Reklama

Reklama

Dredd

  • Velká Británie Dredd
Trailer 1

Budoucnost. Z Ameriky je ozářená pustina. Na jejím východním pobřeží, od Bostonu po Washington, D.C., se rozkládá Mega City One, rozsáhlá megalopole plná násilí, ve které více než 400 milionů obyvatel přežívá v neustálém strachu. Na pořádek v ulicích dohlíží takzvaní Soudci – vymahači práva, porotci, soudci i vykonavatelé rozsudku v jedné osobě. Takovým Soudcem je i Dredd (Karl Urban), který od svého nadřízeného dostává za úkol vyzkoušet v praxi novou Soudkyni Cassandru Anderson (Olivia Thirlby). Čeká je zdánlivě snadná práce – vražda v nechvalně proslulém dvousetpatrovém slumu, který provozuje bezcitný klan Ma-Ma. Když se ale pokusí zatknout jednoho z přisluhovačů klanu, Ma-Ma neprodyšně uzavře celou budovu. Oba Soudci se ocitají uprostřed brutálního a nelítostného souboje o přežití. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (16)

Trailer 1

Recenze (1 193)

Shadwell 

všechny recenze uživatele

Dredd není jenom vynikající akční film. Je to hlavně důmyslné pojednání o povaze filmových kamer. Vizuál tu ostatně obstaral člověk, co má doma Oscara za Milionáře z chatrče. Stěžejní otázka, kterou Dredd pokládá a rozvíjí, zní následovně: je víc časosběrný záznam, nebo vysokorychlostní? Jinak řečeno, jsou dražší a cennější kamery, které zvládají časosběrnou metodou během několika vteřin promítnout západ slunce, nebo kamery, které dokáží vysokorychlostním záznamem zachytit například kulku tříštící sklo? Dražší a cennější jsou samozřejmě ty druhé, protože zatímco většinu kamer lze bez problémů využít k časosběrnému snímání, vysokorychlostní záznam zvládnou pouze k tomu účelu vyrobené speciální kamery. Vysokorychlostní záznam je prostě něco víc, něco speciálního. Ve filmu se to odráží dvojím způsobem. Jednak se tu proti sobě kladou extrémně zpomalený drogový rauše točený vysokorychlnstí kamerou Phantom Flex a na druhý straně záběry nemilosrdné aglomerace Megacity 1 ve velkých celcích připomínající časosběr staveb. A není vůbec pochyb o tom, co je lepší, protože drogový stavy, během nichž mozek vnímá čas, jako kdyby plynul 1% běžné rychlosti, představují takový ostrůvek radosti uprostřed všeho toho dystopického zmatku opředeného ke všemu X-ratingem. Příznačné je i to, jak šiřitelka této drogy, záporačka Ma-Ma, velmi pomalu mrká. Za druhé proti sobě film staví oba dva hrdiny: subjektivní pocity a psychické schopnosti mutantky a nekompromisnost a násilnost Dredda. Opět není pochyb o tom, komu z nich se nadržuje, protože Dredd je de facto antihrdina a fašoun, co vidí vše černobíle, zatímco Olivia Thirlby díky svým mutantským dovednostem spatřuje mezi jeho černou a bílou skrytou šedou sféru. Dokonce symbolicky ztratí zbraň potvrzujíc tím svou nenásilnost. Celý film lze tudíž chápat jako oslavu vysokorychlostních kamer, které nám dokáží zprostředkovat subjektivní pocity zpomaleným časem, ať už v podobě drog nebo psychických dovednostní mutantky. Proti tomu se pak kladou objektivní fakta, která obvykle zobrazují časosběrné kamery zrychleným časem, zde v podobně dystopické aglomerace Mega-City One nebo samotného neobvykle hubeného a rychlého Dredda, v jehož případě jsou malinko zrychlované třeba bitky. Film obsahuje i takové vychytávky, jako že nejprve zobrazí pád jednoho ze tří zavražděných zpomaleně z jeho subjektivní perspektivy, načež při objektivním vyšetřování je jeho pád zobrazen znova zrychleně. Tudíž namísto toho, aby se tu zpomalovačky a zrychlovačky střídaly nazdařbůh jako třeba v Bekmambetově Abrahamu Lincolnovi nebo v pátém Resident Evilu: Retribution, pracuje se tu s tím velmi systematicky a promyšleně. Jinak to ani nejde, protože zatímco vysokorychlostní záznam v sobě má něco velmi subjektivního, časosběrnému snímání je vlastnější objektivní zachycení reality. A tak jako je subjektivita (osobní nazírání, pohled, zaujetí) více než neurčitá a lhostejná objektivita, jsou i vysokorychlostní kamery schopné exponovat stovky a tisíce okének za vteřinu dražší a cennější než ty časosběrné. () (méně) (více)

