Režie:
Christopher NolanKamera:
Wally PfisterHudba:
Hans ZimmerHrají:
Christian Bale, Gary Oldman, Tom Hardy, Joseph Gordon-Levitt, Anne Hathaway, Marion Cotillard, Morgan Freeman, Michael Caine, Matthew Modine, Alon Aboutboul (více)VOD (5)
Obsahy(2)
Zdánlivě bezstarostný život města je vykoupen obří lží o neposkvrněném hrdinovi, o němž není veřejnosti známo, že přešel na temnou stranu síly. Tím, kdo na sebe vzal hříchy Harveyho Denta a přijal vinu za jeho smrt, je Batman. Všechno se ale změní s příchodem prohnané zlodějky, která přijde k Bruceovi domů ukrást otisky jeho prstů. Jejím prostřednictvím se Batman dostává na stopu podzemního hnutí, v jehož čele stojí terorista Bane. Díky zradě je však Wayne uvězněn v kobce, o níž kolují pověsti, že se v ní Bane narodil. Ten mezitím dostává prostor k realizaci svého megalomanského plánu totálního ochromení Gothamu. Donutí to Batmana znovu nasadit svou masku a temnou kápi? (TV Nova)
(více)Videa (46)
Recenze (3 082)
Nolanovic bratři se překvapivě vrací na Batmanův začátek a posledním dílem tak dávají celé trilogii velice celistvý ráz. Člověka až zamrazí, s jakou chytrostí dokáží pracovat se zápletkami, které jsme už považovali za dávno uzavřené. Společenským kontextem tak jen logicky rozvíjejí známé dějové motivy. Jen teď nám nabízejí zlo s naprosto konkrétním přívlastkem, reálné, možná právě to je důvod, proč se to u některých diváků s komiksovou adaptací neslučuje. Dospělost myšlenky spolu se zfilmovaným žánrem dávají tušit, že Christopher Nolan skutečně přestává mít v Hollywoodu konkurenci. Jsem naladěn snad jen na kritiku mnohotématičnosti, jež často snižuje divákovou pozornost a ubírá na tempu. Široký záběr vyprávění (kamera fakt ne), je to jediné, co se povedlo méně. Temný rytíř tak u mě povstal na 90%. ()
„No one cared who I was, until I put on the mask.“ Řekl to Bane, Batman, či sám Gotham..? Strach, Chaos a teď Bolest prostřednictvím drtivého vítězství epiky. Nolan v této žádané disciplíně objevil zcela neprobádané kouty vesmíru a protože sviští rychlostí světla, má pasažér ztíženou šanci zachytit pouhým okem jakákoliv tmavá mračna. Navíc, Chris se naučil akci i vyjádřit emoce a udělal tak poslední krok k vlastní komplexnosti - filmové to nesmrtelnosti. Jen jedna drobná, nepodstatná výtka, v které se shoduji se Sonnerym. Drobným gestem Alfreda na zahrádce kavárny to mělo skončit - představivost je totiž odjakživa ten nejvýkonnější vesmírný pohon.. Dodatek: Baneův chorál made in Zimmer je prvotřídně ďábelský, to hustilkou přifouknutý Hardy ostatně taky.. ()
Všem comicsovým superhrdinům je patrně známa má neuvěřitelná fyzická kondice, protože při mém potulování nočními ulicemi mezi kudlami kriminálních živlů mi žádný z nich nikdy nepřiletěl na pomoc. Přesto na reinkarnaci Batmana věřím, jsem si plně vědom toho, že pan Nolan při posedávání na režisérské stoličce chyby nedělá a proto fandím všemu, co doposud natočil. Tentokrát však chybně předpokládal, že si oba skvělé předchozí díly budu podrobně pamatovat nebo se na ně v rámci samostudia znovu podívám. Jenže já jsem to nestihl a má chatrná paměť mi dovolila pouze spekulovat o genialitě tohoto snímku v kontextu předchozí tvorby. Po případném absolvování kompletního batvečera v domácím batkině možná změním názor, ale zatím považuji tento snímek za nejslabší část trilogie. ()
