Režie:
David FincherScénář:
Aaron SorkinKamera:
Jeff CronenwethHrají:
Jesse Eisenberg, Justin Timberlake, Andrew Garfield, Brenda Song, Rooney Mara, Max Minghella, Armie Hammer, Joseph Mazzello, Melise, Natalina Maggio (více)VOD (5)
Obsahy(1)
Mark Zuckerberg je mladý student Harvardu, který je posedlý elitními kluby. Umí programovat jako nikdo, jeho povaha je velmi zvláštní, ale přesto geniální. Rozchází se s ním přítelkyně Erica a jeho reakce na sebe nenechá dlouho čekat. Na svém blogu na internetu ji okamžitě zesměšní a zároveň jen tak z nudy vytvoří server, na kterém se hodnotí atraktivita různých dívek ze školy. A protože Harvard nemá společnou ročenku, musí Mark hacknout weby různých kolejí a fotky z nich získat. Server slaví obrovský úspěch a připojuje se na něj během jediné noci stále více studentů. Tento postup se ale nelíbí správcům harvardské sítě, která pod tak obrovským náporem spadne. Na Marka čeká trest v podobě podmínečného vyloučení ze školy. Marka si ale díky tomu všímá trojice studentů, bratři Winklevossové a jejich společník Divya Narendra. Ti společně hledají programátora, protože chtějí vytvořit sociální síť studentů Harvardu.
Mark jim sice spolupráci slíbí, ale ve skutečnosti se rozhodne na projektu spolupracovat se svými přáteli. Finančního ředitele v tomto projektu by měl dělat Markův přítel Eduardo. Ten s nápadem souhlasí a zakládají Facebook. Mark na Eduarda žárlí, protože mu nabídne členství Markův vysněný elitní harvardský klub. Mark neustále ruší schůzky s bratry Winklevossovými a jejich společníkem a chlapci postupně zjišťují, že jejich programátor realizuje jejich plán bez nich. Naštvou se a nakonec se rozhodnou podat na Marka žalobu. Facebook se mezitím těší stále větší oblíbenosti a Mark se rozhodne, že je na čase začít expandovat i na ostatní vysoké školy v zemi.
Stále více uživatelů se připojuje, Mark s Eduardem přijímají další programátory na práci a Eduardo vkládá do společnosti kapitál. Eduardo soustřeďuje svůj zájem na potencionální investory, Mark tuto potřebu ale nemá a nesouhlasí s možností reklamy na Facebooku. Větší důležitost přikládá schůzce s mužem jménem Sean Parker, který kdysi založil dvě internetové společnosti. Mark je z muže na první pohled unesen, Eduardo jeho sympatie nesdílí. Nicméně se nechá přemluvit, aby zafinancoval pracovní výlet Marka a několika společníků do Kalifornie, kde by mohl mít Facebook podle Marka slibnou budoucnost. Eduardo má několik pracovních schůzek v New Yorku, takže netuší, že v Kalifornii se mezitím rozjíždí velká spolupráce mezi Markem a Seanem. Sean slibuje pomoc s rozšířením Facebooku na další kontinenty a nutno podotknout, že se mu to daří. Když tuto skutečnost zjistí i bratři Winklevossové, jsou vzteky bez sebe a jsou odhodláni Marka zničit...
(TV Prima)
Videa (3)
Recenze (1 925)
Davida Finchera si jako filmaře moc cením. Z jeho filmů mě žádný nezklamal (a takových tvůrců vážně mnoho není), ale od Fight Clubu mě také žádný úplně nenadchnul. Proto jsem se už před začátkem filmu smířil s tím, že tentokrát to bude spíš zklamání. Hlavně kvůli tématu, protože Facebook na rozdíl od mnoha nepovažuju za něco extra přínosného (spíš naopak) .... Ale Fincher mě dostal. Vtáhnul mě do dění kolem pře o tom koho co napadlo dřív výborně zvoleným způsobem vyprávění a nenápadnou, ale o to preciznější režií. To, jestli je Facebook prospěšný nebo naopak bylo na dvě hodiny nepodstatné ... Po druhé projekci musím hodnocení ještě vylepšit. Skvělá režie u skvělého filmu se pozná právě tím, že vás v průběhu filmu ani nenapadne, jak je skvělá. Fincher se nepředvádí, a i tím je pro mě favoritem na letošního Oscara. ()
