Režie:
Jonathan LiebesmanScénář:
Christopher BertoliniKamera:
Lukas EttlinHudba:
Brian TylerHrají:
Aaron Eckhart, Michelle Rodriguez, Bridget Moynahan, Michael Peña, Ne-Yo, Noel Fisher, Susie Abromeit, Joey King, Jim Parrack, Lucas Till, Cory Hardrict (více)VOD (1)
Obsahy(3)
Námořní seržant Michael Nantz slouží v armádě už dvacet let. Při poslední akci v Iráku ale přišel o celou jednotku a povídá se, že to byla jeho vina. V důsledku toho se chystá odejít do výslužby. Ještě má ale dokončit výcvik poslední skupiny budoucích mariňáků, kterým se nemohlo přihodit nic horšího, než že budou bojovat s nepředvídatelným a vysoce nebezpečným nepřítelem z vesmíru. Získání profesních ostruh se změní v takřka sebevražednou misi. Vědci totiž zpozorují na oběžné dráze shluk blížících se meteoritů, z nichž se ale po jejich dopadu do oceánu stanou útočné vesmírné lodě. Z moře začnou vystupovat mimozemská monstra, která likvidují vše, co jim přijde do cesty. Během několika málo hodin se všechny důležité přímořské metropole promění v ruiny a Los Angeles se stává posledním místem možného vzdoru. (TV Nova)
(více)Videa (12)
Recenze (1 411)
Světová invaze není žádný epic fail a kdo nechce vidět mariňáky proti emzákům, jak se navzájem vraždí v ulicích Beverly Hills, ať si raději splete sál. Další z mnoha variací na Válku světů se vyznačuje neskutečně akčním průběhem, (v rámci možností konečně) logickým postupováním armády a zajímavými alieny. Zbytečných dialogů je tu minimum a jsou přerušované akcí a vtipnými hláškami (chci na rande s Michelle...). Mnoho zajímavých nápadů (konečně někdo pitvá protivníka přímo na bojišti, vysvětluje sílu a hierarchii velení u alienů, vojáci využívají mozek víc než kdy dřív, atd.) se protíná s působivou velkolepostí, i když někdy ztrácí body buď kamerou nebo střihem. Osobně jsem se 116 minut ani chvíli nenudil, ani tu nenacházel ani polovinu patriotismu/patosu jako v Dnu nezávislosti (kdo ano, měl by si dát opáčko). Já jako milovník sci-fi a akce, který nechtěl dostat žádné hluboké myšlenky o smyslu života, vesmíru a vůbec (stejně je to 42), jsem spokojen a těším se na opáčko bez plátna. Více zde. PS: potlačení Eckhartovy image usměvavého hezouna velmi potěšilo. PPS: pro mě zatím nejlepší práce Briana Tylera. ()
Hrozně je mi Liebesmana líto. Ať už tempo filmu šlape sebelépe, akce je kulervoucí a herecká esa na place ze sebe ždímají emoce na maximum, tak s ním každou chvíli brutálně vymrdá scénárista. Jedna věc je vlastenecký popkorn (Indepence Day), druhá militaristická šaráda s účelem získat nové rekruty. ()
Jsem rád, že se to tentokrát obešlo bez patosu! Vždyť traumatizovaný mariňácký serža, co si dal srdcervoucí slib, že už v životě neztratí jediného černouška, o portorikánských vlastencích ani nemluvě, který v křížové palbě stihne v odlétajícím vrtulníku obejmout všechny zachráněné děti, pomazlit se s raněnými a pronést patnáctiminutový motivační proslov o amerických hodnotách, které je nutno ubránit, působí nesmírně civilně a úplně jako přirození. Pardon, chtěl jsem říct úplně přirozeně. Tam, kde nestačí duchaplné dialogy, přichází na řadu akce a efekty! Ty byly jistě velkolepé a vynikající, jen je trochu škoda, že Láskomuž najal kameramana s parkinsonem. Ale já se na něj nezlobím! Postiženým je třeba dát příležitost! Navíc jsem zjistil, že když se naladím na jeho třesovou frekvenci a kmitám hlavou ve stejném rytmu, odnesu si z kina nezapomenutelný zážitek. Za krkem mě bolí jen trochu a to rozostřené vidění se prý časem taky spraví. Zoufale tedy klekám do prachu před Cinestarem, pláču nad nevhodně investovaným oranžovým Komenským, a přes mé, litrovým produktem americké provenience přeslazené, rty vychází jediná, zbožná prosba: "Rollande, vrať se!!!" ()
Nevadí mi patos. Ani armádní ideologie. Ani roztřesená kamera. Ani cílení na hráče videoherních stříleček. Ani nudné usmrcování. Vadí mi jen ta všudypřítomná, všeobjímací, smrtelná nuda. Jeden z filmů, se kterým jsem dokonale inkompatibilní, žádný úsměv, žádná emoce, žádné naštvání, žádné eye-candies, žádná mentální stopa, prostě nada. Jakoby nikdy neexistoval. Což je unikát, z kterého filmu odejdete jako tabula rasa? :-) ()
Takovou píčovinu jsem už hodně dlouho neviděl. Film je v podstatě o tom, jak si jeden seržant vyřeší nějakou starou bolístku na duši. Ty emzáci jsou tam spíš takovej komaprs. Jinak ty emzáci jsou strašný lůzři. Letěj takovou dálku, aby si nechali nakopat prdel od nějaký politicky, rasově a genderově korektní skupinky posledních sedmi statečných. K tomu opět hromada nelogičností. Nejdřív do těch mimozemšťanů vyspyou asi 20 zásobníků z bezsprostřední blízkosti, házej po nich granáty a jim to nic neudělá a ke konci je Aaron Eckahrt sestřeluje pistolí jak plechovky. Pak různý poněkud divný střídání světlo/tma/mlha/jasno... Měl jsem chvílema nutkání dát hvězdu za některý nechtěně komický hlášky: "Musíme toho mimozemšťana rozpitvat, abychom zjistili, jak se daj zabít. - Hmm, tady je nějakej vorgán. - Já vám pomůžu. Jsem veterinářka." A nakonec finální patetická hláška: "Co tady děláte? - Už jsme po snídani." Ta mě naprosto zabila. Ale celkově to je taková píčovina, že nedám ani tu jednu hvězdu. Tohle je odpad jak vyšitej. ()
Galerie (73)
Zajímavosti (24)
- Americký filmový kritik Roger Ebert (nositel Pulitzerovy ceny za kritiku) v recenzi na film napsal, že snímek je hlučný, násilný, odporný a hloupý. (Terva)
- Odbornými poradci byli skuteční mariňáci, kteří také účinkovali ve filmu jako komparz (zejména ve scénách s helikoptérami). (Čiban)
- Jonathan Liebesman chtěl, aby byl film realistickým vyobrazením mimozemské invaze ve stylu válečných filmů a reálných záběrů z války. Film z toho důvodu nebyl natočen ve 3D, protože Liebesman měl pocit, že diváci by z roztřesených záběrů natáčených z ruky ve 3D "zvraceli do dvou minut". (JARDAHONDA)
Reklama