Režie:
Alan TaylorKamera:
Kramer MorgenthauHudba:
Lorne BalfeHrají:
Arnold Schwarzenegger, Jason Clarke, Emilia Clarke, Jai Courtney, J.K. Simmons, Dayo Okeniyi, Matt Smith, Courtney B. Vance, Michael Gladis, Sandrine Holt (více)Obsahy(3)
Budoucnost je temná. Soudný den v devadesátých letech minulého století zlikvidoval polovinu lidstva a ti, kdo přežili, se od té doby snaží marně vzdorovat počítačovému systému Skynet. Nejsilnější hnutí odporu se zformovalo kolem Johna Connora (Jason Clarke), jenž pro Skynet představuje největší hrozbu. Problém má vyřešit Terminátor, stroj na zabíjení s lidskými rysy (Arnold Schwarzenegger), kterého Skynet vyšle do minulosti, aby zabil Connorovu matku Sáru (Emilia Clarke) dřív, než svého syna stihne počít. Jenže i lidští rebelové mají přístupu ke stroji času a za Sárou pošlou vojáka Kylea Reese (Jai Courtney), aby ji pro změnu chránil před Terminátorem. Až do tohoto okamžiku se výše uvedený popis shoduje s dějem prvního dílu. Návratem do roku 1984 však dochází k zásadnímu bodu obratu. Kyle Reese zjišťuje, že Sára není bezbranná a vyděšená servírka, ale pořádná ranařka, kterou žádný Terminátor nemůže vyděsit, zvlášť když jí jeden takový stroj už pár let dělá společníka a ochránce. Jenže tahle zdánlivá výhoda může být k ničemu, protože Skynet má „prsty" všude a rozhodně chce zabránit tomu, aby tahle nesourodá trojice namalovala lidstvu růžovou budoucnost. (Cinemart)
(více)Videa (18)
Recenze (1 541)
S pátým Téčkem se nijak zvlášť nesrali. Prostě vzali jedničku, přidali trochu dvojky, sympatického herce Majkla Bína nahradili nesympatickým nehercem, jehož přítomnost ve velkofilmech si lze vykládat pouze tak, že to patrně musí být vynikající prostitut, no a jedinou dokonalou Sáru Konorovou v podobě testosteronové mužatky Lindona Hemiltna vystřídala nějaká vylesbená Barbína jen proto, že z ní pár nezletilým leštilům zacukalo v šulíncích při Hře o trůny. Té sice asi nemuseli před každou klapkou přeholovat záda, nicméně jako drsná a bezskrupulózní bojovnice proti Skájnetu působila zhruba stejně, jako by do role Ramba nacpali Denyho DeVita. Celé to pak popatlali časovými skoky a paradoxy, z nichž by si i Ajnštain rozpačitě začal cucat palec a Oidipus by se upřemýšlel xmrti, kterého že z těch příbuzných to vlastně nakonec ošukal, hodili do mixéru a vzniklou směs zapekli v troubě s nekvalitními čínskými polymery. Vznikl tak neinventivní a neefektní prefabrikát, sloužící výhradně jako Árnýho předražené píárko. V tomto ohledu je však naprosto vynikající! I jako stárnoucí, atrofovaný křáp s roboartritidou je Árny fantastický, s věčným přízvukem rakouského GESTAPA pálí jednu hlášku za druhou a na všechny strany rozdává jakoby záměrně přehrávané, kožené úsměvy, které však všichni dobře známe i z rolí, kdy nepřehrával a snažil se ze své obličejové obrny vydolovat charakterní maximum. A to prostě musí každému fanouškovi způsobit akutní záchvat nostalgie a přinutit jej dotlačit tuto jinak nezáživnou patlanici alespoň do slabšího průměru. ()
V roce 1984 možná bylo všechno jinak a taky Sára s Kylem si nejsou příliš podobní, ale to je tak vše, co mi vadí. Jinak mne totiž tohle časové vlákno hodně bavilo a T-Děda mne se svými robotickými hláškami i úsměvy dostával do kolen. Přesto si dlouhodobě myslím, že propojení počítačů s mobily, s televizemi, s bankovními účty, s vytápěním domů či s otvíráním zipu na poklopci jednou udělá z lidstva dementy neschopné přežít hodinový výpadek sítě. ()
