Reklama

Reklama

Dredd

  • Velká Británie Dredd
Trailer 1

Budoucnost. Z Ameriky je ozářená pustina. Na jejím východním pobřeží, od Bostonu po Washington, D.C., se rozkládá Mega City One, rozsáhlá megalopole plná násilí, ve které více než 400 milionů obyvatel přežívá v neustálém strachu. Na pořádek v ulicích dohlíží takzvaní Soudci – vymahači práva, porotci, soudci i vykonavatelé rozsudku v jedné osobě. Takovým Soudcem je i Dredd (Karl Urban), který od svého nadřízeného dostává za úkol vyzkoušet v praxi novou Soudkyni Cassandru Anderson (Olivia Thirlby). Čeká je zdánlivě snadná práce – vražda v nechvalně proslulém dvousetpatrovém slumu, který provozuje bezcitný klan Ma-Ma. Když se ale pokusí zatknout jednoho z přisluhovačů klanu, Ma-Ma neprodyšně uzavře celou budovu. Oba Soudci se ocitají uprostřed brutálního a nelítostného souboje o přežití. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (16)

Trailer 1

Recenze (1 192)

novoten 

všechny recenze uživatele

Od začátku do konce vychtěný nesmysl, který si nevědomky podává ruku s neumělým předchůdcem z devadesátek. To je pak o to vtipnější, že se ze všech sil snaží právě takovým zbytečným přírůstkem nebýt. Jenže Karl Urban je nevyužitý, pohledná Olivia Thirlby má nevděčnou roli nadaného nováčka, Lena Headey coby hlavní lákadlo nevystoupí ze škatulky anonymního záporáka a brutální akce nudí snad po třetí přestřelce. Nechápu, kam chtěl Garland směřovat a proč na to šel právě tudy, když jindy mě často baví nebo rovnou fascinuje. Dredd totiž většinu času naznačuje svět, ze kterého ukáže jen pár střípků a daleko větší prostor dává prvoplánově nepřístupným výjevům a s odpuštěním pitomým zpomalovačkám (bez kterých by trval slabou hodinku). ()

3DD!3 

všechny recenze uživatele

Krvavé jatka. Hodně mi to připomělo letošní ZÁTAH, jen bez bojového umění. To nahradily vymazlené bouchačky se spoustou modifikací, týkajících se střeliva (sen každého malého i velkého kluka) a klasické mlácení pěstí... třeba do krku. Urban je perfektní Dredd, umí cedit hlášky děsivěji než Sly a budí větší respekt. Lena Headey jako Ma-ma je solidní protivník a na nováčka se dobře kouká. Slo-mo se postaralo o vizuálně působivé scény (očividně jen za pár liber šterlinků) a 3D tu mohlo být hodně zajímavé, kdyby to ti distributorští bastardi pustili do našich kin. Když nevydělává, tak nevydělává. Další těla na recyklaci. ()

Reklama

zelvopyr 

všechny recenze uživatele

Ploché jak Nizozemí, lineární jak... ale na tom nesejde. Snad ani toho napětí není mnoho, jediné, co celkem šlape, je akce. Na druhou stranu, stupidní elementy trčí a rozbíjejí nějakou zřejmě zamýšlenou pochmurnost a fatalismus. Jsem rozpačitý. Nedoporučuji sledovat měkkým povahám. Nicméně věci, co šly pojmout naturalisticky, byly filmovány až cudně a ucukávalo se pohledem. Jakoby chtěli točit proudy krve a bezohledného násilí bez Rka. ()

xxmartinxx 

všechny recenze uživatele

Je až bizarně vtipné, jak strašně moc je tomuhle filmu jedno všechno, co tak upachtěně řeší jiné podobné kousky. Dredd je prostě badass polda, co zabije všechny, co mu chtějí bránit vykonávat povinnost. Nemá pozadí, nemá vývoj, nemá osobnost. Celou dobu vedle něj cupitá sexy blondýna, takže si říkáme "jo, jasně, románek na obzoru", ale kdepak - jemu to ukradené - on si jde za svým cílem. Kašle se tu na klišé i originalitu, prostě se jen jde kupředu. Svým způsobem je ale ten film svou absolutní a místy až absurdní vyprázdněností všeříkající. ()

