Reklama

Reklama

Komisař Clouseau na stopě

  • Česko Komisař Clouseau na stopě aneb Výstřel v temnotě (více)
Trailer

VOD (1)

Obsahy(1)

Na zámku milionáře Ballona je čtyřmi výstřely zastřelen řidič Migel. Maurice, který našel u zastřeleného řidiče služebnou Marii Gambrelliovou, zavolal policii a zůstal v místnosti, aby Maria nemohla utéct. K případu je přivolán komisař Clouseau, který začne s vyšetřováním svým osobitým způsobem, ale záhy je z případu odvolán, neboť se komisař Dreyfus obával, že Clouseau na zámku zesměšní policii. Ráno je však případ vrácen Clouseauovi, neboť pan Ballon si Clouseaua osobně vyžádal. Maria Gambrelliová byla ještě večer uvězněna, neboť je hlavní podezřelou, ale inspektor Clouseau, který se do Marie zakoukal, je přesvědčen, že Marie jen někoho kryje. Clouseau se rozhodne Marii z vězení propustit, jelikož předpokládá, že sledováním Marie odhalí pravého vraha. Clouseau začne se sledováním Marie hned od věznice v převlečení za prodavače balónků. Clouseau je místním strážníkem zatčen, neboť nemá povolení k prodeji. Clouseau najde Marii v zámeckém skleníku – ta má v ruce zkrvavené zahradnické nůžky a na zemi leží probodnutý zahradník Georges. Maria je opět uvězněná, ale Clouseau ji propustí, aby ji mohl sledovat a odhalit skutečného vraha. Komisař Dreyfus už je na pokraji nervového zhroucení, protože kamkoliv Clouseau vkročí, způsobí chaos. Už jsou čtyři mrtvoly a Clouseau stále trvá na své verzi, že Maria Gambrelliová není vrahem. Clouseau jde večer s Marií do několika klubů, což má za následek další čtyři mrtvé lidi, ale tentokrát je jasné, že chce někdo odstranit Clouseaua. Inspektor Clouseau svolá všechny obyvatele zámku do jedné místnosti, aby jim údajně odhalil vraha. Přitom očekává, že vrah se dá na útěk, jakmile Clouseauův pomocník Hercule zhasne. Když nastane tma, dají se na útěk všichni a k odjezdu ze zámku použijí auto inspektora Clouseua. Nikdo netušil, že komisař Dreyfus zešílel a umístil do Clouseauova auta bombu, která po pár metrech vybouchne… (TV Prima)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (197)

Chrustyn 

všechny recenze uživatele

Ačkoliv je komisař Clouseau podobně legendární jako takový Frank Drebin jeho eskapády mě nikdy nenadchly natolik abych snímky s tímto nemotorným ale v jádru geniálním policistou obdivoval. Příliš jednoduchý humor a minimum vyloženě skvělých scén mě bohužel nedostaly natolik abych se od srdce zasmál, což já rád. Petera Sellerse mám radši v dramatičtějších úlohách, ačkoliv právě role komisaře Clouseaua ho proslavili u širšího okruhu diváků. ()

Oskar 

všechny recenze uživatele

Nejlepší film série, i když nejméně známý. Jako jediný u nás neběžel v kině a televize ho uvedla až dlouho po revoluci. Teprve tady dostal Clouseau (INSPEKTOR, milý distributore, ne KOMISAŘ) své tři sparingpartnery - Herberta Loma, Burta Kwouka a Grahama Starka, ale změnil se i on sám. Je to vzásadě nešťastník, který má na první pohled ego jako záhon Narcisů,ale uvnitř je osamělý, nejistý a prací u Surreté si naplňuje klukovské sny. Peter Sellers ho tentokrát vybavil "profesionálními rekvizitami, zálibou v převlecích a úžasným přízvukem ("Cože dělal? Chytal muly?" "Ne, moly." "Ahá, vy myslíte MULY, ten létavý hmyz!"). Tak rád by byl všemi vážený a obdivovaný, jenže se zas a znovu dostává do situací, které mu srážejí hřebínek. Každý všední předmět denní potřeby se pod jeho rukama mění v nevyzpytatelnou zbraň hromadného ničení, jeho šéf ho chce zabít a zdá se, že jeho milovaná má na rukou krev... Je to možná nadutý žabožrout, ale řekněte: můžeme mu nefandit? 100% ()

Reklama

MM_Ramone 

všechny recenze uživatele

"Shot In The Dark" je dobrá krimi-komédia zo série filmov o parížskom inšpektorovi Jacquesovi Clouseauovi. Diel s poradovým číslom dva. Sólo pre Petra Sellersa. Jeho postava dostáva v tomto snímku mnoho priestroru, ktorý patrične využíva. Tiež sa tu už objavili aj šéf-komisár Dreyfus a ázijský komorník Kato. Hoci nepatrím ku priaznivcom anglického humoru, tento film sa mi celkom páčil. *** ()

