Režie:
Pete TravisScénář:
Alex GarlandKamera:
Anthony Dod MantleHudba:
Paul Leonard-MorganHrají:
Karl Urban, Lena Headey, Olivia Thirlby, Langley Kirkwood, Warrick Grier, Jason Cope, Domhnall Gleeson, Wood Harris, Scott Sparrow, Deobia Oparei (více)VOD (3)
Obsahy(2)
Budoucnost. Z Ameriky je ozářená pustina. Na jejím východním pobřeží, od Bostonu po Washington, D.C., se rozkládá Mega City One, rozsáhlá megalopole plná násilí, ve které více než 400 milionů obyvatel přežívá v neustálém strachu. Na pořádek v ulicích dohlíží takzvaní Soudci – vymahači práva, porotci, soudci i vykonavatelé rozsudku v jedné osobě. Takovým Soudcem je i Dredd (Karl Urban), který od svého nadřízeného dostává za úkol vyzkoušet v praxi novou Soudkyni Cassandru Anderson (Olivia Thirlby). Čeká je zdánlivě snadná práce – vražda v nechvalně proslulém dvousetpatrovém slumu, který provozuje bezcitný klan Ma-Ma. Když se ale pokusí zatknout jednoho z přisluhovačů klanu, Ma-Ma neprodyšně uzavře celou budovu. Oba Soudci se ocitají uprostřed brutálního a nelítostného souboje o přežití. (oficiální text distributora)
(více)Videa (16)
Recenze (1 193)
Soudce Vřed - ano, až tak mi byl protivný.. Takže si to shrňme: a) autor komiksu John Wagner byl spokojen, b) zápletka odpovídá prostotě žánru, se Serbuan Maut se údajně navzájem nevykrádá, c) extrémně zpomalené záběry ala nálet orla na rybičku z National Geographic jsou údajně velice koncepčně řazeny, ale já mám za to, že Travis chtěl být hlavně cool a to až tak, že občas nepoznal míru, d) brutalitou a krvavostí se dohání nedostatky v akční invenci, e) pokusy o nějaké hláškování leží schoulené ve stínu duchem podobně pravoúhlého Útěku z MS-1, f) Karl Urban. Z kadeřnictví odešel i se sušákem na vlasy a pokyny: „Mluv drsně, když nemluvíš, vysuň dopředu spodní ret a bradu.“ Osobně si myslím, že kdyby byl na jeho místě náš stejnojmenný kreslíř anekdot, nikdo by nepoznal rozdíl - snad jen záběry z profilu by odhalily pivní mozůlek nemilosrdně okopírovaný elastickou soudcovskou uniformou.. Jedna věc by mě ale u vykonavatele spravedlnosti z Mega City One zajímala. Když si ten fašounský Harry Callahan tak hladce poradil s Ma-Ma, zvládl by i Mama Kami? Tak průraznými náboji nejspíš chlapec nedisponuje.. Negotiation´s over. The sentence is two stars.. ()
Činžovní zločinecké ghetto se zlotřilou maminou osvobozuje brada Karla Urbana, místy až vtipně strojová logika soudců a fešná "rookie" s vrozenou čtečkou myšlenek. Film šlape stejně neomylně jako Dredd a jeho kapesní artilerie, přičemž divák se díky krátké stopáži a suverénně odvedené práci tvůrčího týmu nestíhá nudit. Nebudu to okecávat víc, než by si dovolil průměrný soudce: Dredd je strohá akční pecka, občas slušivě omalována "slo-mo" efekty, která si s pokusem z poloviny devadesátých let arogantně vytírá řiť. He's a pass! 8/10 ()
"Dredd" je lepší než jsem se obávala a horší než by mohl být. Postavy jsou až na výjimku Dreddovy parťačky zoufale charakterově ploché, klidně by se na ně dalo rýsovat a netušila jsem, proč bych někoho měla nenávidět nebo mu naopak držet palce. Samozřejmě jsem zákona dbalý občan s bujně vyvinutou averzí vůči asociálům, přesto si zastánci práva nezískali mé sympatie a padouchů mi bylo přinejlepším trochu líto, spíše mi byli lhostejní. Karl Urban sice je sympaťák, ovšem tady jsem z něj zaregistrovala jen to, že má ošklivou spodní čelist. Kdyby pod tím