Režie:
Tom HooperScénář:
Lucinda CoxonKamera:
Danny CohenHudba:
Alexandre DesplatHrají:
Eddie Redmayne, Alicia Vikander, Matthias Schoenaerts, Ben Whishaw, Amber Heard, Sebastian Koch, Adrian Schiller, Emerald Fennell, Claus Bue, Angela Curran (více)VOD (5)
Obsahy(2)
Film Dánská dívka vás zavede do Kodaně dvacátých let minulého století. Einar Wegener (Eddie Redmayne) patří k nejlepším dánským malířům své doby, jeho žena Gerda (Alicia Vikander) mu přitom poskytuje maximální podporu a přitom se sama snaží prorazit jako portrétistka. Pozvolné borcení jejich harmonického vztahu odstartuje banální příhoda – Gerdě, která připravuje sérii baletních portrétů, nedorazí figurantka, a Einar svolí, že své ženě bude sedět modelem, oblečený do baletního kostýmu. Intenzivní spojení s ženským elementem v Einarovi rozpoutá obrovský emocionální zmatek, s nímž se vyrovnává nejprve „nevinnou" hrou na tajemnou dánskou dívku Lili, a později čím dál silnějším přesvědčením, že pouze jako žena dokáže být šťastný. A byl by ochoten podstoupit cokoliv, aby jeho transformace byla dokonalá. Během této proměny ho věrně provází jeho Gerda, která díky své nové múze Lili sice konečně prorazila jako umělkyně, ale zároveň ztratila svou životní lásku. (Cinemart)
(více)Videa (15)
Recenze (664)
Eddie Redmayne, je extrémista, vyberá si tak extrémne úlohy, že každý v Hollywoode, by sa na to vykašlal, hneď akoby zistil, o čo pôjde, čo bude musieť zahrať, s čím sa bude potýkať, nejestvuje nikto, kto by to takto zahral, ak nie Redmayne. Je to bravúrny výkon, za ktorý určite padne nominácia na Oscara, čo v konečnom dôsledku - nakoniec nepremení. Je to film, ktorý stačí vidieť raz a dosť ! Ťažké sústo, kontroverzia, ale nezdá sa mi, že je samoúčelná ! Alicia Vikander, je krásna, talentovaná, čoraz viac sa zlepšuje z filmu na film, v jej prípade - výborný výkon, ktorý zostáva, tak ako u kolegu - Redmayna. Film ako celok - nefunguje, stojí na mieste, občas - zvláštne komponovanie scén a strih, Hooper, si zase myslel, že sa trafil do čierneho bodu, ale zmýlil sa, moje vysoké a pozitívne hodnotenie - spočíva v nasadení obidvoch hercov, kde si Eddie Redmayne, ukrojil poriadny kus koláča, za ktorý ho z jednej strany - obdivujem, lebo toto nie je jednoduché, z druhej strany, by si mal viac zvažovať svoje úlohy, inak zostane zaškatuľkovaný, má kus tvorivého talentu, ako sa zhostiť - komplikovanej postavy, to mu umožňuje vyštverať sa do závratných výšin - HERECTVA ! Nie je to zlý film, len táto téma - nie je moja šálka kávy, ale uznávam pozoruhodné nasadenie - hlavného hereckého predstaviteľa - Eddieho Redmayna, ktorý má rád výzvy, je to i herec, ktorý sa môže stať terčom posmeškov, ale o tom je už herecká profesia. Eddie - má zrejme dostatočný počet ženských hormónov... ()
Velmi milé překvapení, já osobně Toma Hoopera považuji za rutinního režiséra, řemeslně vždy přesný, jasně jdoucí po cenách, ale vždy mi v jeho filmech chybí to něco navíc. Dánská dívka je vlastně úplně stejná, ale tentokrát mi to opravdu sedlo, v podstatě je to hodně ženský film, mužskému publiku bych ho doporučovala jen velice opatrně. Herecký projev Eddieho Redmaynea budete buď obdivovat, nebo úplně nenávidět. Pro mě je hlavní postavou filmu ta v podání vynikající Alicii Vikander, která dokázala z výborně napsané postavy vytěžit skutečně maximum. Od filmu jsem původně nečekala vůbec nic, ale jednalo se o příjemně strávených 120 minut. ()
Dánská dívka trochu schizofrenně nabízí zcela povrchní a sterilní příběh, zahraný charismatickými herci, kteří podávají skvělé herecké výkony. Po celou dobu jsem si totiž užíval dvojroli Eddieho Redmayna, který se v mých očích měnil z muže na ženu neuvěřitelně sugestivním způsobem a už jen nasazení punčoch ho jako kouzlem přepínalo v někoho jiného. "Užíval" jsem si i utrpení Alicii Vikander. Postupně ztrácela manžela a nemohla s tím udělat nic, pouze ho podporovat, jinak by totiž ztratila úplně všechno. Zaútočila tak na mě celkem nečekaně motivovaná emoce. Přes všechny tyto silné dojmy jsem se ale zcela pronudil celým příběhem a na jeho konci jsem byl víc než rád, že to celé skončilo. 6/10 ()
Hooper namlsaný vůni pódií učinil na tvůrčí ruletě sázku. Sto na červenou barvu žhavého železa transgenderu, sto na černou konvenčně podaného dramatu, který má podle statistik i zkušeností velkou šanci uspět. A krupiér se zálibou v povrchní líbivosti může hodit kuličku.. Pravděpodobnost, že padne nula, byla takřka mizivá, ale nevím, jestli ta lehce vyfabulovaná výhra po ose tápání - trápení - sebepoznání - zvonek ven - buchtička dovnitř mohla autora těšit. Vzhledem k charakteru rolí je překvapivé, jak Vikander svou přirozeností převyšovala Redmaynea, který při vyjadřování ženskosti a křehkosti často sklouzával k teatrálním gestům.. ()
Toto je pro mě mnohem zajímavější snímek, než většina těch, kterým se dostalo nominací za nejlepší film. Téma je zajímavé (i když nebudu předstírat, že tomu nějak zvlášť rozumím), natočené to taky bylo dobře, mělo to dvě hodiny a já se za tu dobu nestihla nudit ani jednou. A z celého filmu pak byli nejlepší herecké výkony. Jak Eddie tak Alicia hráli přirozeně a naprosto skvěle (přála bych jim toho Oscara oběma, ale snad alespoň jeden nominaci promění). 4* ()
Galerie (110)
Zajímavosti (17)
- Matthias Schoenaerts (Hans Axgil) v rozhovoru na premiéře prozradil, že si při natáčení setkání Hanse s Lili (Eddie Redmayne) v pařížském bytě myslel, že Lili Elbe ztvárňuje sestra Jessicy Chastain. (Petrasuvicka)
- Charlize Theron byla první volbou na roli Gerdy Wegener, ale z výběru vypadla. Role byla poté nabídnuta Gwyneth Paltrow, která ale odmítla, aby mohla trávit více času se svou rodinou. Dalšími herečkami, o jejichž obsazení do role Gerdy tvůrci uvažovali, byla Marion Cotillard a Rachel Weisz. (Jocker94)
- Obrazy ve filmu namalovala britská umělkyně Susannah Brough ve spolupráci s produkční designérkou Eve Stewart a nejsou replikami obrazů Gerdy Wegenerové. (Tasartir)
Reklama