Reklama

Reklama

Silné téma, vynikající scénář plný zvratů a životní herecké výkony poskládaly dohromady thriller o pátrání po dvou zmizelých děvčatech, který je napínavý až k nesnesení. Keller Dover (Hugh Jackman) čelí asi nejhorší noční můře každého rodiče, jeho šestiletá dcera Anna a její kamarádka Joy jednoho večera na Díkuvzdání zmizí. Jejich hledání nebere konce, hodiny se vlečnou a dívky jsou stále pohřešovány. Do objektu zájmu se při pátrání dostane zchátralý karavan, který parkoval před jejich domem a u kterého si dívky naposledy hrály. K případu je povolán detektiv Loki (Jake Gyllenhaal), který zatýká řidiče karavanu, retardovaného Alexe Jonese (Paul Dano), ale pro nedostatek důkazů je Jones po nějaké době propuštěn. Oficiální pátrání sice stále pokračuje, ale Dover se cítí bezradný, jeho strach se mísí se vztekem a zlobou. Bere spravedlnost do svých rukou a bez ohledu na následky se rozhodne vyslechnout jediné pojítko k případu sám, po svém a bez rukaviček. (Bontonfilm)

(více)

Videa (5)

Trailer 2

Recenze (1 816)

Enšpígl 

všechny recenze uživatele

Tak filmovej říjen je zatím dodavatel mnoha hvězdiček, po Gravitaci tu máme další kvalitku a já z pytle tahám tentokrát hvězdy čtyři. Mám jedinou výtku a to jsou ty kecy o bohu, nepasovalo to tam. Ovšem zbytek ,to už je slušný žihadlo. Když pominu výborně budovanou atmosféru, solidní napětí a velmi kvalitní herecký výkony, tak mě totálně odpálila postava Kellera Dovera, to jakým způsobem vzal "spravedlnost" do svých rukou a divák tak vidí téměř v přímým přenosu co dokáže z člověka udělat silná, emotivní a bolestná událost. To, alespoň z mýho pohledu strčilo do kapsy všechno ostatní. ()

golfista 

všechny recenze uživatele

Lepší doporučení, než které se dočtete v závěru "Limova" kometáře, tomuhle filmu ani nejde dát :) .... Ale trošku vážně - Tahle kriminálka má atmosféru, která vás často nenechá ani dýchat. Výborný scénář, skvělé herecké výkony - prostě v tomhle žánru (který se tak často zase netočí) filmu nelze téměř nic vytknout. Díla tohohle režiséra budu muset zpětně dohnat ... ()

Reklama

gudaulin 

všechny recenze uživatele

Film o strachu, nejistotě a běsech, které více či méně hluboko vězí v každém z nás. Villeneuveho považuji už nějaký čas za jednoho z nejtalentovanějších režisérů současnosti a i když umí vytvořit i lepší atmosféru, stačí sledovat scénu zběsilé automobilové jízdy s oslepeným řidičem napříč městem, abyste si uvědomili, čí snímek máte před sebou. Podobně i scénář představuje ve svém žánru velmi slušnou práci, která umí překvapit a být originální. Tvůrci trpělivě budují napětí, tíseň a pocit ohrožení, nechávají svého detektiva tápat a přesvědčivě naplňují zadání thrillerového žánru. Pro rodiče neexistuje noční můra než zmizení dítěte a filmaři své postavy nijak nešetří. Aniž by se topili v sentimentu, dokážou vybičovat emoce na maximum. Filmem silně rezonuje ještě jeden motiv - pokušení vzít vyšetřování a spravedlnost do vlastních rukou. Otec ztraceného dítěte této touze neodolá a scénárista nachází pro mučení ve jménu vyšších cílů určité ospravedlnění. To podle mých měřítek stojí film jednu hvězdičku. Z herců je nejvýraznější Jake Gyllenhaal, který odvádí vynikající herecký výkon a je dalším z důvodů, proč věnovat téhle kriminálce více než 150 minut svého času. Celkový dojem: 85 %. ()

hellstruck 

všechny recenze uživatele

Pray for the best, but prepare for the worst. Prisoners jsou vrcholem svého žánru, takhle poctivou psychologickou kriminálku jsem si neužila snad od Zodiaca. Temná, sychravá atmosféra, sexy Gyllenhaal (nezlobte se, nemůžu jinak - kérky!) a moje nervózní klepání prsty do stolu, které se ke konci přeměnilo ve skoro-hysterické kopání do protější židle. Bylo mi jasné, že píštalka sehraje v celém zmizení nějakou roli, ale když zapískala naposledy, naskočila mi husí kůže. K tomuto se vztahuje má první výtka - to nemohli už tak dlouhou stopáž natáhnout o dvě minuty a dopřát mi happy end? Nevadí, budu si namlouvat, že jsem ho dostala. Film mě vtáhnul již od první minuty, kdy je celé podání příběhu neskutečně reálné - žádný scénář, který "šustí papírem", klišé kecy, ale realita a autentičnost na plátně a to taková, že jsem plakala společně se zoufalými rodiči. Ztratit dítě je to nejhorší, co se vám může přihodit - ale ta nejistota, kdy nevíte, jestli žije nebo ne, to je ještě daleko horší.. Výborná záležitost, u které fungují zvraty, atmosféra, i výkony na jedničku. SPOILER Škoda jen, že ta bába blíže neobjasnila, proč..KONEC SPOILERU ()

