Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Král Přemysl Otakar II. se navzdory slibu nemůže zúčastnit zásnub Beneše z Dubé a Ludmily z Vartemberka, které mají zažehnat vleklé spory mezi dvěma mocnými rody na severu Čech. Vyšle proto svého vyšetřovatele a správce hradu Bezděz Oldřicha z Chlumu jako svého zástupce. Cestou Oldřich se svým panošem a pomocníkem Otou narazí na stopy přepadení a objeví mrtvoly kupce a jeho vozky. Zatímco Oldřich pokračuje v cestě, velitele Diviše a Otu vyšle po stopách lapků, kteří kočár přepadli. Marktvart z Vartemberka a jeho syn Marek hosta přivítají, netají se však nelibostí nad tím, že nepřijel král osobně. Ota s Divišem objeví stopy, které spojují přepadení kupce s hradem Vartemberků. Při večeři obviní loutnista Arnošt purkrabího Jošta z pokusu o znásilnění jeho dívky a ještě téhož večera je Jošt zavražděn. Beneš obviní ze zločinu Arnošta, Oldřich však trvá na důkladném vyšetřování a pustí se s Otou do pátrání. Téže noci však dojde k další vraždě, jejíž obětí se stane hradní pán Markvart z Vartemberka. (TV Nova)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (346)

Lucasion 

všechny recenze uživatele

Je 13. století a českým zemím vládne Přemysl Otakar II. Oldřich z Chlumu (Karel Roden) se vydává na Vartemberk, aby dohlédl na zásnuby dvou znepřátelených rodů. Ovšem stane se vražda a s pomocí svých rytířů se pokusí vypátrat vraha. Středověká kriminálka od Vlastimila Vondrušky působí v knize skvěle a na filmové plátno je to převedeno více než dobře. Karel Roden v jedné ze svých (mála) kladných rolí působí báječně a s Davidem Matáskem a Honzou Dolanským je to boží trojka. Dále ve filmu velmi dobře působí taky Lukáš Vaculík, co si střihl roli syna pána z Vartemberku. Film je místy úsměvný a má báječnou atmosféru. A propo atmosféra je místy opravdu vydařená a troufnu si říci vyjímečná. Děj hezky odsýpá a já se nenudil ani moment. K tomu má film velmi pěkný soundtrack. Na české poměry je toto jeden z nejlepších filmů. (88 %) ()

Omnibus 

všechny recenze uživatele

Rád bych film pochválil, ale to bych nesměl mít Vondrušku tak načteného (zatím ze 16 knih). Detektivní pátrání královského prokurátora Oldřicha z Chlumu prožívám rád, ale u filmu jsem trpěl,  už kvůli castingu. Roden je Pan herec, o tom není sporu, ale Oldřicha z Chlumu jsem si představoval jinak. Byť uznávám, že např. Froda z LOTRa taky a nakonec jsem ho přijal. Ale Kendy z Básníků jako drsný velitel Diviš? No to si snad dělají kozy! K tomu nemastný neslaný Ota ze Zástřizlí a unylá Ludmila z Vartemberka (jakkoli se před Klárou Issovou v jiných rolích hluboce skláním), v kombinaci s Rodenem vražedně mimo ducha románové dvojice. Nepotěšily ani dialogy na úrovni odfláknuté televizní inscenace. S chabým výsledkem tohoto pokusu o zachycení ducha literární předlohy mě usmiřuje jen naděje, že díky němu se o existenci této nádherně čtivé série napínavých detektivek, plné historických reálií Vlastimila Vondrušky dozvědělo více lidí, potenciálních čtenářů. ()