„PAMATUJ, GENISYS JE SKYNET. JAKMILE BUDE GENISYS ONLINE, ZAČNE DEN ZÚČTOVÁNÍ. MŮŽEŠ ZABÍT SKYNET, NEŽ SE ZRODÍ…“ /// Tak tenhle Termoš zašel s odkazama ještě dál, než Jurskej svět, ale zároveň se uzavřel v jakýsi podivný časový smyčce, která mu pomáhá vytvářet brutální konspirace. Brzo je v tom pěknej bordel – jako sledovat, kdo vodkuď kam a ským… Vznikla z toho překombinovaná podívaná, kterou nad vodou drží dědek Arnie. Aspoň pro nás, nostalgiky. /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Rajcuje mě, když vyteče T-1000. 2.) Sledování možných budoucností při použití algoritmu rychlosti rozpadu a exponenciálního růstu, mně nedělá problém. 3.) Thx za titule „fceli medvidek“. /// PŘÍBĚH *** HUMOR * AKCE *** NAPĚTÍ ne ()
Tak jsem film napotřetí zdárně dokoukal. Terminátor prý necítí bolest, ale já ano a ta bolest je s každým dalším pokračováním série větší a větší. Mám sice rád, když se ve filmech objevují odkazy na starší, kultovní díla, ale v Genisys je doslova přeodkazováno. Chyběl snad jen chameleon na ledničce, model kamionu na silnici či hydraulický lis s torzem cyborga. Tak trochu upovídaná parodie sebe sama, zabalená do rádoby temnějšího kabátku, pod kterým je ale bohužel jen nahý skelet T-800. S každým novým dílem je nám nabídnut nový (nutno podotknout, že zbytečně zmatečný) osud lidstva a mně už to překrucování minulosti či budoucnosti začíná silně nevonět. Obdivovatelé vizionáře Jamese Camerona, trikového mága Stana Winstona či Arnolda Schwarzeneggera, musí jen nostalgicky zamáčknout slzu v oku, při vzpomínkách na vynikající snímky o nezastavitelných strojích z let 1984 či 1991 a tento digitální škvár poslat bez milosti do propadliště dějin. Než další díl, tak snad radši Soudný den... P.S. Po dvou dnech se mi všechno rozleželo v hlavě a musím změnit hodnocení směrem níž, protože tohle byla opravdu bída. Pro mě končí Terminátor druhým dílem, když Arnold zvedne palec nahoru. ()
Složité hodnocení. Pokračování legendy, tentokrát s úctou a pořádnou hromadou odkazů. Genesis v podstatě velice odvážné (alter)pokračování s autorskými nápady jdoucími proti smyslu původních dvou filmů (spoiler: ale v závěru najedou na stejnou silnici jako dvojka). Odsouhlasit totiž tenhle scénář chtělo odvahu a tak bych fyzicky ublížil jenom autorovi druhého traileru (a dalších) za ten prokecnutý zvrat, který by jinak všechny diváky v kině posadil na zadek... dvakrát. A ten zvrat je opravdu TEN důvod, proč ten film vidět, je to inovace/změna/evoluce. Svět technologií vylepšuje, povyšuje, ovládá. Genisys jde tímhle směrem. Jinak mi přišlo, že Arnold film pojal jako sebeparodii a jeho humoru je možná až moc (no jo, vždy chtěl být komik), ale jako by to většina ostatních postav úplně ignorovala (John, Sarah, Kyle) a jedou si svou vážnou vlnu, což mám rád, protože záchrana světa navíc v prostředí Terminátorů není zase taková sranda, komedie a vážnost působí trochu rozpolceně napříč filmem, ale to je možná jen můj osobní problém. Být to jen komedie, asi by to byl film roku, pro mě:-)). PS: mladý Arnold je neskutečný dokud nezačne bojovat, ale i tak nádhera. ()
Galerie (314)
Zajímavosti (54)
- Prvním návrhem na linii příběhu filmu bylo, že by byl Terminátor poslán do 50. let, kde by měl za úkol zabít rodiče Sarah Connorové. Zároveň by tyto lidi chránila postava ztvárněná Arnoldem Schwarzeneggerem (Ochránce), který by se posléze stal inspirací pro model T-800. (ManOfPhoenix)
- Kandidáty na post režiséra byli také Ang Lee, Rian Johnson a Denis Villeneuve. (ManOfPhoenix)
- Hudbu k filmu měl původně na starosti Christophe Beck. Během natáčení jej však nahradil Lorne Balfe. (radik92)
Reklama