Reklama

Reklama

Hra o trůny

(seriál)
  • USA Game of Thrones (více)
Trailer 21
USA / Velká Británie, (2011–2019), 67 h 52 min (Minutáž: 48–82 min)

Předloha:

George R.R. Martin (kniha)

Hudba:

Ramin Djawadi

Hrají:

Peter Dinklage, Lena Headey, Kit Harington, Emilia Clarke, Sophie Turner, Maisie Williams, Iain Glen, Nikolaj Coster-Waldau, John Bradley, Alfie Allen (více)
(další profese)

VOD (1)

Série(8) / Epizody(73)

„Ve Hře o trůny zvítězíš, nebo zemřeš.“ Násilí, klamy a intriky ve velkém stylu provází rody Westerosu osmi vynikajícími sériemi. Vše pro jediný účel - usednout na Železný trůn. Cenami Emmy ověnčený seriál natočený na motivy knižních bestsellerů „Píseň ledu a ohně“ George R. R. Martina, sleduje obyvatele fantazijního světa, jejichž osudy změní společná hrozba ze Severu: zdánlivě nezastavitelná armáda Nemrtvých. (Magic Box)

(více)

Videa (305)

Trailer 21

Recenze (2 855)

ORIN 

všechny recenze uživatele

Po první sérii jsem docela překvapen, že se mi seriál vlastně ani moc nelíbí. Mnoholeté křivdy, které se dají vyřešit během dvou hodinových dílů, roztáhnuté do desetidílné série, přičemž vypravěčská nemohoucnost a strnulost je vcelku zdařile zamaskována za vizuálně nápadité, leč prázdné obrazy. Uvidíme, co série další, ale fanoušek se ze mě asi nestane - 3,5*. P.S. Po 3. sérii snižuji na 3* a čekám, kdy se konečně začne o něčem vyprávět. Sex, kecy a zabíjení si můžu pustit v lecčems jiném. EDIT po 8. sérii (obsahuje spoilery): První dvě série byly oproti posledním dvěma ještě učiněný masterpiece. Nejvíc mi na celém seriálu vadí, že si jeho tvůrci byli až příliš vědomi silné fanouškovské základny a mysleli si, že ji mohou naservírovat v podstatě cokoli. Na začátku si Hra o trůny vytvořila čitelné atributy, podle kterých bylo možné seriál jednoznačně identifikovat. Explicitní násilí, nahota a jakási nečitelnost dělala z díla na poli seriálové tvorby něco originálního. To ještě tvůrci tento kolos dokázali ukočírovat, bylo o čem vyprávět a jednotlivé linie vyprofilovaly silné postavy. Přesto si divák nebyl jistý, která postava se dožije dalšího dílu. Po druhé sérii však v podstatě vše utichlo - hlavní postavy jakožto hybatelé děje byly finálně ustanoveny a bez větších změn dosáhly osmé, posledné série. Nahota téměř zcela zmizela, vyprávění se zacyklilo a děj se nikam neposouval, zůstalo jen bezduché žvanění, které nikoho nezajímalo, a občasné násilí, které si dívák jinak než prvoplánově nemohl vyložit. Teprve až s nástupem šesté série, kdy už asi bylo tvůrcům trapné neustále omílat "winter is coming", se začaly doslova hýbat ledy a události nabraly rychlý spád. Jakoby si tvůrci určili, která série bude poslední a kolik zbývá dílů. Najednou nebyl problém přesun postav v rámci prostoru fikčního světa urychlit natolik, že se během jednoho dílu dostali ze Zimohradu do Králova přístaviště, přestože jednotlivé lokace údajně dělí přes tisíc mil. Poslední série je pak naprostou prezentací tvůrčí nemohoucnosti. Úporná snaha najít pro jednotlivé linie vyústění je natolik otravná stejně jako množství událostí a přesuny postav mezi lokacemi, které nabraly ještě gigantičtější a bizarnější rozměr. Výsledkem je pak nezvládnutý a pro fanoušky celkem smutný závěr dříve tak uznávaného seriálu. Naštěstí mně jako člověku, který seriál od třetí série sledoval jen z povinnosti, je to v podstatě jedno. ()

