Režie:
Denis VilleneuveScénář:
Aaron GuzikowskiKamera:
Roger DeakinsHudba:
Jóhann JóhannssonHrají:
Hugh Jackman, Jake Gyllenhaal, Viola Davis, Maria Bello, Terrence Howard, Melissa Leo, Paul Dano, Dylan Minnette, Zoë Soul, Erin Gerasimovich, Kyla-Drew (více)Obsahy(2)
Silné téma, vynikající scénář plný zvratů a životní herecké výkony poskládaly dohromady thriller o pátrání po dvou zmizelých děvčatech, který je napínavý až k nesnesení. Keller Dover (Hugh Jackman) čelí asi nejhorší noční můře každého rodiče, jeho šestiletá dcera Anna a její kamarádka Joy jednoho večera na Díkuvzdání zmizí. Jejich hledání nebere konce, hodiny se vlečnou a dívky jsou stále pohřešovány. Do objektu zájmu se při pátrání dostane zchátralý karavan, který parkoval před jejich domem a u kterého si dívky naposledy hrály. K případu je povolán detektiv Loki (Jake Gyllenhaal), který zatýká řidiče karavanu, retardovaného Alexe Jonese (Paul Dano), ale pro nedostatek důkazů je Jones po nějaké době propuštěn. Oficiální pátrání sice stále pokračuje, ale Dover se cítí bezradný, jeho strach se mísí se vztekem a zlobou. Bere spravedlnost do svých rukou a bez ohledu na následky se rozhodne vyslechnout jediné pojítko k případu sám, po svém a bez rukaviček. (Bontonfilm)
(více)Videa (5)
Recenze (1 813)
Deakinsova kamera je občas zamlžené, ale přitom pořád průzračné sklíčko, velkou ručičku představuje Jackman, tou malou, pomalejší, ale za to důkladnější, je mrkáček Gyllenhaal, mix detektivní a psychologické roviny Villeneuve sladil s Greenwichským poledníkem a Guzikowskeho scénář je precizně seřízený hodinářský stroj. Možná zamrzí, že to dokonalé soukolí začne ke konci nepatrně drhnout (za neobjevení stop po pohybu „vraku“, potažmo poklopu skrýše by Horatio Caine strhával prémie), jenže od tichých ovčích mláďat už uběhlo tolik znamení zvěrokruhu a kolik tak řemeslně i emociálně působivých filmů měl člověk na přelomu Milénií možnost vidět? Šest, Sedm? Už jen z tohoto důvodu si užijte balancování na laně napnutém mezi ohebností víry a Nietzscheho varováním o nebezpečenství boje s monstry, přičemž hlavní postavy zosobňují věčný boj citu (otec Dover) a rozumu (detektiv Loki). A kdo tento zápas vyhrál? To se divák dozví až po závěrečném hvizdu.. ()
|| Scenár: Aaron Guzikowski | Hudba: Jóhann Jóhannsson | Produkcia: Broderick Johnson, Kira Davis, Andrew A. Kosove, Adam Kolbrenner | Distribúcia: Warner Bros. | Štúdio: Alcon Entertainment | Rozpočet: 46 miliónov $ | Tržby: 122,126,687 $ || Keď je na place Gyllenhaal & Jackman vs Dano, už to nemôže dopadnúť zle. Nakoľko som ale predchádzajúce filmy Villeneuvea nepoznal, netušil som, čo ma z režisérskej strany čaká. Gradáciou dopredu sa rútiace dramatické tornádo, ktorému nechýba prekvapivosť a nevypočítateľnost. K nesmrtelnosti filmu chýba jedine do-sedačky-zarážajúci koniec. 83% | Blu-Ray, THX, EN DTS | ()
Už tak dost hustou atmosféru podporovala po celou dobu dokonale depresivní hudba a celé to všechno mě nenechalo vydechnout ani na minutu. Tím, že já sama jsem matkou, vžila jsem se do situace rodičů zmizelých dívek velmi snadno. Pilíře celého dramatu jsou jednoznačně oscarové herecké výkony všech zúčastněných. Pro mě nejdrsnější a zároveň bezpochyby nejlepší scéna z celého filmu byla, když měl jít Hugh na Policii identifikovat nějaké osobní věci své dcery. Ten jeho obličej, to jak to celé zahrál ... jako by to ani nehrál, jako by se mu to skutečně dělo. Naprosto dokonalé ... štkala jsem jak želva. Z jistých nápadů, jak najít své dítě, se mi dělalo zle stejně, jako Terrenci Howardovi, ale jako rodič to naprosto, ale naprosto chápu. No a jako většinu tady, tak i mě nadobro rozložila závěrečná jízda postřeleného a kolabujícího policisty v deštivé noci do nemocnice. Přistihla jsem se, jak bezděčně držím palce a snažím se očima popohnat stěrače a zaostřit na cestu před sebou ... ()
Popravdě řečeno, už dlouho jsem neviděl tahle kvalitní krimi. Je to poctivá filmařina, od nenudícího a pečlivě vystaveného příběhu přes napětí (posílající film chvílemi do žánru thriller), atmosféru (tuším, že na 2 místech mi solidně zamrazilo), vizuální/technickou stránku až po herecké výkony (Gyllenhaal a Jackman jsou parádní ve společných scénách i odděleně). Za slabší bych označil asi jen konec (tím tedy nemyslím „pískání“, to se mi naopak docela líbilo, ale nemám rád, když nedostižný záporák začne „náhle“ dělat chyby jak Brno a ještě u toho vysvětluje svoje pohnutky + mně mírně zklamalo, že jsem ho odhadl na mé jindy bídné poměry dost brzo), takže proto dávám „pouze“ silné 4*. ()
Fakt ne. Villeneuve se tak strašně moc snaží o "atmosféru", až ji spíš rozhání. Gyllenhaalovo vyšetřování a vůbec policejní činnost postrádá elementární logiku (navíc jsou zvraty podávána tak nezajímavě, že nudí) a postavy zůstanou po celou dobu odtažité, takže jsem se o jejich traumata nezačal zajímat. Myslel jsem, že hype roku je Gravitace nebo Rivalové, ale kdepak - ty si své přeceňování tak nějak zasluhují. Zmizení je jen neúnosně natočená a rutinní, i když nezkažená epizoda CSI. 2 a 1/2 ()
Galerie (80)
Photo © Warner Bros. Pictures
![Zmizení - Z filmu](http://image.pmgstatic.com/cache/resized/w663/files/images/film/photos/162/713/162713066_2fc842.jpg)
Zajímavosti (42)
- Když si detektiv Loki (Jake Gyllenhaal) prohlíží zápisník, který našel u Boba Taylora (David Dastmalchian), je na poslední stránce nakreslená postava, která se velmi podobá králíkovi z filmu Jakea Gyllenhaala Donnie Darko (2001). (KGBelik)
- Zajímavé peripetie provázejí postavu otce unesené dívky Kellera Dovera. Hugh Jackman byl osloven ohledně podobně role ve snímku Pevné pouto (2009), nabídku však odmítl. Roli nakonec získal Mark Wahlberg. Byl jedním z adeptů na hlavní roli ve Zmizení, ale nakonec se do filmu zapojil pouze jako výkonný producent. (Cheeker)
- Když Keller Dover (Hugh Jackman) vyběhne z domu za Lokim (Jake Gyllenhaal) sedícím v autě, detektiv žvýká párátko. Během scény dřívko mizí a znovu se mu objevuje v ústech. (BadCat)
Reklama