Režie:
Jonathan LiebesmanScénář:
Christopher BertoliniKamera:
Lukas EttlinHudba:
Brian TylerHrají:
Aaron Eckhart, Michelle Rodriguez, Bridget Moynahan, Michael Peña, Ne-Yo, Noel Fisher, Susie Abromeit, Joey King, Jim Parrack, Lucas Till, Cory Hardrict (více)VOD (1)
Obsahy(3)
Námořní seržant Michael Nantz slouží v armádě už dvacet let. Při poslední akci v Iráku ale přišel o celou jednotku a povídá se, že to byla jeho vina. V důsledku toho se chystá odejít do výslužby. Ještě má ale dokončit výcvik poslední skupiny budoucích mariňáků, kterým se nemohlo přihodit nic horšího, než že budou bojovat s nepředvídatelným a vysoce nebezpečným nepřítelem z vesmíru. Získání profesních ostruh se změní v takřka sebevražednou misi. Vědci totiž zpozorují na oběžné dráze shluk blížících se meteoritů, z nichž se ale po jejich dopadu do oceánu stanou útočné vesmírné lodě. Z moře začnou vystupovat mimozemská monstra, která likvidují vše, co jim přijde do cesty. Během několika málo hodin se všechny důležité přímořské metropole promění v ruiny a Los Angeles se stává posledním místem možného vzdoru. (TV Nova)
(více)Videa (12)
Recenze (1 409)
Tento film má tak nízké hodnocení ze dvou naprosto prostých důvodů. Lidé nedokážou respektovat skutečnost, že by vůbec kdy mohli existovat filmy, které mají za cíl jedno, pobavit. A to v největším možném měřítku, který si divák může užít skutečně jen v kině. Tak nádhernou filmovou hudbu jsem totiž dlouho neslyšel a na plátně by se podle mě perfektně vyjímala. Proč ale mluvím jen o hudbě. Ano, je pravda, že kamera se chvílemi dost třásla, ale pořád se to s ní dalo vcelku dobře uhrát. Hlava z toho nakonec tolik nebolela a to nejdůležitější divák skutečně viděl. Samozřejmě ale v rámci toho co by vidět měl a hlavně, co by si v kině měl užít. To je jedna z věcí, která mě totiž strašně mrzí a to fakt, že jsem film neviděl v kině. Na film takového typu bych si totiž musel koupit minimálně litrovej popkorn, litrovou kolu a doufat, že mi popkorn nerupne nadšením a z koly nevyrazí nadržeností bublinky. Ta akce totiž fakt byla něco. A spojení perfektní akce a naprosto dokonalé orchestrální hudby už kolikrát dokázalo, že tvoří perfektní filmy. Tady to lidi sundají jenom kvůli tomu, že to nemá bůhví jak dokonalý příběh, že kamera občas zahraje kankán na vaší obrazovce nebo že se ve filmu objeví víc patosu než nudlí v babiččině polévce. To je prostě skutečnost, kterou jsem ale v tomto ohledu naprosto v pohodě dokázal přejít. Pořád je to ale druhý problém, který tenhle film dost sráží a to je fakt, že nejenom, že lidé nedokážou na film nahlížet jako na popkornovou zábavu, oni si ho ještě k tomu všemu stáhnou z internetu, klidně i v debilní kvalitě a pak se ještě diví, proč je film nebaví. Tohle nikdy nepochopím. Světová invaze má přesně to, co správný popkornový akčňák do kina má mít. To všechno využívá na sto procent a já jsem s tím naprosto spokojený. Když už nic jiného, tak tohle se filmu povedlo na jedničku. ()