Shadwell 

všechny recenze uživatele

Dredd není jenom vynikající akční film. Je to hlavně důmyslné pojednání o povaze filmových kamer. Vizuál tu ostatně obstaral člověk, co má doma Oscara za Milionáře z chatrče. Stěžejní otázka, kterou Dredd pokládá a rozvíjí, zní následovně: je víc časosběrný záznam, nebo vysokorychlostní? Jinak řečeno, jsou dražší a cennější kamery, které zvládají časosběrnou metodou během několika vteřin promítnout západ slunce, nebo kamery, které dokáží vysokorychlostním záznamem zachytit například kulku tříštící sklo? Dražší a cennější jsou samozřejmě ty druhé, protože zatímco většinu kamer lze bez problémů využít k časosběrnému snímání, vysokorychlostní záznam zvládnou pouze k tomu účelu vyrobené speciální kamery. Vysokorychlostní záznam je prostě něco víc, něco speciálního. Ve filmu se to odráží dvojím způsobem. Jednak se tu proti sobě kladou extrémně zpomalený drogový rauše točený vysokorychlnstí kamerou Phantom Flex a na druhý straně záběry nemilosrdné aglomerace Megacity 1 ve velkých celcích připomínající časosběr staveb. A není vůbec pochyb o tom, co je lepší, protože drogový stavy, během nichž mozek vnímá čas, jako kdyby plynul 1% běžné rychlosti, představují takový ostrůvek radosti uprostřed všeho toho dystopického zmatku opředeného ke všemu X-ratingem. Příznačné je i to, jak šiřitelka této drogy, záporačka Ma-Ma, velmi pomalu mrká. Za druhé proti sobě film staví oba dva hrdiny: subjektivní pocity a psychické schopnosti mutantky a nekompromisnost a násilnost Dredda. Opět není pochyb o tom, komu z nich se nadržuje, protože Dredd je de facto antihrdina a fašoun, co vidí vše černobíle, zatímco Olivia Thirlby díky svým mutantským dovednostem spatřuje mezi jeho černou a bílou skrytou šedou sféru. Dokonce symbolicky ztratí zbraň potvrzujíc tím svou nenásilnost. Celý film lze tudíž chápat jako oslavu vysokorychlostních kamer, které nám dokáží zprostředkovat subjektivní pocity zpomaleným časem, ať už v podobě drog nebo psychických dovednostní mutantky. Proti tomu se pak kladou objektivní fakta, která obvykle zobrazují časosběrné kamery zrychleným časem, zde v podobně dystopické aglomerace Mega-City One nebo samotného neobvykle hubeného a rychlého Dredda, v jehož případě jsou malinko zrychlované třeba bitky. Film obsahuje i takové vychytávky, jako že nejprve zobrazí pád jednoho ze tří zavražděných zpomaleně z jeho subjektivní perspektivy, načež při objektivním vyšetřování je jeho pád zobrazen znova zrychleně. Tudíž namísto toho, aby se tu zpomalovačky a zrychlovačky střídaly nazdařbůh jako třeba v Bekmambetově Abrahamu Lincolnovi nebo v pátém Resident Evilu: Retribution, pracuje se tu s tím velmi systematicky a promyšleně. Jinak to ani nejde, protože zatímco vysokorychlostní záznam v sobě má něco velmi subjektivního, časosběrnému snímání je vlastnější objektivní zachycení reality. A tak jako je subjektivita (osobní nazírání, pohled, zaujetí) více než neurčitá a lhostejná objektivita, jsou i vysokorychlostní kamery schopné exponovat stovky a tisíce okének za vteřinu dražší a cennější než ty časosběrné. () (méně) (více)

Galerie (188)

Zajímavosti (38)

  • Ve scéně, kdy přijedou první dva soudci na pomoc, Ma-Ma (Lena Headey) hlídá svého geeka, aby neotevřel dveře. V jednom záběru má ruku na jeho rameni, ale v následujícím následujícím záběru z jiného úhlu už ne. (TheDave)
  • Natáčení probíhalo v Johannesburgu a ve filmových studiích v Kapském Městě. (S.U.E.S.)
  • Náklady na výrobu byly zhruba 50 milionů amerických dolarů. (NIRO)

Související novinky

Co dalšího chystá režisér Warcraftu?

Co dalšího chystá režisér Warcraftu?

16.07.2018

Duncan Jones (Warcraft, Zdrojový kód) má zkušenosti jak s malými indie projekty, tak i velkými studiovými blockbustery. Jeho nový film by pak měl být mixem obojího, jedná se totiž o adaptaci herní a… (více)

Natalie Portman čeká Anihilace

Natalie Portman čeká Anihilace

05.08.2017

Alexe Garlanda vždycky zajímala nevyzpytatelná budoucnost. Jeho scenáristické portfolio zahrnuje 28 dní poté, Sunshine, Neopouštěj mě a Dredda, tři roky zpátky se pak odhodlal i k režii a nadělil nám… (více)

Soudce Dredd dostane vlastní seriál

Soudce Dredd dostane vlastní seriál

11.05.2017

Pokud ještě pořád doufáte, že se Dredd z roku 2012 dočká pokračování, můžete to oficiálně vzdát. Produkční firmy IM Global a Rebellion totiž postavu přesouvají do televize, kde se drsný soudce z 22.… (více)

Dočkáme se pokračování Dredda?

Dočkáme se pokračování Dredda?

05.04.2014

Předloňská akční comicsovka Dredd bolestivě propadla. Podobně jako letošní Robocop ale dokázala vydařeně oživit sporadicky debatujícího drsňáka, který s velkým kvérem zjednává pořádek v… (více)

Reklama

Reklama