Phobia 

všechny recenze uživatele

"Dredd" je lepší než jsem se obávala a horší než by mohl být. Postavy jsou až na výjimku Dreddovy parťačky zoufale charakterově ploché, klidně by se na ně dalo rýsovat a netušila jsem, proč bych někoho měla nenávidět nebo mu naopak držet palce. Samozřejmě jsem zákona dbalý občan s bujně vyvinutou averzí vůči asociálům, přesto si zastánci práva nezískali mé sympatie a padouchů mi bylo přinejlepším trochu líto, spíše mi byli lhostejní. Karl Urban sice je sympaťák, ovšem tady jsem z něj zaregistrovala jen to, že má ošklivou spodní čelist. Kdyby pod tím černorudým kýblem a brněním byla třeba Jiřina Bohdalová, změnu by diváci poznali jen podle hlasu: Urbanův záhrobní tón by nahradilo Rákosníčkovo vřeštivé trdlování. S kulisami si tvůrci filmu mohli taky pohrát více - třeba panelák budoucnosti byl na můj vkus strašně sterilní, chyběly mi v něm haldy odpadků, pořádně počmárané zdi, sem tam hovno a podobně. S ohledem na futuristický vzhled Soudcovských motocyklů nechápu, proč všichni ostatní museli jezdit v úplně obyčejných křápech. Celkově jsem postrádala nějaký dopad záření na lidstvo, snahu se ochránit, mutace atd. Akce byla v podstatě omezená jen na střelbu, žádné choreografické orgie jako v "Serbuan maut" se nekonaly a nebýt raušových zpomalovaček, stálo by to za vyližprdel. A že by z toho množství naturalisticky podaných násilných scén většina citlivých duší hodila šavli jak půlměsíc... no, nejsem schopná se rozhodnout, jestli je to opravdu klad. Nepřekvapilo mě to, nenudila jsem se, přisoudím proto Dreddovi shovívavých 59%. ()

Reklama

castor 

všechny recenze uživatele

Muži a ženy zákona jsou tu soudci a rovnou i vykonavatelé. Padouchů je přehršel, není čas se s ničím párat a raději hned tasit rychlopalnou pistoli. Postavy se tu chovají samozřejmě absurdně, takže to raději v ulicích aglomerace zabalíme a (kvůli rozpočtu) se přesuneme do jednoho paneláku, ve kterém se tísní (!) desetitisíce lidí a kterému šéfuje stylově zjizvená Lena Headey. Sedmnáct let po Slyovi se k téhle látce nikdo nepřiblížil, až nyní si na ní pokusil nevylámat zuby tvůrce svižného Úhlu pohledu Pete Travis. Vznikl tak syrový sci-fi thriller plný krve (bez alespoň průměrného scénáře), ve kterém Dredd s nováčkovským obličejem Olivie Thirlby porcuje vše, co mu stojí v cestě. Správně přepálené, jednoduché a přímočaré s otravnými zpomalovačkami, místy efektní a docela slušivé, přesto pořád jen dietní béčko. Asi každého musí napadnout, že to připomíná americko-indonéský Zátah, který nedávno předhodil nenasytnému divákovi luxusní porci nekompromisní řežby. Jenže kde tehdy vystřídaly náboje mačety a holé ruce, Travis stále používá to samé, až se to celé začne nepříjemně zajídat. ()

