Reklama

Reklama

Osamělý jezdec

  • USA The Lone Ranger (více)
Trailer 2

Obsahy(1)

Starý indiánský válečník Tonto vypravuje malému Willovi příběh o tom, jak se z muže zákona Johna Reida stala legenda spravedlnosti. John se vrací po letech na právnické škole vlakem do svého rodného města Colby v Texasu. Netuší, že ve vlaku jsou převáženi dva vězni - indián Tonto a násilný vrah a lupič Butch Cavendish, kterého chytil Reidův bratr Dan, místní šerif. Jenže vlak je napaden desperáty, ti Butche vysvobodí a vlak pak vykolejí. Tonto i John se z trosek zachrání a John trvá na tom, že indián musí být postaven před řádný soud. John se proto rozhodne pomoci svému bratrovi. Se šesti pomocníky šerifa vyrážejí po Butchově stopě. Parta pronásledovatelů je vlákána v průsmyku do pasti a všichni až na Johna jsou zabiti. Zachrání ho indián Tonto, který za pomoci magie muže na pokraji smrti promění v Osamělého jezdce. (TV Nova)

(více)

Videa (60)

Trailer 2

Recenze (1 246)

Radek99 

všechny recenze uživatele

Hra na western. Blockbusterově ničivá. Takhle by resuscitace mého oblíbeného žánru opravdu neměla vypadat..a je dobře, že film byl tak výrazný kasovní propadák, neboť v opačném případě by se téhle podivné postmoderní mutaci westernového žánru otevřely v hollywoodských studiích dveře dokořán... Gore Verbinski patrně zapomněl na to, že ve westernu nikdy nešlo v první řadě o efekty a trikové scény, ale jeho podstata byla v příběhu. A i když tady jde spíš o spaghetti western a dysneovský rodokaps, jen naivní tvůrce může po divákovi chtít brát vážně vážné scény prokládané komickými výstupy indiána Tonta. Hra na western, kterou vážně s tvůrci nemám zájem hrát... ()

genetique 

všechny recenze uživatele

Verbinski stratil súdnosť. Neviem prečo by mal mať každý drahý blockbuster automaticky viac ako dva a polhodiny. Stráca tak na atraktivite, otáčkomer klesá, nemá to spád a má tendenciu začať nudiť. Potom sa ku koncu rozbehne, pretože si myslí, že diváka zaujíma len finále, ale to je omyl. Nejeden divák sa počas tých dlhých nudných minút zdvihol zo sedačky. Garantujem však, že pokiaľ máte trošku viac trpezlivosť ako priemerný konzumný divák a prečkáte ten útlm v strede filmu, tak vás záver patrične odmení. Akčné sekvencie teda splnili účel a ja som sa popcorňácky bavil. Depp si pomaly zvyká na filmy bez Jacka Sparrowa, ale prečo by si mal lámať hlavu a vymýšľať nový charakter, keď môže svojmu indiánovi prepožičať overený pirátsky. V inom prípade by som to netoleroval takto si uľahčovať zarobenie si miliónov dolárov, ale Tontova maska a tupý výraz všetko zahladili. Viac ako Deppov výkon by som však chcel vyzdvihnúť ikonický záporácky výkon Williama Fichtnera. Jeho zločinecký šéf bandy sa približoval k fenoménom westernového žánru. Bez neho by som šiel možno ešte nižšie, čo je škoda, lebo potenciál mal film veľký. Takto je to len originálno-tuctová vychytávka. 70%. ()

Reklama

Matty 

všechny recenze uživatele

Skvělá letní zábava. Škoda těch dvou nezábavných hodin, které jí předcházejí. Gore Verbinski zvládá vystavět jakž takž přehlednou, gagy prošpikovanou akční scénu, nedaří se mu však jednotlivé atrakce propojit ve smysluplný celek. Celý film lavíruje mezi poctou a výsměchem klasickým westernům (od Forda k Leonemu, z něhož scenáristé kradli nejvíc), což vede k rušivě ostrým přechodům mezi patetickým heroismem a infantilním humorem na úrovni slabších parodií Mela Brookse. Film nedokáže najít rovnováhu mezi sentimentálním a groteskním, žádný nápad, přejatý z libovolně vzdáleného žánru, pro něj není příliš bizarní (pojídání srdce, krvelační zajíci), žádný vtip příliš laciný (kobylince). Řetězení rozličných westernových motivů, které vycházejí buď z konkrétních filmů, nebo z konvencí žánru jako takového, postrádá jakýkoli vyšší řád a působí dost nahodile. Proto je také film pocitově únavně dlouhý, resp. působí, že je dlouhý jen pro to, aby byl dlouhý. Neboť namísto souvislého vyprávění neustále k něčemu odkazuje, nedokáže Osamělý jezdec vtáhnout do příběhu. Nijak mu nepomáhá, že dodržuje čtyřaktovou strukturu s postupným nabalováním překážek, jež musí být překonány a cílů, kterých má být dosaženo (dopadnout Butche; dopadnout Butche a zachránit Rebeccu; dopadnout Butche, zachránit Rebeccu a předat spravedlnosti druhého zlosyna). Hrdinové totiž neprodělávají žádnou charakterovou proměnu, motivy jsou buď opakovány tak často, až ztrácejí na vtipnosti (running gagy s maskou a krmením ptáka), nebo slouží jenom k nárazovému pobavení, a nemusíte být indiánský stopař, abyste kdykoli během filmu s velkým náskokem odtušili, jaký „zvrat“ se blíží. Klimax, třebaže sám o sobě znamenitý a oživující vzpomínky na vrcholné kousky Bustera Keatona, pak navíc stejně všechny dějové linie utne nic neřešící akcí, která by mohla být umístěna kdekoli jinde ve filmu (ideálně hned na jeho začátku, ať po ní můžete z kina odejít s pocitem, že to nejlepší jste již viděli). Alibi pro přemotivovanost a náladovou rozpolcenost si film vytváří konstrukcí chatrného retrospektivního vyprávěcího rámce (jehož přínosnost narativu nejlépe postihuje slovo „gimmick“). Typ posluchače (westernovými legendami fascinovaný malý chlapec) na straně jedné a vypravěčova neschopnost udržet myšlenku na straně druhé odpovídají těkání filmu mezi pokorou a znevažováním žánru. Vzhledem k zřídkavému a neoriginálnímu zapojení metatextových poznámek podle mne nešlo o dopředu promyšlený záměr, jako spíše o zoufalou snahu zpětně scelit příběh, který moc nedržel pohromadě. Uklizení Tonto mezi pouťové atrakce alespoň vystihuje, jak je dnes vnímán kdysi velectěný westernový žánr. Z westernové legendy se stal relikt odkazující k éře divokého západu. Pouťový charakter jeho nové role si logicky žádá redukci prožitého na nejvýraznější znaky daného období. Tontovo vyprávění tak lze chápat jako „best of" výběr toho, co dělá western westernem, čím bylo ale již povídání Malého velkého muže, který měl mnohem lepší scénář i vyvíjejícího se protagonistu, a jehož vyprávění bylo motivováno revizí určitých westernových mýtů. Osamělý jezdec je oproti tomu zpátečnickou (žena jako krásný, pasivní a bezbranný objekt) a nekoherentní přehlídkou toho, co se některým lidem v Hollywoodu vybaví, když se řekne „western“. 55% Zajímavé komentáře: xxmartinxx, rikitiki () (méně) (více)

