Režie:
Bryan SingerKamera:
Newton Thomas SigelHudba:
John OttmanHrají:
Nicholas Hoult, Eleanor Tomlinson, Ewan McGregor, Stanley Tucci, Ian McShane, Eddie Marsan, Ewen Bremner, Bill Nighy, John Kassir, Ralph Brown (více)VOD (3)
Obsahy(3)
Jack je chudý chlapec, který miluje prastaré povídky a legendy. Mezi jeho nejoblíbenější patří pověst o moudrém králi Ericovi, o kouzelných fazolích a obrech. Při snaze prodat starého koně s povozem dostane výměnou vzácné kouzelné fazole, za něž je mu v mnišském klášteře přislíbena bohatá odměna. Než však získá příležitost fazole odevzdat, na vlastní kůži se přesvědčí, že mohou způsobit velké trable. Naneštěstí se v tu chvíli nachází v jeho domě zatoulaná princezna Isabella, která se vydala za vlastním dobrodružstvím. Obří fazolový stonek, který vyroste ze zapadlé fazole, odnese dům i s ní vysoko nad mraky do země obrů. Jack se okamžitě vydává na cestu za záchranou princezny Isabelly. (TV Nova)
(více)Videa (33)
Recenze (858)
Chtěl bych to vidět ještě jednou a s erkovou přístupností se vším tím detailním ukousáváním hlav, žvýkáním vojáků a používáním mletých lidí jako náplň do pirohů! Takhle musím jednu ubrat jednak proto, že si zase dvanáctiletí smradi mohli utírat snoply do sedaček v Cinestaru a kdo má potom na tom sedět, druhak za toho nového, nesympatického Patyzóna, kterému jsem ani na chvíli nevěřil, že by někdy mohl sbalit takhle píchatelnou princeznu! Jinak však z toho Brajen vydojil naprosté maximum a ukázal, že se dá natočit dokonale udělaná, přímočará a vcelku drsná fantasy pohádka, u které citlivé bukvice nepomočí růžové kapesníčky s monogramem Džordže Majkla a artoví hnědopichové tu opět roztomile dští síru nad nedostatečnou propracovaností psychologie postav, absenci Schopeenhauerovské nadsázky a naprosté ignoraci existenciálních dilemat, až se z toho za břicho popadám. Nu čož, tak si to přeslabikujeme znovu! Je to pohádka, kokoti, PO-HÁD-KA. ()
Další a další pohádkové příběhy se na nás hrnou. Gigantické bitvy, kterýma musí prakticky každý blockbuster končit se na nás valí ze všech stran. Filmy se natáčejí z větší části před zeleným plátnem nebo kdovíjakým ještě. Příběh velice snadno odhadne i absolutní filmový analfabet. Je otázkou zda-li je ještě tohle to správné filmování. Jack a Obři nenabízí fajnšmekrovi žádnou škálu chutí, je to jen kus práce na hollywoodskou zakázku, aby na to šlo co nejvíce lidí a nechali v kině co nejvíce prašulí. Nevím jestli mě osobně podobné filmy ještě baví. Herce rozhodně pochválit nemůžu, protože Hoult není určitě správná volba a mezi ním a princeznou vzájemná chemie neexistuje.... Na Singera je tohle veliký průser. 50% ()
V kontextu celovečerní tvorby Bryana Singera jde sice o jeho nejslabší snímek, nicméně stále jde o výbornou pohádku, ve které všechny žánrové aspekty fungují přesně tak, jak mají. Singerovy filmy miluji, tak mu jeden úkrok milerád odpustím. Nicholas Hoult opět příjemně překvapil a Ewan McGregor byl jednoznačně nejzábavnější. ()
Pohádka, prostě pohádka, a tak je třeba se na ni dívat. Dnešní zmlsaný divák už neví coby, chtěl by vše dokonalé. Dokonalá je výprava (dobře, podoba s Avatarem je, ale ten také kopíroval odjinud), kamera, triky (vyděsila mě úvodní pixelová pasáž z historie obrů, naštěstí pak už bylo vše věrohodnější), hudba. Příběh je klasický - dobro, zlo, překážky, láska, padouch apod. Kdo čekal existenciální drama na téma střet různě postavených společenských vrstev, musel být zklamán. Fazole jsou fešné, trocha napětí s humorem v obří kuchyni a k tomu dobývání hradu pomocí zapálených stromů...že by inspirace LOTRem? Ale proč ne! Kvůli dětem chybí gejzíry krve (pochopitelně), i když pro mrtvoly se nejde daleko. Jack ani princezna moc krásy nepobrali, o to víc se k sobě hodili. Snad jen...fazole v medailonku? A ten medailonek byl vodotěsný? Tak to vážně pochybuji... ()
Nechápu ten současný trend oživování klasických pohádek do podoby sterilních jásavě barevných digi-fantasy. Paradoxně i přes svou původní originalitu a rozdílnost jsou jedna s druhou těžce zaměnitelné, úplně stejně neurážející, úplně stejně nezajímavé. Singer se tu zlomil do podoby tupého řemeslníka který sice servíruje i nějakou tu velkolepou akci a sem tam i dobrou hlášku McŘehoře, ale stejně tak by to mohl natočit i kdokoli jiný a vůbec nikdo by nepoznal rozdíl. 6/10 ()
Galerie (92)
Zajímavosti (18)
- Na vizuálnych efektoch pracovalo 7 spoločností - Digital Domain, Giant Studios, MPC, Soho VFX, Rodeo FX, The Third Floor a Hatch Productions. (Greenpeacak)
- Moderní "hračkou" a užitečným pomocníkem pro skloubení obrů a lidí do jednoho záběru byla technologická novinka Simul-cam. „Simul-cam nám umožňuje natočit nejdříve obry,” řekl režisér Bryan Singer. „Potom rozmístíme čidla a můžeme promítat předem natočeného obra do prostoru na scéně nebo v exteriéru a kamkoliv v prostoru nasměruji 3D kameru, tam je obr. Vidím ho na monitoru, je to bezvadné. Pořídím záběr z jeřábu, a když pomalu jedu kamerou nahoru, pořád tam jsou. Je to vlastně projekce animovaného světa do reálného prostoru s herci. Takto jsme udělali scénu, ve které je Isabelle v kleci a obři kolem ní ji vyslýchají. Na scéně přitom byla jen pohupující se zavěšená klec, ale když se podívám hledáčkem kamery, vidím, jak scéna pokračuje desítky metrů nahoru, vidím obry, jak se pohybují kolem klece a šťouchají do ní. Je to skvělý nástroj.” (Zdroj: ČSFD)
-
Princip rozlišení obrů od lidí akcentem vymyslel Bill Nighy (generál Fallon): "Bryan chtěl, aby obři byli po fyzické i hlasové stránce stejní a zároveň aby se lišili od ostatních postav ve filmu. Chtěl, aby to byla rasa ojediněle zmutovaných lidí, a já jsem mu navrhnul, že by bylo dobré, aby se od ostatních lišili výrazným akcentem. A napadalo mě, že vhodný by byl severoirský přízvuk, tak jsem mu to předvedl." (Zdroj: ČSFD)
Reklama