Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Lino Ventura s oblibou hrával osamělé muže, kteří bojují za svá práva nebo za život svých blízkých. Takovou roli mu nabídl i režisér Claude Pinoteau v koprodukčním francouzsko-kanadském snímku. Romain Dupre je ustaraný otec, překonávající oceán na cestě mezi kontinenty, aby našel svého syna, o němž nemá už delší dobu zprávy. Na místě však zjišťuje, že ztraceného mladého muže hledá i místní policie, protože je podezřelý z dvojnásobné vraždy. Dupre ví, že synovi může pomoci jen on sám, nechce mu jen zachránit život, ale přivést ho na správnou cestu. Proti němu stojí nejen překupníci drog, policie i mafii, ale postaví se mu i vlastní syn. (Česká televize)

(více)

Recenze (61)

Šakal 

všechny recenze uživatele

Není ten typ, co běžně líbá ženy na nástupišti, než odjede vlak a přece, když (to) stojí za to, udělá vyjímku. Není ten typ, který když dá (policii) slovo, následně ho nedodrží a přece, když se jedná o jeho syna, udělá vyjímku. To přes fakt, že jeho syn, víc než co jiné, by zasloužil pár facek. Problém je, že ho Lino resp. R. Dupre, musí nejprve najít a než se tak stane, dostává (opakovaně) naloženo on. Smyčka kolem nich resp. jeho syna se však nemilosrdně utahuje a tak už zbývá dořešit pouze jeden detail. Zda-li z toho vyváznou se zdravou kůží a Karen resp. Anne, budou mít na koho čekat. L´Homme en colère je stará dobrá poctivá francouzská krimi škola, s prvky psychologického dramatu, s L. Venturou v pro něj tolik typické roli, „jednoho proti všem“, byť zde s malou obměnou, bojující za záchranu svého syna. 80% [Pokud by to náhodou někoho zajímalo, jednalo se o první (filmový) polibek Lina Ventury. Překvapeni? Jak jsem psal již v úvodu, docela s nimi šetřil... V případě A. Dickinson, bych udělal taky vyjímku]. ()

Gilmour93 

všechny recenze uživatele

Starostlivý táta Lino se courá po Montrealu, pravým hákem tu a tam někomu zhmoždí čelist či járble, občas je zhmožděn on sám a než se rozvine jeho vztah s prostořekou servírkou, je vám jasné, že jediná věc, která mu může ublížit, je kanadská kuchyně.. Ventura jako továrna na přirozený respekt nemůže zklamat, nicméně prostředí z toho vysosalo ten správný francouzský spirit a Dupreho protivníci jsou jen zaměnitelné figurky na šachovnici průměrného scénáře. Při vzpomínce na Jako bumerang s Delonem či Veberovy Uprchlíky se nabízí poznatek, že francouzští tvůrci „rodinných“ dramat mají pro svá finále jakýsi zvláštní fetiš na horizont kopce představující státní hranici.. ()

Reklama

gudaulin 

všechny recenze uživatele

Což o to, Lino Ventura tradičně svým charismatem zachraňuje mnohé, otázkou ale je, jestli by film obstál i bez jeho přítomnosti. Osobně bych se v takovém případě přikláněl k pouhým dvěma hvězdičkám, protože kvalita scénáře je problematická. Ventura nemá protihráče, který by stál za zmínku, na zločinecké straně působí výhradně anonymní figurky. Snímek je nasáklý sentimentem, což mu škodí především v přehnaně optimistickém závěru. Vztah Karen a Romaina, klíčový pro rozvíjení příběhu, se vyvíjí překotně, jejich seznámení je přitom scénáristicky ošetřené krkolomně. Na filmu je hodně znát vliv kanadské koprodukce, protože snímek má výrazně americkou vizáž a je v podstatě zaměnitelný s řadou průměrných amerických kriminálek oné éry. Celkový dojem: 55 %. ()

Autogram 

všechny recenze uživatele

Rozhnevaný taťka zachraňuje syna v Kanade. Ako sa postupne ukazuje, ten synáčik je trochu problémový, dokonca veľmi a vlastnou vinou. To ale rodičovsku lásku nezmenšuje, ale od objavenia syna sa napätie z filmu vytráca a nastupuje očakávaný vývoj vrátane neschopnej polície, ktorú svojimi schopnosťami prekonáva civilista z Francúzska. ()

YURAyura 

všechny recenze uživatele

4//10 Cekal jsem od hrece, co vypada jako muj stryc o neco vic. Nebylo to jako spatne a ve sve dobe urcite dobre, ale kapku mi to chybelo, aby to slo jeste vic do extremu a vic mrtvol nebo zlomenych rukou, jak to mam ve francouzskych filmech rad. Film bohuzel negraduje ani hudebne ani pribehem. A propos - co bylo krome penez v te kabeli? ()

Galerie (10)

Zajímavosti (5)

  • Pinoteau byl jediný režisér, který Lina Venturu dokázal přimět, aby políbil herečku. (Snorlax)
  • Modré vozidlo, ve kterém Julien (Laurent Malet) na počátku filmu odjíždí, je Jeep Cherokee 1978. (JohnSmith)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno