VOD (1)
Série(8) / Epizody(73)
Obsahy(4)
„Ve Hře o trůny zvítězíš, nebo zemřeš.“ Násilí, klamy a intriky ve velkém stylu provází rody Westerosu osmi vynikajícími sériemi. Vše pro jediný účel - usednout na Železný trůn. Cenami Emmy ověnčený seriál natočený na motivy knižních bestsellerů „Píseň ledu a ohně“ George R. R. Martina, sleduje obyvatele fantazijního světa, jejichž osudy změní společná hrozba ze Severu: zdánlivě nezastavitelná armáda Nemrtvých. (Magic Box)
(více)Videa (305)
Recenze (2 855)
Zaslouženou výjimečnost tohoto seriálu vidím ve velkolepé výpravě a hlavně ve výborné práci castingu… při tak velkém množství postav (jak hlavních tak vedlejších) je až neuvěřitelné, jak herci herecky a vzhledově pasují ke svému charakteru... když se k tomu přidají emoce všech druhů, které každým dílem stupňují svoji údernost, tak musím HBO opět poděkovat za špičkovou produkci, která je v posledních letech na vysoké úrovni. A tak tuto fantasy, která si nedělá starosti s násilím a nahotou, hodnotím 4,5 hvězdičky… ()
Nejlepší fantasy seriál všech dob, to bezesporu. Jenže fantasy prvek je tu vlastně jenom kulisa. Skvělý byl nápad svázat fantasy ságu s alegorií středověkého boje o moc a o žezlo krále a natočit tak, řečeno s nadsázkou, seriálového průvodce encyklopedickým pojmem machiavellismus, televizní produkt s vysokou přidanou hodnotou. Jestli jsou dějiny politologie nudným vysokoškolským oborem, tak tady se tvůrcům podařilo neuvěřitelné - natočit je coby neopakovatelně sofistikovanou zábavu... Bez nadsázky pak lze konstatovat, že Hra o trůny je malou revolucí v seriálové tvorbě, neboť HBO přišla s rozpočtem, který seriálu umožnil hrát skutečnou první ligu. Nádhera se na všechno to pletichaření a boje o moc dívat...Hra o trůny je v podstatě politický thriller ve fantasy kulisách. Fantasy pro dospělé. Historický seriál plný alternativního středověku. Série 1: 90% Série 2: 90% Série 3: 100% Série 4: 100% Série 5: 90% Série 6: 80% ()
2019: Když mně prostě přijde, že se tvůrci systematicky soustředí na ty nejméně zajímavé věci a postavy. Všichni, kdo brečí, že je poslední série strašná, by se měli podívat na to všechno předtím a uvědomit si, že poslední série se od těch předchozích skoro nijak neliší. Například doufám, že pokud si někdo stěžuje, že bitva o Winterfell nedává strategický smysl, tak že na to neváhal poukázat taky u bitvy bastardů. A o milionu dalších uspěchaných skoků, mizejících postav a nenavazujících spojů se mi nechce rozepisovat. (Ale abych nekecala, tak jsem měla pár oblíbenců, na jejichž přítomnost jsem se těšila: Jaqen H'ghar, Brienne, a řekněme, že i Tormund, to jsou ovšem vedlejší postavy, které nemají svoje pořádné oblouky a ukáží se jednou za sto let, což mě ve výsledku frustruje, a z "hlavních" postav jenom lord Varys a ser Davos. A to je dost málo na to, aby to zahnalo neodbytnou myšlenku, že je to celé dost hloupé a neuspokojivé. Osobně bych tam vůbec nemusela mít Daenerys, která mi šla na nervy svou nekonzistentní povahou a slabou hereckou představitelkou hned od začátku, a raději bych se dívala na šedesát hodin zombíků ve sněhu prostříhaných s vyřezáváním obličejů v Braavosu. P.S.: Ještě jsem chtěla říct, že soundtrack je na celém tom kolosu asi to nejzajímavější, ale ve dvou (nejzásadnějších) momentech mě totálně zklamal: výbuch The Great Sept of Baelor a smrt Nočního krále. Obě ty skladby také v kostce vystihují celý seriál: ambiciózní přespřílišná snaha hrát si na překvapivé vysoké umění, ovšem soustředěná pouze na formu a v žádném případě na myšlenku. --- 2022: Po přečtení knižní předlohy si to dávám znova a můžu teď říct, že část mých původních výtek lze s čistým svědomím hodit na Martina a že to tvůrci