Režie:
Christopher NolanKamera:
Wally PfisterHudba:
Hans ZimmerHrají:
Christian Bale, Gary Oldman, Tom Hardy, Joseph Gordon-Levitt, Anne Hathaway, Marion Cotillard, Morgan Freeman, Michael Caine, Matthew Modine, Alon Aboutboul (více)VOD (5)
Obsahy(2)
Zdánlivě bezstarostný život města je vykoupen obří lží o neposkvrněném hrdinovi, o němž není veřejnosti známo, že přešel na temnou stranu síly. Tím, kdo na sebe vzal hříchy Harveyho Denta a přijal vinu za jeho smrt, je Batman. Všechno se ale změní s příchodem prohnané zlodějky, která přijde k Bruceovi domů ukrást otisky jeho prstů. Jejím prostřednictvím se Batman dostává na stopu podzemního hnutí, v jehož čele stojí terorista Bane. Díky zradě je však Wayne uvězněn v kobce, o níž kolují pověsti, že se v ní Bane narodil. Ten mezitím dostává prostor k realizaci svého megalomanského plánu totálního ochromení Gothamu. Donutí to Batmana znovu nasadit svou masku a temnou kápi? (TV Nova)
(více)Videa (46)
Recenze (3 083)
Jsem zvědav, jaké bude další pokračování..... no, myslím, že by už mohlo být jen černobílé provedení.... tedy přesně řešeno černo černější... Jeden aby si u koukání na film chvílema rozsvítil lampičku, aby taky sem tam něco viděl..... No, nic naplat, já mám rád netopýrka, baví mě a s Nolanem nemá chybu.... ()
Není to lepší, než Temný rytíř, sérii to ale skutečně zakončuje více než důstojně. The Dark Knight Rises možná po svém skončení nerezonuje tolik, jako jeho předchůdce, v jednotlivých momentech jsou ale bezmoc, chaos a nejistota tak hmatatelné, jak to jenom jde. Nolan opět jde dost na dřeň a i když by zážitek mohl být ještě o něco sugestivnější, pod kůži se zaryje i tak. Závěrečná montáž a symbolické předání žezla hrnou slzy do očí. ()
Nasraná, bojová jeptiška nám vyvrcholila epickým, táhlým orgasmem. Nikdy bych neřekl, že nějaká agresivní, homixová ptakomyš bude mít tvar a formu, která donutí seriózního a sebestředného filmového kritika mého formátu nepustit celých 164 minut ego z ruky a bude mi vmáčknutému do sedačky celou tu dobu zkušeně mačkat id. Po takovémto spektáklu jeden může klidně prohlásit, že už viděl vše a dát si nadšeně v havířovském stánku pár panáků z lahve opatřené čistě bílou etiketou s nápisem "Výbjerová votka", se kterou se licencovaný výrobce tolik mazlil za pomocí Wordu a profesionální domácí tiskárny HP Deskjet 920C. Jediné, co mi zabránilo udělat v Cinestaru skandál hlasitými výkřiky koncentrované slasti, byla ta banda školou povinných fakanů, co se u toho celou dobu šťourali v nose a utírali to do sedaček hned vedle ožvýkaných Orbitek a podivných bílých skvrn. Díky nim to totiž zase bylo totálně anemické. Kurva, kdy už ten Hollywood pochopí, že v době internetového porna jim nějaké to pořádné erko dávno nijak nerozhodí sandál! K totální dokonalosti ještě přebývala Anička Hathawayová, jenž stopro prokázala orální kvality v přesvědčování režiséra, aby ji do toho násilně vnutil. Nejen, že je ohyzdná, až mi z toho naskakovaly leze, ale neustále se tvářila jako zevní genitál a "hrála" jako ochotnický spolek z Horní Čermné. ()
