Reklama

Reklama

Úkryt

  • USA Panic Room (více)
Trailer

Obsahy(1)

Rozvedená Meg Altmanová a její dvanáctiletá dcera Sarah se nastěhují do luxusního newyorského domu, jehož zvláštností je tajná místnost, kterou si nechal vybudovat jako nedobytný úkryt předchozí majitel. Hned první noc vnikne střechou do domu černoch Burnham a vpustí do domu komplice Juniora, jenž si neplánovaně přivedl posilu, ozbrojeného Raoula. Meg se náhodou probudí a zjistí, že v domě jsou lupiči. Podaří se jí vzbudit dceru a zavřít se s ní v úkrytu dřív, než je lupiči chytí. Netuší, že to, co chtějí, je ukryto právě v nedobytné místnosti. Lupiči začnou hledat způsob, jak se dostat dovnitř. Zatímco se Burnham dohaduje s komplici, Meg se odváží opustit úkryt, vydá se do ložnice pro mobil. V úkrytu však není signál. Meg se podaří napojit na pevnou linku, policie má však obsazeno, a tak jediný, komu se jí podaří zavolat, je bývalý manžel. Sarah se udělá špatně. Je diabetička a léky zůstaly venku. Meg marně hledá v zásobách cukr. Situace se vyhrocuje i venku. Junior se pohádá s Raoulem, který ho chladnokrevně zastřelí. Když se náhle ve dveřích objeví Megin manžel Stephen, Raoul ho zmlátí, a pak vyhrožuje Meg, že ho zabije, pokud neotevře. Sarah dostane záchvat a Meg se vydá ven pro inzulínovou injekci. Burnham s Raoulem se konečně dostanou do úkrytu. Meg zůstane venku a souhlasí, že nezavolá policii, pokud lupiči dají její dceři okamžitě injekci. Zatímco Burnham se věnuje otevírání sejfu, oba sledují na monitoru Meg, jak se snaží přesvědčit policii, že vše je v pořádku. Potom se začne připravovat k boji. (TV Nova)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (767)

castor 

všechny recenze uživatele

Ve Fincherových filmech velmi často dochází k manipulaci – v Sedmi manipuluje dvojicí detektivů brutální vrah, ve Hře pak rekreační zábava, v Klubu rváčů vypravěčovo alter ego. Jeho představa druhého já však nepodléhá stejným zákonům, je ideálním řešením, které běžní lidé neznají. Jeho „témata ohrožení“ navíc postrádají pravidla. Pravidla rád nelítostně ničí, rád je obchází, nedodržuje. Jeden luxusní dům, jeden soukromý bunkr opevněný ocelí, Jodie Foster, tehdy neznámá Kirsten Stewart a tři zločinci. A z logistického hlediska asi perné natáčení. Vše za kamerou bedlivě kočíruje mistr filmové tísně David Fincher, který dohlíží na to, aby ta vrtačka byla skutečně na správném místě a aby záběry z bezpečnostních kamer korespondovaly s tím, co jsme viděli před pár vteřinami v reálu. Tihle tři pánové si myslí, že dům je prázdný. Něco hledají. A jsou schopní kvůli tomu i zabíjet. Jeden to celé vymyslel a mlží o sumě, která je ve hře, druhý je dobrácký černoch, který se vyzná v sejfech a poplachové technice, třetí se nebojí použít bouchačku. Divák klíčové informace nezná. Fincher s nimi nakládá poměrně rafinovaně, ač karty rozdá prakticky hned po pár minutách, co kamera prolétne uchem konvice. Divák přemýšlí, jak by se zachoval on, co by udělal jinak, co stejně, celé je to přitom komorně laděné a zatraceně atraktivně podané. Zvuk, kamera, všechno šlape na jedničku. Perfekcionista Fincher piluje záběry, jeho posedlost je tentokrát v technickém zpracování filmu. Začne úžasnými úvodními titulky, skončí všemi těmi průlety a detaily na elektrickou svítilnu. Když na kočku a na myš, tak ideálně s Fincherem. ()