T2 

všechny recenze uživatele

Rozpočet $50miliónovTržby USA $13,414,714Tržby Celosvetovo $40,868,994Tržby za predaj Blu-ray v USA $6,244,477 //počet predaných kusov 249,872Tržby za predaj DVD v USA $10,365,798 //počet predaných kusov 514,236║ Na Stallona sa to nechytá, Karl Urban je až moc statický nemá si vás čim získať, ako priamočiare krvavé béčko to nie je zlé, neotravuje to ale ani nič zvláštne to na vrch nedá, akcia slušne a fakt to dosť pripomenie akčný nárez Prepadovka, plus štýl filmu ktorý si nemá ako získať širšie publikum tak aj preto taký komerčný prepad. /50%/ ()

PinokKio 

všechny recenze uživatele

Dredd .. bezcitnej chladnej suchar, kterej to s kvérem umí natolik, že si může dovolit procházku až do dvoustýho patra a ani se při tom moc nezadejchá .. a když už ho něco zabolí, tak s ním nahoru valí trošku magor kámoška, co vám s radostí vleze až do hlavy a udělá tam pořádnej maglajz. A proč tahle tůra v plné polní? V tom nejlepším apartmá úplně nahoře totiž číhá cíl cesty a to neskutečná mrcha jménem Ma-Ma, spousta hajzlíků, co nemají úctu k zákona a občas i nějaké to zpomalené vnímání. Hoďka a půl filmového (drogového) opojení. Já chci ještě .. ()

Galerie (188)

Zajímavosti (38)

  • Duncan Jones odmítl režii filmu, a to nikoli proto, že by se mu nelíbil scénář Alexe Garlanda, který naopak shledal vynikajícím, ale proto, že on sám měl velmi silnou vizi, jak by měl filmový Dredd vypadat, a tudíž by měl problém s interpretací cizího scénáře. (Freshoun)
  • Tvorcovia sa rozhodli, že Dredd (Karl Urban) by mal disponovať rýchlosťou a byť štíhlejší, než aby vyzeral ako po niekoľkoročnej steroidovej premene. (Greenpeacak)
  • Způsob, jakým Karl Urban namluvil hlavní postavu Dredda, je nápadně podobný hlasu Clinta Eastwooda. Faktem je, že Dredd je částečně inspirován Eastwoodovým hrdinou z Drsného Harryho (1971) a jeho pokračování. Jeho samotný vzhled je pak zčásti inspirován původním plakátem s Davidem Carradinem (v roli Frankensteina) k filmu Cesta gladiátorů 2000 (1975). V komiksu pak jako pocta Eastwoodově vlivu na postavu Dredda, bydlí soudce v bloku Rowdy Yates... což je jméno postavy, kterou Eastwood ztvárnil v televizním seriálu Rawhide (od r. 1959). (Caszidy)

Související novinky

Co dalšího chystá režisér Warcraftu?

Co dalšího chystá režisér Warcraftu?

16.07.2018

Duncan Jones (Warcraft, Zdrojový kód) má zkušenosti jak s malými indie projekty, tak i velkými studiovými blockbustery. Jeho nový film by pak měl být mixem obojího, jedná se totiž o adaptaci herní a… (více)

Natalie Portman čeká Anihilace

Natalie Portman čeká Anihilace

05.08.2017

Alexe Garlanda vždycky zajímala nevyzpytatelná budoucnost. Jeho scenáristické portfolio zahrnuje 28 dní poté, Sunshine, Neopouštěj mě a Dredda, tři roky zpátky se pak odhodlal i k režii a nadělil nám… (více)

Soudce Dredd dostane vlastní seriál

Soudce Dredd dostane vlastní seriál

11.05.2017

Pokud ještě pořád doufáte, že se Dredd z roku 2012 dočká pokračování, můžete to oficiálně vzdát. Produkční firmy IM Global a Rebellion totiž postavu přesouvají do televize, kde se drsný soudce z 22.… (více)

Dočkáme se pokračování Dredda?

Dočkáme se pokračování Dredda?

05.04.2014

Předloňská akční comicsovka Dredd bolestivě propadla. Podobně jako letošní Robocop ale dokázala vydařeně oživit sporadicky debatujícího drsňáka, který s velkým kvérem zjednává pořádek v… (více)

Reklama

Reklama