Reklama

Reklama

V ulicích New Yorku se na hranici zákona snaží balancovat dva neohrožení, ale velmi drsní policisté Danson a Highsmith. Zná je už celé město, jedni jimi pohrdají, jiní je obdivují. Jejich pravým opakem jsou kolegové Terry Hoitz a Allen Gamble, kteří se ale kvůli papírování do ulic prakticky nedostanou. Oba se stávají terčem každodenních posměšků a všichni jimi otevřeně opovrhují. Když během policejní akce Danson a Highsmith tragicky umírají, rozhodne se Terry, že je s Allenem nahradí. Terry se zbraní v ruce přinutí Allena, aby vstal od psacího stolu a vyrazil s ním do akce. Krátce poté dojde k přestřelce mezi překupníky kokainu. Terry Allena vyprovokuje k riskantní jízdě, a tak se Allen vřítí na místo činu, rozmetá zabavený kokain a přejede tělo zastřeleného překupníka. A na problémy je hned zaděláno... (TV Nova)

(více)

Videa (1)

Trailer 1

Recenze (784)

InJo 

všechny recenze uživatele

Po parádním rozjezdu jako kdyby ten film upadl do kómatu, z něhož se naplno probral až při závěrečné honičce. Je veliká škoda, že akčních scén je tak zoufale málo, protože jsou někdy i o dvě třídy zábavnější než naprostá většina všech dialogů a gagů (navíc si na mou duši nevzpomínám, že bych se alespoň jednou zasmál z plných plic). Bohužel zde citelně chybí silnější rytmus a tempo vyprávění, spád a o dějové provázanosti snad ani nemluvě (je to spíše takový sled scének, než konzistentní příběh). Ne že bych snad přímo umíral nudou (i když při některých strašlivě utahaných a rozbředlých scénách jsem k tomu měl nebezpečně blízko), ale mluvit o tomhle snímku jako o kulervoucí zábavě opravdu nemůžu. Wahlberg s Ferrellem jsou celkem fajn, ale stejně bych radši ty dvě hodiny sledoval explozivní řádění echt machýrků Rocka a Jacksona... ;-) BTW Málokdy se stává, aby byl český distribuční název vtipnější a nápaditější než původní (a přitom nebyl úplně odlišný). 50 % ()

H34D 

všechny recenze uživatele

Benga v zálože jsou natolik odpočinkový film, že si ani nezaslouží, abyste mu věnovali plnou kapacitu mozku. Spousta vatových, nebo dokonce zbytečných scén, humor, který je stupidní, ale ne zase dostatečně stupidní, mno zkrátka není o co stát (tedy kromě pohledu na Evu Mendes). Humor lehce zachraňuje Will Ferrell. 5/10 ()

