Reklama

Reklama

Hra o trůny - Série 6

(série)
Trailer 3
USA / Velká Británie, 2016, 9 h 1 min (Minutáž: 48–65 min)

Předloha:

George R.R. Martin (kniha)

Hudba:

Ramin Djawadi

Hrají:

Peter Dinklage, Alfie Allen, Hafþór Júlíus Björnsson, Keisha Castle-Hughes, Gwendoline Christie, Emilia Clarke, Nikolaj Coster-Waldau, Ben Crompton (více)
(další profese)

VOD (1)

Epizody(10)

Obsahy(1)

Po šokujících událostech z konce páté série - kdy Johna Sněha dostihl osud rukama vzbouřenců na Černém hradě, Daenerys Targaryen jen o vlásek unikla smrti v bojové jámě Mereenu a Cersei Lannister byla veřejně zostuzena v ulicích Králova přístaviště - se přeživší ze všech koutů Západozemí a Essosu spojí, aby čelili svému nejistému osudu. Zatímco budou navazovat strategická spojenectví, aby si pojistili své šance na přežití, do příběhu vstoupí řada nových postav, které ohrozí mocenskou rovnováhu celé země. (HBO Europe)

(více)

Videa (22)

Trailer 3

Recenze (105)

Psychor 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

George R.R. Martin si na svém kanape již notnou řádku let blaženě nechává zdát o jaru a v otázce Game of Thrones tak nyní definitivě přenechal HBO možnost prvního tahu. Jakožto divák detailně znalý knižní předlohy jsem tímto sledem událostí více než nadšen, jelikož seriálový svět Písně ledu a ohně nyní dostává zcela nový rozměr. Každá epizoda se totiž od tohoto okamžiku stává vykročením do absolutně úchvatného neznáma. ()

krauset 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Série, kdy se postavy začnou zázračně uzdravovat (Arya po závažné bodné ráně do břicha) a dostávat z obtížných situací nekontinuálním střihem (Bran a Meera jsou na začátku šesté epizody v lese, přestože pátá končí tím, že běží do ledové pustiny stíhaní nemrtvými; Sansa s Theonem doběhnou po seskoku ze Zimohradu zázračně daleko atd.) a kdy jim kostýmní oddělení začne všívat do oblečení „plot armor“. Série, v níž seriál začal definitivně upřednostňovat epické momenty, z nichž budou fanoušci nadšení, před souvisle poutavým vypravováním. Je to série, která žije pro úžasné momenty (Bitva bastardů, Hodor, Tyrion s draky, fraška v Braavosu, na kterou se chodí dívat Arya) a jež obsahuje druhou nejlepší epizodu seriálu (finále, The Winds of Winter). Ale také spoustu nešťastných rozhodnutí: upřednostnění Písečných hadů před Doranem Martellem a nebo Ramsayho před mnohem zajímavějším Roosem Boltonem. V této sérii také počíná Tyrionovo hloupnutí, jelikož se jedná o postavu, na níž se asi nejvíce negativně podepsalo, když seriál předběhl knihy. Jeho spravování Meereenu s Varysem, tolik slibné na konci páté řady, je pro mě jedním z vůbec největších zklamání. Stále ovšem série, která je kvalitativně někde úplně jinde než poslední dvě a podle mnohých je dokonce jedna z nejlepších. Žebříček sérií na TVZone. ()

Reklama

maxXxic 

všechny recenze uživatele

Bylo to snad jakoby vznikly prve poslední dvě epizody a až následně se dotáčel zbytek. Děj se za 4 první epizody prakticky téměř nikam neposunul. Celá série se kompletně otřásla v základech. Už žádné intriky, které se snažíte rozklíčovat a i tak víte, že mají několik možných řešení. Zde pokud jde o intriky, tak mají mnohdy né úplně podložený důvod a hlavně význam v kontextu celého seriálu (Arya, Sansa, Malíček). Brandon je pro mě úplně kapitola sama pro sebe. Může vidět vše, ale vidí jen to co se zrovna hodí vysvětlit, nebo co se scénáristům hodí ukázat. Zrychlení děje se projevilo tak neblaze, že jsem od prvních epizod měl pocit, že pod královstvím mají natažené metro a místo holubů si začali faxovat. O jednom záběru na Eda Sheerana (doufám, že jsem to napsal správně) se snad ani nemá cenu bavit. Dle mého názoru to bylo pod úroveň celého seriálu. A kde má Snow svého Ghosta? P.S. Jak vytáhli draka, když neumí plavat? (Nemohla to být lež, když se jim nechtělo ani přes popraskaný led.) ()

kiddo odpad!

