Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Do zdánlivě opuštěné chaty v horách se uchýlí parta mladých lidí, kteří si chtějí užít chvíle svobody v divočině. Netuší, že je místo pokryté sledovacími zařízeními a technickými vychytávkami. Ve sklepě narazí parta studentů na mnoho bizarních předmětů včetně starého deníku sadistické rodiny Brucknerů. Bohužel jedna ze studentek vysloví latinské zaklínadlo. Brzy se tak prázdninový pobyt v romantické chatě promění v brutální hon sadistických zombií na své kořisti a v boj o život mladých studentů... (TV Barrandov)

(více)

Videa (25)

Trailer 1

Recenze (1 584)

JitkaCardova 

všechny recenze uživatele

Kromě všeho ostatního konečně snímek, kde logické zádrhele v jednání postav nejsou trhliny filmu, ale jeho zpevnění ze zálohy, z hodně nečekaných pozic a úrovní. Kupříkladu fungují jako potvrzení toho, že lidstvu už skutečně nezbyly žádné instinkty a zaslouží si, aby je tu někdo vystřídal. ***** Hodně lidí si určitě vystačí s tím, co poberou na první dojem, protože i tak je toho tam dost a leckdo přišel za „srandou“ a „zábavou“. Ale nejlepší a nejvtipnější pointy jsou pečlivě propracované a stojí na brilantně promakaném scénáři, skvěle s ním sehrané kameře a vizuální dramaturgii. (Mj. je tu cítit například obrovskou zkušenost s divadelní scénou, i s nejrůznějšími filmovými záběry divadelního prostředí, včetně loutkového divadla a pouťových panoptik hrůzy – a to opět z nečekané roviny ladí s tím, co se děje uvnitř filmu, i s celou řadou sarkastických point na účet lidstva.) **** Samozřejmě že to není klasický horor, není to ani klasický zábavný béčkový horor, a není to ani zábavná parodie klasického hororu – je to svrchovaně originální a inteligentní travestie, fraška, burleska, a horor používá jako ohnisko, mušku, která pomáhá zaostřit všechny zbraně (v poslední štaci hodně sofistikované, sarkastické a jízlivé) na skutečný palebný cíl: zavrženíhodný současný stav lidstva, zdegenerovanou společnost na konci vývojového cyklu. **** Mluvit o Chatě v lesích jako o hororu je stejné jako trvat na tom, že H. P. Lovecraft psal horory. Samotářský intelektuál přitom právě využíval klasických postupů béčkové hororové literatury k satirickým komentářům na adresu zparchantělé, degenerující společnosti, a v podstatě na konci každé ironií sršící "hororové" povídky postavil tupé lidstvo se všemi těmi nafoukanými, omezenými akademiky, novináři, inženýry, pánbíčkáři a umělci, na práh valící se kosmické katastrofy, a nechal je nic netušící čekat na neodvratný nepředstavitelný osud, který jim připravil v podobě užuž se otevírajícího chřtánu slepých bohů chaosu, pradávných bytostí spících v lůně země či na dně oceánů nebo nějakých beztvarých a nepochopitelných cizinců z hvězd a odvšivenou zeměkouli přihrál do jejich natahujících se pracek, ploutví či chapadel. (V maloměšťácké Providence v Nové Anglii, kam se před lidmi uklidil a kterou líčí jako nezáživnou parodii na už tak zdegenerovanou britskou Anglii, se mu s touhle představou muselo určitě dýchat o něco volněji. Vždyť už to nabubřelé jméno, Prozřetelnost, volá po takovém biblickém potrestání.) Ve filmu jsou to konkrétně Lovecraftovi Great Old Ones, neboli Velcí starci či Prastaří, a film je hodně překvapivě především poctou Lovecraftovi a mýtu Cthulhu, a to jak pointou (že jim 75 let po Lovecraftově smrti to lidstvo nejen naservíruje, ale konečně je nechá ho schlamstnout), tak i způsobem práce s žánrem hororu a travestie, karikatury. **** Každá zdánlivě jednoduchá legrácka se tu v kaskádovité ozvěně nese do dalších deseti pater výstavby, na kterých nabývá ještě vtipnějších point – a nahoře pak sedí na zábradlí bůh reflexe se zrcadlem nastaveným společnosti, a odráží ty vtípky v nových, společensko-satirických pointách s chechotem zase dolů, a tak se ten smích na každém patře znova potkává a ještě násobí... **** Nejvíc jsem se chechtala nad tím, jakou smrtí nechali filmaři zhynout Sportovce, ale nejvíc mě pobavilo, když mi došlo, že se vlastně koukám na moralitku, na frašku s morálním poselstvím (zrovna tímhle rysem, a na téhle rovině film přiznaně odkazuje třeba k Úsvitu mrtvých) – a že tvůrci to chtěli přesně tak, dosáhnout obojího smíchu, z překvapivých dramatických point i z veselého pobavení nad jejich společenským přesahem, a to v bravurní, bezchybně natočené smršti vizuálně promakaných scén. Spanilá jízda, která nehodlá zkaženému lidstvu napravovat morálku, ale se smíchem ho skopává z piedestalu rovnou do nejzazší propasti, kde se v nezbadatelné hlubině neklidně převalují slepí bohové chaosu. ***** () (méně) (více)