|| Scenár: Christopher Nolan, David S. Goyer / Based on characters by Bob Kane | Hudba: Hans Zimmer | Produkcia: Emma Thomas, Chrisopher Nolan, Charles Roven | Distribúcia: Warner Bros. Pictures | Štúdio: Legenedary Pictures, Syncopy Films | Rozpočet: 250 miliónov $ | Tržby: 959,176,618 $ || Onemol som. Je zbytočné sa o čomkoľvek dohadovať. KeĎ niečo remeselne funguje, hýbe mysľou diváka, posúva hranice kinematografie, kladie otázky morálne a zároveň dáva odpovede motivujúce - je úspech a pozitívny zmysel zaručený. Nolan a jeho Temný rytier povstal. | Videno v Slovanský dům - sál 2, Praha, 26.7.2012, pólnočná premiéra | 70mm je úžasná vec, škoda že sa ním Nolan nenatočil celý film (pomer strán 1,44:1), ale len hodinu materiálu. Ku koncu už mi vyslovene vadil štandartný pomer 2,35:1. Naraz sa ukázalo, že "skoro" klasický pôvodný pomer 4:3 má predsalen svoje odôvodnenie: zorné pole je omnoho viac zaintersované - to je čaro Imaxu... | Videno v IMAX Flora, Praha, 5.8.2012 | Od posledného premietania v kine som film videl nespočetný krát, a jeho kúzlo nehasne ani v náznaku. Ani od tej doby nenatočil nikto nič podobné. The Dark Knight & The Dark Knight Rises RULES!!! | Blu-Ray, THX, 26.5.2018 | ()
Rozhodl jsem se před návštěvou kina zkouknout znovu druhý díl, abych byl od začátku "v centru dění", leč se to ukázali býti chybnou volbou. Temný rytíř je jednoduše brutální k.o. o několika tak intenzivních ranách, že by je z paměti nevymazal ani mozek Rockyho Balboy. Temný rytíř povstal působí jako unavující dvanáctikolová oťukávaná, kde tu a tam přijde silnější úder, nikdy se však nedostane ke slovu počítání, na konci vyhrává nad divákem jen těsně na body. Viděl jsem totálně komiksový film, ve kterém je možné vše, tudíž atmosféra nemůže být (a také že není) tak drtivá jako v případě dvojky. V hlavní roli tu vystupuje snad deset postav, což zapříčiňuje jistou rozevlátost a nesoudržnost filmu, akce není vůbec velkolepá, spíše střídmá, osobní souboje typicky Nolanovské, čili ničím nadprůměrné, co lze, to zachraňují herci. Bane jako postava budí respekt, ale znovu to není typický záporák all in, srovnání s Jokerem však nesnese, to je zcela jiná liga. Překvapila mě Catwoman, která svoji úlohu splnila nad očekávání. Zklamal mě Gotham, který v úplně komiksovém díle vypadal jako reálný New York. Pokud by se TDKR nesl v totožném duchu jako jeho starší brácha, neváhal bych s možná stoprocentním hodnocením, avšak rozhodnutí odvyprávět jej jako komiks se spoustou klišovitých scén, nebylo příliš dobré. Očekávání byla samozřejmě obrovská, o to větší je možná teď zklamání. Možná by se leccos odpustilo po druhém zhlédnutí, problém však je ten, že k němu v mém případě asi nikdy nedojde... a tak to máme letos již druhé veliké smutnění... 230 miliónů dolarů(rozpočet)/1087 miliónů dolarů(výdělek celosvětově) ()
Galerie (352)
Zajímavosti (174)
- V průběhu filmu si můžeme všimnout, že se mění formát obrazu, podobně jako ve filmu Hunger Games: Vražedná pomsta (2013). Ovšem v něm se formát mění pouze dvakrát, zatímco v Nolanově snímku lze tuto změnu zaregistrovat vícekrát. Důvodem bylo použití dvou odlišných technik, z nichž byl pak sestaven finální střih. (Calwen22)
- Děj filmu se odehrává 8 let po snímku Temný rytíř (2008) a 9 let po Batman začíná (2005). (Žralok)
Reklama