Režie:
Christopher NolanKamera:
Wally PfisterHudba:
Hans ZimmerHrají:
Christian Bale, Gary Oldman, Tom Hardy, Joseph Gordon-Levitt, Anne Hathaway, Marion Cotillard, Morgan Freeman, Michael Caine, Matthew Modine, Alon Aboutboul (více)VOD (5)
Obsahy(2)
Zdánlivě bezstarostný život města je vykoupen obří lží o neposkvrněném hrdinovi, o němž není veřejnosti známo, že přešel na temnou stranu síly. Tím, kdo na sebe vzal hříchy Harveyho Denta a přijal vinu za jeho smrt, je Batman. Všechno se ale změní s příchodem prohnané zlodějky, která přijde k Bruceovi domů ukrást otisky jeho prstů. Jejím prostřednictvím se Batman dostává na stopu podzemního hnutí, v jehož čele stojí terorista Bane. Díky zradě je však Wayne uvězněn v kobce, o níž kolují pověsti, že se v ní Bane narodil. Ten mezitím dostává prostor k realizaci svého megalomanského plánu totálního ochromení Gothamu. Donutí to Batmana znovu nasadit svou masku a temnou kápi? (TV Nova)
(více)Videa (46)
Recenze (3 082)
90%. Strach. Chaos. A teď Smrt. Každý díl téhle comicsové trilogie má svůj jednotící motiv (a to ne pouze jeden), přičemž ten poslední je rozhodně nejosudovější – proto je škoda, že co do emocí přišel vrchol s Temným rytířem. Finále jej ale trumfuje rozmachem. Nolan přišel se skoro tříhodinovou comicsovou freskou, která je vrcholnou přehlídkou hollywoodského řemesla, epickou ve všech možných ohledech a z Nolanovy pozice v podstatě nepřekonatelnou (větší záběr už film fakt nemůže mít). Funguje v globálu, i v osobní rovině - podmanivé tepání do dnešního světa bohatých a chudých je velmi inspirativně obráceno vzhůru nohama obrazem Baneovy zkázonosné revoluce a předání moci do rukou obyčejného lidu (doslova naplněné tvrzení, že demokracie je vláda lúzy), nadmíru působivé je ale podán i mýtus o padlém hrdinovi a jeho vzepjetí. Rozhodně jde o nejcomicsovější díl celé trilogie, včetně snaživých hlášek, cheesy twistů a patetické víry v sílu obyčejnejch dobráků v ulicích, což by se schroustávalo trochu snáze, kdyby Nolana nedoběhla jeho stará slabina, kterou je neschopnost zhmotnit opravdu plnokrevné a věrohodné ženské postavy. Rozhodně se ale nezlobím, že vratkou Catwoman a drsňáka Banea zastiňuje ten, o kterém se tu celé roky točí – totiž Temný rytíř, jehož znovuzrození jsem si prožil festovně. Epická spokojenost. Á propos, díky za to závěrečné ujištění, že restartovat se nebude. ()
Nolan se nás za pomoci supermonumentální hudby snaží přesvědčit, že tohle je to největší žrádlo. Pro mě to je možná právě až moc nafouklé. Batmanovská mytologie mi nikdy nepřirostla úplně k srdci, takže se mnou ty zvraty zase tak moc neházely. Navíc ten Baneův cíl, připomínající francouzskou revoluci mi přišel úplně divnej a zbytečně složitej. Přesto jsem se nenudil ani chviličku. Bane má superpřetuněnej hlas a přechozím dvoum záporákům se vyrovná. Každopádně se mi moc líbila scéna, když Batman dostal přes držku. Stačilo natočit normální bitku bez hudby a najednou působil, jak unavená, slabá sračka. Nolan je šikula. Btw Alfréd zase totálně vládne. ()
