Reklama

Reklama

Silné téma, vynikající scénář plný zvratů a životní herecké výkony poskládaly dohromady thriller o pátrání po dvou zmizelých děvčatech, který je napínavý až k nesnesení. Keller Dover (Hugh Jackman) čelí asi nejhorší noční můře každého rodiče, jeho šestiletá dcera Anna a její kamarádka Joy jednoho večera na Díkuvzdání zmizí. Jejich hledání nebere konce, hodiny se vlečnou a dívky jsou stále pohřešovány. Do objektu zájmu se při pátrání dostane zchátralý karavan, který parkoval před jejich domem a u kterého si dívky naposledy hrály. K případu je povolán detektiv Loki (Jake Gyllenhaal), který zatýká řidiče karavanu, retardovaného Alexe Jonese (Paul Dano), ale pro nedostatek důkazů je Jones po nějaké době propuštěn. Oficiální pátrání sice stále pokračuje, ale Dover se cítí bezradný, jeho strach se mísí se vztekem a zlobou. Bere spravedlnost do svých rukou a bez ohledu na následky se rozhodne vyslechnout jediné pojítko k případu sám, po svém a bez rukaviček. (Bontonfilm)

(více)

Videa (5)

Trailer 2

Recenze (1 813)

xxmartinxx 

všechny recenze uživatele

Fakt ne. Villeneuve se tak strašně moc snaží o "atmosféru", až ji spíš rozhání. Gyllenhaalovo vyšetřování a vůbec policejní činnost postrádá elementární logiku (navíc jsou zvraty podávána tak nezajímavě, že nudí) a postavy zůstanou po celou dobu odtažité, takže jsem se o jejich traumata nezačal zajímat. Myslel jsem, že hype roku je Gravitace nebo Rivalové, ale kdepak - ty si své přeceňování tak nějak zasluhují. Zmizení je jen neúnosně natočená a rutinní, i když nezkažená epizoda CSI. 2 a 1/2 ()

Matty 

všechny recenze uživatele

Zmizení v sobě nese náznaky kvalitního psychologického dramatu i velmi dobré detektivky. Na obou žánrových polích ale nakonec prohrává. Jako film, který se zajímá o postavy, selhává vinou zkratkovitého (i v kontextu situací, v nichž se ocitají) nebo naopak přespříliš prozíravého jednání hrdinů. Vyjma Jackmana, o němž je většina podstatného řečena loveckým prologem, a Gyllenhaala, ozvláštňujícího svůj výkon podezřele častým mrkáním (které může značit temnou minulost, ale také jen to, že má tik), jsou ve filmu samí herci do počtu. Nepřispívají k navození morálně ambivalentních pocitů, které tvoří jádro vyprávění, pročež se Villeneuve ani neobtěžuje jejich zřídkavou přítomnost lépe odůvodnit a zapojit je do hlavního dění. Nejvíce na účelové nakládání s postavami doplácí Kellerova manželka. Maria Bello ale také ze všech herců nejagresivněji přehrává, takže nás její chvílemi malátné, chvílemi hysterické vrávorání filmem nemusí mrzet. ___ Na závažnosti by zřejmě filmu měly dodávat dlouhé záběry (třeba kůry stromů), časté zatmívačky, hustý déšť, využívání hluků prostředí namísto nediegetické hudby (která je podobně kakofonická jako zvuky, takže se někdy, stejně jako ve Fincherových Mužích, kteří nenávidí ženy, těžko odlišuje, kde končí jedno a začíná druhé). Nejsou to dvakrát originální prostředky k navození ponuré atmosféry, ale vcelku fungují. Villeneuve jich ale nadužívá, vinou čeho – mimo jiné – film selhává jako procedurální thriller. ___ Atmosféru dotvářející záběry převažují nad záběry, které sdělují nějakou směrodatnou informaci. Většina zásadních odhalení je nadto založena na nepřesvědčivé náhodě, nikoli na sběru a analýze důkazů. Délka pátrání (a tedy ani filmu) není s ohledem na způsob odhalení pachatele adekvátní. Na konci si nejsilněji uvědomíte, že celá detektivní linie se všemi falešnými stopami a víceznačnými indiciemi byla zkonstruována pouze za tím účelem, aby mohly být postavy konfrontovány s určitými morálními dilematy, aby něco hodně nepříjemného zažily i provedly a aby se měly po vypotácení z (a)morálního bludiště z čeho vykoupit (jde o jeden z řady tradičních náboženských motivů, s nimiž film, hemžící se hady, kříži a citacemi z Bible, pracuje). ___ Jestliže mu záleželo přednostně na psychologické rovině vyprávění, proč Villeneuve věnuje tolik prostoru rovině detektivní, proč se nás po většinu filmu snaží přesvědčit, že přeci jen jde o krimi? Jedna rovina oslabuje tu druhou. Nezájem o minulost a hloub sahající motivace postav lze akceptovat v procedurálu, ne v psychologickém filmu. Díry v logice by tolik nevadily v psychologické studii člověka v krajní situaci, v detektivce však ruší. Namísto jednoho konzistentního vznikly dva filmy veskrze neuspokojivé. 70% ()