Djkoma 

všechny recenze uživatele

Čirá oddechovka, která balancuje mezi cirkusovou šarádou (konec) a stylovou úctou k westernů (některé typicky westernové okamžiky - most, skok do vody, hudba, ...). Z trailerů to vypadalo na nehoráznou blbost, ale výsledek mě mile překvapil, i ty bláznivě přehnané scény s železnicí (žebřík??) byly koukatelné. Nejde jen o destilovanou verzi Pirátů z Karibiku na divokém západě, tohle má svojí vlastní duši a musím říct, že těch dvou a půl hodin života rozhodně nelituji. PS: na těch králících mi bylo vždy něco divného:) ()

Radko 

všechny recenze uživatele

Kde cítim indiánske tradície, tam som doma. Či v piesni "Sídliskový Indián" normalizačných hitmakerov - poprockovej skupiny Elán alebo v popovom digitálnom westerne "Osamelý jazdec" (tým len naznačujem, že niekedy aj plnokrvne sa tváriace skoršie indiánky s vypiplanými reáliami vyžarujú len benzínovo- asfaltový pach veľkomesta). Tu sú digitálne hlúposti skvele vyvážené dozvukmi konania a rozprávania hen Tontoho pomaľovaného červenokožca. Šibnuté táranie duševne chorého člena kmeňa, ktorého jeho súkmeňovci neberú vážne vyvažujú reálne dôsledky jeho predpovedí a skutkov. Miestami sa siaha k základom indiánskej mytológie, ktorá je zase na druhom mieste spochybnená. Ja viem, že je to tak preto, aby sa vyhovelo všetkým, no moja príklonnosť k rozprávaniu starých právd tých, ktorých orol už zrejme odletel je silná. No a ďalším plusom je samotný hrdina - osamelý, z väčšinovej komunity vyvrhnutý jedinec, ktorý už v útlom veku dobre pochopil, že obchod rovná sa vždy len podvod. ()

Galerie (81)

Zajímavosti (48)

  • Není příliš pravděpodobné, že by jezdci na koních dohonili vlak. Ten sice v době výstavby železnice nejezdil příliš rychle, ale rychlostí 50 km v hodině už jel. Naproti tomu maximální krátkodobá rychlost koně v krajině se uvádí kolem 30 km za hodinu. (sator)
  • Scéna, kdy se John Reid (Armie Hammer) probudí na vrcholu dřevěné konstrukce, byla natočena na špici skály v parku Dead Horse Point bez použití CGI. Herec tam údajně musel být sám, jelikož by stavba dva lidi neudržela. (Brousitch)
  • V roku 1869 mala vlajka Spojených štátov 37 hviezd a nie 50, ako je možno vidieť vo filme. (MikaelSVK)

Související novinky

Režisér Pirátů z Karibiku našel nový projekt

Režisér Pirátů z Karibiku našel nový projekt

03.03.2021

Gore Verbinski (Piráti z Karibiku: Prokletí Černé perly) natočil svůj poslední film v roce 2016, Lék na život stál nějakých 40 milionů dolarů a v kinech vydělal 26. Ještě předtím stál režisér za… (více)

20 největších propadáků poslední dekády

20 největších propadáků poslední dekády

15.12.2019

S blížícím se koncem roku se pochopitelně pojí vznik různých žebříčků, rok 2019 je ale specifický ještě v tom, že spolu s ním zároveň končí i celá dekáda, a to ohlížení proto bude místy větší.… (více)

V pravé poledne čeká remake

V pravé poledne čeká remake

17.09.2016

Westerny v posledních letech slaví opatrný comeback. Opravdová kuráž vydělala 252 milionů dolarů, Nespoutaný Django si došel pro 424 milionů a za úspěch se dá považovat i 155 mega, jež nastřádala… (více)

Reklama

Reklama