Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Originální adaptace povídky R. L. Stevensona o vědci, který v touze po věčném mládí zneužil svého génia. Televizní adaptace známé Stevensonovy povídky obohatila příběh o nový motiv, neboť dobro a zlo v člověku se tu mění nejen pod vlivem drogy, ale i neukojitelné lásky. S panem Hydem, který je asistentem postaršího doktora Jekylla, se setkáváme na ulici, když ubije psa sousedky. Doktor Utterson a jeho přítel jsou toho svědky, když jdou navštívit přítele Jekylla, o něhož mají starost. Domnívají se totiž, že je pod vlivem svého asistenta, obávají se o jeho život. Jekyll je rodinným lékařem lady Denversové, do níž je tajně zamilován. Je talentovaným vědcem a vynalezl tekutinu, látku, jejíž účinek je velmi zvláštní – omlazuje, ale zároveň mění charakter. A to se mu stává postupně osudným...
Televizní inscenace z roku 1964 byla vysílána živě a přitom zaznamenána. Podřídilo se tomu i herecké obsazení, které využilo pro roli šíleného vědce (Jekylla a Hydea) netradičně dva herce, neboť jeden by v přímém vysílání nestihl převleky i přesuny... Doktora Jekylla tedy hraje s elegancí anglického gentlemana Martin Růžek a démonickou podobu jeho alter egu dal Ilja Racek. (Česká televize)

(více)

Recenze (22)

Marthos 

všechny recenze uživatele

Vynikající adaptace Stevensonova románu, která vzhledem k omezeným technickým možnostem nabízí spíše komorní, ryze interiérovou podívanou. Naštěstí se před kamerou sešla tehdejší herecká extraliga, z níž bych tentokrát vypíchl vskutku démonického Ilju Racka, skvělého Felixe le Breux a Oldřicha Nového v typově padnoucí úloze starého komorníka Poola. ()

fragre 

všechny recenze uživatele

Je to sice jen TV inscenace s papírovými kulisami, vlastně takřka divadelní hra, když to byl přímý přenos, ale v případě takovýchto antikvárních kousků jsem vlídný, a nakonec toto minimalistické pojetí má své přednosti. Černobílost sluší tomuto horrorovému námětu, a co chybí na výpravě, je dorovnáváno hereckými výkony. Ani ve srovnání se soudobou produkcí to nevypadá vůbec zle. Režisér se obratně vyhnul ukazování vlastní přeměny, s vyjímkou jediné, kde si vypomohl křeslem obráceným opěradlem k divákovi, ale není to o to méně působivější. Samotný příběh je sice trochu pozměněn a dramatizován, přidaná je romantická linka, snad aby to bylo pro řadového diváka atraktivnějši, ale to je zlozvyk, který pášou téměř všichni scénaristé. Ještě bych si zavrtal do kostýmů, rozhodně neodpovídají tomu na začátku inzerovanému roku 1860. Na ty čtyři hvězdy to ale má. ()

Reklama

Pitryx 

všechny recenze uživatele

Tak ty plameny na obrazovce jako že v krbu mne dostaly. Jinak si už nepamatuji jak byl napsán originál, takže z tohoto hlediska raději neposuzuji. Herci ušli a pokud někdo nezná předlohu, může to pro něj být i záhadné a napínavé. U všech filmů na toto téma mne vždy zajímala jedině proměna, tedy jak si s ní maskéři poradí. Zde se tomu film raději vyhnul úplně a možná to tak bylo dobře. ()

honajz2 

všechny recenze uživatele

S přihlédnutím k tomu, že to ve své době vlastně byl velký experiment, ty čtyři hvězdy dám. Sice to není tak působivé jak mohlo být a ani hercům se ne vždy daří a místy dojde k nějakému tomu přehrávání nebo vyloženě slabému výkonu, ale jinak to má příjemnou stopáž, dobře vedený příběh, silný závěr a vůbec celé to živé provedení se vlastně celkem povedlo. Za mě tedy docela spokojenost. Slabé 4* ()

Přemek 

všechny recenze uživatele

Pozoruhodné televizní zpracování Stevensonova románu. Hlavní role sehráli s neobyčejnou bravurou Martin Růžek a Ilja Racek, jejichž fyzická podoba sice není tak výrazná, ale herecké skloubení již ano. Na rozdíl od většiny adaptací Jekylla a Hydea není Skalenakisova verze postavená na šokující či technicky výtečně provedené proměně probíhající v reálném čase (to by přímý přenos, v němž Záhadný pan Hyde probíhal, ani neumožňoval), ale na celkově temné a záhadné atmosféře a kvalitních hereckých výkonech. ()

Galerie (5)

Reklama

Reklama