černorudým kýblem a brněním byla třeba Jiřina Bohdalová, změnu by diváci poznali jen podle hlasu: Urbanův záhrobní tón by nahradilo Rákosníčkovo vřeštivé trdlování. S kulisami si tvůrci filmu mohli taky pohrát více - třeba panelák budoucnosti byl na můj vkus strašně sterilní, chyběly mi v něm haldy odpadků, pořádně počmárané zdi, sem tam hovno a podobně. S ohledem na futuristický vzhled Soudcovských motocyklů nechápu, proč všichni ostatní museli jezdit v úplně obyčejných křápech. Celkově jsem postrádala nějaký dopad záření na lidstvo, snahu se ochránit, mutace atd. Akce byla v podstatě omezená jen na střelbu, žádné choreografické orgie jako v "Serbuan maut" se nekonaly a nebýt raušových zpomalovaček, stálo by to za vyližprdel. A že by z toho množství naturalisticky podaných násilných scén většina citlivých duší hodila šavli jak půlměsíc... no, nejsem schopná se rozhodnout, jestli je to opravdu klad. Nepřekvapilo mě to, nenudila jsem se, přisoudím proto Dreddovi shovívavých 59%. ()
|| Scenár: Alex Garland | Hudba: ? | Produkcia: Alex Garland, Andrew MacDonald, Allon Reich | Distribúcia: Lionsgate | Štúdio: DNA Films, IM Global, Reliance BIG Entertainment | Rozpočet: 45 miliónov $ | Tržby: 40,868,994 $ || Tu prichádza moment, keĎ si musíme položiť otázku, nakoľko bola vlastne pôvodná filmová verzia so Stallonem zlá. Každý to vidí inak, no u mňa je to jasné: 2012-ka sa na pôvodnú 95-ku ani zĎaleka nechytá. Tá mala na svoju dobu neuveriteľne prepracované exteriéry, viacvrstvový dej, slušné obsadnie a samozrejme tomu odpovedajúci rozpočet. To jediné, včom je nový Dredd lepší, je vizuálna novodobosť a experimentálnosť s formou samotnou, hlavne cez ultraspomalenia. Je to ale k ničomu, keĎ sú mi postavy ukradnuté, pretože o nich nič neviem a ani v priebehu sa nič nedozviem, nehovoriac o tom, že vonkajší svet vidíme pár sekúnd - všetko ostatné sa totiž odohraje v monolitickom paneláku. Urban si síce ksycht Stalloneho nacvičil pred zrkadlom veľmi poctivo, vzľadom k tomu, že si masku za celú metráž nedá dole, je herecky odzbrojený - a nedysponuje ani s potrebným basovým hlasovým fondom, aby to uhral frekvenčným hlasovým herectvom, ako Hardy Baina. Takto je to len priemerná jednohubka - so zavretými očami. ()
Dredd .. bezcitnej chladnej suchar, kterej to s kvérem umí natolik, že si může dovolit procházku až do dvoustýho patra a ani se při tom moc nezadejchá .. a když už ho něco zabolí, tak s ním nahoru valí trošku magor kámoška, co vám s radostí vleze až do hlavy a udělá tam pořádnej maglajz. A proč tahle tůra v plné polní? V tom nejlepším apartmá úplně nahoře totiž číhá cíl cesty a to neskutečná mrcha jménem Ma-Ma, spousta hajzlíků, co nemají úctu k zákona a občas i nějaké to zpomalené vnímání. Hoďka a půl filmového (drogového) opojení. Já chci ještě .. ()
Galerie (188)
Zajímavosti (38)
- Tvorcovia sa inšpirovali aj filmy Mechanický pomaranč (1971) a Blade Runner (1982). (Greenpeacak)
- Nejbližší "megadům" k Peach Trees, kde se film odehrává, je Sternhammer, který je vidět v úvodních scénách snímku a v jeho závěru. Je také zmíněno, že ve Sternhammeru sídlí konkurenční rivalové Ma-Ma gangu. Wulf Sternhammer byla populární postava v komiksu "Strontium Dog", který vycházel v časopisu 2000 AD. "Soudce Dredd" a právě "Strontium Dog" měli řadu společných tvůrců a dokonce i jejich příběhy se v některých okamžicích proťaly. (Caszidy)
Reklama