Kaka 

všechny recenze uživatele

Nepředstavitelná haluz. To, co zpočátku vypadá jako rutinní horor, se postupem času mění na něco neuvěřitelně invenčního/nového. Nejvíce mi to evokovalo seriál LOST, který byl svého času velmi populární. Tedy pokud se divák nedodívá až do konce, pochopí buď vůbec nic, nebo jen velmi málo. Chata v horách je sofistikovaná hra s divákem, která si určuje v rámci žánru svoje vlastní pravidla a vůbec s tím nemá sebemenší problém. A to se nedá řici rozhodně o každém filmu v takto brakovém žánru. ()

Reklama

Aluska88 

všechny recenze uživatele

You have seen it many times. Bunch of young people going somewhere and... you know the whole story. This movie begin just like this. But then... You've never seen anything like this. Ever. Be so goddamn sure, this story show you an experience like never before. Creepy funny experience. Tak toto byl extrémní nářez:) I zářez do moderního hororového žánru. Chata v horách je svým způsobem geniální dílo. Vývoj situace je zcela nepředvídatelný a rázem vaše očekávání či domněnky zcela brutálně "zneškodní" tak, že si nemůžete být jisti, co dalšího tvůrci ještě přichystali, či co se to tam vlastně sakra děje. Něco takového jsme ještě neviděli:) Film předkládá jeden z nejosvědčenějších formátů hororového žánru typu "Parta mladých lidí se vydá na výlet/chatu/kalbu, kde je potkají ty největší hrůzy a šílenosti, jaké si ani nedokáží představit. Budou se muset semknout a postavit se tomu nejstrašnějšímu, co kdy existovalo.":) K tomu přikládá ta nejohranější klišé a postupy. Ústřední parta "hrdinů", jako by byla vytvořena podle "kalibrů" ze Scary Movie. Máme tu prsatou blondýnku, jejího přítele, plakátového svalovce a sportovce, chytrého a tichého chlapce, obyčejnou, milou holku a intelektuálního huliče. Poslední jmenovaný, Marty, mi byl ze všech nejsympatičtější a přála jsem mu hodně štěstí. Získal si mě svými filozofickými názory již v úvodních scénách. O nějakých strhujících hereckých výkonech tady nemůže být řeč, protože o nich přece v těchto filmech nejde, že:) Takže, vše začíná tak, jak bývá zvykem. Parta mladistvých se vydá na chatu, kde si chtějí pořádně užít víkend. Cestou narazí na benzínku, kterou vlastní "divný chlápek", který pořád vyplivuje na zem nějaké svinstvo. Má stejně divné řeči, urazí prsatou blondýnku a chlapci se chystají mu vrazit. Raději toho však všichni nechají, a protože z něj nemají dobrý pocit, vydávají se dál na cestu. Už scéna, kdy kamera zabere letícího ptáka, který do "čehosi" narazí, dává tušit, že toto nebude horor, na jaký jsme zvyklí. Poté se rozjíždí ta pravá "show." Skvělý Richard Jenkins i Bradley Whitford v rolích "big leaders." Následující děj a jeho rozvíjení by se dalo shrnout následovně: Evil Dead meets The Army of Darkness, The Cube and Hellraiser. Scéna, která následovala poté, co se dvojice hrdinů dostala do onoho komplexu, by se zase mohla nazvat: "Vypusťte Krakena!" Celý ten ultimátní "brutal massacre", který se pak začal dít, mi připomínal závěrečné levely z legendární hry Doom, kde se objevily všechny příšery ze všech levelů. "Ples příšer" či "Armáda temnot" je myslím, docela výstižné:) A v závěru se objeví i milé překvapení v podobě ženy, která bojovala s těmi nejoriginálnějšími kreaturami ve vesmíru. Samotný konec filmu je dokonalou a "gigantickou" třešničkou na dortu. ()

