Reklama

Reklama

Ip Man 2

  • Hongkong Ye Wen 2 (více)
Trailer 1

Po tom, čo hrdinský Ip Man (Donnie Yen) počas Druhej čínsko-japonskej vojny v súbojoch s Japoncami dokázal svoje jedinečné bojové schopnosti, utiekol v roku 1949 do Hongkongu, kde by rád založil školu bojového umenia Wing Chun. Keď sa o tom dozvie mocný Majster Hung (Sammo Hung Kam-Bo), poverí Ipa neľahkou úlohou, ktorá sa začne časovo obmedzeným náročným súbojom s viacerými bojovníkmi ovládajúcimi rôzne bojové umenia – Ip Man si má získať ich rešpekt a úctu... nebezpečenstvo mu však hrozí i od jedného skorumpovaného policajného intendanta a od britského boxerského šampióna prezývaného Twister (Darren Shahlavi). Ip Man však tentoraz nebojuje len za česť čínskeho ľudu, ale i o možnosť otvoriť si vlastnú školu bojových umení... (oficiální text distributora)

(více)

Videa (2)

Trailer 1

Recenze (446)

GigaPudding 

všechny recenze uživatele

Pokračování filmu o Ip Manovi plynule navazuje na první díl a tentokrát sleduje život Ip Mana a jeho rodiny v hongkongu po válce s japonci, kdy si chce Ip Man otevřít vlastní školu kungfu. Tentokrát už to není tak vyhrocené jako v prvním díle a mnohem spíš to odpovídá stylu běžného kungfu filmu se soupeřícími školami a podobně. Na jednu stranu je to škoda, na druhou stranu by nikdo nechtěl jen kopírku prvního dílu a hlavně takováhle změna velmi potěší, protože zaprvé se člověk dočká i pár odkazů ke kungfu klasikám a za druhé to dává prostor velmi akční a zábavné choreografii soubojů, kterých sice ve filmu není tolik, ale když už jsou tak to stojí za to. V první polovině filmu je vidět taková jakoby změna k lepšímu v celém životě hlavního hrdiny a jeho rodiny oproti předchozímu filmu a celé to je spolu se zápletkou se Sammo Hungem takové pohodovější. Druhá polovina ale představuje čínského Rockyho se vším všudy a kvalitou to jde dost dolů, protože nějaké působení na emoce v druhé polovině už ani není a hlavně autoři se zbláznili a dostali prostě dojem, že prostě stůj co stůj z toho bude muset zase být nějaký národně buditelský film tak jako první Ip Man. V prvním dílu to ještě fungovalo a mělo to nějaký opravdový účinek, ale tady je to postavené celé na takovém karikovaném podání zlotřilých britů, kteří jsou největším póvlem lidstva a šikanují a utlačují nebohé mírumilovné číňany. V Ip Manovi 2 je to podané velmi prvoplánově a uměle až to nakonec působí hloupě nemluvě o tom, že všichni ti herci hrající brity příšerně přehrávají a jsou úplně mimo. Japonci v prvním filmu byli vylíčení taky jako jeden velký šmejd, ale jejich generál a hlavní protivník Ip Mana byl očividně zásadový a budil nějaký respekt, což se vůbec nedá říct finálovém střetu ve druhém filmu. Navíc toto téma číny utlačované zlými zápaďany a prohnanými japonci bylo stokrát líp zpracované v Jetově Fearlessovi, který navíc ukázal, že v obou těch "zlých" národech existují i čestní lidé. Každopádně pětku nakonec tohle pouze zábavné pokračování vynikajícího filmu dostane a to především kvůli první polovině a kvůli scénám se Sammo Hungem, kvůli prvnímu hongkongskému žákovi Ip Manovy školy, který se nápadně podobá Bruci Leemu nejen vzhledem a taky související odkazy na kungfu klasiky, navíc na samotného opravdového Bruce Lee se nezapomnělo, což nakonec taky potěší. No a hlavně je tam prostě Donnie Yen :). ()