Othello 

všechny recenze uživatele

Když mi bylo osm let, tak jsem eskapády kníratého dementa, který se přerazí o co může a viní z toho kohokoli, jen ne sebe žral. Dokonce i rodiče mi začali říkat, šmejdi, Clouseau díky absenci některých základních motorických dovedností a trvalé nesoustředěnosti. No a tak jsem se s nostalgickou slzou ve svých třiadvaceti docela těšil na oživení mladistvé legendy. Ovšem smůla. Shot in the Dark se drží pořád na hranici humoru pro osmileté. Closeau pořád někam padá, rozbíjí, kazí atd s takovou vervou, že už to po krátké chvíli začne lézt na nervy. Příšerný Sellers tomu věru moc nepřidává stejně jako vrcholně rutinní interiérová režie. Některé momenty jsou vtipné, ne že ne (je jich asi pět), ale celkově je to fakt celkem křečovitý brak těžící z té nejzákladnější (a tedy nejinfatilnější premisy) vtipu a to "Šel pán a šlápnul do hovna". Hodnocení je důkazem dementního zvyku uživatelů hvězdičkovat filmy, které viděli v dětství a pamatujou si, že to byla "docela bžunda a s bráchou sme se nasmáli" a částečně samozřejmě chyba kejvačů. ()

Marigold 

všechny recenze uživatele

"A Shot In The Dark" je právoplatným počátkem růžovopanterovské série. Pravda, Blake Edwards rok před tímto skvostem natočil snímek Růžový panter, ale tam byl úředně výkonný idiot Clouseau pouze v roli vedlejší figurky, která byla jednou z mála světlých stránek jinak dosti ucourané detektivní konverzačky. Až tenhle kousek nese všechna poznávací znamení, na kterých je založena série. Tedy především – kolosální exhibici Petera Sellerse, který předvedl jeden z nejkomplexnějších komediálních výkonů v dějinách. Jeho Clouseau, detektiv ze "syrretee", je labužnicky dotažený do posledního detailu (stačí poslouchat jeho přihlouplý "aksánt") a je to právě Sellersovo famózní herectví, které dělá z některých scén absolutní klasiku – nemohu neupozornit na legendární kulečníkovou destrukci, v níž se opravdu vyplatí sledovat Sellersův pohyb a mimiku. Dále tu máme humor – postavený na typických groteskních prvcích (padání, přehmaty, destrukce atd.) a též na Clouseauově inteligentním verbálním humoru (Podezírám každého a zároveň nikoho). Pak je tu detektivní zápletka, která ale ustupuje výše jmenovanému, přesto má originální rozuzlení. A vše dohromady? Geniální prča s několika nezapomenutelnými a nepřekonatelnými nápady (originálnější postava než třeštidlo Kato se hledá těžko), výtečným Herbertem Lomem v roli rodícího se psychotika Dreyfuse a několika hluššími místy, které mi připomínají suchopárnost původního Růžového pantera. Naštěstí jich je velmi málo. ()

Galerie (40)

Zajímavosti (17)

  • Během natáčení docházelo k mnoha osobním sporům mezi Peterem Sellersem (Jacques Clouseau) a režisérem Blakem Edwardsem. Po skončení natáčení proto také oba dva přes velký úspěch filmu jakékoli úvahy o společném pokračování odmítli. Společnost United Artists se sice roku 1968 pokusila projekt vzkřísit filmem Inspektor Clouseau (1968) s Alanem Arkinem v roli Clouseaua, ale absence Petera Sellerse sklidila neúspěch. Nakonec se po jedenácti letech Edwards se Sellersem kvůli zviditelnění a finančním problémům rozhodli natočit pokračování Návrat Růžového pantera (1975). (mar48)
  • George Sanders (Benjamin Ballon) měl úmluvu se štábem, že pokaždé, když se někdo zasměje způsobu, jakým Peter Sellers (Clouseau) komolí slova, musí daná osoba dát jednu libru do prasátka. Na konci natáčení štáb prasátko rozbil a daroval 200 liber chudému farmáři, který žil nedaleko místa, kde se film natáčel. (HellFire)
  • Blake Edwards prozradil, že Peter Sellers se týden po začátku natáčení beze slova vypařil, aniž by dal komukoli vědět kam. Když se vrátil s tím, že byl na dovolené, Edwards byl připraven ho vyhodit. Oba se nakonec udobřili a Sellers mu pověděl o podivném manažerovi hotelu s francouzským přízvukem. Tak se zrodil pověstný přízvuk Clouseaua se špatnou výslovností. (HellFire)

Reklama

Reklama