Upachtěné čtyři hvězdy. A to jen proto, že jsem neměl vysoká očekávání. Každopádně, jak si kdysi užíval Alfred: "I told you so." Všechny nevýhody Nolanova přístupu tu vyvstávají na povrch. Zdejšímu světu nejde uvěřit, protože i přes Nolanovu snahu o realismus postavy zásadní zvraty vykomunikují soustavou hlášek jako v každém komiksu (například zbývá minuta a půl a Batman má čas na líbačku), jen tentokrát to působí zásadně nemístně. Plán každé postavy je neskutečně primitivní a nechápu, jak se vůbec mohlo Baneovi (který se zřejmě po Gothamu přesunuje teleportací) podařit cokoliv uskutečnit. Staré postavy nemají dost prostoru a na dlouhé minuty mizí z dění (včetně Batmana) a nové jsou zoufale zbytečné. Catwoman je horší než pěst na oko. Polovina motivů kopíruje Temého rytíře a druhá je hromada klišé. Proč přesto (zatím) čtyři hvězdy? Daří se celkem solidně navodit pocit totální anarchie, i když i to se tluče s tím, jak jednoduchý plán stačil k ovládnutí Gothamu. Vážně - pokud dvanáctimilionové město ovládlo pár banditů tímhle způsobem, seženu tři lidi a pozítří je Praha moje. Nolan šlápl hodně vedle, zřejmě podlehl vlastní genialitě, a rozjíždí jen tři hodiny dlouhý, řemeslně (až na nudný střih) vynikající patos s roztomile jasnými pokusy o sociálně-politický přesah, protože prostě může. 70 % ()
,,NYNÍ JE ZLO OPĚT NA VZESTUPU Z MÍSTA, KDE JSME HO ZKOUŠELI POHŘBÍT. BATMAN SE MUSÍ VRÁTIT.“ … ,,A CO, KDYŽ UŽ NEEXISTUJE?“ … ,,MUSÍ. MUSÍ....“ /// Říkám vám na rovinu – mě ten film mohl maximálně zklamat. Neuvěřitelný CGI efekty má dneska kdejaká sračka a když vzpomenu na trojku pavouka, ještě teď mám v oku slzu. Bez nějakýho rozepisování - některý věci mě fakt štvaly (naštěstí to za ně jiný zase ,,žehlily“. Třeba ta scéna s hymnou – bych řek, že v kině bylo ticho snad i na hajzlech). Srdceryvnejch komentů k věci (i k hovnu) tu je dosytnosti, tak jen odtokám, že i dle mýho ,,Povstanutej rytíř“ dokonale stmeluje perfektní trilogii v jeden celek a že Nolan je Bůh. A zajímá mě, co si kurva počneš lide Gothamu bez Batmana? … VIDÍM KRÁSNÉ MĚSTO. MILIÓNY LIDÍ VYCHÁZEJÍCÍ Z PROPASTI. VIDÍM ŽIVOTY, ZA KTERÉ JSEM POLOŽIL TEN SVŮJ. KLIDNÉ, SPOKOJENÉ PROSPERUJÍCÍ A ŠŤASTNÉ. VIDÍM ČESTNÉ MÍSTO V JEJICH SRDCÍCH. A V SRDCÍCH JEJICH NÁSLEDOVNÍKŮ. GENERACE KONČÍ. TO ZDALEKA PŘEVYŠUJE VŠE, CO JSEM DOPOSUD KDY UDĚLAL…. Mě bude Bruce Wayne chybět. /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Zjistím, že A. Hathaway to sekne na Bat-motorcyklu víc než netopejrovi. 2.) Vždycky mě ve filmu překvapí, když vrahem není zahradník. 3.) Ještě furt nevím, kde ten chlápek převlečenej za jeptišku bere ty nádherný hračky. /// PŘÍBĚH **** HUMOR * AKCE **** NAPĚTÍ * ()
Příliš mnoho trumfů v Nolanových rukou, ze kterých se pak sype nejen Gotham, ale celý ten pečlivě budovaný domeček z karet. Druhá půlka sleduje nejen Banea, ale i Nolana, kterak se opájí svou mocí. Všechno mu vychází, nikdo ho nedostane a pýcha, jakkoliv zasloužená, prostě předchází pád. V tomto případě jen o pár schůdků pod pódium dokonalosti, ale i tohle zavrávorání mnohé zamrzí. Batman opět vládne komiksovému nebi a navíc dává DC do ruky okovanou rukavici. Všechny marvelovky jsou oproti dějové šíři (a občas, bohužel opravdu jen občas, i hloubce) batmaní trilogie pouze hodně barevnými hračkami. Je s nimi legrace, ale jednou z nich prostě vyrostete. O to větší jsou ovšem nároky na to, co přichází po nich... ()
Galerie (352)
Zajímavosti (174)
- Pre koncept tvorby vznášadla The Bat poslúžil mix stíhačky Harrier spojený s kokpitom vrtuľníka Apache. (T2)
- Film obsahuje 450 VFX záběrů. (ČSFD)
- Marion Cotillard začala natáčet dva měsíce po porodu a v posledních měsících natáčení také dojížděla do Francie na dotáčky Rust and Bone. (HellFire)
Reklama