Reklama

Shadwell 

všechny recenze uživatele

Když se podíváme na topku nejoblíbenějších filmů, vidíme tam málo komedií. Ty naopak dominují nejúspěšnějším seriálům. Daný je to mj. tím, že komediím sluší povídka, humoreska, respektive kratší stopáž, kdežto dramata snesou i tlustší fascikl. Pokud se kterýkoliv tvůrce rozhodne natočit dvouhodinovou komedii, je výsledkem umísťování bláznivých skopičinek do nesouvisející příběhový mřížky a zajímavý rozpor mezi křížením odlehčených žánrů s těmi vážnějšími. Ani v nejmenším nenaznačuji, že snad Benga v záloze patří mezi top bijáky, jen říkám, že komedie trochu podceňujeme a málokdy vidíme, že jsou nuceny bojovat s v kinematografii ustanovenou, cirka sto minutovou stopáží, k níž nejsou uzpůsobeny, a je zajímavý sledovat, jak úspěšně se s tímto omezením po dramaturgické (scenáristické, žánrové) stránce vyrovnávají. U Benga v záloze zeje třeba na první pohled nepřekonatelná propast mezi šestákovými televizními skeči a vážným tématem finanční krize nebo výsostnou akcí, která vypadá jak z jiného světa, protože na ní dělali lidi z Bournea. Podobný rozpor nacházíme ale i u čistých filmů/žánrů, například u Harryho Pottera, kde je hlavní režisér jen na práci s herci a aby vdechl dílu určitý styl, zatímco akci a triky v postprodukci, včetně návrhů a konkrétních řešení jsou dílem „druhého štábu". Což je třeba velký rozdíl oproti tomu, jak točí Cameron, Spielberg, Peter Jackson nebo Guillermo Del Toro, kteří jsou maniaci na technické detaily, na všechno dohlížejí a všechno určují. Přirozeným pudem člověka je míti co nejvíce pravomocí a co nejméně odpovědností. Manažerem může být ale jen ten, kdo je ochoten a schopen převzít odpovědnost a delegovat pravomoc. Tím se manažer liší od profese režiséra, který, chce-li mít vše pod kontrolou a dostát pověsti osobitého auteura, musí obstarat vše sám. ____ Steve Coogan (miliardář Ershon) na konci pronese, že nejlepší způsob, jak vyprávět příběh, je začít od konce, pak se vrátit na začátek, postupně se dostat na konec a mezitím přidat různé úhly pohledu, aby to dostalo trochu dynamiky, jinak by to bylo trochu lineární. Naráží tím na současný zlom, který přišel na konci devadesátých let, kdy se fikce vyčerpala natolik, že o ni diváci ztratili zájem. Příběhy byly stále stejné, narativní metody, které používaly, také. Současný trend proto velí buďto příběhy složitě odvyprávěné, všemi mastmi mazané (s vykloubenou časovou posloupností začal Tarantino), anebo zemitou dokumentární estetiku, různé docufikce, docusoapy, docudramata vyvolávající dojem bezprostředního autentického prožitku, reality show apod. Jinak řečeno, kdokoliv chce dneska uspět ve filmu, musí nabídnout buďto vytříbený narativ (Počátek), anebo vytříbený styl (District 9). Benga v záloze inklinují ke druhému, neustále se stáčí od dramatu k sitcomu a místo dopředu směřují často dozadu, k flashbackům. Je to nakonec komedie, nikoliv drama, protože hlavními postavami jsou obě benga, ne miliardář se svými složitými příběhy. Co víc, je to dokonce možná nejlepší komedie roku 2010, navazující v mnohým na hit Big Hit. Žánr akční buddy cop komedie se tu neparoduje, ale vyloženě láme a surově zneuctívá v kyselině obrazoborectví a popkultury. Vtip je v tom, že i když se tady utahování si z klišé nějak apriorně očekává, beztak film nejednoho diváka převeze splněním neočekávaného a nenaplněním předpokládaného. Leckteré scény překvapí i protřelého kinomaniaka, třeba skok Samuela a Dwaynea ze střechy. Scénáristé se evidentně dobře bavili, herci taktéž. Z diváků jen někteří – prý vyprsknout tady smíchy znamená nemít smysl pro humor. My se bavili sqěle (já a moje ego). () (méně) (více)

cheyene 

všechny recenze uživatele

Parádní oddechovka s řadou velmi komických scén, u nichž jsem se od srdce zasmál. Policejní dvojky, ať už Wahlberg s Ferrellem, jejich machři sokové či Dwayne Johnson a Samuel L. Jackson, jsou opravdu výborné, dobře vyvážené a dodávají na komičnosti a poutavosti. Líbí se mi, že hlavní hrdinové nejsou žádní supermanové, kterým se povede vše, na co sáhnou. Velmi kladně hodnotím také soundtrack. Příjemné překvapení, dávám slušné 4*, nejspíš jsem byl zrovna na stejné vlně jako tvůrci snímku a užil jsem si jejich práci od začátku až do konce :) ()

LihO 

všechny recenze uživatele

Úvod bol super aj napriek bezduchému prostému deju. Všetko sa to pokazilo v momente, keď sa film začal točiť okolo Willa Ferrella, ktorého moc nemusím. Ďalej, čo sa scenáru týka, tak trápnejšie a stupídnejšie to už byť asi nemohlo... no napriek tomu dávam 3 hviezdičky za Evu Mendes, dobrý začiatok, za Wahlberga a akcie bezdomovcov :D ()

Galerie (72)

Zajímavosti (20)

  • Incident, kdy bourací koule narazí do projíždějícího auta, byl během natáčení zachycen kolemjdoucím a okamžitě se stal internetovým hitem. Některá média ho dokonce vydávala za skutečnou nehodu. (Brousitch)

Související novinky

Náhrada za Benga v záloze

Náhrada za Benga v záloze

06.11.2014

Mark Wahlberg (Transformers: Zánik) a Will Ferrell (Volte mě!) se před čtyřmi lety sešli v akční komedii Benga v záloze. Jejich stomilionové párování sice nevydělalo dost na pokračování, rozhodně ale… (více)

Mark Wahlberg zůstává drsňákem

Mark Wahlberg zůstává drsňákem

07.10.2009

Momentálně natáčí akční krimikomedii Other Guys po boku Willa Ferrella, pak se přesune do temnějších (a citelně chladnějších) vod. Zahraje si totiž v remaku loňského islandského zázraku režiséra… (více)

Policejní tým snů?

Policejní tým snů?

28.09.2009

Začíná z toho být trend, že se někteří tvůrci snaží narvat do svých filmů co největší počet hvězd. V mnoha případech padlých, ale na plakátech to stejně vypadá dobře. Po Tropické bouři, The… (více)

Reklama

Reklama