| Scenár: Aaron Sorkin | Hudba: Trent Reznor, Atticus Ross | Produkcia: David Fincher, Scott Rudin, Dana Brunetti, Michael De Luca, Ceán Chaffin, Kevin Spacey | Distribúcia: Columbia Pictures | Štúdio: Relativity Media, Trigger Street Productions | Rozpočet: 40 miliónov $ | Tržba: 203,098,706 $ | 500 miliónov uživateľov. 25 miliard dolárová hodnota. 1 prostý nápad. The Social Network je reflektovaním procesu, ako sa môže jednoduchý, ale invenčný nápad zrealizovať do nevšedných veľkostí virtuálnymi prostriedkami. Film je plný gagov a skutočných ľuďských emócii, no mám pocit, že svoju silu čerpá prevažne z populárnosti sociálnej siete, ku ktorej má väčšina ľudí už zo základu vybudovaný vťach. Fincherovský rukopis viac než podarený, ale nie výnimočný. Ps: nápad môže byť geniálny, ale musíte byť prvý, ktorý ho premení v skutočnosť. 80% | Cinestar Praha, 1.11.2010 | Aj po druhej projekcii vynikajúci zážitok, dokonca by som povedal, že intenzívnejší vďaka lepšej orientácií v hromade dialógov. A druhá vec, ktorá sa trošku tiež zmenila od zhliadnutia predpremiéry: 1,28 miliárd uživateľov. 104 miliard dolárová hodnota. Veľa dobrých nápadov, a hromada reklamy... 88% | Blu-Ray, THX, HU DTS | ()
Pro mě je těžké se na film dívat z pohledu nezaujatého diváka, když jsem měl možnost seznámit se s Markem Zuckerbergem osobně. Takže to vezmu pouze z řemeslného hlediska. David Fincher nepřekvapil (pro mě bohužel) a odvedl prvotřídní práci, která se nějak nepřevyšuje nad ostatními jeho filmy. Díky dobře napsanému scénáři tu máme dvě linie. Jedna z "přitomnosti" a druhá z dob, které předcházeli právě k té přítomné situaci. Film obsahuje vše, co správný příběh obsahovat má a tím si zaslouží plný počet hvězd. A však pro mě to není film roku. ()
Facebook je mi naprosto ukradenej a stejne nevidim zadnej velkej rozdil oproti Myspace a podobne, takze me ani nezajimal tenhle film. Nicmene jmeno rezisera je velky lakadlo a taky jedinej duvod, proc jsem si ho pustil. A ono to nakonec nebylo vubec spatny. Samozrejme to je perfektne natoceny, i kdyz se tu neustale dokola probira furt to samy, presto na vas film nepusobi stereotypne a svizne odsejpa. Trosku problem jsem mel s hercema, protoze tu neni ani jedna postava, ktery by clovek vylozene fandil, ale to neni ani tak problem hercu, jako predlohy. Eisenberg sice hraje svyho chytraka ze Zombielandu, ale do role se hodi a Timberlakea jsem nejdriv vubec nepoznal. Skoda, ze film nedotah ty spory az do konce, kdyby byl o kus delsi, tak by to vubec nevadilo. Takze celkove to je machr Fincher proti kokotine Facebook a Fincher nastesti zvitezil a vzniknul tak dalsi jeho skvelej film, ale rozhodne ne jeden z nejlepsich. ()
Rozmach ksichtovníku je živoucím důkazem, že občas z hovna bič upleteš a ještě s ním pořádně zapráskáš. Když se to dokáže prodat, jde kritika stranou. Totéž ovšem platí i o člověku, který takovým bičem mrská. Když už tu užívám tento příměr, neodolám to říct na plnou hubu. Z hovna jsi a v hovno se obrátíš, bez ohledu na miliardy. Koukám, že koncentrace trusového výrazu příliš narostla, rozředíme to proto novou emisí, kde se vyjádříme k filmu jako takovému. Sevřené vyprávění, důraz na herectví a naprostá jistota výrazu. Fincherův perfekcionismus opět sklízí úspěch, po poměrně slabém (ne filmařsky) Benjaminu Buttonovi tak divák dostává další filmovou lahůdku. Film je přesvědčivá studie charakteru, netroufám si ovšem říct, jestli je Zuckberg prototypem uživatele, který sice neumí jednat s lidmi tváří v tvář, ale svůj profil updatuje. Během filmu mě napadlo srovnání Zuckberga s jiným výrazným jedincem, Larry Flyntem. Oba se výrazně zapsali do svého oboru, ale kde je Larry Flynt až překvapivě sympatickým člověkem neodtrženým od reality, je Zuckberg výrazně inteligentní, leč uzavřená a nepříjemná entita (byť občas vyplodí dokonalý postřeh). ()
Galerie (73)
Zajímavosti (71)
- Skutečný Sean Parker (Justin Timberlake) vyjádřil politování nad scénou, kdy jeho postava ve filmu vyhazuje z firmy Eduarda Saverina (Andrew Garfield) a předává mu šek. Parker je prý stále se Saverinem v kontaktu a považuje ho za svého přítele. (Llaney)
- Armie Hammer (Cameron Winklevoss / Tyler Winklevoss) študoval výkon Jeremyho Ironsa vo filme Príliš dokonalá podoba (1988), aby získal predstavu o tom, ako hrať dvojčatá. (WalterIK7)
- V rámci svojho výskumu si Jesse Eisenberg (Mark Zuckerberg) prečítal kópiu prihlášky Marka Zuckerberga na vysokú školu. Zuckerbergova esej bola zameraná na jeho lásku k šermu, takže Eisenberg absolvoval tento šport niekoľko hodín. Rýchlo si uvedomil, že to ovplyvnilo jeho držanie tela a spôsob, akým sa pohyboval, a tieto vedomosti aplikoval na zobrazenie jeho postavy. (WalterIK7)
Reklama