Matty 

všechny recenze uživatele

Zmizení v sobě nese náznaky kvalitního psychologického dramatu i velmi dobré detektivky. Na obou žánrových polích ale nakonec prohrává. Jako film, který se zajímá o postavy, selhává vinou zkratkovitého (i v kontextu situací, v nichž se ocitají) nebo naopak přespříliš prozíravého jednání hrdinů. Vyjma Jackmana, o němž je většina podstatného řečena loveckým prologem, a Gyllenhaala, ozvláštňujícího svůj výkon podezřele častým mrkáním (které může značit temnou minulost, ale také jen to, že má tik), jsou ve filmu samí herci do počtu. Nepřispívají k navození morálně ambivalentních pocitů, které tvoří jádro vyprávění, pročež se Villeneuve ani neobtěžuje jejich zřídkavou přítomnost lépe odůvodnit a zapojit je do hlavního dění. Nejvíce na účelové nakládání s postavami doplácí Kellerova manželka. Maria Bello ale také ze všech herců nejagresivněji přehrává, takže nás její chvílemi malátné, chvílemi hysterické vrávorání filmem nemusí mrzet. ___ Na závažnosti by zřejmě filmu měly dodávat dlouhé záběry (třeba kůry stromů), časté zatmívačky, hustý déšť, využívání hluků prostředí namísto nediegetické hudby (která je podobně kakofonická jako zvuky, takže se někdy, stejně jako ve Fincherových Mužích, kteří nenávidí ženy, těžko odlišuje, kde končí jedno a začíná druhé). Nejsou to dvakrát originální prostředky k navození ponuré atmosféry, ale vcelku fungují. Villeneuve jich ale nadužívá, vinou čeho – mimo jiné – film selhává jako procedurální thriller. ___ Atmosféru dotvářející záběry převažují nad záběry, které sdělují nějakou směrodatnou informaci. Většina zásadních odhalení je nadto založena na nepřesvědčivé náhodě, nikoli na sběru a analýze důkazů. Délka pátrání (a tedy ani filmu) není s ohledem na způsob odhalení pachatele adekvátní. Na konci si nejsilněji uvědomíte, že celá detektivní linie se všemi falešnými stopami a víceznačnými indiciemi byla zkonstruována pouze za tím účelem, aby mohly být postavy konfrontovány s určitými morálními dilematy, aby něco hodně nepříjemného zažily i provedly a aby se měly po vypotácení z (a)morálního bludiště z čeho vykoupit (jde o jeden z řady tradičních náboženských motivů, s nimiž film, hemžící se hady, kříži a citacemi z Bible, pracuje). ___ Jestliže mu záleželo přednostně na psychologické rovině vyprávění, proč Villeneuve věnuje tolik prostoru rovině detektivní, proč se nás po většinu filmu snaží přesvědčit, že přeci jen jde o krimi? Jedna rovina oslabuje tu druhou. Nezájem o minulost a hloub sahající motivace postav lze akceptovat v procedurálu, ne v psychologickém filmu. Díry v logice by tolik nevadily v psychologické studii člověka v krajní situaci, v detektivce však ruší. Namísto jednoho konzistentního vznikly dva filmy veskrze neuspokojivé. 70% ()

Galerie (80)

Zajímavosti (42)

  • Když Keller Dover (Hugh Jackman) vyběhne z domu za Lokim (Jake Gyllenhaal) sedícím v autě, detektiv žvýká párátko. Během scény dřívko mizí a znovu se mu objevuje v ústech. (BadCat)
  • Jake Gyllenhaal se na roli detektiva Lokiho pečlivě připravoval. Například shlédl záběry policejních výslechů v celkové délce přibližně 100 hodin - to vše kvůli scéně o délce zhruba 3 minut. (Pria)

Související novinky

Villeneuve se ujme další velké sci-fi

Villeneuve se ujme další velké sci-fi

16.12.2021

Režisér Denis Villeneuve (Příchozí, Duna) se v Hollywoodu rychle stává expertem na významné sci-fi. Jen co tak filmař dokončí adaptaci druhé poloviny knižní Duny, ujme se oceňovaného… (více)

Spider-Man vs. Jake Gyllenhaal?

Spider-Man vs. Jake Gyllenhaal?

22.05.2018

Po Princi z Persie se Jake Gyllenhaal vzdal blockbusterových ambicí a začal hrát v menších filmech. Díky Patrole, Zmizení nebo Slídilovi se z něj však znovu stalo žhavé zboží, po němž touží i drahé… (více)

Gyllenhaal si zahraje Bernsteina

Gyllenhaal si zahraje Bernsteina

02.05.2018

Jake Gyllenhaal má za sebou Patrolu, Zmizení, Slídila nebo Demolici a do každého svého projektu jde na sto procent. Naposledy se Jake objevil v dramatu Silnější, kde si zahrál jednu z obětí výbuchů u… (více)

Zemřel hudební skladatel Jóhann Jóhannsson

Zemřel hudební skladatel Jóhann Jóhannsson

11.02.2018

Pokud vás fascinovala hudba u Zmizení, Sicaria a Příchozích, začínáte číst velmi smutnou zprávu. V pouhých 48 letech nás totiž opustil její autor Jóhann Jóhannsson, jeden z nejvýraznějších hudebních… (více)

Reklama

Reklama