klerik 

všechny recenze uživatele

Mám nutkanie dať vyššie hodnotenie, ale je to ozaj len klasická báchorka o ďalšom čínskom hrdinovi, ktorá na rozdiel od predchodcov (FIST OF LEGEND, DRUNKEN MASTER, ONCE A TIME IN CHINA) nemá v dnešnej dobe priveľmi čím prekvapiť. Ak si odmyslíme absurdnosť súboja box vs. kung-fu, je tu zaujímavá akcia (akurát, že finálna je asi najslabšia). Mňa potešil predovšetkým Samo Hung, ktorý ukázal, že je stále v skvelej forme... Rovnako otrepané/klasické ako OBÁVANÝ BOJOVNÍK... ()

Reklama

Shadwell 

všechny recenze uživatele

Snad malinko melodramatické a přímočaré, ale ta idea Ip Manovské dvojky je rovněž velmi jednoduchá – bojová umění nejsou o kopech, nýbrž cestou duševního a duchovního rozvoje člověka. Což může samozřejmě vyústit v to, že vám v hospodě pořádně nabančí, jak se akademičtějším bojovníkům sem tam stává a jak se i zde odráží v konfliktu mezi britským rváčem a slabším Ip Manem coby zpozdile kolonialistickou synekdochou mezi zlými britskými okupátory, násilným zločineckým spolkem, jež po sobě zanechal snad jen dva památníky: hru zvanou fotbal a výraz „fuck off“, a ustrčenými asijskými raby. Karate, kung-fu ad. je a vždycky bylo hlavně o diplomacii (vzpomeňme Seagalovo aikido, kde dokonce nejsou útočné chvaty), o ovládnutí sama sebe a pokorných mistrech, kteří si celý život vyčítali, že zlomili ruku zloději, který je napadl, což vystihuje nejlépe policejní komisař Fatso, ten nejméně bojující, respektive vůbec nebojující, co to hraje na obě strany - dovedl diplomacii na maximum a nebojuje vůbec. Není v tomhle náhodou zakletý základní rozdíl mezi Evropou a Amerikou? V Evropě kdykoliv dojde na generační dialog, končí distancí a bariérami mezi lidmi, zatímco v protestansky smýšlející Americe rázným činem, který tyto bariéry roztíná. Pesimismus a zachmuření, to se v USA opravdu nikdy nenosilo a nosit nebude. O čem je vlastně Van Dammův Dvojitý zásah, jak ten se staví ke generačnímu dialogu? Je o dítěti, kterému zabijí rodiče a které, až vyroste, oba rodiče pomstí. Není tohle náhodou vrcholně etický moment, pomstít smrt vlastních rodičů? A pak že jsou americké filmy násilné a vedou mládež špatným směrem. Evropě náramně vyhovuje ohánět se pacifismem a nechávat špinavou práci s bagdádskými či balkánský řezníky na americkém Rambovi. Z jisté perspektivy násilné americké filmy skrývají ve skutečnosti etické jádro postav, z nichž každá má dobrou povahu, je morálně založená a poslušná zákonů přírodních i lidských, a je tudíž zcela jasné (a taky od nich hezké), že těchto svých schopností používají výlučně ke konání dobra. V tomto ohledu by pedagogické sdělení těchto příběhů, i na úrovni dětské četby, bylo naprosto přijatelné, neboť i jednotlivé epizody, vložené do vyprávění, v nichž se násilí objevuje, se zdají být rovněž zaměřeny k závěrečnému odvržení zla a triumfu poctivosti. Jenže to ti slušní, hodní humanisté nahlížející na filmy přes ideologický a psychoanalytický mustry nikdy nepochopí a radši budou potvrzovat starý známý, že každý Evropan v sobě má malého Adorna a malou Lauru Mulvey. Potrestané zlo a šťastné konce Evropanům zkrátka nevoní, vidí v nich kýče a hladivost, viz známé pošklebky na účet Menzela, který za normalizace namísto ostrých výpadů poetizoval, za což mu nemůže přijít vybraná obec mravokárců dodnes na jméno. Dospěli jsme k důležitému poznatku: dobře končící filmy dostávají špatná hodnocení, špatné končící filmy dobrá hodnocení. Takové jsou zákonitosti - třebaže se dobře končící film může krýt s tím, že bylo spravedlnosti učiněno zadost. ()