Reklama

EvilPhoEniX 

všechny recenze uživatele

Režisér suverénně buduje mrazivou,dusnou atmosféru po celý film. Zápletka je vynikající puzzle,vyúsťuje pomalu k odhalení spletitosti. Herci báječní,skvěle citově založení. Hlavní dvojce Gyllenhall a Jackman podávají nejlepší herecký výkon za svou kariéru. Režijně a technicky téměř dokonalá a precizní záležitost,avšak pátou hvězdu musím ubrat za nedotažený konec,který v thrillerech hold nesnáším. 85% ()

StarsFan 

všechny recenze uživatele

Déšť, tma, podmanivá atmosféra a příběh, jehož jednotlivé dílky zpočátku zdánlivě nezapadají moc do sebe, aby následně začaly tvořit inteligentní mozaiku. Speciální poděkování scénáristovi, který dokázal najít onu sympatickou hranici mezi extrémy "vysvětlit každou nejasnost tak, aby ji pochopilo i dítě předškolního věku" a "předhodit divákovi spoustu informací a pak ho bez jakékoliv nápovědy nechat, ať si je poskládá dohromady sám." ()

Mr.Apache 

všechny recenze uživatele

Gyllenhaalův tik byl po většinu času tak přesvědčivý, že jsem ho od něj málem chytil. Jak to sakra dělal? :-) Jinak tu více, tu méně zdařilá kompilace scén ze všech možných filmů o záhadných i méně záhadných únosech. Bohužel, proložená příliš dlouhou a po nějakém čase už doslova ubíjející torture vložkou. Ovšem Wolverine a Donnie Darko v hlavních rolích budou tomuhle kousku zajišťovat diváky asi ještě hodně dlouho. ()

Galerie (80)

Zajímavosti (42)

  • Natáčení začalo v únoru 2013, natáčelo se v Georgii a v Connecticutu. (Varan)
  • Hugh Jackman kvůli roli Kellera Dovera, otce unesené dcery, studoval skutečné případy zmizelých dětí a projevy nedostatku spánku. Chtěl získal kompletní přehled, čím jejich rodiče procházejí. (80s Martin)
  • Keller Dover (Hugh Jackman) vlastní dům, který zdědil po svém zesnulém otci. Nachází se na Campello Street. Scenárista filmu Aaron Guzikowski se narodil v Brocktonu ve státě Massachusetts, kde se nachází významná čtvrť známá jako „Campello“. (KGBelik)

Související novinky

Villeneuve se ujme další velké sci-fi

Villeneuve se ujme další velké sci-fi

16.12.2021

Režisér Denis Villeneuve (Příchozí, Duna) se v Hollywoodu rychle stává expertem na významné sci-fi. Jen co tak filmař dokončí adaptaci druhé poloviny knižní Duny, ujme se oceňovaného… (více)

Spider-Man vs. Jake Gyllenhaal?

Spider-Man vs. Jake Gyllenhaal?

22.05.2018

Po Princi z Persie se Jake Gyllenhaal vzdal blockbusterových ambicí a začal hrát v menších filmech. Díky Patrole, Zmizení nebo Slídilovi se z něj však znovu stalo žhavé zboží, po němž touží i drahé… (více)

Gyllenhaal si zahraje Bernsteina

Gyllenhaal si zahraje Bernsteina

02.05.2018

Jake Gyllenhaal má za sebou Patrolu, Zmizení, Slídila nebo Demolici a do každého svého projektu jde na sto procent. Naposledy se Jake objevil v dramatu Silnější, kde si zahrál jednu z obětí výbuchů u… (více)

Zemřel hudební skladatel Jóhann Jóhannsson

Zemřel hudební skladatel Jóhann Jóhannsson

11.02.2018

Pokud vás fascinovala hudba u Zmizení, Sicaria a Příchozích, začínáte číst velmi smutnou zprávu. V pouhých 48 letech nás totiž opustil její autor Jóhann Jóhannsson, jeden z nejvýraznějších hudebních… (více)

Reklama

Reklama