-bad-mad-wolf- 

všechny recenze uživatele

Úkryt mi způsobil nefalšovaný šok. Z údajně nejslabšího Fincherova kousku se vyklubal prvotřídní thriller a je mi fuk, zda toto mé odhalení zapříčinila naprosto nulová očekávání. Dvě věci - kameramanské pozlátko v podobě průletů uchy kuchyňských nádob a podobných fíglů je sice možná trochu navíc, ale taky slušně umocňovalo napětí jednotlivých scén. Často vytýkané klišé s dcerou diabetičkou, jejíž léky jsou samozřejmě mimo úkryt, také nebylo ku škodě věci - naopak! Postupně narůstající vědomí ubíhajícího času, který konfrontuje snahu zločinců dostat se dovnitř s narůstající potřebou dcery vzít si léky a tlakem na matku, která musí tuhle psychologicky zničující situaci ustát a ještě zajistit vše potřebné v extrémních podmínkách, je podáno zcela bezchybným způsobem. Výměna pozic v závěrečné třetině byl takřka geniální nápad. Zkrátka, i klišé může být použito nápaditě. Když ke skvělému scénáři, bezchybné režii a provokativně hrající si kameře připočtu skvělé herecké výkony a hudbu, která svým minimalismem a většinovou nepřítomností skvěle koketuje s už tak nepolevujícím napětím, vychází mi veliké thrillerové překvapení. 9/10 ()

Reklama

Fiftis 

všechny recenze uživatele

Foster asi v jej najznámejšom filme. Veľmi dobrý klaustrofobický thriller s dobre hrajúcou Jodie Foster a skvelými kamerovými vychytávkami. Skvelý thriller s napätím po celú dobu snímky. Bez zbytočných šokov, nechutností a ľakavých zvukových efektov s prehľadom dosiahol napínavého deja, ktorý pripúta diváka k pohovke. Skvelé herecké obsadenie a výkony spojené s vynikajúcim scenárom dalo dokopy príjemný celok ktorý rozhodne stojí za pozretie. Príbeh je prepracovaný a napínavý. Jeden z tých lepších thrillerov. ()

genetique 

všechny recenze uživatele

Po ďalšom zhliadnutí sú pre mňa štyri málo. Jednoznačne som musel o hviezdičku pridať, hlavne pre umenie urobiť vynikajúci film prakticky na pár metroch štvorcových. Film nemá hluchého a beznapätia čakajúceho miesta. Skvelý nápad, jednoduchý a pritom tak kvalitne spracovaný. Nemám navyše čo dodať ani k záveru, tobôž nie k efektnej a rýchlo-spomalenej kamere. 90%. ()

RHK 

všechny recenze uživatele

Fincherova thrillerová pecka, která se mi líbí ještě více, než ostatní jeho filmy. Skvěle hrající Jodie Fosterová s dcerou se schovávají v panikárně - opevněném úkrytu v megadomě, kde se zrovna nastěhovaly, a brání se proti vpádu tří lupičů. Forest Whitaker má z nich jasně nejlepší herecký projev i charisma, a nakonec i charakter. Trailer: http://www.csfd.cz/film/2670-ukryt-panic-room/videa/# ()

Galerie (106)

Zajímavosti (20)

  • Ve scéně, kdy postavy večeří pizzu, je před Sarou (Kristen Stewart) plechovka coly a nalitá sklenička. V záběru z jiného úhlu je ale ve skleničce víc coly a sklenička je před plechovkou. V dalším záběru se rekvizity vracejí na původní místa. (Terva)
  • Jodie Foster (Meg) bola počas natáčania tehotná s druhým dieťaťom. Z toho dôvodu sa pretáčky museli robiť až na jeseň roku 2001 po tom, čo porodila. (Astonko)

Reklama

Reklama