Reklama

Reklama

Cesta bojovníka

  • Indonésie Merantau (více)
Trailer

V Minagkabau v západní Sumatře se Yuda, zkušený žák Silat Harimau, připravuje na Merantau - prastarý rituál přerodu mladíka v muže. Kvůli tomu musí opustit svou rodnou vesnici a vydá se do rušné Jakarty, aby nasbíral zkušenosti. Život v Jakartě je těžký a po sérii neúspěchů si Yuda není jistý svou budoucností. Náhodou se setká s dívkou Astri, která je obětí gangu obchodníků s lidmi. Yuda se jí pokusí zachránit před jejím psychotickým šéfem Ratgerem a jeho pravou rukou Larsem. Yudovi se podaří osvobodit Astri i jejího mladšího bratra Adita, ale gang je jim v patách - chce zpět své "zboží" i krvavou odplatu. Yuda nemá jinou možnost, než čelit útočníkům a postavit se jim v dechberoucím finále. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (152)

predators 

všechny recenze uživatele

Určitě každý fanda bojových filmů zná sloního muže, Tonyho Jaa. Toho proslavil především první díl, nyní už trilogie(qudrologie), Ong Bak. To jisté by se mohlo udát i v případě Ikony Uwaise! Jen doufám, že se šťastnějším výběrem svých pokračování. Ale pojďme k Merantau. Musím s úžasem oznámit, že toto jsem fakt nečekal! Rozjezd rozhodně nenapovídá tomu, co se odehraje během příštích několik desítek minut. Spousta soubojů, výborná choreografie, no a závěrečný souboj s fakt hustým záporákem(ten jeden byl fakt šmejd) je pastvou pro mého bojovného ducha. Prostě, co vám budu povídat, nářez! PS: Ještě musím obeslat pošťákem mé "oblíbené", jestli se náhodou nedívali na jiný film. 85% ()

Wysch 

všechny recenze uživatele

Nebudu zapírat, že jsem si tenhle film vylovil z určitý zátoky a že jsem si ho vylovil proto, že se brutálně těším na the Raid téhož režiséra, za což ovšem nemůžou ani tak prozatím kladné ohlasy, jako lakonické sdělení mýho oblíbenýho hudebníka, kterýho followuju na twitteru, Michaela Kenji Shinody: "... I've been wanting to score a film... Finally I found the right project. The movie is called The Raid..." Každopádně, abych si teda ukrátil čas při čekání na the Raid, vylovil jsem si z internetový zátoky Merantau, ačkoliv mě zpočátku děsila ta modrá barva. Teď můžu říct, že podle mě je ta modrá neprávem modrá a má bejt červená. Čemuž odpovídá i moje hodnocení, třeba to trochu zvednu a další lepší hodnocení hodí modrou barvu do červenýho hábitu. Ale pryč už. V deníčku jsem si napsal pár prázdnej plků o tom, proč se mi tak brutálně zalíbilo bojový umění silat, který v tomhle filmu, Merantau, mělo snad svojí světovou premiéru. Takže o tom psát nebudu. O čem si myslím, že bych mohl říct něco málo, je plot a forma. Příběh je hromada klišé. Mladej klučina opouští svoji vesnici, aby v zájmu tradic svýho lidu našel ve světě expy a pak se třebas vrátil sbírat rajčata. V Jakartě ale všechno nejde tak, jak by bylo třeba, a tak se mladej geroj jménem Yuda dostává po sérii podivně logických peripetií do křížku s obchodníky s bílým masem. Cestou zbije a zmlátí snad každýho záporáka, na kterýho narazí, stačí se zamilovat (snad?) a ochránit krásnou děvu a jejího mladšího bratra a ve finálovým souboji si to rozdá s ultrazáporákama. Přese svoje supermanský schopnosti se však zdá, že nemůže vyhrát. A pokuď jo, přijde ho to hodně draho. Čert vem tenhle příběh, o ten tu přeci nejde. Kdo bude plkat nesmysly o tom, že jo, je blbec (s prominutím) a měl by se dívat cokoliv jinýho než mlátičky. Mlátička je tu od toho, aby geroj zmlátil stovky zlejch pánů a přitom třeba ještě zachránil krásnou princeznu. Mlátička je tu od toho, aby se v ní mlátilo. Příběh nepříběh, plot může bejt snůška klišé, ale to filmu vůbec neubírá na kvalitě, protože a jelikož o tom vůbec není. Forma je neuvěřitelně jednoduchá. Nejedná se o žádnej moderní film, takže kamera je v klidu a převážně statická, scény jsou dlouhé a střihač nestříhá jak zběsilej. Merantau je totiž veskrze film pro lidi, a nikoliv pro nějaký sošky a ocenění. A to je, myslím si, správné. Nejde o žádnej prvoplánovej atak na kritickou veřejnost, a já si myslím, že ohlasy z festivalů o tom hovoří jasně. Tohle je starej film s nulovým příběhem a nikolivěk originální formou, ale zoufale moderní ve svým choreografickým pojetí. Silně přemejšlím, jestli jsem po choreo stránce viděl lepší asijskej film. Srovnat určitě můžu, ale nemůžu říct, jestli bitka Donnieho Yena v Ip Manovi s deseti Japonci o pytlík rejže je lepší, než scéna v Merantau, v níž Yuda (tedy Iko Uwais) zmlátí dvacet nebo kolik poskoků obou záporáků. Každej film vychází z jiný ideologie jinýho bojovýho umění a já se přiznávám, že ačkoliv wing chun v podání Donnieho mě dostalo do kolen, úplně stejně mi padala držka z Ikova umění silatu. Proč je mi silat bližší, to se dočteš v případě zájmu právě v deníčku. Celkově tedy můžu říct, že protože je Merantau nikoliv o příběhu a samotný struktuře jeho podání. Merantau je mlátička jak ze starý školy, ale výrazně moderní v choreo provedení a hlavně i v samotný postavě hlavního geroje, kterej se bojí (ano, bojí), krvácí a třeba dokáže i umřít. Dovolil bych si tak oponovat Shadwellovi, který v komentáři píše o tom, že jakmile jedna struktura filmu nefunguje, film se sesype a nedává smysl. Jsou totiž určitý filmy, který strukturu nemají, jsou totiž filmy, který jsou cílený na jednu věc, jednu skupinu, a smysl tedy dávají. Pokud to prostě divák nepochopí, nikdy neuvidí, že ten film je veskrze dobrej a i když má po příběhový stránce podivný lapsy nebo tak něco, je stavěnej jiným směrem, a tudíž to nevadí. Stejně tak to bude v následujícím filmu, the Raid, který nemá nosný příběh, a vlastně nebude nejspíš mít ani žádnou shadwellovskou strukturu, ale bude cílit jedním směrem, a jako takový bude stát stejně dobře, jako kterýkoliv pilíř athénské Akropole. Když ten pilíř vyjmu, bude stát dál. Uznávám, že když jich bude pět vedle sebe, budou dvořit větší a lepší celek, tedy například čelo chrámu, ale jako takový stavěli Řekové i samotný sloupy třeba okolo cest. No a okolo naší filmový cesty světem a historií je fajn potkat občas ne celej chrám, kterej má sice pět sloupů v průčelí, ale propadá mu střecha a je celej křivej; ale narazit na jeden pevnej sloup má taky svoje kouzlo. Pátou hvězdu dávám tedy subjektivně navíc a všem vřele doporučuju, ať si tenhle film stá... ehm, koupí... a zkusí posoudit sami. () (méně) (více)

