Režie:
Jacques AudiardKamera:
Stéphane FontaineHudba:
Alexandre DesplatHrají:
Tahar Rahim, Niels Arestrup, Farid Elouardi, Reda Kateb, Hichem Yacoubi, Adel Bencherif, Gilles Cohen, Pierre Leccia, Leïla Bekhti, Antoine Basler (více)Obsahy(1)
Malik El Djebena, odsouzený k šesti letům vězení, neumí číst ani psát. Do věznice přichází úplně sám a působí mladším a křehčím dojmem než ostatní trestanci. Je mu 19 let. Šéf korsického gangu, který vládne i vězení, si ho okamžitě vezme na paškál a pověří ho několika „úkoly“, díky kterým se Malik nejen zocelí, ale zároveň si začne získávat šéfovu důvěru. Ale Malik je odvážný a učenlivý, a tak si tajně začne spřádat vlastní plány… (oficiální text distributora)
(více)Videa (2)
Recenze (287)
Audiard hodně zabodoval. Výtečně a podrobně vykreslené vězenské drama, které mě přes značnou délku ani chvilku nenudilo. Všechno pěkně šlape, od kamery přes herce až po hudbu. Dobrou práci podtrhuje parádní konec podbarvený nádhernou verzí klasického Mack the knife. Vybrat tento kousek na závěrečnou scénu byl opravdu majstrštyk. ()
Toho nesympatického arabáše si prostě musíte zamilovat snad ještě rychleji, než Patyzóna ve Smrákání. Nebo Patlizóna ve Strádání?? Nebo Patossona ve Smrskání??? ( .. No zkrátka toho "talenta" s obličejovou obrnou, do jehož prokrveného sexuálního jablka by se s chutí zakousla nejedna anémická pubescentka.) A bodejť by ne! Co může být, mimo homoupíra, snadnějšího ke ztotožnění, než negramotný, neúspěšný zloděj, nadějný dealer a začínající vrah v jedné osobě, úspěšně proplouvající romantickými zákoutími francouzského kriminálu, plného miloučkých medvídků, kteří bezesporu překročili povolenou míru pigmentu, náboženské tolerance a asociálního chování... Patrně tady nejde o neúměrně dlouhé náborové video korsické mafie, ale o další touhu poukázat, jak ten zlý, fuj fuj systém, ta hnusná anonymní mašinérie, dokáže ze zlého udělat ještě horší, co už se potom nedá zastavit. Ale dá! Zkuste důslednou pasovou kontrolu a intolerantní imigrační zákon! No zaplať Pánbůh za Čuka Rorýse, který s těmi co proklouznou vždycky zatočí a střeží náš klidný spánek alespoň na hranicích s Mexikem, a když příjde na věc, dokáže jako jediný chlastat v Nonstopu až do zavíračky... :o)). ()
Aneb jak by mohlo vypadat moderní "Kmotr". To vězeňské prostředí je zde zachyceno dobře a část se žiletkou mě asi bude strašit ve snech. Provedení zabití žiletkou pak naprosto geniální a odporné. Hlavní herecký představitel mi sedl, i když je hajzl, má něco do sebe, co vás může přimět mu i fandit anebo alespoň doufat, že umře později než jiní. ()
Syrové a asi hodně reálné. Mám rád filmy o vzestupu normálního člověka na vrchol. Zde tedy stoupal pouze ve vězeňské hierarchii, ale stejně. I přes působivou délku je to stále zábava, prostě protože se tam vždy něco děje. Různý ti mafiánský intriky a fintičky, jak ochcat vězeňskej systém. Herci jsou naprosto přesní, takže jediné co mi tam trochu vadilo, byly ty artové vložky s halucinacema a jelenama. 9/10 ()
Znáte Čapkovy pohádky? Pošťácká, tulácká, loupežnická... Tak tohle je zase pohádka vězeňská. Pohádka z oněch blahých (nedávných) časů, ve kterých ještě ve francouzských kriminálech šéfovali Korsičani a barevní jim dělali holky pro všechno (nic bych za to nedal, že dneska už je to naopak). Pohádka o negramotném arabském prosťáčkovi (stupeň jeho mentální retardace odhaduju na debilitu), který "forrestogumpovsky" propluje lapákem jen proto, že vleze do zadku komu jen může. A dokonce se i přes své přizdisráčství, vypatlanost a ubohou tělesnou konstituci vypracuje na jakýsi druh kápa, i když menšího formátu. Režie se vám bude snažit namluvit, že je to proto, že má dobře vyvinutý instinkt a vysokou sociální inteligenci. Ale pro mě je to jen hloupá francouzská vězeňská pohádka. ()
Galerie (68)
Zajímavosti (7)
- V roku 2009 vyhral Grand Prix na filmovom festivale v Cannes. (ecceHOMMO)
- Režisér si zvolil Tahara Rahima (Malik El Djebena) za hlavného herca svojho filmu po tom, ako ho videl jazdiť autom v jeho predchádzajúcom filme. (vander19)
- Pro posílení autenticity najal režisér Jacques Audiard bývalé vězně jako poradce a komparz. (Nin)
Reklama