choze 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Konečně někdo natočil fantasy podle mého gusta - Statečné srdce s draky. Klasický model HBO - historické kulisy, intriky, sex a krev - tu na mě zafungoval výrazně lépe než u Tudorovců (Řím a Spartaka jsem ještě neviděl). Nahota a brutalita tu ale jen připomíná, že se pohybujeme v drsném světě a v seriálu pro dospělé diváky. Hra o trůny pevně stojí na propracovaném fikčním světě, zástupu dobře napsaných postav, které se výrazně vyvíjejí, na napínavém ději se silnými zvraty, parádních dialozích i bitvách, výpravě a hereckému obsazení. Dohromady to šlape famózně, jen tvůrci občas honí moc zajíců najednou (postav a linií je tu jak nasráno) a zavrávorají v posledních dvou sériích. I tak se to ale bez debat řadí k právěm milovaným milníkům televizní zábavy. ()

Reklama

Gemini 

všechny recenze uživatele

Velkolepost dostala své jméno - tedy pokud jde o výpravu, kostýmy, kulisy a takové ty věci. Seriál jako GoT v televizi (myšleno v jejím současném vnímání) nikdy předtím neběžel. Samozřejmě to je dáno hlavně úrovní technologie, na kterou jsme se dostali - ve své době, když vzpomenu na svoje dětství, vznikaly výpravné historickomýtické televizní filmy jako třeba Jáson A Argonauti v produkci Hallmarku, které tehdy byly také na špici, ale samozřejmě limity byly vidět. Nejblíž GoT je podle mě Řím také z produkce HBO - tam se myslím poprvé ukázalo, že "to" jde a může to vypadat už hodně dobře, a to už jsme jen pár let před odpálením téhle fantasy ságy. Taky jsou tu jasná "personální propojení", pro diváka nejlépe seznatelná v osobách Gaia Iulia Caesara/Mance Raydera a Niobe/Ellarie Sand;) Mám určité výhrady proti tomu jak se periodicky zničehonic objevila nová důležitá, neřkuli hlavní postava, ale vždycky jsem si říkal, že tak to vlastně je i v životě - nikdy nevíte, kdo pro vás bude důležitý, když se ve vašem životě prvně vyskytne:) O tom jak se s nimi zacházelo, pak platí vlastně totéž - historie je plná momentů, kdy se něco nějak stalo proto, že zasáhla náhoda nebo zbloudilá střela nebo bakterie a kdosi zcela nečekaně skonal. To jenom v uměleckých dílech vždycky jde o osudovou a dramaticky popisovanou událost, ke které ještě v jistých typech médií hraje dramatická/tklivá/patetická hudba:) Takže spousta narativních nástrojů GoT je naprosto OK:) Oceňuji i většinu hereckých výkonů a skutečně intenzivní práci s pletichami, intrikánstvím a nízkostí charakterů. Ale časem se začala projevovat "nutnost" děj natahovat (což někdy až tak nevadilo a zejména assassinská story Aryi Stark je velmi cool), a o posledních dvou řadách je skoro škoda mluvit. Nevím, co se dělo v hlavách tvůrců, ale konec je prostě zklamání - na vrcholně osudový osud (chci aby to vyznělo tak blbě jako to je v seriálu;)) Jona Snowa jakoby si někdo vzpomněl ve chvíli, kdy došel materiál od pana spisovatele, a když bylo nastoleno nové uspořádání Západozemí, bylo to jedno velké WTF. Ale nutno říct, že to není tak hrozné jako to, co se přihodilo House Of Cards:D Tady se alespoň děj uzavřel, byť ukrutně nelogicky. Abych už taky nějak uzavřel svůj text - Game of Thrones je po zásluze fenomén, protože byl svého druhu první a (zatím) mu není rovno. Ale podle mě je příliš přechválený, protože objektivně má nemalé rezervy - a to ještě bráno v průměru, protože řekněme do třetí, možná čtvrté sezóny, to byla úžasná podívaná, pak to docela šlo, a sedmá a osmá sezóna byly velký sešup dolů navzdory tomu, že dějově seriál vrcholil. A to, že ukočírovat něco takhle rozmáchlého je neuvěřitelně náročné, není omluva. To si měli showrunneři srovnat s dostatečným předstihem. Shodit celý seriál na 70% by asi bylo příliš. A je tu i poslední seriálová role Maxe von Sydowa;) Takže ano, dám 80%, ale je to jen tak tak. ()