Gemini 

všechny recenze uživatele

Legendární sensei všech ajťáků, IP Man, verze 2.0. Ačkoliv jsme se na konci Ip Mana ve voiceoveru dověděli ty z pohledu "k Západu přátelského" současného čínského establishmentu podstatné věci o dalším životě Mistra (samozřejmě hlavně to, že byl učitelem Bruce Lee, a samozřejmě hlavně ne to, že Ip Man byl přívrženec Kuomintangu, a proto se v 49. roce dekoval do Hong Kongu), první film vydělal takový ranec, že to nešlo jinak. Takže si ve dvojce názorně rozebereme část těch událostí, a překvapivě budou všechny tak trošku jinak než se skutečně staly:) Bohužel platí totéž co u jedničky, pokud jde o příšerně zpracovaný dabing - tlumočnické scény jsou tu opět, jenom se teď tlumočí z čínštiny do angličtiny. Taktéž (a možná víc než v jedničce) se tu wire-fuuje, což je při přítomném hereckém materiálu naprosto zbytečné až nedůstojné. A i když jsou soubojové scény odvázanější, s přidanou hongkongskou hravostí, příběh je skoro ostudný. Téměř by se dalo říct "Rocky IV po hongkongsku, 1940´s retro style". Nevím co si o tom myslet, ale vím jistě, že na mě to nefungovalo. Takže to bylo nejspíš naposledy, co jsem se na Ip Mana díval. 60% ()

verbal 

všechny recenze uživatele

Ve dvojce prý IP-Man místo kung-fu bruslí! Ne, nebruslí, ale Brus Lí! Tak, kurva, bruslí nebo nebruslí? Ježiš, ty jsi debil, myslím Brus Lí jako Bruce Lee! Aha, a já myslel, že je to o kung-fu! Ne, je to asi o směrování v sítích, blbče - o čem asi jiném, když Brus Lí?? No asi o bruslení ne?? Ach jo, co se s tebou vůbec vybavuju, ty ignorante. Brus Lí až na konci, ale předtím si to pan Yen rozdá s nějakým boxerem. Aha, takže než začne bruslit, tak šuká čínské povstalce?? ()

Galerie (61)

Zajímavosti (8)

  • Veškeré neakční scény herce Sammo Hunga (Hung Chun-Nam) byly z důvodů hercovi operace srdce odtočeny jako první a bojové scény byly natočeny až poté. Všechny akční scény i přes svůj zralý věk odtočil na vlastní pěst, což vedlo k několika poraněním. Jedním takovým byl i ostrý úder do obličeje od Darrena Shahlavio (Miller/Twister). Ten Hungovi způsobil tržnou ránu, která, ačkoliv si později vyžádala několik stehů, nedokázala herce přimět k odchodu do nemocnice, dokud danou scénu kompletně nedotočí. To mu zabralo několik hodin. Ve svém pozdějším prohlášení uvedl, že svými zraněními nechtěl zdržovat natáčení. S vlastními bojovými výkony, omezenými jeho srdeční slabostí, byl ale nespokojen. (Conspi)
  • Počeštěný název filmu Yip Man se shodou okolností shoduje se jménem režiséra. (Okara)
  • Bezprostredne po dokončení filmu Ip Man (2008) sa uvažovalo, že pokračovanie bude zamerané na vzťah majstra Yip Mana a jeho najslávnejšieho žiaka Bruca Lee. Tvorcom sa však nepodarilo vyjednať práva, a tak sa Lee objaví iba ako mladý chlapec na konci filmu. (Ernie_13)

Reklama

Reklama