TheDarKnig 

všechny recenze uživatele

A Whedon skóruje tento rok podruhé a znovu splněným vlhkým snem všech fanoušků, tentokrát ovšem ne komiksových, ale hororových. Něco tak šíleného, ale přitom do puntíku podloženého a propracovaného, s asi miliardou pomrkávání (možná pro zrychlení procesu používali cibuli nebo možná proto to trvalo dostat do distribuce tak dlouho), vyvrácením za..ojetých kolejí (a když se dívám na stav hororu, je to opravdu tak), bořením klišé a všeho, co někdo někdy vynalezl a vytvořením zcela nového typu filmu - fanouškovské nirvány. První hodina jakž takž drží typickou zápletku, až na to, že není vůbec typická (pochopíte), rejža si hraje s divokými prostřihy (a to vlastně už od úplného úvodu), které vystřelují některé scény až do atmosféry planety Absurd-1, nechybí však ani pravděpodobně vůbec nejvíce sexy scéna, jakou jsem kdy v hororu viděl, samozřejmě zase bezchybně obrácena naruby. No a pak příjde závěrečná půlhodinka/dvacetiminutovka a to už jste zcela pod vlivem, v extázi, zavalující vaše smysly tím nejlepším, co tu tento rok zatím bylo. Obrovsky originální, úžasně geekovské a šíleně odvyprávěné. Kéž by mohl být druhý díl, ačkoliv chápu, že po odhalení karet by to už vůbec nemuselo vyjít. Ale... Lepší, zábavnější, originálnější, nadsazenější, větší a natřískanější film/horor už jen tak neuvidíme. A to trochu kazí moji nesmírnou radost. Radost, že se občas stále najde něco nového, nebo alespoň zcela jiného. "Let's get this party started!" Znovu. PS: Jasný adept na film roku. Nikdy bych neřekl, že to jednou bude i horor. Ačkoliv, jak jsem napsal, film je tak všeobsažný a hranice překračující, že jednoduché zařazení do žánru tu podle mne není zcela košer. PPS: Nechápu lidi, kteří filmu vytýkají, že není dostatečně hororový.. Ale come on!! Když se chcete opravdu bát, vyhledáte si přece zcela jiný druh hororu. Whedon umí točit strašně zábavné filmy (myšleno jak ve smyslu "pobavit", tak ve smyslu "nenudit se") a že mu to po Avengers vyšlo znovu, jsem už napsal nahoře. Jen ten závěr tentokrát přidal ještě několikanásobný orgasmus ()

JAn 

všechny recenze uživatele

Tha Cabin in the Woods představuje (r)evoluci moderního horroru, vracející se zpět k samotným kořenům. Tahle chata je doslova přeplněna neuvěřitelnými nápady, příjemnými odkazy, neopakovatelnou atmosférou a nevtíravým humorem, který jen dokresluje celkovou poetiku filmu. A co víc, všechny tyhle atributy jsou i přes všemožné alternace narativu dokonale kompaktní, zejména díky ohromnému nadhledu, jenž si Whedon s Goddardem dokázali udřžet v průběhu celé stopáže. Samotné propojení s mistrovým dílem pak funguje přímo bravurně. Máme před sebou novodobou klasiku. ()

Galerie (369)

Zajímavosti (27)

  • Ruka, která se sápe po člověku v čase 1:12, odkazuje na komediální horor Ruka zabiják (1999). Postavy s bílými maskami přes obličej jsou odkazem na film Oni (2008). (karlik4801)
  • V scéne, kde Jules (Anna Hutchison) pobozká hlavu vlka na stene je vlčí jazyk pokrytý práškovým cukrom, a to preto, aby dodal jazyku zaprášený vzhľad, a aby scéna bola znesiteľná pre herečku. (ambrosko1)

Související novinky

Hemsworth, Bridges a hotelové trápení

Hemsworth, Bridges a hotelové trápení

25.08.2017

Scenárista Drew Goddard (Monstrum, Světová válka Z) natočil Chatu v lesích a od té doby už se za kameru nedostal. Režii Marťana totiž předal Ridleymu Scottovi poté, co se rozhodl věnovat čas… (více)

Kdo natočí nového Spider-Mana?

Kdo natočí nového Spider-Mana?

03.03.2015

Studia Sony a Marvel se budou podílet na vzniku zbrusu nového Spider-Mana. Andrew Garfield se odebral za Tobeym Maguirem do pavoučího důchodu a na jeho místo nastoupí nová tvář, která ztvární buď… (více)

Best of 2012 dle popředních uživatelů ČSFD.cz

Best of 2012 dle popředních uživatelů ČSFD.cz

06.01.2013

Stejně jako v loňském roce, i letos vám přinášíme přehled nejlepších filmů uplynulého roku dle předních uživatelů ČSFD.cz. Uživatelé i filmy v jejich výběru jsou seřazeny abecedně. Nejoblíbenějším… (více)

Thor se akce neleká

Thor se akce neleká

01.07.2011

Chris Hemsworth nás jako komiksový Thor přesvědčil. Není důvod nevyhlížet urostlého sympaťáka i v jeho dalších rolích. Už má dotočený horor Cabin in the Woods (scénář Joss Whedon), remake… (více)

Reklama

Reklama