Djoker 

všechny recenze uživatele

Židovské duo se trochu přepočítalo. Kvůli nižšímu počtu epizod v posledních dvou sériích dochází ke zkratkovitému vyprávění a mnohá rozhodnutí působí uspěchaně. Ani pro roční pauzu nebyl důvod. Jen se zvýšila očekávání, která se i přes obří rozpočet nemohla naplnit. Rádoby velkolepé bitvy a digitální efekty navíc nejsou tím, co před lety k seriálu přivedlo i ty největší televizní analfabety. S1 - S4: 70% S5 - S7: 60% S8: 50% ()

Dever 

všechny recenze uživatele

// Production Companies: Home Box Office (HBO) // Pilotný diel vyšiel na výbornú, čiže začiatok si za 5* určite zaslúži. Čo ma teší ešte viac, že sú do seriálu dosadení herci,ktorích mám v obľube, takže zatiaľ úplná spokojnosť. Po druhom pozrenom dieli sa moje dojmy nemenia, akurát rastie môj obdiv čo raz viac a viac. Po siedmom pozrenom dieli nemôžem nič iné, len si Game of Thrones pridať medzi obľúbené seriály. ()

Galerie (3 949)

Zajímavosti (471)

  • Daenerys Targaryen (Emilia Clarke) má extrémně vysoký koeficient inbreedingu (určující pravděpodobnost zdědění stejných alel a „výraznost“ příbuzenského křížení), a to 0,375. Takto vysoký koeficient inbreedingu znamená extrémní pravděpodobnost různých nemocí, postižení či duševních poruch (v případě Daenerys došlo především k tomu poslednímu, a to opravdu extrémně). Pro srovnání, Karel II. Španělský, který byl v důsledku inbreedingu impotentní, zdeformovaný do bodu, kdy byl sotva schopný chodit, a mentálně retardovaný, měl koefcient inbreedingu „pouze“ 0,254. (vojtaruzek)
  • Modrý drak má představovat zmrzlou stranu. Modrý plamen je přitom ve skutečnosti třikrát žhavější než normální plamen. (asdfasdf)

Související novinky

Rod draka přiletí i se třetí sérií

Rod draka přiletí i se třetí sérií

18.06.2024

Jsou zprávy, které sice nejsou nikterak překvapivé, o to víc ale potěší. Žhavými intrikami a ještě žhavějšími bitvami natřískaný Rod draka je obřím hitem - pilot první série dodnes zůstává… (více)

Začaly práce na třetí sérii Prstenů moci

Začaly práce na třetí sérii Prstenů moci

29.02.2024

Druhá série ještě ani nemá oznámené datum premiéry, ale už teď víme, že se začalo pracovat rovnou na třetí řadě, v níž se vrátíme do Středozemě. Seriál Pán prstenů: Prsteny moci se pyšní obrovskými… (více)

HBO plánuje další dračí spinoff o Aegonovi

HBO plánuje další dračí spinoff o Aegonovi

13.02.2024

Spinoffů, prequelů či přímých pokračování jsme se měli ze Západozemí dočkat už několik. V současnosti je jisté, že se letos v srpnu dočkáme druhé série Rodu draka. Dále pak s určitostí vzniká série A… (více)

Reklama

Reklama