Režie:
Christopher NolanKamera:
Wally PfisterHudba:
Hans ZimmerHrají:
Christian Bale, Gary Oldman, Tom Hardy, Joseph Gordon-Levitt, Anne Hathaway, Marion Cotillard, Morgan Freeman, Michael Caine, Matthew Modine, Alon Aboutboul (více)VOD (5)
Obsahy(2)
Zdánlivě bezstarostný život města je vykoupen obří lží o neposkvrněném hrdinovi, o němž není veřejnosti známo, že přešel na temnou stranu síly. Tím, kdo na sebe vzal hříchy Harveyho Denta a přijal vinu za jeho smrt, je Batman. Všechno se ale změní s příchodem prohnané zlodějky, která přijde k Bruceovi domů ukrást otisky jeho prstů. Jejím prostřednictvím se Batman dostává na stopu podzemního hnutí, v jehož čele stojí terorista Bane. Díky zradě je však Wayne uvězněn v kobce, o níž kolují pověsti, že se v ní Bane narodil. Ten mezitím dostává prostor k realizaci svého megalomanského plánu totálního ochromení Gothamu. Donutí to Batmana znovu nasadit svou masku a temnou kápi? (TV Nova)
(více)Videa (46)
Recenze (3 082)
Příliš mnoho trumfů v Nolanových rukou, ze kterých se pak sype nejen Gotham, ale celý ten pečlivě budovaný domeček z karet. Druhá půlka sleduje nejen Banea, ale i Nolana, kterak se opájí svou mocí. Všechno mu vychází, nikdo ho nedostane a pýcha, jakkoliv zasloužená, prostě předchází pád. V tomto případě jen o pár schůdků pod pódium dokonalosti, ale i tohle zavrávorání mnohé zamrzí. Batman opět vládne komiksovému nebi a navíc dává DC do ruky okovanou rukavici. Všechny marvelovky jsou oproti dějové šíři (a občas, bohužel opravdu jen občas, i hloubce) batmaní trilogie pouze hodně barevnými hračkami. Je s nimi legrace, ale jednou z nich prostě vyrostete. O to větší jsou ovšem nároky na to, co přichází po nich... ()
Jsem zvědav, jaké bude další pokračování..... no, myslím, že by už mohlo být jen černobílé provedení.... tedy přesně řešeno černo černější... Jeden aby si u koukání na film chvílema rozsvítil lampičku, aby taky sem tam něco viděl..... No, nic naplat, já mám rád netopýrka, baví mě a s Nolanem nemá chybu.... ()
90%. Strach. Chaos. A teď Smrt. Každý díl téhle comicsové trilogie má svůj jednotící motiv (a to ne pouze jeden), přičemž ten poslední je rozhodně nejosudovější – proto je škoda, že co do emocí přišel vrchol s Temným rytířem. Finále jej ale trumfuje rozmachem. Nolan přišel se skoro tříhodinovou comicsovou freskou, která je vrcholnou přehlídkou hollywoodského řemesla, epickou ve všech možných ohledech a z Nolanovy pozice v podstatě nepřekonatelnou (větší záběr už film fakt nemůže mít). Funguje v globálu, i v osobní rovině - podmanivé tepání do dnešního světa bohatých a chudých je velmi inspirativně obráceno vzhůru nohama obrazem Baneovy zkázonosné revoluce a předání moci do rukou obyčejného lidu (doslova naplněné tvrzení, že demokracie je vláda lúzy), nadmíru působivé je ale podán i mýtus o padlém hrdinovi a jeho vzepjetí. Rozhodně jde o nejcomicsovější díl celé trilogie, včetně snaživých hlášek, cheesy twistů a patetické víry v sílu obyčejnejch dobráků v ulicích, což by se schroustávalo trochu snáze, kdyby Nolana nedoběhla jeho stará slabina, kterou je neschopnost zhmotnit opravdu plnokrevné a věrohodné ženské postavy. Rozhodně se ale nezlobím, že vratkou Catwoman a drsňáka Banea zastiňuje ten, o kterém se tu celé roky točí – totiž Temný rytíř, jehož znovuzrození jsem si prožil festovně. Epická spokojenost. Á propos, díky za to závěrečné ujištění, že restartovat se nebude. ()
PRAVDĚPODOBNĚ BUDU SPOILEROVAT! Můžu s největší upřímností říct, že bych pana režiséra Nolana vyfackovala, kdybych měla tu šanci. Nejprve povýší žánr komixového filmu na společenskou událost, tak že i snobové považují za nutnou prestiž takové filmy znát a chválit, a potom takto zpracovaným divákům začne postupně dávkovat lehce zašifrované vzkazy na téma, jak to dopadne, když se levičákům včas nepřistřihne hřebínek? Záběr na potrhanou americou vlajku?! Dokonce i lesby jako by měly přijít na to, jak se mají v životě správně chovat. ___ Temného rytíře jsem respektovala, i když jsem nesouhlasila se směrem, kterým se série odklání. Film Temný rytíř povstal kategoricky odmítám. Temný rytíř měl alespoň scénu, ve které Joker jede po útěku z vězení ukradeným policejním vozem, zvuk je ztlumený, a on vystrkuje hlavu z okénka a užívá si vítr. Silná, symbolická scéna, mocná svojí jednoduchostí, ve které už se nemusí dál kecat ani nic jiného, aby