ještě v tom, že spolu s ním zároveň končí i celá dekáda, a to ohlížení proto bude místy větší.… (více)

V pravé poledne čeká remake

V pravé poledne čeká remake

17.09.2016

Westerny v posledních letech slaví opatrný comeback. Opravdová kuráž vydělala 252 milionů dolarů, Nespoutaný Django si došel pro 424 milionů a za úspěch se dá považovat i 155 mega, jež nastřádala… (více)

Reklama

Reklama