při adaptaci zvládli vlastně docela dobře. Souhlasím se spoustou věcí, které vynechali a zjednodušili, (ale pořád je nesnáším za to, kolik násilí, respektive znásilňování si tam přidali a jakým způsobem), protože Martin je jak splašené dítě v obchodě s hračkama a rozhodně ty jeho nekonečné a nikam nevedoucí odbočky k různým random postavám (Victarion například) potřebovaly zkrotit, přepracovat nebo prostě zrušit. Ale pořád platí to, že zhruba někde ve chvíli, kdy se k otěžím dostane Ramsay, si tvůrci nechali moc vlézt do hlavy ta označení, že dělají nejlepší televizní show ever, a pokoušeli se trumfnout sami sebe těžkopádně až nesmyslně. Nakonec tedy můžu říct, že mě GOT/ASOIAF na jednu stranu strašně baví a takřka proti mé vůli si vyšlapalo trvalé místečko v mém srdci, ale zároveň bych mohla (a taky jsem to již učinila, promiňte mi sestro, Sáro a každý, kdo se dostal do mé blízkosti, když jsem četla Hostinu pro vrány a Tanec s draky) celé dny vyjmenovávat, co mi na tom pije krev. ()
-CO OČI NEVIDÍ, SRDCE NEBOLÍ. -HLOUPÉ RČENÍ. OBVYKLE NÁS ZABIJE TO, CO NEVIDÍME. Chvíli jsem přemýšlel, že znovu vzkřísím svůj starý komentář k Máji...obojaké je na tomhle seriálu ta historická fikce a fakt i to, že pokud se nesouloží, tak se o tom mluví a když ještě někdo souložit nezačal, mluví se o tom, kdy bude moct začít. Konverzace je hlavní náplní první série, tvůrci na to jdou chytře, pomalu přidávají na gradaci, takže se jim povedlo docílit toho, že i mně, kterému se pro výše popsané atributy tenhle strašně se vážně tvářící seriál zdál směšný, začíná mírně zajímat. Zda dám i další řady ale fakt nevím, mám teď poměrně málo času a dost pečlivě si vybírám. ()
Priemernosť môže byť geniálna len v priemernosti. 6/10 P.S. Po druhej sérii by som možno prifaril jeden bodík naviac ale uvidíme čo spraví tretia...snáď dovtedy stihnem prečítať knihy. Moje základné problémy s GoT sú prítomné i v druhej sérii - často samoúčelná nahota a sex (nič proti sexu vo filme ale musí to celé niekam posúvať, nielen robiť servis fanúšikom a honiť ego tvorcom, akí sú nekonformní), "moderný" jazyk a nedotiahnuté postavy (samozrejme toto je sčasti problémom diváka ako i ddôsledkom rozsiahlosti predlohy a počtu postáv). Najlepšie príbehové línie sú Daenerys Targaryen, Arya Stark a Tyrion Lannister. P.P.S po prečítaní série vraciam hodnotenie seriálu dole a škodoradostne čakám aké oslie mostíky si scenárista seriálu pripraví aby pokryl to, s čím mal začať už v prvých sériách - Harrenhall tournament a jeho následky, proroctvá etc. House Targaryen + Martell. A hľadajte otca, nie matku, lebo drak má tri hlavy :-) UPDATE po III. serii : hodnotenie nemením (načo mrhajú materiál na Podricka a štetky?!), aj keď niektoré scény (Astapor) boli skutočne nezabudnuteľné. Len stále krútim hlavou, prečo sa sakra ešte neriešia proroctvá a dôvody Robertovej rebélie proti Targaryenom...ale to už by asi príliš naznačili že Ice and Fire sú hlavné postavy :-) UPDATE 2 po 5 sérii...ako dojebať dobrý príbeh...všetky rozhodujúce scény Daenerys Targaryen sú natočené vo verzii pre trojročné deti. Z úcty k predlohe ponechávam hodnotenie. ()
Galerie (3 938)
Zajímavosti (471)
- Společnost Google zveřejnila nejvyhledávanější jména postav na začátku seriálu a na konci 8. série. Na začátku seriálu byla nejvyhledávanější postavou Daenerys Targaryen (Emilia Clarke) a na konci 8. série Jon Sníh (Kit Harington). (Geralt z Rivie)
- Postavy Nočního krále se chopili hned dva herci. Ve 4. a 5. sérii to byl Richard Brake. Poté ho nahradil slovenský kaskadér Vladimír Furdík. (ArsenalEagle)
- Postava Ollyho (Brenock O'Connor) existuje pouze v televizním seriálu. V knižní sérii se nevyskytuje. (Geralt z Rivie)
Reklama