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Se sračkou jsem počítala, ale něco takhle strašného jsem neviděla snad ani při psově posledním krvácivém průjmu. Jistě, na jednu stranu je šestá série příšerná úplně stejným způsobem jako ta předchozí – nekonzistentní, většinou dokonce regresivní charakterizace odčiňující dřívější vývoj, mizerně naklíčované klišoidní bayoviny určené těm nejuslintanějším idiotům, KATASTROFÁLNÍ plynutí a dávkování příběhu, jedna ukázka retroaktivní kontinuity za druhou, výhradní upřednostňování ŠOKUJÍCÍCH, od kontextu zcela izolovaných okamžiků, které letos kvůli své předvídatelnosti a vyčpělosti nezvládly šokovat snad ani devadesátiletou ýbrkonzervativní jeptišku, promrhaný potenciál mnoha talentovaných lidí, kteří z příšerně pojatých bitev zvládli díky nesmírnému nasazení udělat něco estetického, rozvláčnost a ubíjející nedějovost, VATA, VATA a pro změnu zase VATA, a především hangáry nelogičností, kvůli jejichž čirému množství neuplynula za celých deset epizod jediná minuta, na niž by se z toho či onoho důvodu nedalo pyčovat. Pár podstatných rozdílů tu ale oproti loňsku přece jenom je: jednak nikdy nebylo patrnější, že Benioffovi a Weissovi je nějaká snaha o koherentní, scenáristicky přijatelný počin už definitivně u řiti, a tak výsledná amatéřina, s níž se obtěžovali cákat na papír jednu nesouvisející hovadinu za druhou, všechny zmíněné vady nejméně desetkrát umocnila. A dále pátosezónové nevybíravé kuchání všech dějových linek a pozdější nepochopitelná snaha se co nejpřekotněji dostat k závěru jakékoli promyšlenější a hlubší dílo už od prvního dílu vylučovaly a způsobily, že sedmá i osmá řada nemůžou jinak než sračkoidnost dále stupňovat. Seriálová, rozumem neobsáhnutelně stupidní verze blížícího se konce naneštěstí rovněž způsobila, že zpětně už si nikdy nebudu moct vychutnat ani ty jediné dvě sezóny, které jsem měla upřímně ráda. Vždyť jak bych se znovu mohla tetelit z ojedinělé přítomnosti knižní Cersei v bitvě o Černovod, z Rudé svatby, Aryiny interakce s Jaqenem, Theonovy tragické zrady Starků, Oshy, Sansina manipulování v Králově přístavišti, Danyina dobývání zátoky Otrokářů nebo Jaimeho v harrenhalské vaně, když teď dobře vím, že nic z toho nakonec k ničemu nevedlo a zákonitě už vést ani nemůže? Hra o trůny je mrtvá, ať žije Píseň ledu a ohně. Pro příští, snad už poslední dvě série nezbývá než doufat, že se místo hysterického nasraného pyčování na každičký detail zvládnu dostat do pokročilého stavu nirvány a tváří tvář hrůze se spokojeně chechtat. ()

SamVimes

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Zima konečně přišla a s ní i zatím největší zimomriavky. V 6. řadě už tvůrčímu týmu došla zásoba děje z knižních předloh (přinejmenším z větší části) a tak zatímco George R. R. Martin pustil pomyslný volant, duo Benioff-Weiss sešláplo plyn k podlaze. Těžko říct, co přesně je příčinou zdánlivého vlití čerstvé krve do žil seriálu. Zda jde o to, že si Benioff a Weiss uvědomili, že nemohou Hru o trůny natahovat na 20 sezón, ale naopak je čeká už jen zkrácená 7. a 8. řada, nebo se jim Martinův pouhý nástřel budoucího děje adaptuje lépe než rozsáhlé romány. Nebo se třeba jen poučili z chyb předchozích sérii. Jisté ale je, že 6. řada předvádí zatím nejlepší práci s tempem. Loni Hra o trůny občas sklouzávala k vatě, byť zábavně napsané a dobře natočené, ale pořád vatě, nic neřešící a nikam neposouvající ani zápletky, ani postavy. Takové momenty byste ale v 6. řadě hledali jen těžko a značně ubylo i scén, jež pouze navozuji atmosféru světa (vyprávění vtipů, návod odpadlíků z bratrstva na perfektní polibek). Letošní série nabídla zatím snad nejhutnější příběh a nejvíce zásadních zvratů a odhalení. Podíl na tom má i to, že zatímco od prvního dílu první řady do posledního dílu páté řady dějové linky jen bobtnaly a rozvětvovaly se, teď se začaly slučovat a zdravě pročišťovat. I přechody mezi nimi letos působí jaksi hladčeji, pryč je dojem nadměrné roztříštěnosti a téměř každý segment představuje nějaký znatelný posun. A konečně, dalším rozdílem oproti dřívějšku je daleko větší podíl malých vítězství "těch hodných" oproti ošklivým věcem, jež je postihují. Jistě, spousta postav se ještě úplného konce nedožije, každopádně je ale tento úkrok od ubíjejícího zadupávání kladných (relativně kladných) postav do země příjemně osvěžující. Šestá série Hry o trůny zkrátka nabídla několik špičkových epizod (bitva, finále) a spoustu zábavných, působivých, epických či jinak zapamatováníhodných momentů. A nebál bych se ji označit za řadu dosud nejlepší. ()

Galerie (432)

Zajímavosti (21)

  • Přestože se Bronn (Jerome Flynn) vrací z Dorne společně s Jaimem Lannisterem (Nikolaj Coster-Waldau), ve scéně, kde Cersei (Lena Headey) vidí Jaimeho přicházet do Králova přístaviště s tělem Myrcelly (Aimee Richardson), chybí. Údajným důvodem je to, že Headey a Flynn měli ve svých smlouvách klauzuli, která říkala, že nemohou sdílet scény nebo dokonce být na natáčení ve stejnou dobu kvůli jejich údajně nepříjemnému rozchodu. (mikki089)
  • Epizóda bola dovtedy najdlhšia v histórii seriálu (68 minút). (Arsenal83)
  • Bojová scéna v této epizodě byla inspirována Bitvou u Kann, v níž byli Římané obklíčeni Hannibalem a zmasakrováni. Zmíněný střet se odehrál v roce 216 př. n. l. Dále posloužila jako inspirace Americká občanská válka, která probíhala v letech 1861 až 1865. Režisér Miguel Sapochnik přiznal, že původní inspirací měla být Bitva u Azincourtu (1415), která patří k nejvýraznějším střetům Stoleté války, ale nakonec se ukázalo, že by to bylo příliš finančně náročné. (patrik1177)

Reklama

Reklama