Reklama

Tommassi3 

všechny recenze uživatele

"Smrt patří k životu rytíře !! Jen zbabělci umírají na lůžku.." Občas se opravdu divím, po jak neskutečně učebnicové sinusoidě se pohybuje tvorba režiséra Petra Nikolaeva, který jednou přijde s neskutečnou peckou, když ..a bude hůř či Lidice jednoho prostě musí namlsat, aby na ni vzápětí dal rychle zapomenout nějakou nejlépe komerční zhovadilostí, při jejímž sledování je divákovi za režiséra nesmírně trapno, přičemž Jménem krále bohužel patří právě do té druhé kategorie, což se nakonec dalo i předem očekávat.. Přiznám se, že jsem se dokonce, já idiot, na tuhle středověčinu, které si prožily zlatý věk v těch zlatých šedesátých, zejména dík papírově luxusnímu hereckému obsazení i těšil, a tak na mě ten výsledek možná působí ještě tragičtěji, a to rozhodně nemluvím jen o tom zde dosti omílaném televizním looku.. Zásadním problémem Nikolaevova Jménem krále se zdá být vedle podivné žánrové rozkročenosti, kdy jako hloupá a klišovitá detektivka působí tak naivně, že by ji neprohlédnul snad jen lehce, no spíš více, retardovaný jedinec, a coby historické drama zase poněkud nepřehledně a dramaturgicky naprosto nezvládnutě, také samotná šmírácká předloha Vlastimila Vondrušky, který jako scénárista neobstojí snad ani u těch dnešních telenoveláckých zvěrstev, když zejména dialogy šroubované ad absurdum napůl archaistickými větnými konstrukcemi a napůl hovorovou češtinou působí opravdu příšerně, často až směšně, rozhodně i dík filmové řeči velkého detailu kamery, který většinu zúčastněných usvědčuje z přehrávání, snad až na typicky patetickou krásku Markétu Hrubešovou, která se kupodivu tentokrát nakonec nesvlékla, a scénář nakonec z nepřesvědčivosti a nezkušenosti autora, který změtí postav, navíc dokonale průhledných, jen mate trápícího se diváka.. Ostatně kamera Davida Ployhara také za mnoho nestojí, odmítá se hnout z místa, o nějaké invenci nemůže být ani řeči, což v důsledku spolu s těmi zmiňovanými nekonečnými dialogy i interiérovou strnulostí dokonale zpomaluje rytmus vyprávění, a film tak ještě víc nudí, což se mi jeví vzhledem k té chudé stopáži naprosto bizarní.. Promrhaný potenciál se jmény jako Karel Roden, Jan Kanyza či Martin Štěpánek odhaluje Nikolaeva z ukázkově diletantské práce a film jako naprosto antirežisérský sterilní patvar, kde vlastně nefunguje zhola nic, přes placatý vizuál, ochotnickou choreografii, obskurní výpravu až po zejména naprosto odpudivý soundtrack dua Chlumecký, Traxler, dík němuž na rozdíl od ostatních tiše doufám, že na ten seriálový vývar už nedojde.. Mimochodem opravdu se zdály ty dialogy, často prasácky ukníkané až k pláči, nesrozumitelné pouze mně ?? ()

Gilmour93 

všechny recenze uživatele

Jméno růže ultralight aneb pravá ruka krále, co je napůl ze železa a napůl ze zlata, vyšetřuje v historické detektivce dodavatele citrusových plodin na vartemberské panství a následné cizoložní spiknutí s tváří Tescomy.. Podivné dedukční schopnosti panošů z týmu CSI: Oldřich z Chlumu, rušivě působící rozpolcenost mezi kinofilmem a TV inscenací, legrační herecké výkony našich "seriálových hvězd" a chudá stopáž, která aspoň spolehlivě zaručí, že divák nebude dlouze lámán v kole výše zmiňovaných nešvarů. V příštím počinu ze středověku přeji kameramanovi temnější filtry a autorovi scénáře jasnější mysl.. ()

Wysch 

všechny recenze uživatele

No čekal jsem od doktora Vodrušky víc. Scénář je podán strašně zkratkovitě, levně a působí tak nedomyšleně. Deus ex machina hadr. Roden bez náboje, Hrubeška s dobrým výstřihem (ostatně vtipné je, jak dámy a paní ze 13. století nosí výstřihy, za které by se nestyděly ani v levném pornofilmu), všechny charaktery jsou zkratkovité a obecně mám dojem, že film byl ušitej horkou jehlou. Od doktora Vondrušky jsem nic nečetl, protože jsem lemra líná, ale napravím to jen proto, abych věděl, jestl takhle průměrně natočený televizní film je vinou scénáře nebo snad něčeho jiného. ()

Galerie (34)

Zajímavosti (9)

  • Autor předlohy Vlastimil Vondruška nebyl spokojen s hradem Točník jakožto s filmovou lokalitou, neboť byl vystavěn později, než je rok, ve kterém se příběh odehrává. Producentům navrhoval jiné hrady, ovšem nebyl vyslyšen, neboť Točník je blízko Prahy, což bylo vyhovující pro filmový štáb. (JT19)
  • Hlavní postava filmu Oldřich z Chlumu je literární fikce autora a nikdy nebyl správcem na Bezdězu. (Mytologie)
  • Jan Kanyza mal počas nakrúcania vážne zranenú nohu. Musel používať barle, ktoré boli nakoniec vo filme prerobené tak, aby vyzerali ako zo stredoveku. (viki_sk)

Související novinky

Zemřel herec Martin Štěpánek

Zemřel herec Martin Štěpánek

16.09.2010

Narodil se jako nejstarší syn z druhého manželství herce Zdeňka Štěpánka. V mládí k herectví neinklinoval a v nultém ročníku se připravoval na studium medicíny. Odtud ale nakonec přešel na DAMU. Od… (více)

Reklama

Reklama