„Nie ste prvý ani posledný, komu pobili mužstvo. Oni by s vami išli aj do pekla, pane.“ – „Aj vy?“ – „Aj ja. Rozhodnite sa, či doľava alebo doprava. Mne je to fuk. Ale ROZHODNITE SA.“ Trocha sa na Liebesmana hnevám, že taký jednoduchý námet natiahol na dve hodiny; kebyže to skráti o 25 minút, bolo by to svižnejšie a tých 60% zaslúženejších. Pôvodne som totiž chcel dať len 40%. Potom som si ale spomenul na všetky tie mizerné kópie „najlepších filmov na svete, v ktorých si mariňáci a mimozemský šmejd dáva na prdel“ (samozrejme VOTRELCI a PREDÁTOR) typu DOOM či ZOMBI: POČIATOK a rozhodol som sa, že by bolo neférové dať SVETOVEJ INVÁZII iba 40%-né hodnotenie. Režisérovi sa raz za čas podarilo dať dokopy scénu, z ktorej som mal príjemné zimomriavky (finálne zlanovanie z helikoptéry, záverečné „raňajkovanie“), Aaron Eckhart je „muž svojich chlapcov“, pre ktorého je radosť položiť život a technická stránka je kvalitná, od realisticky zdemolovanej výpravy po realisticky znázornené mimozemské letúne. Celkovo mi jednanie postáv (ľudských i mimozemských) pripadalo v rámci danej extrémnej situácie logické a na mieste. Každopádne je to zároveň i jedna veľká rachotiaca rutina, ktorá neponúkne nič, čo by neponúkli už spomínané filmy (alebo SLZY SLNKA, ČIERNY JASTRAB ZOSTRELENÝ, DISTRICT 9, VOJNA SVETOV a FINAL FANTASY: ESENCIA ŽIVOTA). ()
Až nám zase jednou přiletí emzáci vychlastat vodovod, tak si v poklidu rozložím na zahradě lehátko, brčkem ucucnu doušek vanilkové coly a budu s lehkým nezájmem sledovat, kterak mne chrabří američtí vojáci zachrání. Teď už vím, že to nebude žádná velká sranda, ale pouze hrdinství, patos a odhodlání hodné fanatických uctívačů hvězd a pruhů. ()
Unikát. Je to jako když jste na začátku devadesátek házeli mince do herního automatu a neustále si přidávali nové a nové jednotky, zatímco teď se opájíte gyroskopem v iPhonu a v autobuse smažíte emzáky podle toho, jak moc vám to výmoly na cestě dovolí. Zážitek je stejný. Nonstop akce prokládaná občasnými animacemi, ve kterých chronologicky odkrýváte střípky příběhu, který je jen - mnohdy neodkliknutelným - zdržením za vysněnou likvidací nepřátel a postupu k většímu bossovi. V tomhle případě je jedno, kolik vody se z našich oceánů odpařilo během pár hodin, nebo proč se tak rychle střídá noc a den, důležité je, že vaše jednotka běhá, doplňuje ammo, health, staminu a získává experience. Nemusíte znát Johna Wayna abyste věděli, že patos k náborovkám patří stejně jako Pizza Hut do vojenské základny v Afghánistánu. Kdyby mi tohle pustili u odvodu, koupím si první letenku do Libye a ukážu tomu velbloudímu sodomitovi zač je toho ropa. ()
Četnost kadence slova civilista vysoce převyšuje kadenci střelby samotné. Je tu dokonce používáno tak hojně, až mě tvůrci nahlodali zda se jím nesnaží nahradit nejuniverzálnější výraz moderní angličtiny, protože kam oni jsou toho svého zpropadeného civilistu schopni procpat, to až zůstává rozum stát. Takže ať mají radost aspoň oni, když jí nedokázali udělat divákům... Film s civilními (čti zprasenými) rozklepanými záběry, ve kterých aby se civilista (čti prase) vyznal(o). ()
Galerie (73)
Photo © Columbia Pictures
Zajímavosti (24)
- Pred účinkovaním vo filme absolvoval Aaron Eckhart (Michael Nantz) náročný tréning s námornými vojakmi zameraný na kondičku. (Greenpeacak)
- V pokladnách severoamerických kin diváci nechali 83,6 milionu amerických dolarů, součet celosvětových tržeb pak dosáhl 211,8 mil. (NIRO)
- Společnost Sony zvažovala právní kroky proti Gregovi a Colinu Strauseovým, kteří byli najati na vizuální efekty pro film prostřednictvím jejich trikové společnosti Hydraulx. Společnost Sony podezírala bratry Strauseovy, že vytvořili vlastní film Skyline (2010) o mimozemské invazi v Los Angeles, který by konkuroval filmu Světová invaze, a zahájila arbitráž proti nim a Hydraulxu, ale později arbitráž zastavila. (Kuzmik)
Reklama