divák "cítil a věděl". V tomto filmu tvůrci tuto schopnost pozbyli. Zůstal slepenec tupých rozhovorů prostříhaných panoramatickými záběry na město a směšně drahými akčními scénami. ___ Jsem vážně jediná hloupá a nevidím něco, co všichni ostatní vidí? Podle mého je to i špatně udělané, scénárista i dramaturg by měli dostat za uši, děj neodsýpá a je velmi statický a význam času potřebného k tomu, aby se něco stalo, je úplně pokřivený a zesměšněný. Dostat se do izolovaného města v rozpadu je taková limonáda, že stačí, když vyjde ze stínů popovídat si s kočkou na podpatcích? Taky se mi líbí představa Banea, jak dělá revoluci, odletí si s Batmanem na Blízký východ, aby mu mohl zapnout v base televizi, a potom zase letí zpátky. ___ A celkově všechny Baneovy proslovy o shození zkorumpovaných z jejich míst a nastolení skutečné vlády lidu působí tak nějak pofidérně, protože režisér nám vůbec neukázal, jak to vlastně ve městě vypadá, divák dostal pouze informace o tom, že zločin byl potlačen a brzy se budou pronásledovat jenom hříšníci z knihovny. V Batman začíná bylo dostatečně ukázáno, proč je město ve sračkách a že je sakra nutné, aby s tím někdo něco udělal, v tomto filmu od filmařů nedostaneme nic, všechna dramata si uměle vymýšlejí sami. Filmař nemůže spoléhat na to, že "lidé si to domyslí, protože naše vlastní realita stojí za prd", všechny argumenty musí zhmotnit ve filmu samotném. ___ Zástup policajtů jenom s pistolemi a odhodláním v srdci jde bránit, co je správné, proti několikanásobně víc ozbrojeným teroristům? "Chvíli šla dokonce elektrika, tak se kluci mohli dívat na televizi." Tak to jo, svět ještě neskončil, když se i sirotci během války můžou koukat na telku. A staré dobré duck and cover na závěr. Ježišku na křižku. ___ Ach jo. Až budu víc při smyslech, tak se svůj hate pokusím upravit na seriozní příspěvek poukazující na to, že je něco shnilé v tomto státě. A dlouhodobě si formuji názor, že je špatné ukazovat násilí ve filmech, a je velmi špatné ukazovat ho tímto způsobem. To už není umění a není to ani zábava. Tím nemyslím, že by měl kupříkladu autor díla nést zodpovědnost za činy jedince prohlašujícího, že tak konal pod vlivem daného díla, spíš bych chtěla říct, že by se měla společnost zamyšlet, proč vůbec taková díla poptává a proč je tak hladově konzumuje. () (méně) (více)
Už v tom nie je ten wow!-efekt prekvapenia, ktorý by zakryl bezcitné zaobchádzanie s postavami. To bolo v odpustiteľnej miere prítomné už v minulom filme, ale trojka sa v ňom topí. Je v nej nemožné vstrebať každý zvrat a jeho vplyv na postavy, ktorých je príliš veľa a zjavujú sa a zasa miznú bezkoncepčne, iba aby urobili niečo cool a predniesli nejakú hlášku (z ktorých ani jedna nie je zapamätania hodná). Nolan navyše opäť (po Inception) podceňuje inteligenciu diváka a kŕmi ho lacnými oslími mostíkmi. Hardyho záporák je tupá hora svalov, zaujímavá náhubkom a hlasom, ale strach či rešpekt nevzbudzuje. Na Catwoman (alebo kto to má byť) je užitočný iba vyšpúlený zadok pri jazde na motorke. Jediný, kto tu svoju prácu odvádza najlepšie z trilógie, je Hans Zimmer. Zužitkováva motívy z minulých dielov, pridáva nové (balkánsky klavír zo Sherlocka pre záludnú Catwoman a anarchistické chorály pre Banea sú skvelým oživením), a z niekdajšej plochej masy temnej depresie tvorí bombastickú, orchestračne pestrú akčnú kulisu. Prečo po toľkej kritike štyry hviezdy? Stále to disponuje onou kolosálnosťou, v ktorej je Nolan nedostižný. Tou epickosťou a ohromným drajvom, ktorým vás baví sa nechať unášať, hoci vám je jedno, čo a prečo sa práve deje a kam to bude smerovať. ()
Galerie (352)
Zajímavosti (174)
- Do poloviny filmu si lze všimnout, že zbraně postav neodpovídají realitě. Při střelbě se jim vůbec nepohybují závěry a ani z nich nevypadávají nábojnice. Střelba míří do jiných míst, než kam dopadají rány (scéna na burze). Teprve až při závěrečné bitvě v Gothamu zbraně najednou fungují tak, jak mají. (UncleMorty)
- Ve filmu se měly původně objevit i herečky jako Toni Collette, Maggie Grace, MyAnna Buring, Michelle Williams, Jessica Chastain, Eliza Dushku či Jennifer Morrison. (lucius789)
- V 53. minutě Batman (Christian Bale) a Catwoman (Anne Hathaway) bojují na střeše se skupinou zločinců. V levé části obrazovky spadne jeden ze zločinců, aniž by se ho kdokoli dotkl nebo se k němu přiblížil. (Theophilus)
Reklama