Už v tom nie je ten wow!-efekt prekvapenia, ktorý by zakryl bezcitné zaobchádzanie s postavami. To bolo v odpustiteľnej miere prítomné už v minulom filme, ale trojka sa v ňom topí. Je v nej nemožné vstrebať každý zvrat a jeho vplyv na postavy, ktorých je príliš veľa a zjavujú sa a zasa miznú bezkoncepčne, iba aby urobili niečo cool a predniesli nejakú hlášku (z ktorých ani jedna nie je zapamätania hodná). Nolan navyše opäť (po Inception) podceňuje inteligenciu diváka a kŕmi ho lacnými oslími mostíkmi. Hardyho záporák je tupá hora svalov, zaujímavá náhubkom a hlasom, ale strach či rešpekt nevzbudzuje. Na Catwoman (alebo kto to má byť) je užitočný iba vyšpúlený zadok pri jazde na motorke. Jediný, kto tu svoju prácu odvádza najlepšie z trilógie, je Hans Zimmer. Zužitkováva motívy z minulých dielov, pridáva nové (balkánsky klavír zo Sherlocka pre záludnú Catwoman a anarchistické chorály pre Banea sú skvelým oživením), a z niekdajšej plochej masy temnej depresie tvorí bombastickú, orchestračne pestrú akčnú kulisu. Prečo po toľkej kritike štyry hviezdy? Stále to disponuje onou kolosálnosťou, v ktorej je Nolan nedostižný. Tou epickosťou a ohromným drajvom, ktorým vás baví sa nechať unášať, hoci vám je jedno, čo a prečo sa práve deje a kam to bude smerovať. ()
Rozhodl jsem se před návštěvou kina zkouknout znovu druhý díl, abych byl od začátku "v centru dění", leč se to ukázali býti chybnou volbou. Temný rytíř je jednoduše brutální k.o. o několika tak intenzivních ranách, že by je z paměti nevymazal ani mozek Rockyho Balboy. Temný rytíř povstal působí jako unavující dvanáctikolová oťukávaná, kde tu a tam přijde silnější úder, nikdy se však nedostane ke slovu počítání, na konci vyhrává nad divákem jen těsně na body. Viděl jsem totálně komiksový film, ve kterém je možné vše, tudíž atmosféra nemůže být (a také že není) tak drtivá jako v případě dvojky. V hlavní roli tu vystupuje snad deset postav, což zapříčiňuje jistou rozevlátost a nesoudržnost filmu, akce není vůbec velkolepá, spíše střídmá, osobní souboje typicky Nolanovské, čili ničím nadprůměrné, co lze, to zachraňují herci. Bane jako postava budí respekt, ale znovu to není typický záporák all in, srovnání s Jokerem však nesnese, to je zcela jiná liga. Překvapila mě Catwoman, která svoji úlohu splnila nad očekávání. Zklamal mě Gotham, který v úplně komiksovém díle vypadal jako reálný New York. Pokud by se TDKR nesl v totožném duchu jako jeho starší brácha, neváhal bych s možná stoprocentním hodnocením, avšak rozhodnutí odvyprávět jej jako komiks se spoustou klišovitých scén, nebylo příliš dobré. Očekávání byla samozřejmě obrovská, o to větší je možná teď zklamání. Možná by se leccos odpustilo po druhém zhlédnutí, problém však je ten, že k němu v mém případě asi nikdy nedojde... a tak to máme letos již druhé veliké smutnění... 230 miliónů dolarů(rozpočet)/1087 miliónů dolarů(výdělek celosvětově) ()
Galerie (352)
Zajímavosti (174)
- Režisér Christopher Nolan si oproti jiným tvůrcům Batmana velice zakládal na komiksové předloze svých záporných hrdinů. Bane (Tom Hardy) tak byl velice inteligentní a vypočítavý, na rozdíl od postavy hrané Jeepem Swensonem ve snímku Batman a Robin, kde z něj režisér Joel Schumacher učinil pouhou hromadu svalů. (Anagram)
- Film obsahuje 450 VFX záběrů. (ČSFD)
Reklama