Obsahy(2)
Když je biosféra Země zničena, většina lidí přesídlí do kosmu. Obydluje stísněné kosmické stanice. Jedinou nadějí je rajská planeta Rhea, která je od Země vzdálena pět světelných let. Příběh se odehrává v narezlém transportéru Kassandra, který míří ke stanici NR 42. Mladá lékařka Laura je jediná osoba v raketoplánu, která není ve stavu hibernace. Do vystřídání jí zbývají čtyři měsíce. Během denních hlídek v pustých chodbách začíná mít pocit, že není v raketě sama. Začíná hra na kočku a myš a představa se mísí s realitou. Co skrývají kontejnery ve skladu a "co" a nebo "kdo" je v raketě? (LIVINGDEAD)
(více)Recenze (187)
Před jednatřiceti lety přišel Alien se svým "In space, no one can hear you scream"... a změnil filmový svět od základů. Teď přichází Cargo s heslem "Space is cold"... a nemění vůbec nic. Naopak cíleně staví na všem co už přišlo před ním a remixuje ty největší perly zlatého fondu sci-fi filmů do slepence, který sice naprosto pozbývá originalitu, ale jako snaživému kompilátu mu nechybí velice slušná technická vyspělost a solidní intenzita s jakou dokáže na diváka přenést pocit chladu a opuštění uprostřed oceánu ocelových chodeb. Ze srovnání s ostatními sci-fi filmy nevychází Cargo příliš dobře... ale při přihlédnutí k tomu jak a kde vzniklo (je to historicky první Švýcarský sci-fi film) si minimálně uznalé pokývání hlavou zaslouží. 6/10 ()
Škoda, myslel jsem že celý příběh bude o vražedném černém pasažérovi... Film na to potenciál určitě měl a kdyby se udržel v úrovni mrazivých scén při prohledávání nákladu, bylo by to čistých pět hvězdiček. Bohužel kvalita potom klesá každou další minutou od chvíle, kdy je záhadný pasažér nezajímavě vyřešen a celý děj se přesouvá do úplně jiného žánru filmu, a to ještě ne moc dobře. Doporučuji se koukat pouze na první polovinu.. A neměli by jste na Cargo koukat jestli trpíte epilepsií. ()
Atmosféra, zpracování, efekty, to vše na výborné úrovni. Dějově už spíše žádný zázrak, jeho tajemství se udrželo tak do první čtvrtiny a pak už bylo vše prakticky jasné ze všech dosavadních náznaků. Ale jinak musím říct, od švýcarské produkce překvapení přímo Hollywoodských rozměrů, i když bylo vidět, že v tom žádný Hollywood neměl byť jeden prst. 70% ()
Ty tři hvězdy jsou hodně nepřímé, spíše jako součet polehčujících okolností a za žánr, než za celkovou kvalitu filmu. Jedná se sice o regulérní vesmírné scifíčko, které je jakýmsi kombem několika profláknutých filmů, ale příběh je hrubě nedotažený, smysl příliš nedávající, navíc se najde i pár přiblbých scén. Kladně se dají hodnotit efekty, odvaha hodinkářů, že něco takového zkouší vůbec natočit, a konečně pár atmosférických scén. Celkově žádná sláva, ale fanoušky žánru by urazit neměl - lepší než nic. 50% ()
Taková směsice Vetřelce bez vetřelce, Matrixu bez Šmída, Sexmise bez bobrů a buchvíčeho ještě. Čili nikterak invenční, ale kdyby to nebylo zejména ke konci tak maršmelounově přeslazené a současně vizuálně nepřívětivé (a to dílem proto, že se východní gastarbeitři málo činí při kultivaci germánského genofondu a dále též kvůlivá tomu, že i Karel Zeman by se svou technikou zdejší animované triky vytvořil nesrovnatelně lépe), byl by z toho velmi solidní průměr. ()
Galerie (39)
Photo © Telepool
Zajímavosti (3)
- Laura Portmann (Anna-Katharina Schwabroh) ošetřuje Samuelu Deckerovi ránu na hlavě, opouští místnost a na monitoru jsou dva chemické strukturové vzorce, přičemž ten větší je tetrahydrocannabinol (THC), menší amfetamin. (Adrai)
- Na jedné z fotografií, které nachází Laura Portmann (Anna-Katharina Schwabroh) ve skrýši Klause Brucknera (Gilles Tschudi), je vidět, že byla vyfotografována před čtvrtým blokem jaderné elektrárny v Černobylu. (Adrai)
- Hned v první scéně filmu, kdy doktorka Portmannová (Anna-Katharina Schwabroh) posílá v roce 2267 z terminálu své sestře zprávu na Rheu, můžeme v pozadí kromě dětského pláče zřetelně slyšet, jak někdo hraje videohru. Zvuky jsou ale ve skutečnosti namíchány hned ze dvou videoher z platformy Nintendo Game Boy, konkrétně Super Mario Land a Tetris. Obě pocházejí z roku 1989. (curfew77)
Reklama