Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Touha po bohatství, láska, vášeň a zrada v napínavém filmovém příběhu z počátku Československé republiky.

Drama mladé manželské dvojice se odehrává ve společensky a politicky pohnuté době mladé Československé republiky v roce 1919, kdy manžel Michal je rozhodnut využít dosud neurovnaných poválečných poměrů k obohacení, které mu má v jeho pošetilých představách získat obdiv a lásku zbožňované ženy. Tento magický příběh s prvky hororu je vlastně také "filozofující thriller", jenž vedle divácké atraktivnosti přináší navíc výrazné myšlenkové poselství o hrůzném dědictví první světové války, jehož výhonky zla jako by se mysticky přenášely do mysli lidí i v době míru. Vždycky, když se lámou dějiny, když končí velká světová krveprolití, jakoby se otevíral v touze po moci a bohatství prostor pro drobné i větší lidské běsy - zákeřnosti, zrady, loupeže, násilí, vraždy. Nejen Michal, ale i další postavy filmu Les mrtvých jsou živoucí příklady, jak lze podlehnout lidským slabostem, ať už ze závisti, žárlivosti, vášně, nebo ve snaze získat lásku či bohatství nepoctivou cestou. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (62)

Mariin 

všechny recenze uživatele

Totálně destruktivní, negativní, infernální film komunisty Jiřího Svobody na motivy povídky "Náhoda" rumunského spisovatele Giba Mihaesca. Bez špetky dobra, naděje (na rozdíl od povídky, která zdaleka není tak depresivní a brutální!). Až na častou šikmou kameru a nesmyslně se objevujícího vlčáka formálně na slušné úrovni (mj. točeno ve Slavonicích, pokud jsem se nemýlil), ale s velmi ošklivým obsahem. Manželka (Lívia Bielovič) se nechová jako manželka, ale jako děvka. Krom toho je nepříjemné, jak špatně mluví česky (to měla raději mluvit svou slovenštinou!). Svoboda si to povídku předělal a místo rumunského lesa to zasadil do mladé ČSR roku 1919 kdesi na česko-slovenském pomezí (?) a doplnil židovskými postavami (obchodník Epstein aj.). Všichni se chovají jako zloději a potenciální vrazi, což by ani v hororovém žánru (podivně umístěném do konkrétní doby a lokality) nemělo být. Cha cha, prý "filozofující thriller"... ()

Tom_Lachtan 

všechny recenze uživatele

I viděl jsem les mrtvých i uzřel jsem, že je to hovadina, obrovská a nezměrná hovadina, kde hapruje skoro všechno, herci hrají hrozně divně a to včetně Jana Dolanského, u kterého jsem si před tím, než jsem si film pustil říkal "hele, že by konečně pořádná role?" ale ono ne, hraje totálního blba, což je ovšem na druhou stranu pořád asi nejlépe napsaná role, bohužel, jeho žena je děvka, u které se člověk diví, že ji Dolanského postava dávno nesvázala ve stodole a nenechala ji o hladu, dále tu máme pár dementních lapků a podivných entit s nejasnými motivacemi a všem bez výjimky scénář nadělil hrozně směšné a hloupé dialogy. Kdy to ale byli jenom ty dialogy... Hrozně směšné jsou i některé záběry, například když se co minutu zjevují prostřihy na sympatického vlčáka, který má nejspíš představovat divého vlka, je to jen vtipné, pokus vytvořit tajemno u jedné postavy tím, že ji na raně sedí opelichalý havran, to už není ani směšné, to je už jen divné, snaha o to, aby výsledek vypadal temně je asi tak úspěšný, jako snaha vytvořit vzezření nebezpečného zvířete u činčily na vodítku s růžovým tupé, před dvaceti lety by to možná, ale teď jednoznačně ne. Nudné a hloupé. ()

Reklama

sud 

všechny recenze uživatele

Jak už jsem někde napsal, Jiří Svoboda je nejspíš jediný renomovaný tuzemský tvůrce thrillerů. Na jeho Les mrtvých jsem se opravdu těšil. A jak to dopadlo? To ani sám nedokážu úplně říct. Při úvodním přepadení v lese jsem se zaradoval - sice nic nového pod sluncem, ale dezertéři jsou docela odpudiví týpci a napětí by se dalo krájet. Ovšem chyba lávky nejspíš ve mne, že jsem si film představoval jako survival thriller alá Strašáci. Ve druhé polovině přichází zmatek na zmatek, za příčiny všech možných předtuch a flashbacků jsem ani nevěděl co je realita a co sen a na závěr nedokážu ani říct, jak to dopadlo. Scénář je poněkud nedotažený a je hodně znát, že Jiřímu Svobodovi nesedí snová témata (narozdíl od tvrdého realismu). Jinak atmosféra je parádní (Svoboda se nezapře), pro nějakou krev a soulož se taky nejde daleko, Jan Dolanský si odehrál svůj standart a Lívia Bielovič byla aspoň hodně sexy. Takže trošku zklamání, ale jinak dobrý thriller. 60%. ()

honajz2 

všechny recenze uživatele

Mě to hodnocení docela mrzí, snaha je na tom vidět hodně a doufám v to, že Svoboda ten film měl fakt promyšlený a že mi jen něco uniklo, jenže vyšší hodnocení fakt dát nemůžu. Atmosféru se to snaží budovat dobře, kamera je dost slušná, jenže na mě to bůhvíproč nezabralo. Jenom až 15 minut před koncem, kdy už je to celé totálně chaotické, ale zbytek filmu mi přišel nudný a místy i strašně vleklý. Navíc se obávám (a doufám že se mýlím), že to celé vlastně končí tím nejlacinějším možným koncem, který tenhle námět nabízí - jestli jsem to teda dobře pochopil. Ale nutno uznat, na televizní pokus o psycho thriller-horor to vypadá docela dobře. Jen si mě to nedokázalo získat. Někdy v budoucnu se na to určitě podívám znova, protože teď se to dá sehnat jen v příšerné kvalitě a možná právě ta se na mém hodnocení podepsala nejvíc, každopádně pak ten film dokážu buď docenit nebo odsoudit. Zatím to vidím na lepší 2* ()

AGAMENON odpad!

všechny recenze uživatele

Neskutečná sračka, režisér musí procházet opravdu silnou tvůrčí krizí, tudíž je ve své úporné snaze vykrádat zahraniční kolegy, tak přesvědčivý, asi jako důchodkyně v mini. Scénárista se může z fleka odvézt do šaškecu, kde o svém filozofickém díle může promlouvat se sobě vhodnou společností a kameraman nejspíš trpí kinetózou. A kvůli tomu platím poplatky, zač mě bože trestáš, zač? ()

Galerie (15)

Zajímavosti (1)

  • Natáčelo se ve Slavonicích. (M.B)

Reklama

Reklama