Reklama

Vecko99 

všechny recenze uživatele

Indonéský Ong Bak je rozhodně povedená podívaná. Příběh je stejný jako u spousty jiných martial arts filmů. Chlapec z vesnice se vydává do města aby poznal svět a do toho pomáhá chudým a nevinným lidem, kteří se o sebe postarat neumí a většinou je to proti někomu kdo má velkou ochranku a mnoho peněz. Souboje jsou na výtečné úrovni, ale oproti Ong Bakovi mi chybí větší orginalita, jelikož vše již bylo vidět někde jinde. I tak se jedná o nadprůměrnou podívanou. 3+ ()

tombac 

všechny recenze uživatele

Film i samotné indonéské bojové umění působí jako umírněnější verze soudobých thajských mlátiček a muay thai. Méně krkolomných gymnastických libovek i méně pestrá choreografie rozhodně nevadí, jelikož souboje jsou krásně přehledné, nepostrádají švih a vzhledem k bojovým dovednostem protagonistů je v nich pořád na co se dívat. Taktéž potěší absence přehrávání a pokusů o humor (z čehož by si Thajci měli vzít příklad) a neprkenný hlavní hrdina. Celkově je pro mě Merantau příjemné překvapení a věřím, že v delší verzi naskočí tradičně jednoduchý příběh do komplexnějšího režimu. ()

Flakotaso 

všechny recenze uživatele

Opravdu výborný kousek, svojí kvalitou mě po všech stránkách překvapil. Kamera nemá žádný papundeklový vizuál jako v Bourneovi, tomu svou přehledností a klidem dává pořádně na prdel. Stejně tak hudba film pěkně nakopává a záporák je hezky slizký. Nakonec to hlavní, souboje, jsou krásně přehledné a tvrdé, akorát choreografie mi připadala trošku méně vynalézavá co se týče využívání nejrůznějších předmětů v okolí, v tomhle je Tony Jaa ještě o něco výše. ()

Galerie (66)

Zajímavosti (7)

  • Rovnako ako dej filmu, tak aj jeho natáčanie prebiehalo v Jakarte a na ostrove Sumatra. (MikaelSVK)
  • Poprvé v historii filmu je použito bojové umění Silat, které se vyznačuje pomalými pohyby. Až po jejich úplném zvládnutí se přechází do rychlých pohybů, které by se dali nazvat až tanečními. Toto bojové umění je převážně používáno ve Filipínách, Indonésii a v Malajsii. Používajího jej i policejní a bezpečnostní složky. (ČSFD)

Reklama

Reklama