Režie:
Vittorio De SicaKamera:
Giuseppe RotunnoHudba:
Armando TrovajoliHrají:
Sophia Loren, Marcello Mastroianni, Aldo Giuffrè, Tecla Scarano, Armando Trovajoli, Tina Pica, Carlo Croccolo, Silvia MonelliObsahy(1)
Živočišná Neapolitánka, která se věčnými těhotenstvími brání vězení, bohatá panička z Milána, nahrazující lásku pouhým bezcitným flirtem, či lepší římská prostitutka, do níž se zamiluje mladý seminarista, každá úplně jiná a přesto všechny stejně ženské a okouzlující. Nezapomenutelná Sophie Lorenová v rolích tří naprosto odlišných žen doslova zaplňuje filmové plátno svým neodolatelným ženstvím, jemuž v roli jejích mužských partnerů se stejnou chutí přihrává neodolatelný Marcello Mastroianni. (Česká televize)
(více)Videa (1)
Recenze (169)
Sophia Loren byla v mládí opravdu sexbomba. Nejvíc se mi ze všech tří povídek líbily - třetí a první kde je v roli stále těhotné prodavačky a má kupu dětí, druhá prázdná madmazel s novým roysem nebyla moc nápaditá. Třetí kde je za smyslnou prostitutku, byla pikantní. Ve všech třech povídkách ji skvěle sekundoval M. Mastroianni. ()
3 krát- Sofia Scicolone, a vždy tak trochu inak v poviedkovom filme, na začiatok ako Adelina, starostlivá matka viacerých detí, ktorej hrozí väzenie, aj tak ho na chvíľu okúsi, v strede ako Anna, bonvivánka, ktorá šoféruje luxusný Rolls-Royce, a na záver ako Mara, ľahká žena, do ktorej sa zamiluje budúci farár Umberto... Všade jej robí spoločnosť spoľahlivý Marcello, a režíruje De Sica, ktorý bol najprv excelentný herec, a potom sa stal ešte excelentnejším Pánom Režisérom ! _ Teraz už ako Sophia Loren, ktorá je kus krásnej ženy, že zatancuje pred Mastroiannim dráždivý striptíz, čo určite nie je na škodu veci si to v konečnom dôsledku poriadne vychutnať, ale nielen kvôli tomu som sa podujal na: Leri, Oggi, Domani, aj tak si priznávam, ako hlavný “ťahák” Ju, i bravúrneho M.M a V.D.S. , keď oni traja dokážu spoločne vytvárať fascinujúce obrazy plné zaujímavých vecí_ Slovenský dabing by nikdy nedosiahol takej žiarivosti, ako vynikajúci český, čiže ani nebol dôvod vyhľadať si originálne znenie s titulkami, pretože p. Brabec je priam o čosi lepší, ako p. Adamová, ktorej lorenka má svoj neopísateľný sexeappeal. ()
Sophia Loren & Marcello Mastroianni - to je vražedná herecká kombinace nejlepších herců, jaké kdy Itálie mohla zrodit. Režisér Vittorio De Sica, který již předtím se Sophií spolupracoval, nám předvedl tři rozídlné geniální povídky, jejichž obsah se vůbec v ničem neshoduje. Na jedné straně zde máme zoufalé porody kvůli záchraně před vězením, pak snobskou dámičku s ne moc snobským páníčkem, který neumí řídit nic silnějšího než "šestistovku" a nakonec nastupuje neodolatelná Mara a zoufalý Augusto, který si chce konečně aspoň trošku vrznout i za svitu lednice.... Tři rozdílné povídky s mistrovskou italskou hereckou dvojicí. Můj oblíbenec Marcello Mastroianni, jenž se předtím vyznamenal už ve spolupráci s dalším skvělým italským výplodem Fellinim (La Dolce Vita, 8 1/2) , podal nezapomenutelné výkony ve všech třech rolích, stejně tak jako vždy nádherná Sophia Loren.... Kombinací Marcella, Sophie, Vittoria a sladké ukřičené Itálie vznilky tři skvělé povídky, které člověka donutí ke smíchu a k zamyšlení, kdy si divák řekne "Vždyť ten svět je tak nádherný." Pět hvězd bych dal ještě včera, pět hvězd bych dal i dnes a pět hvězdy asi určitě dám i zítra. ()
Opět se mi potvrdila má dávná domněnka, že Sophia Loren patří k nejpřeceňovanějším evropským herečkám. Máchání rukama, chrlení slov s rotací kulometu a dělání velkých očí z nikoho ještě umělce neučinil. Naproti tomu Marcello Mastroianni je v každé své roli excelentní. První povídka za tři hvězdičky, druhá za tři a půl a třetí za čtyři a půl, tak nějak se mi chce celkově dát čtyři za výborný sociální průřez společností. ()
Na film jsem se podíval hlavně z důvodu jeho určitý "kultovnosti" a přistupoval k němu s velkou nedůvěrou. Celkovej dojem z filmu je lehce pozitivní, nicméně opět za sebe řikám (tak jako skoro u všech tzv. kultovních filmů), že zdejší hodnocení je dost přehnaný. Teď jenom ve zkratce k jednotlivejm povídkám: První povídka je nejdelší a pro mě zároveň dost nudná. Sophia Loren rodí jedno dítě za druhym, protože nechce jít do vězení. Ale nakonec se do toho vězení stejně dostane. Nějak to postrádá pointu. (30%) --- Druhá povídka by se dala zkrátit tak na 3 minuty, ale mě zaujaly hlavně záběry z provozu v tehdejší Itálii. Opravdu velice zajímavý složení vozovýho parku. (70%) --- A třetí povídka byla natočená nejspíš hlavně z toho důvodu, aby se Sophia Loren trochu odhalila. Je to dost o ničem, ale uteče to jako voda. (60%) --- Filmu jako celku dávám teda 3 hvězdy. Jinak Sophia Loren ukázala nejen svou krásu, ale taky neuvěřitelnej temperament při každym sebemenšim gestu a ukradla tak prakticky celej film pro sebe. Všichni ostatní (včetně Marcela z nástrojárny) mi tam přišli tak nějak jenom jako křoví. ()
Galerie (26)
Zajímavosti (10)
- Kultová scéna Marinho striptízu (Sophia Loren) pred Mastroiannim bola zopakovaná o 30 rokov neskôr vo filme Prêt-à-Porter (1994). (Arsenal83)
- Červené auto ve filmu nese název Ferrari 250 GT California Spyder a patří mimořádně k vzácným vozům – pouze 56 těchto vozů bylo vyrobeno a některé se prodaly za více než 10 milionů amerických dolarů. (ČSFD)
- Držadlo Umbertova kufříku se láme, když se mu ho Augusto snaží sebrat. V dalším záběru je držadlo opět celé. (džanik)
Reklama